Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ BAU 2.5 179 KM] Błąd 560 po zaślepieniu EGR

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
MaRcInEs
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 14 lip 2015, 21:52
Lokalizacja: Świnoujście

[ BAU 2.5 179 KM] Błąd 560 po zaślepieniu EGR

Post autor: MaRcInEs » 02 kwie 2016, 15:43

Pytanie odnośnie -----====EGR====-----
Dzisiaj mnie zainteresowało zaślepienie EGR bo nasłuchałem się że auto wtedy z dolnych obrotów szybciej sie zbiera i lepsza reakcja na wcisnięcie pedału gazu no i tam że silnik oddycha czystym powietrzem a nie swoje spaliny wącha wiecznie Emotikon smile
Odczepiłem wężyk podciśnienia od EGR i zaślepiłem go zaślepką plastikową tak jak się niby robi, fakt jakoś inaczej zaczęło to auto jeździć, nie to że tam przesada ale żwawsze się zrobiło z dołu jednak to nie MIT Emotikon tongue
Niestety po przejechaniu kilometra zapaliła sie kontrolka "Check engine" piękna pomarańczowa kontrolka Emotikon grin po podłączeniu VAG wyrzygało błąd 560 " EGR przekroczona wartość kontrolna" oczywiście po wykasowaniu i odślepieniu wężyka podcisnienia i powrotu na swoje miejsce błąd nie wyskakuje, Pytanie jak ten EGR zaślepić żeby ten błąd nie wyskakiwał? no chyba że sie nie da :)))))) Ktos coś ma do wypowiedzenia na ten temat??;)

Daniel1555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 338
Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
Imię: Daniel
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biecz

Post autor: Daniel1555 » 04 kwie 2016, 21:49

nie zaślepiaj wężyka tylko rurę od EGR do dolotu Obrazek
wystarczy wyciąć z blachy podkładkę na wzór uszczelki

Skuciok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 03 lut 2016, 14:15
Imię: Przemysław
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zakopane
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 25 paź 2016, 22:30

Hej, przerobił ktoś już ten temat w BAU ?
Pół internetu pisze o zaślepianiu EGR'a ale jak przychodzi do "obejścia" błędu silnika tym spowodowanego to cisza :-), i porady typu jedź do lokalnego tunera, które mnie nie interesują :-P


Więc tak mam sprawny EGR i chce go zaślepić skutecznie, bo taki mam kaprys :-)
Zaślepiając go blaszkami (usuwając tą rurkę łączącą go z kolektorem) ale zostawiając całą resztę nietkniętą, czyli egr na miejscu i rurka podciśnienia do niego lecąca mamy taką sytuację, że silnik odczuwalnie lepiej się zbiera na niskich obrotach, ale po paru km dostajemy po oczach świecącą kontrolką silnika. Błąd pewnie jak wyżej, jeszcze nie sprawdziłem.

To teraz pytanie czy da się to w sofcie np. VCDS skutecznie wyłączyć żeby błąd silnika nie wyskakiwał?
Jeśli się da to w jakie rejestry wcisnąć swoje łapki.

na stronie ross-techa jest opis jak "skręcić" programowo na minimum operowanie egrem
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/tdi.html

i filmik
https://www.youtube.com/watch?v=k3xbkRKZ-24

I teraz pytanie czy takie wysterowanie tego zaworu + jego fizyczne zaślepienie nie będzie generowało błędu ?
Jakieś przemyślenia w tym temacie moi drodzy?




UPDATE ...

[ Dodano: 2016-10-25, 22:30 ]
Dobrze, to się zdoktoryzowałem sam nad tym EGRem. To opiszę tu dla siebie i potomności.

Więc po pierwsze to co napisałem wyżej nie działa, czyli w VCDS w silniku BAU nie da się wpisać kodu 12233 i tym sposobem posterować zaworem EGR, nie ma takiego kodu i po prostu nie działa.

Socjalizm rozwiązuje bohatersko problemy które sam stwarza, więc zróbmy podobnie, a rozwiązania są dwa. Ale po pierwsze trzeba wiedzieć jak działa EGR i skąd sterownik silnika wie że akurat zaślepiliśmy to ustrojstwo.
A wie to z dwóch czujników MAF i MAP. wyjaśnia to dobrze filmik ten:
https://www.youtube.com/watch?v=XKLXqFXm9GY

No to teraz rozwiązania są dwa, jedno głupkowate i może zadziałać, drugie dobre takie powiedzmy profesjonalne.

Więc najpierw głupkowate.

Musimy oszukać przepływomierz czyli MAF sensor. Możemy to zrobić obracając go w obudowie. Trzeba go obrócić o dobrą wartość żeby sterownik nie połapał się że nie ma egra.
Więc potrzebujemy sobie w vcds wejść na silnik -> measuring blocks -> grupa 003
tam mamy dwie pozycje MAF specified i MAF actual i podane zakresy ten MAF actual musimy trafić taki jak ma być czyli 160-290 mg/H przekręcając sobie tym sensorem na działającym silniku.
tu filmik na 1,9tdi ale zasada działania identyczna.
https://www.youtube.com/watch?v=AELHWi8GmI8
Tym sposobem sterownik nie powinien zobaczyć braku egra i tym samym przestać sypać błędem 00560

Teraz rozwiązanie wg mnie "prawidłowe".
Kupujemy kabelek MPPS v13 z softem (dostępne można kupić poniżej 100 zł)
Odczytujemy naszą mapę z ECU.
Wycinamy w mapie nasz ukochany EGR. Mapę modyfikujemy darmowym programikiem VagSuite
robi się to tak:
https://www.youtube.com/watch?v=d5XDEclBblM
Wgrywamy mapę z blokniętym EGRem do ECU

Myślę że spróbuję obu rozwiązań, oczywiście najpierw głupkowatego.
To drugie rozwiązanie znowu pozwoli na głębsze grzebnięcie w mapie ECU, można silnikowi dać ciut więcej mocy przez zwiększenie doładowania i innych modyfikacjach, ale to już naprawdę trzeba się zdoktoryzować nad tym.
Ciekawa strona o tej tematyce http://www.vperformance.co.uk/ i kanał na jutubie https://www.youtube.com/channel/UCL86hW ... EFf-Ano0VQ

O efektach dam tu znać :-) :-P


UPDATE 2

Głupawego sposobu z przekręceniem przepływomierza nie da się zrobić w prosty sposób bez modyfikacji tegoż. Więc pozostaje sposób "porządny" czyli wykodowanie tego w mapie silnika. Czas więc na zakupy :-P
Ostatnio zmieniony 26 paź 2016, 20:09 przez Skuciok, łącznie zmieniany 1 raz.

Daniel1555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 338
Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
Imię: Daniel
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biecz

Post autor: Daniel1555 » 25 paź 2016, 23:04

Ja mam tak zaślepiony jak wyżej napisałem (ale w AFB) i nigdy nie wyskoczył błąd egr
Audi A6 C5 2.5TDI
Audi A6 C5 4.2 ASG
Audi A4B6 1.9 tdi

Skuciok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 03 lut 2016, 14:15
Imię: Przemysław
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zakopane
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 25 paź 2016, 23:11

Starsze silniki z serii A pewnie nie sypały błędem, te z serii B już tak, więc trzeba kombinować.
W sumie modyfikacja ecu jest czymś czym można się pobawić, sam komputer można za parę groszy kupić na eksperymenty, a oryginał wyjąć i mieć na półce w razie jakichś nieprzewidzianych trudności :-P I chyba tak to sobie zrobię :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl