Witam,
Zaobserwowałem ostatnio spadek mocy. Nie nastąpiło to jakoś gwałtownie - przeważnie jeżdżę w mieście (głównie w korkach) i nawet tego nie zauważyłem. W trasie jednak czuję jakbym jechał na ręcznym (ręczny oczywiście spuszczony i na luzie da się auto popchnąć). Zmierzyłem czas do setki: 20s.
Po logowaniu zero błędów, sztanga reaguje na moje niefachowe oko w porządku (przy Basic Settings rusza się w zakresie ponad 1cm), ale na wyłączonym silniku nie jestem jej w stanie ruszyć ręką. Nie słyszę także jej świstu (ale nigdy nie słyszałem).
Oto logi statyczne (MAF chyba nie wygląda dobrze):
Log (0 - 011)
Log (1 - 004)
Log (2 - 000)
Log (3 - 003)
Log (4 - 004,007,013)
Log (5 - 014,018,023)
Log (6 - 000,001,003)
Przymierzyłem się też do dynamicznych. Są niekompletne (padła bateria w laptopie) ale może coś da się z nich zobaczyć:
Log (0 - 004,008,010)
Log (1 - 000,001,003)
Będę wdzięczny za ocenę logów i pomoc!
Pozdrawiam,
[ A6 C5 2.5 Tdi] [AFB 2,5 150 KM] brak mocy - logi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Przeczyściłem przepływkę i wymieniłem filtr. Efekt - może jest minimalnie lepiej (a może mi się tylko wydaje). Zaślepienie EGR nie dało żadnego widocznego efektu. Logi po tych zmianach są następujące:
statyczne:
Log (3 - 001,001,003)
Log (0 - 004,007,013)
Log (6 - 014,018,023)
Log (5 - 000)
Log (4 - 003)
Log (1 - 004)
Log (2 - 011)
dynamiczne:
Log (0 - 001,003)
Log (2 - 004,008)
Log (1 - 010,011)
Czy może to być coś innego niż przepływka? Czy da się ją sprawdzić inaczej niż pożyczając z innego auta?
statyczne:
Log (3 - 001,001,003)
Log (0 - 004,007,013)
Log (6 - 014,018,023)
Log (5 - 000)
Log (4 - 003)
Log (1 - 004)
Log (2 - 011)
dynamiczne:
Log (0 - 001,003)
Log (2 - 004,008)
Log (1 - 010,011)
Czy może to być coś innego niż przepływka? Czy da się ją sprawdzić inaczej niż pożyczając z innego auta?
Konrad
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Log 003 stat. na zaślepionym EGR pokazuje za mała wartość. Powód:
- turbo ciągnie lewe powietrze- sprawdź tą grubą rurę jak i tą cienką od odmy
- zawalony łącznik kolektorów ssących (też niestety do sprawdzenia- efekt jazdy miejskiej)
- umierający MAF- przy tak zaniżonych odczytach weź ją odłącz i pojeździj- zobacz czy jest różnica
- padająca hydraulika zaworowa- zawory za krótko są otwarte.
W takiej kolejności bym szukał przyczyn zamulenia...(no może od odłączenia MAF-a)
- turbo ciągnie lewe powietrze- sprawdź tą grubą rurę jak i tą cienką od odmy
- zawalony łącznik kolektorów ssących (też niestety do sprawdzenia- efekt jazdy miejskiej)
- umierający MAF- przy tak zaniżonych odczytach weź ją odłącz i pojeździj- zobacz czy jest różnica
- padająca hydraulika zaworowa- zawory za krótko są otwarte.
W takiej kolejności bym szukał przyczyn zamulenia...(no może od odłączenia MAF-a)
To i ja może się przyłącze do tematu skoro mam taki sam problem jak kolega głównie autko w mieście ale ostatnio trasa w 4 osoby i auto załadowane i nie chciało jechać do 140km to chyba z 60sek miał .... oto moje logi
Grupy: 000,001 - http://vaglog.rtnet.pl/yamahaneos_42834.html
Grupy: 003,004 - http://vaglog.rtnet.pl/yamahaneos_42835.html
Grupy: 007,011 - http://vaglog.rtnet.pl/yamahaneos_42837.html
Grupy: 013,014 - http://vaglog.rtnet.pl/yamahaneos_42838.html
Grupy: 018,005 - http://vaglog.rtnet.pl/yamahaneos_42839.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/yamahaneos_42840.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/yamahaneos_42841.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/yamahaneos_42842.html
Aha dodam że dziwi mnie to że moge dmuchac powietrze z moich płuc w wężyk od N75 nie wiem czy tak powinno być
? przecież on działa podciśnieniem
Grupy: 000,001 - http://vaglog.rtnet.pl/yamahaneos_42834.html
Grupy: 003,004 - http://vaglog.rtnet.pl/yamahaneos_42835.html
Grupy: 007,011 - http://vaglog.rtnet.pl/yamahaneos_42837.html
Grupy: 013,014 - http://vaglog.rtnet.pl/yamahaneos_42838.html
Grupy: 018,005 - http://vaglog.rtnet.pl/yamahaneos_42839.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/yamahaneos_42840.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/yamahaneos_42841.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/yamahaneos_42842.html
Aha dodam że dziwi mnie to że moge dmuchac powietrze z moich płuc w wężyk od N75 nie wiem czy tak powinno być

Przede wszystkim dzięki za pomoc!
Z powyższego wnioskuję, że można wykluczyć kwestię sprawności turbiny oraz przytkanego katalizatora?
Wydaje mi się, że nie ma żadnej nieszczelności pomiędzy przepływką a turbiną. Nie bardzo natomiast jestem w stanie obmacać wąż od odmy (jedynie od strony turbiny). Da się to jakoś zrobić bez rozkręcania przewodów paliwowych?piotras72 pisze:Log 003 stat. na zaślepionym EGR pokazuje za mała wartość. Powód:
- turbo ciągnie lewe powietrze- sprawdź tą grubą rurę jak i tą cienką od odmy
Bardzo liczę na to, że to przepływka jest powodem. Jej odłączenie to pierwsze co zrobiłem - niestety ECU wszedł chyba w tryb awaryjny bo zapaliła mi się jakaś żółta kontrolka oraz wszystkie "PRND432" i silnik kompletnie się zamulił.piotras72 pisze:- umierający MAF- przy tak zaniżonych odczytach weź ją odłącz i pojeździj- zobacz czy jest różnica
Oby nie!piotras72 pisze:- padająca hydraulika zaworowa- zawory za krótko są otwarte.

Z powyższego wnioskuję, że można wykluczyć kwestię sprawności turbiny oraz przytkanego katalizatora?
Konrad
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 08 cze 2011, 12:28
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
KonradB, taka mała podpowiedz przepływka tnie dawkę też jak masz źle ustawiony kat wtrysku znam to z autopsji przyjechał do mnie koleś powiedział ze był na pseudo vagu i kazali mu wymieć przepływke bo tnie dawkę po wymianie dalej to samo okazało się za kąt wtrysku źle ustawiony po korekcie kąta wszystko oki
Przepływka wymieniona (Bosh) i auto śmiga. Oto nowe logi:
statyczne:
Log (5 - 000,001,003)
Log (6 - 004,007,013)
Log (2 - 014,018,023)
Log (0 - 000)
Log (1 - 003)
Log (4 - 004)
Log (3 - 011)
dynamiczne:
Log (0 - 000,003)
Log (2 - 001,003)
Log (3 - 004,008)
Log (1 - 010,011)
Pozdrawiam
statyczne:
Log (5 - 000,001,003)
Log (6 - 004,007,013)
Log (2 - 014,018,023)
Log (0 - 000)
Log (1 - 003)
Log (4 - 004)
Log (3 - 011)
dynamiczne:
Log (0 - 000,003)
Log (2 - 001,003)
Log (3 - 004,008)
Log (1 - 010,011)
Pozdrawiam
Konrad