Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AFB 2.5 150 KM] brak mocy 2.5 tdi

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
blanwinder
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 22 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: dzierżoniów

[ AFB 2.5 150 KM] brak mocy 2.5 tdi

Post autor: blanwinder » 10 gru 2011, 16:04

Cześć Wszystkim ! znowu :)
Po uruchomieniu samochodu , po ostatniej awarii testuje je przed podróżą .
Zrobiłem już 150 km bez żadnych problemów i jakichkolwiek oznak usterek.Aż do dzisiejszego dnia .
Po przejechaniu 30 km zaparkowałem samochód i poszedłem w miasto .Po powrocie odpalam silnik od kopa ,ale przy dodawaniu gazu samochód nie ma mocy , ma problem z przełożeniem na trzeci bieg.Otwieram maskę i sprawdzam czy wszystkie wężyki na miejscu itd wszystko o.k.Jakoś dojechałem do domu na samym tip-tronicu .
I znowu załamka ,co znowu jest nie tak z "gratem" <wnerw> .
Zacząłem naciskać pedał gazu do podłogi (max 3000 obrotów) kilkakrotnie, aż w końcu czarny obłok z rury wydechowej i obroty do 6000 .Zrobiłem rundę i samochód znowu działa o.k.
Już nie wiem co mam myśleć o tym wszystkim, czy ktoś miał podobny przypadek .??
blanwinder

Awatar użytkownika
WSGarage
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 16 lip 2010, 23:13
Lokalizacja: Okolice ZS

Post autor: WSGarage » 10 gru 2011, 20:17

Sprawdzałeś czy któryś z przewodów podciśnieniowych nie jest przypadkiem przetarty?
Ja miałem podobny problem i okazało się, że turbina nie pompowała właśnie z tego powodu :]

ps. AFB do 6000 ? ... Odważny jesteś :]

blanwinder
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 22 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: dzierżoniów

Post autor: blanwinder » 10 gru 2011, 20:33

WSGarage pisze:ps. AFB do 6000 ? ... Odważny jesteś :]
pedał gazu w podłodze ,czarna chmura i zrobiło się prawie 6000 <figielek>
ale to był dosłownie moment <lol>
blanwinder

Awatar użytkownika
WSGarage
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 16 lip 2010, 23:13
Lokalizacja: Okolice ZS

Post autor: WSGarage » 10 gru 2011, 20:58

Z takimi zapędami to sobie lepiej Hondę kup a nie diesla :P

Zobacz czy to przypadkiem nie przewód między "gruszką" turbiny a zaworkami podciśnień :]



Pozdrawiam

blanwinder
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 22 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: dzierżoniów

Post autor: blanwinder » 10 gru 2011, 22:12

Właśnie chciałbym sprzedać tego diesla.Może chcesz kupić ????
Za cztery dni będę przejeżdżał przez Szczenin <figielek>
blanwinder

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 11 gru 2011, 21:23

Podstawa to Vag i odczyt błędów(najlepiej logi!!)- po tym zabiegu możemy podyskutować.
Ps. Mam 2.5 tdi V6 od prawie pieciu lat i na skali tylko 5,5 tyś obrotów, a przy około 4,2 cofa z powrotem - jak go wkręciłeś na 6000??????????

philiphser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 325
Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
Lokalizacja: Gorzow

Post autor: philiphser » 11 gru 2011, 22:54

blanwinder po tych 6000 chyba walki sa juz jak rurki :D lepiej nie dawaj mu tak popalic:D
The force will be with you...always

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Re: brak mocy 2.5 tdi

Post autor: tx-didi » 11 gru 2011, 23:47

blanwinder pisze:Cześć Wszystkim ! znowu :)
Po uruchomieniu samochodu , po ostatniej awarii testuje je przed podróżą .
Zrobiłem już 150 km bez żadnych problemów i jakichkolwiek oznak usterek.Aż do dzisiejszego dnia .
Po przejechaniu 30 km zaparkowałem samochód i poszedłem w miasto .Po powrocie odpalam silnik od kopa ,ale przy dodawaniu gazu samochód nie ma mocy , ma problem z przełożeniem na trzeci bieg.Otwieram maskę i sprawdzam czy wszystkie wężyki na miejscu itd wszystko o.k.Jakoś dojechałem do domu na samym tip-tronicu .
I znowu załamka ,co znowu jest nie tak z "gratem" <wnerw> .
Zacząłem naciskać pedał gazu do podłogi (max 3000 obrotów) kilkakrotnie, aż w końcu czarny obłok z rury wydechowej i obroty do 6000 .Zrobiłem rundę i samochód znowu działa o.k.
Już nie wiem co mam myśleć o tym wszystkim, czy ktoś miał podobny przypadek .??
blanwinder
powiem szczerze (prosze, nie obraź sie) ze przestaje juz cokolwiek rozumiec z Twoich zeznań - juz wyjasniam co mam na mysli:
Napisales w swoim poprzednim watku że silnik został po kolizji rozrzadu poskladany (gdzie wiele osob, wlacznie ze mna, dzielnie Ci kibicowalo), lecz z niepracujacym jednym cylindrem - brak kompresji - nawet zastanawiales sie czy da sie w jakis sposob pominać wtryskiwacz. Teraz natomiast napisales ze przejezdziles juz 150 km bez zadnych problemow i jakichkolwiek oznak usterek... do licha - otoz ja widzialem jak zachowują sie nasze v6, gdy 'wypadnie' im jeden cylinder ..... i z 'brakiem problemow i oznak jakichkolwiek usterek' to nie ma nic wspolnego !! (chyba ze brak kompresji jest bezobjawowy... co wydaje mi sie malo prawdopodobne). Czy chciales napisac, ze silnik na jalowym biegu (gdzie objawy niepracujacego jednego cylindra sa najwyrazniejsze) pracuje normalnie ??

Zaluje ze nie dysponujesz vagiem (chyba ze cos sie zmienilo ?) bo wszystko, podejrzewam, rozjasnilby obraz grup 001 oraz 013 i 014. Jezeli silnik pracuje stabilnie na jalowym biegu to chyba 'gada' na wszystkie 'garnki' i Twoje obawy przed podroza, choc wydawaly sie po wczesniejszych doniesieniach w pelni uzasadnione, sa zupelnie niepotrzebne.

blanwinder
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 22 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: dzierżoniów

Post autor: blanwinder » 12 gru 2011, 22:02

Panowie tylko spokojnie ! <rotfl>
Podstawa to Vag i odczyt błędów(najlepiej logi!!)- po tym zabiegu możemy podyskutować.
Ps. Mam 2.5 tdi V6 od prawie pieciu lat i na skali tylko 5,5 tyś obrotów, a przy około 4,2 cofa z powrotem - jak go wkręciłeś na 6000??????????
Z tego wszystkiego na pewno jestem trochę przeczulony na punkcie samochodu.
I trochę mnie poniosło z tymi 6000 tys obrotów ,ale bez problemów miałem 5000 obrotów
(na luzie, nie podczas jazdy ) możesz to sprawdzić bez problemów .A co do skali to nie wydaje mi się że jest tylko do 5.5 tyś(chyba więcej, po grubościach kresek zauważyłem) <figielek>
A co do ....
tx-didi pisze: blanwinder
powiem szczerze (prosze, nie obraź sie) ze przestaje juz cokolwiek rozumiec z Twoich zeznań - juz wyjasniam co mam na mysli:
Napisales w swoim poprzednim watku że silnik został po kolizji rozrzadu poskladany (gdzie wiele osob, wlacznie ze mna, dzielnie Ci kibicowalo), lecz z niepracujacym jednym cylindrem - brak kompresji - nawet zastanawiales sie czy da sie w jakis sposob pominać wtryskiwacz. Teraz natomiast napisales ze przejezdziles juz 150 km bez zadnych problemow i jakichkolwiek oznak usterek... do licha - otoz ja widzialem jak zachowują sie nasze v6, gdy 'wypadnie' im jeden cylinder ..... i z 'brakiem problemow i oznak jakichkolwiek usterek' to nie ma nic wspolnego !! (chyba ze brak kompresji jest bezobjawowy... co wydaje mi sie malo prawdopodobne). Czy chciales napisac, ze silnik na jalowym biegu (gdzie objawy niepracujacego jednego cylindra sa najwyrazniejsze) pracuje normalnie ??

Zaluje ze nie dysponujesz vagiem (chyba ze cos sie zmienilo ?) bo wszystko, podejrzewam, rozjasnilby obraz grup 001 oraz 013 i 014. Jezeli silnik pracuje stabilnie na jalowym biegu to chyba 'gada' na wszystkie 'garnki' i Twoje obawy przed podroza, choc wydawaly sie po wczesniejszych doniesieniach w pelni uzasadnione, sa zupelnie niepotrzebne.
Drogi tx-didi jeżeli śledzisz wszystko (a wiem że tak :) ) musiałeś czegoś nie doczytać , więc postaram się wyjaśnić .
Po ściągnięciu wałków zabrałem się do sprawdzenia zaworów i ich szczelność .Zadzwoniłem do mojego znajomego czy ma jakieś sposoby na sprawdzenie szczelności . Doradził mi żeby wykręcić tylko świece żarowe i wtłoczyć sprężone powietrze .A więc wziąłem kompresor z pistoletem i zrobiłem prowizoryczną uszczelkę na końcówce i zacząłem dmuchać.
Na prawej i lewej głowicy po jednym cylindrze nie było kompresji .Pomyślałem od razu krzywe zawory więc za poradą oli80wziąłem młotek i naciskam .Na tych nieszczelnych cylindrach zawory elegancko się zamykały i otwierały (małe zdziwienie)ale idę dalej ,na ostatnim cylindrze który był szczelny jeden zawór siedział sztywno nie mogłem go wcisnąć (znowu zdziwienie , o co tu chodzi )Wiec puknąłem go mocniej i zawór się przesunął ale nie wrócił na swoje miejsce . Sprawdziłem więc kompresję ,która oczywiście znikła .
Zabrałem się do ściągnięcia głowicy żeby sprawdzić co się dzieje .Po wielkich trudach ale to naprawdę wielkich trudach zdjąłem to cholerstwo .Rozebrałem ten zawieszony zawór i okazało się że nie jest w cale krzywy (prawdopodobnie spadła wcześniej dżwigienka i zawór się zapiekł)
Uszczelniłem głowicę i założyłem ją z powrotem .Prawej głowicy nie ściągałem bo byłem przekonany, że na pięciu cylindrach odpali i dojadę do domu.
Złożyłem wszystko i jak wiesz silnik zagadał ( cały czas przekonany że nie ma kompresji na jednym cylindrze)
Przed jazdą próbną ktoś napisał ,że mogę zatrzeć silnik jeżeli cylinder nie ma kompresji (paliwo w oleju)dlatego założyłem temat "ominięcie wtryskiwacza"zapobiegawczo.
Po przejechaniu pierwszych 80 km stwierdziłem ,że obroty,poziom oleju,płynu i wszystko inne jest o.k. Dlatego wywnioskowałem , że uszkodzenie musiało być minimalne i zawór się do klepał do gniazda i cylinder jest sprawny .Kolejna jazda próbna i kolejne sprawdzenie wszystkiego i znowu wszystko o.k.Do dnia w którym samochód stracił moc co opisałem po wyżej .Dzisiaj kolejna jazda i wszystko o.k.
I to na tyle ;)
P.S.
Na nikogo się nie gniewam ;p
Po resztą dzisiaj i tak by była amnestia "Mój syn zdał egzamin na prawo jazdy " <hura>
blanwinder

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 13 gru 2011, 09:16

blanwinder
na wstepie:
blanwinder pisze: "Mój syn zdał egzamin na prawo jazdy " <hura>
przekaz dzieciakowi serdeczne gratulacje od calego klubu A6 !!, <brawo>
blanwinder pisze: ...
Kolejna jazda próbna i kolejne sprawdzenie wszystkiego i znowu wszystko o.k.Do dnia w którym samochód stracił moc co opisałem po wyżej .Dzisiaj kolejna jazda i wszystko o.k.
biorac pod uwage calosc przygody (a sledzilem od samego poczatku) to mam wrazenie ze miales duzo szczescia ze, jak wszystko na to wskazuje, bedziesz w stanie wrocic samochodem do Polski. Oczywiscie 'trzymam kciuki' ze powrot odbedzie sie juz bez kolejnych 'niespodzianek'.
Daj znac o dalszych postepach (rozumiem ze intencja bylo sciagnac samochod do domu i dopiero 'bawic' sie w remonty), moglbys podac rowniez planowana trase, zawsze moglibysmy (majac nadzieje ze nie bedzie potrzebne) Cie jakos wesprzec 'po drodze'.
Daj znac.

blanwinder
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 22 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: dzierżoniów

Post autor: blanwinder » 15 gru 2011, 07:07

Dzięki panowie za waszą pomoc !!
Właśnie startuję i mam nadzieję że się jakoś dostanę do promu <rotfl>
Swinoujście-Szczecin-Gorzów-Zielona-Legnica i stolica <figielek>
Jak dojadę odezwę się .3mta się <okok>
blanwinder

blanwinder
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 22 wrz 2011, 12:33
Lokalizacja: dzierżoniów

Post autor: blanwinder » 17 gru 2011, 17:02

Witam wszystkich !!
Dotarłem do domu bez żadnego problemu .Samochód sprawował się bez zarzutu, co mnie bardzo ucieszyło.Póżniej napiszę więcej zaraz idę na małą imprezkę <radocha>
Wpadaj na browara!!!!!!!!! <okok> jak bedziesz w Gorzowie
Za póżno . Terza przeczytałem twój post <uoee>
blanwinder

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja