Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5 2.5 tdi AFB 150 KM] Błąd 575 11-00 notlauf

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bart77321
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 07 cze 2009, 14:55
Lokalizacja: kalisz
Kontakt:

[A6 C5 2.5 tdi AFB 150 KM] Błąd 575 11-00 notlauf

Post autor: bart77321 » 07 maja 2010, 13:10

Witam wydaje mi się że mój przypadek jest inny od innych gdyż jest bardzo związany z temperatura zewnętrzną. Jeżeli się mylę proszę mnie jakoś nakierować lub podesłać linki..
Przejrzałem wiele tematów na forum ale nic podobnego nie znalazłem..

Jeszcze do niedawna moje autko nie sprawiało mi żadnych kłopotów..
a6-c5-25-tdi-prosba-o-analize-logow-vt14200,15.htm

Moja Auduńka ostatnio zaczyna tracić moc, szczególnie jak jest ciepło tzn powyżej 12 stopni. Logi wykonałem przy temperaturze około 10 stopni kiedy to samochód jeszcze w miarę jedzie i nie wywala żadnych błędów.
Jak się ociepli to jest strasznie ale to strasznie mułowaty i do tego dochodzi bład
00575 - Intake Manifold Pressure 11-00 - Control Limit Not Reached
Jak jest zimno to żadne błędy się nie pojawiają.

Moje wnioski są następujące:

1.W logu dynamicznym 003 widać że ilość MAF jest niewystarczająca.
Zamiast wymaganych 879 wartości są dużo niższe.
Czy jest to wina przepływomierza??Problem polega na tym że kupiłem niedawno (jak było jeszcze chłodno) nowy w salonie ASO (za ponad 500 ).Czy powinienem go reklamować , i na jakiej podstawie??
Mam iść i powiedzieć co??,,że mechanik mi tak powiedział..czy że sam podłączyłem komputer i stwierdziłem że jest zły..

2.W BS 003 widać ,że EGR nie osiąga wartości 400 tylko marne 365..czy to oznacza że się nie domyka i powoduje błędne wskazania MAF??
Czy to by mogło być powodem „niemocy”

3.Grupa 011 w BS wydaje mi się ,że wygląda w miarę prawidłowo, ale już w logach dynamicznych widać że ciśnienie nie osiąga żądanych wartości..powód EGR??

4.Jakiś niedługi czas temu czyściłem cały dolot i EGR,,czy muszę znowu to wszystko czyścić.
Czy może jest jakiś środek chemiczny do „bezrozbieralnego” przeczyszczenia EGR??
Ostatnio wymieniałem filtr powietrza (mann), oryginał przepływomierz (oryginał), filtr paliwa …

Oto logi:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/735 ... 68cd8.html 000
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6c2 ... 64a0f.html 001
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/539 ... 14fab.html 003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1e6 ... 6c93a.html 004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/859 ... 6bba8.html 007
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0c7 ... f6313.html 008
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/80b ... 3d2a3.html 010
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/711 ... eb1fa.html 011
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1c9 ... 89a9b.html 013
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce7 ... 4de6a.html 014
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/264 ... cbb1f.html 018

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 07 maja 2010, 13:19

pierwsza zecza jaka musisz bezzwłocznie zrobić to wymienic termostat (chyba ze palowales auto na zimnym silniku?? )

pozniej


sprawdz dokladnie caly uklad dolotowy

i oczywiscie caly uklad podcisnienia

ps. masz przezajefajnego chipa <ok>

Awatar użytkownika
bart77321
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 07 cze 2009, 14:55
Lokalizacja: kalisz
Kontakt:

Post autor: bart77321 » 07 maja 2010, 13:36

Dzięki za zainteresowanie.
Termostat raczej odpada bo niedawno go wymianiałem.
Logowanie zrobione na rozgrzanym silniku.

Układ dolotowy oglądałem - wygląda na to że jest OK (alkurad masz na myśli dolot do filtra powietrza i dalej do turbo ?? - bo właśnie ten układ sprawdzałem ..
Układ podciśnienia też sprawdzałem (czyściłem nawet ten zaworek N75)
Wydaje się że w BS sztanga chodzi prawidłowo i Egr chyba też..(wydaje mi się że nawet gdyby ten zaworek od EGR był niesprawny to chyba powinien log 003 w BS osiągać wartość 400..czy mam rację?? Czy to by wskazywało na "fizyczne uszkodzeni EGR czy tez jego mocne zabrudzenie??

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 07 maja 2010, 13:44

w 004 zwrocilem uwage na cold start :oops: sorki za wprowadzenie w blad z temp.

tak oraz dolot do coolera wszystko wszystko

sprawdz dokladnie czy czasem jak łaczyłeś na nowo zaworek n75 nie powstała jakas dziurka na laczeniu

Awatar użytkownika
bart77321
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 07 cze 2009, 14:55
Lokalizacja: kalisz
Kontakt:

Post autor: bart77321 » 07 maja 2010, 15:52

Przeprowadziłem mały test...nie wiem czy ma to jakiś sens ale...
ściągnąłem wężyki najpierw z gruchy egr i w niego raz dmucham a raz zaciągam powietrze i w jedną stronę jest przepływ a w drugą nie..
Natomiast jak zrobię tak samo z wężykiem z gruchy od turbo to powietrze przepływa w dwie strony (w jedna z większym oporem)..czy to by znaczyło że n75 do wymiany czy ewentualnie do rozbiórki i naprawy??
A jakie ma znaczenie temp. zewnętrzna bo jak pisałem że jak jest zimno (mam na myśli zimno na dworze) to to zamulenie jest mniej odczuwalne..a jak ciepło to totalny muł..

PS.Piotruś na pytanie czy jestem pewien szczelności układu podciśnienia to nie mogę powiedzieć że na 100%.
Szkoda że w Wielkopolsce nie ma porządnych mechaników od Audi..Coś mi się wydaje że jak nie znajdę sam powodu notlaufa będę musiał się do ciebie wybrać Drogi Piotrusiu..


Rozebrałem n75, przeczyściłem i nie ma żadnych zmian.Membranka jest cała, nie uszkodzona.Nie wiem co może być znim nie tak..

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 07 maja 2010, 21:05

bart77321 pisze: A jakie ma znaczenie temp. zewnętrzna bo jak pisałem że jak jest zimno (mam na myśli zimno na dworze) to to zamulenie jest mniej odczuwalne..a jak ciepło to totalny muł..
co cie sklonilo do czyszczenia calego dolotu :?:
duzo bylo oleju :?:
sprawdz dokladnie przewody przy coolerze
ic byl w oleju :?:

Awatar użytkownika
bart77321
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 07 cze 2009, 14:55
Lokalizacja: kalisz
Kontakt:

Post autor: bart77321 » 07 maja 2010, 22:12

alukard pisze:co cie sklonilo do czyszczenia calego dolotu :?:
duzo bylo oleju :?:
sprawdz dokladnie przewody przy coolerze
ic byl w oleju :?:
Czyściłem egr i rurę łączącą kolektory...nie było tam aż tak mocno zabrudzone jak piszą niektórzy forumowicze...czemu czyściłem..to dotyczy linku podanego przeze mnie wcześciej...czyściłem zawór EGR a przy okazji resztę..
Piotruś pisze:Bart - później będę miał więcej czasu to troche rozwinę poruszane przez Ciebie (powyżej) kwestie ale tak na szybko powiem, że w moim odczuciu metodycznie i w pełni profesjonalnie/prawidłowo eliminujesz kolejne podejrzane obszary.
Niestety - ta metodyczna eliminacja prowadzi do coraz większej pewności, że jest problem z turbo lub katalizatorami (jeśli nie są jeszcze wycięte), bo wypalonego EGRa podejrzewałbym najmniej
Trochę nie zrozumiałem...bo moim zdaniem uszkodzony jest zawór n75 a Ty Piotrusiu piszesz że uszkodzone turbo lub katalizator..mogę prosić o małe wyjaśnienie?

Dodano 8 maja 10:45
Kolejne próby, kolejne testy...cały czas wydaję mi się że problem tkwi w tych zaworach n75 lub też n18, tylko czekam aż ktoś mi potwierdzi bo czytałem że te zawory działają tak samo, a umnie jak pisałem działają jednak różnie.
Kolejna rzecz jaką zauważyłem to wężyk łączący oba te zawory z filterm powietrza, a mianowicie -zaciąga on cały czas powietrze, wydaje mi się że z dużą siłą i wyraźnie go słychać,przez co osłabiają się podciśnienia idące na obie "gruchy".Jak zatkam chwilowo ten przewód to widać jak grucha od turbo jeszcze bardziej podciąga się do góry (aż po sam ogranicznik)
To wydaje mi się będzie ten problem męczący mnie i moją audunie od jakiegoś czasu...

I teraz pytanie do ekspertów z doświadczeniem...jechać do ASO i kupić (ile kosztuje i czy warto przepłacać), czy zakupić na alle..drogo jakić zamiennik (jakaś firma sprawdzona ,godna polecenia??) czy oryginał-używka??

Awatar użytkownika
bart77321
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 07 cze 2009, 14:55
Lokalizacja: kalisz
Kontakt:

Post autor: bart77321 » 10 maja 2010, 20:34

Znalazłem za 100 na allegro 2 kompletne zaworki (100 za 2 zaworki) i do tego blisko Kalisza wiec podjechalem, sprawdzilem i autko odrazu odżyło, odzyskało zrywność.
Jak na razie przejechałem ze 300 km i jak narazie wszystko OK.
Nie duże pieniądze więc zaryzykuję i może jakiś czas na nich pojeżdzę.
Potrzebowałem kupić n75 ale że taka cena to wziąłem 2:)
Pytałem najpierw w kilku sklepach (hurtowniach?) i podawali ceny powyżej 4 setek więc trochę dużawo :(...
Dzięki za wszelką pomoc..

Znalazłem fajny (moim zdaniem)sposób na sprawdzenie zaworków.
Jako że działają one tak samo (minimalnie się różnią w budowie i pewnie też minimalnie w działaniu ale wydaje mi się że nie znowu aż tak mocno) można je podmienić.
Gdzieś na forum czytałem ,że niesprawność jednego z zaworków osłabia działanie drugiego(co miało miejsce w moim przypadku) i sama zamiana wtyczek między zaworkami i przewodów na gruszkach turbo i EGR na niewiele się przyda...

ale znalazłem małe obejście tego problemu...jako że odłączony Egr nie wpływa na dynamikę (tak czytałem na forum) tylko bardziej na zatrucie środowiska można go chwilowo odłączyć...(zanim coś zrobicie poczekajcie na komentarze do tego postu czy oby na pewno mam racje bo mechanikiem to ja nie jestem)
..oczywiście jest tylko chwilowa podmianka w celu testu i wydaję mi się że nic się nie powinno popsuć...

..następne co robimy (jako że nasz samochód utracił dynamikę i podejrzewamy n75)
podłączamy do podciśnienia tylko sam n18 , drugi dolot podciśnienia do zaworka n75
zaślepiamy...i w ten sposób mamy pewność że dobrze sprawdzimy zaworek...
Oczywiście podłączamy przewód zasilający od turbo i podłączamy przewodzik do gruchy od turbo..

Nie wiem czy to ma sens ale ja tak najpierw sprawdziłem u siebie i od razu pojechałem po "nowy" zaworek..
Najlepiej jest znaleść kogoś z takim samym silnikiem i zrobić podmiankę ale jak się jest człowiekiem takim jak ja - bardzo niecierpliwym i nerwowym to ten sposób jest dobry...

..wiem że to trochę druciarsto ale....no dobra teraz proszę o komentarze im więcej tym lepiej..
I dziękuję wszystkim za pomoc w rozwiązaniu mojego problemu, oby nigdy nie powrócił .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl