Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AWX 1.9 131 KM] Brak chęci do szybszej niż 150 km/h jazdy

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Aqualite
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 05 lut 2013, 17:15
Lokalizacja: Olsztyn

[ AWX 1.9 131 KM] Brak chęci do szybszej niż 150 km/h jazdy

Post autor: Aqualite » 11 lut 2016, 14:01

Hej.
Z 3 miesiące temu moja A6 przeszła niemały remont. Wymienione sprzęgło z dwumasą, rozrząd z wałkiem (ale nieco źle ustawiony napinacz paska jest, za 2 tyg. raczej do poprawy idzie......) oraz turbina (przełożona z innego, w niezłym stanie miała być). Po remoncie był problem, bo turbina łapała notlauf na 3, 4 i 5 biegu i sru w tryb awaryjny. Myślałem, że to N75, ale jednak nie. Bardzo mocno przeładowywała, prawie dwukrotnie więcej. Po odstawieniu do innego warsztatu turbina została prawidłowo zrobiona (wyważona i doczyszczona) i chodzi idealnie (porobione testy, mam papiery, wszystko ok z nią). Obecnie komputer nie pokazuje żadnego błędu, aczkolwiek jest taki problem, że pojechałem na 10-kilometrową jazdę testową i o ile na 1, 2 i 3 biegu silnik kręci spokojnie powyżej 4k obrotów i dobrze przyspiesza, to zarówno na 4 i 5 biegu nie chce pojechać szybciej niż 150 km/h (na początku było koło 140 km/h, w drodze powrotnej doszedł właśnie do 150 km/h i więcej nie chciał, a też warunki do testowania mi się kończyły :P). Zastanawiam się w czym problem. Auto ogólnie przez ostatnie miesiące jeździło tylko po mieście (krótkie odcinki, tak, wiem, diesel i miasto...) z jednym wypadem na 300km (ale max 120 km/h bo ta turbina łapała ten notlauf), ale na trasę się nie nadawało bez tego remontu, aż do teraz. Może to być od tego? Tj. czy jak przegonię auto na dużym dystansie (mam zaplanowany wypad do Pragi za tydzień, 800 km w jedną stronę) to czy może się powoli odblokować do wyższych prędkości? Przyznam szczerze, że nieco dziwny temat, bo układ jest szczelny (wszystkie węże podciśnienia nowe), brak błędów na komputerze, nie dymi. Ktoś ma jakiś pomysł?
Czy to może przez ten nie najlepiej ustawiony napinacz paska? Ma to jakiś wpływ na to? Co prawda nie ma luzów, ale zalecono mi reklamację tam gdzie był składany, by zrobili to poprawnie.

Daniel1555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 338
Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
Imię: Daniel
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biecz

Post autor: Daniel1555 » 11 lut 2016, 19:39

pasowałoby logi pokazać ,żeby zobaczyć jaki masz kąt wtrysku i korekty wtryskiwaczy i jak się zachowuje EGR
Audi A6 C5 2.5TDI
Audi A6 C5 4.2 ASG
Audi A4B6 1.9 tdi

Aqualite
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 05 lut 2013, 17:15
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Aqualite » 12 lut 2016, 12:42

Postaram się jakoś na dniach wrzucić.
Nikt nie miał podobnego problemu?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja