Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5]Brak ciągu przy wyprzedzaniu

Silniki wysokoprężne
Mario26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 23 wrz 2008, 23:12
Lokalizacja: Słupca

[A6 C5]Brak ciągu przy wyprzedzaniu

Post autor: Mario26 » 24 wrz 2008, 21:09

Witam mam problem z moją maszynką A6 2,5 TDI 150KM 99 rok.
Kiedy ją kupiłem 5 miesiecy temu autko brykało jak szalone.
Od miesiaca zdechła moc, ale tylko niekiedy, a konkretnie kiedy chcę coś wyprzedzić: wduszam pedał gazu a tu nic, jakbym wogule go niewdusił.
Puszczam gaz, dodaje ponownie i niekiedy tak za którymś razem pociągnie jak szalona.
A niekiedy od razu przy pierwszym wciśnieciu ciagnie jak szalona.
Dodam że miala robionego VAG-a i kazali mi gruszke od turbiny wymienić, wymieniłem ale to samo.
Kto mi pomoże jak opanować tą szaloną bestie?


Nazywaj poprawnie tematy-stosuj tagi
Ostatnio zmieniony 24 wrz 2008, 23:23 przez Mario26, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
ShoofeL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1103
Rejestracja: 26 lip 2008, 22:14
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tychy, Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: ShoofeL » 24 wrz 2008, 21:16

A może masz ten sam problem, co kolega MURZYN :-/
Pada mu potencjometr w pedale gazu i też czasami (szczególnie jak jest mokro) też mu autko nie chce jeździć...
Sprawdź sobie to...

Pozdro...

Mario26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 23 wrz 2008, 23:12
Lokalizacja: Słupca

Post autor: Mario26 » 24 wrz 2008, 21:20

Aha, tylko jak to sprawdzić? Trzeba podminić dobry potencjometr , czy jest jakiś sposób?

Awatar użytkownika
ShoofeL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1103
Rejestracja: 26 lip 2008, 22:14
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tychy, Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: ShoofeL » 24 wrz 2008, 22:46

Najlepiej podmienić na dobry...
A czy zauważyłeś, że problem pojawia się tylko jak jest wilgotno i mokro, czy nawet jak jest sucho??
Murzyn ma tą przypadłość tylko jak popada...
Ostatnio w czwartek też mu się tak stało i przez 2 godziny sprawdzał wszystkie kabelki... i... nic ... nie znalazł przyczyny...Przejrzał kabelek po kabelku i nic nie znalazł :-/
VAG też mu pokazywał, że wszystko gra :-/ a jednak nie...

Jak jest sucho to nie ma z tym problemu ...

Pogadam z nim jutro na spocie w Katosach...
Odezwę się w tym temacie jeszcze...

Pozdro...

Mario26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 23 wrz 2008, 23:12
Lokalizacja: Słupca

Post autor: Mario26 » 24 wrz 2008, 23:16

U mnie pogoda nie wpływa na to co sie dzieje.
Czy jest sucho, czy mokro dzieje sie tak samo.
Dzieki
Czekam na dalsze podpowiedzi
Pozdro

kowal a6 19
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 22 wrz 2008, 19:10
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: kowal a6 19 » 24 wrz 2008, 23:17

ok. sprawa niezbyt trudna. jeżeli wymieniłeś ciśnieniowy regulator turbiny i ktoś go żle wyregulował to w tym tkwić może błąd.A jakie masz parametry przepływu powietrza i ciśnienia doładowania bo to ważne w tym silniku podczas diagnozy na vag powinni ci to sprawdzić przy takich objawach jak równiesz podciśnienie i zawór elektromagnetyyczny sterujące turbiną bo est o zmiennej geometri łopatek. pedał szwankuje tylko wtedy gdy auto wcale nie przyśpiesza. Więc radzę jeszcze raz podjechać na diagnostykę komputerową i sprawdzić te parametry i to nie koniecznie na vag bo dla niektórych to czarna magia prostszy jest fsa lub kts.pozdro
PRAWDZIWA SIŁA TKWI....
TYKLO W TDI!!!!!!!!!!

Mario26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 23 wrz 2008, 23:12
Lokalizacja: Słupca

Post autor: Mario26 » 24 wrz 2008, 23:20

Oki, wielkie dzieki.
Zrobie to jak najszybciej i dam znac czy te parametry są wporządku.
Dzieki
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
ShoofeL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1103
Rejestracja: 26 lip 2008, 22:14
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tychy, Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: ShoofeL » 25 wrz 2008, 11:12

censored,
Ty sie śmiej...
Ja mam podobny problem z wodą :-/
Leje mi się też troszeczkę do środka, ale panuje nad sytuacją...
Woże szmatę na podłodze :-)

Pozdro...

