Hej, przerobił ktoś już ten temat w BAU ?
Pół internetu pisze o zaślepianiu EGR'a ale jak przychodzi do "obejścia" błędu silnika tym spowodowanego to cisza

, i porady typu jedź do lokalnego tunera, które mnie nie interesują :-P
Więc tak mam sprawny EGR i chce go zaślepić skutecznie, bo taki mam kaprys

Zaślepiając go blaszkami (usuwając tą rurkę łączącą go z kolektorem) ale zostawiając całą resztę nietkniętą, czyli egr na miejscu i rurka podciśnienia do niego lecąca mamy taką sytuację, że silnik odczuwalnie lepiej się zbiera na niskich obrotach, ale po paru km dostajemy po oczach świecącą kontrolką silnika. Błąd pewnie jak wyżej, jeszcze nie sprawdziłem.
To teraz pytanie czy da się to w sofcie np. VCDS skutecznie wyłączyć żeby błąd silnika nie wyskakiwał?
Jeśli się da to w jakie rejestry wcisnąć swoje łapki.
na stronie ross-techa jest opis jak "skręcić" programowo na minimum operowanie egrem
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/tdi.html
i filmik
https://www.youtube.com/watch?v=k3xbkRKZ-24
I teraz pytanie czy takie wysterowanie tego zaworu + jego fizyczne zaślepienie nie będzie generowało błędu ?
Jakieś przemyślenia w tym temacie moi drodzy?
UPDATE ...
[ Dodano: 2016-10-25, 22:30 ]
Dobrze, to się zdoktoryzowałem sam nad tym EGRem. To opiszę tu dla siebie i potomności.
Więc po pierwsze to co napisałem wyżej nie działa, czyli w VCDS w silniku BAU nie da się wpisać kodu 12233 i tym sposobem posterować zaworem EGR, nie ma takiego kodu i po prostu nie działa.
Socjalizm rozwiązuje bohatersko problemy które sam stwarza, więc zróbmy podobnie, a rozwiązania są dwa. Ale po pierwsze trzeba wiedzieć jak działa EGR i skąd sterownik silnika wie że akurat zaślepiliśmy to ustrojstwo.
A wie to z dwóch czujników MAF i MAP. wyjaśnia to dobrze filmik ten:
https://www.youtube.com/watch?v=XKLXqFXm9GY
No to teraz rozwiązania są dwa, jedno głupkowate i może zadziałać, drugie dobre takie powiedzmy profesjonalne.
Więc najpierw głupkowate.
Musimy oszukać przepływomierz czyli MAF sensor. Możemy to zrobić obracając go w obudowie. Trzeba go obrócić o dobrą wartość żeby sterownik nie połapał się że nie ma egra.
Więc potrzebujemy sobie w vcds wejść na silnik -> measuring blocks -> grupa 003
tam mamy dwie pozycje MAF specified i MAF actual i podane zakresy ten MAF actual musimy trafić taki jak ma być czyli 160-290 mg/H przekręcając sobie tym sensorem na działającym silniku.
tu filmik na 1,9tdi ale zasada działania identyczna.
https://www.youtube.com/watch?v=AELHWi8GmI8
Tym sposobem sterownik nie powinien zobaczyć braku egra i tym samym przestać sypać błędem 00560
Teraz rozwiązanie wg mnie "prawidłowe".
Kupujemy kabelek MPPS v13 z softem (dostępne można kupić poniżej 100 zł)
Odczytujemy naszą mapę z ECU.
Wycinamy w mapie nasz ukochany EGR. Mapę modyfikujemy darmowym programikiem VagSuite
robi się to tak:
https://www.youtube.com/watch?v=d5XDEclBblM
Wgrywamy mapę z blokniętym EGRem do ECU
Myślę że spróbuję obu rozwiązań, oczywiście najpierw głupkowatego.
To drugie rozwiązanie znowu pozwoli na głębsze grzebnięcie w mapie ECU, można silnikowi dać ciut więcej mocy przez zwiększenie doładowania i innych modyfikacjach, ale to już naprawdę trzeba się zdoktoryzować nad tym.
Ciekawa strona o tej tematyce
http://www.vperformance.co.uk/ i kanał na jutubie
https://www.youtube.com/channel/UCL86hW ... EFf-Ano0VQ
O efektach dam tu znać

:-P
UPDATE 2
Głupawego sposobu z przekręceniem przepływomierza nie da się zrobić w prosty sposób bez modyfikacji tegoż. Więc pozostaje sposób "porządny" czyli wykodowanie tego w mapie silnika. Czas więc na zakupy :-P