Awatar użytkownika
ShoofeL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1103
Rejestracja: 26 lip 2008, 22:14
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tychy, Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: ShoofeL » 25 wrz 2008, 15:16

Aż tak źle nie jest :-)

kowal a6 19
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 22 wrz 2008, 19:10
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: kowal a6 19 » 25 wrz 2008, 20:26

to ktoś tu ma ekologiczne auto napewnno nie bite ;-) zaczyna ulegać samorozkladowi -zaczyna sie od dziur :-)
PRAWDZIWA SIŁA TKWI....
TYKLO W TDI!!!!!!!!!!

Mario26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 23 wrz 2008, 23:12
Lokalizacja: Słupca

Post autor: Mario26 » 27 wrz 2008, 22:09

Witam, nie miałem jeszcze czasu zastosowac sie do waszych zaleceń, ale zrobie to tak szybko jak to możliwe.
Ale chce jeszcze dodac ze, auto lepiej chodzi gdy jest niższa temperatura, deszcz niema wpływu.
A zauważyłem to, poniewaz ostatnio temperatury spadły i troche lepiej ciągnie.
Co jest ??????????????
Pozdro :-/

woyas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 29 sie 2008, 22:34
Lokalizacja: Magdalenka

Post autor: woyas » 28 wrz 2008, 13:14

Mario26 pisze:Witam, nie miałem jeszcze czasu zastosowac sie do waszych zaleceń, ale zrobie to tak szybko jak to możliwe.
Ale chce jeszcze dodac ze, auto lepiej chodzi gdy jest niższa temperatura, deszcz niema wpływu.
A zauważyłem to, poniewaz ostatnio temperatury spadły i troche lepiej ciągnie.
Co jest ??????????????
Pozdro :-/
witaj kolego , przeważnie jak jest niższa temperatura na zewnatrz , samochody z turbina i intercoolerem lepiej idą , gdyż jest jeszcze niższa temperatura powietrza dochodzącego do turbiny, a co do twojego pierwszego problemu że samochód przestaje ci " jechać " jak chcesz mocno wyprzedzić , to ja podobnie miałem w golfie IV tdi AFN 110 , u mnie przyczyną było to że silnik przełączał się w stan awaryjny ... tak jakby przepływka się odłączała i kompletnie nie reagowała , nie wiem czy tak samo jest w 2,5 , u mnie koledzy z klubu golfa poradzili żebym przegonił po trasie auto dosyć mocno tak 180 - 200 przez jakies 15 km , u mnie pomogło nie zdażyło mi się to więcej .

Mario26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 23 wrz 2008, 23:12
Lokalizacja: Słupca

Post autor: Mario26 » 28 wrz 2008, 13:23

Witam.
Rozumiem kolego, dzieki ze podpowiedziałeś mi z tą temperaturą.
Ja ciągle ją przeganiam, dziś np z Poznania cisłem 180-210km/h, ale to jej niepomaga.
Sprawdze przepływke, bo to chyba najszybsze jest.
Dzieki
Pozdro

Mario26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 23 wrz 2008, 23:12
Lokalizacja: Słupca

Post autor: Mario26 » 28 wrz 2008, 16:59

Troche dużo, ale to max już był.

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 28 wrz 2008, 20:59

Mario26 pisze:Troche dużo, ale to max już był.
Zdrowe AFB poleci ponad 220km/h. Kolego zamiast wymieniać pól silnika z tak zwanego wróżenia z fusów zainwestuj w interfejs (kabel), koszt ok 80zł i naprawdę jest to bardzo pomocne urządzenie. Mi to wygląda, albo na błąd czujnika G71, bądź zaworu sterowania turbiną N75. W twoim aucie na 100% masz problem związany z podciśnieniem czyli turbo dostaje za mało powietrza. Przyczyny przepływomierz ( ale ten pewnie jest OK), wyżej wymienione czujniki, przewody wchodzące w układ podciśnienia, lub sama T. Jeśli miałeś wymienianą "gruszkę" od turbiny to być może ktoś źle wyregulował sztangę. Pracę sztangi możesz obserwować w grupie 004 (Basic Setings). Bez kabla VAG możesz błądzić a mówię Ci kolego ten wydatek jest naprawdę opłacalny.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga