[A6 C5 1.9 Tdi] Bierze olej
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 24 lut 2010, 19:28
- Imię: Riczi
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gliwice/Rybnik/K-Kożle
[A6 C5 1.9 Tdi] Bierze olej
Panowie, mam problem mianowicie moj silnik 1.9TDI 110KM bierze olej, na 10 000km musze dolać 1,5L oleju, co to moze być? Po pomiarach, turbina, pompa, wtryski OK, silnik suchy nigdzie nie ma żadnych wycieków no i nic nie kopci ani ma czarno ani na biało(siwo).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 584
- Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
- Imię: Jurek
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
No to może sprawdź kompresję - to ci powie gdzie ucieka olej - jak z kompresją słabo no to idzie w palnik, ale wtedy spaliny miałyby charakterystyczny zapach i kolor zaraz po odpaleniu byłby niebieskawy.
Aha albo inna opcja. Jak jeździsz autem? Agresywnie, bardzo agresywnie czy obrotomierz nigdy nie schodzi z czerwonego pola? Jeśli tak, no to całkowicie normalne, że pije olej.
U mnie pomimo wycieku spod uszczelki pod głowicą nie ubyło oleju i nic nie musiałem dolewać, a silnik był cały zarzygany.
Turbinę jak pomierzyłeś? Powinno się chyba looknąć przewody i zobaczyć czy nie ma luzów na wałku.
Aha albo inna opcja. Jak jeździsz autem? Agresywnie, bardzo agresywnie czy obrotomierz nigdy nie schodzi z czerwonego pola? Jeśli tak, no to całkowicie normalne, że pije olej.
U mnie pomimo wycieku spod uszczelki pod głowicą nie ubyło oleju i nic nie musiałem dolewać, a silnik był cały zarzygany.
Turbinę jak pomierzyłeś? Powinno się chyba looknąć przewody i zobaczyć czy nie ma luzów na wałku.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 27
- Rejestracja: 24 lut 2010, 19:28
- Imię: Riczi
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gliwice/Rybnik/K-Kożle
Właśnie ze nawet po odpaleniu nie zakopci a jezdze w miare spokojnie do 3500obr/min krece ale to tez sporadycznie. Turbine mi mechanik pomierzył juz wczesniej zanim zauważyłem ubytek oleju, ajak to zrobił to nie pytałem, tylko zastanawaiłem sie nad zmianom programu by lepiej jechał i mi wszystko sprawdzał-powiedział ze OK ale wtedy jeszcze nie wiedziałem ze bierze olej.
Witam, mam podobny problem mój AFN też brał olej zwykle ok 1 litra /10000 km i więcej. Zregenerowałem turbinę więc chyba tu nic nie "ucieka", odma od strony bloku przeciekała i została wymieniona ale na jakiś nowszy typ bo już ponoć nie ma takich z bańką jaka była poprzednio. Myślałem że to pomoże ale nie widzę poprawy, góra silnika jest suchutka a od spodu widać że miska się poci i wąż na intercoolerze jest trochę zaolejony. W ogóle wszystkie węże do intercoolera po zdjęciu są jakby powiedzieć mokre- nie leje się z nich olej ale ścianki się błyszczą. Auto nie dymi przy zapalaniu puści tylko szarego dymka. Gdzie ten olej ucieka? (castrol magnatec 10w40).
I jeszcze jedno pytanie - czy ten model ma jakiś czujnik ciśnienia czy poziomu oleju w silniku bo mnie nic się nie wyświetliło na tablicy a jak sprawdzałem ostatnio olej to mi się włos zjeżył na głowie bo na szabelce nie było nic. Dolałem 0,7 litra i jest teraz pod górny stan a od wymiany ujechałem jakieś 6 tys km. Auto stało na kanale w idealnym poziomie.
Sprawdzałem czy po przekręceniu zapłonu świeci się jakaś kontrolka od oleju ale takowej nie znalazłem - może żarówka się przepaliła?
Fakt że nie jeżdżę delikatnie ale nie na czerwonym polu, oczywiście po rozgrzaniu.
Podpowiedzcie coś koledzy bo jeden mechanik powiedział że trzeba rozbierać silnik, drugi kazał jak najszybciej sprzedać to auto a trzeci że to normalne i jest do przyjęcia.
Pytam bo chciałem troszkę go zawirusować bo jazda już nie cieszy tym bardziej z klimą ale obawiam się że się silnik nie nadaje, na liczniku mam 206 tys km ale pewnie faktycznie jest ze 350.
I jeszcze jedno pytanie - czy ten model ma jakiś czujnik ciśnienia czy poziomu oleju w silniku bo mnie nic się nie wyświetliło na tablicy a jak sprawdzałem ostatnio olej to mi się włos zjeżył na głowie bo na szabelce nie było nic. Dolałem 0,7 litra i jest teraz pod górny stan a od wymiany ujechałem jakieś 6 tys km. Auto stało na kanale w idealnym poziomie.
Sprawdzałem czy po przekręceniu zapłonu świeci się jakaś kontrolka od oleju ale takowej nie znalazłem - może żarówka się przepaliła?
Fakt że nie jeżdżę delikatnie ale nie na czerwonym polu, oczywiście po rozgrzaniu.
Podpowiedzcie coś koledzy bo jeden mechanik powiedział że trzeba rozbierać silnik, drugi kazał jak najszybciej sprzedać to auto a trzeci że to normalne i jest do przyjęcia.
Pytam bo chciałem troszkę go zawirusować bo jazda już nie cieszy tym bardziej z klimą ale obawiam się że się silnik nie nadaje, na liczniku mam 206 tys km ale pewnie faktycznie jest ze 350.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 01 sie 2010, 18:18
- Imię: Arek
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański
Bierze olej
Mam taki sam problem jak kolega wyżej.Bierze olej,ale i zaśmierdzą spaliny zaraz po odpaleniu.Na bagnecie też miałem sucho i boję się że silnik zatarty.Orientuje się ktoś o kosztach naprawy takiego silnika?Czy bardziej opłaci się kupić używkę?Ile wtedy kosztowałaby przekładka?Proszę o podpowiedzi.
Edit.Powód popytałem trochę.
Po odpytaniu trochę znajomych,co używają samochody z tym samym silnikiem,dowiedziałem się,że motory 1.9 TDI potrafią(choć to nie reguła)wchłonąć nawet 1 litr oleju na 1000 km,tak piszę ponoć książka serwisowa.Ogólnie grupa volkswagena w ten sposób zabezpieczyła gwarancję na ten silnik.Należy po prostu kontrolować stan na bagnecie i tyle.Nie ma co spodziewać się cudów po aucie,co przejechało już swoje i ma swoje lata.Kolego yaro_mir,czy masz FISa?Ja nie i u mnie kontrolka ciśnienia oleju normalnie świeci.Są wersję,w których jest również kontrolka stanu oleju.Jeśli nic nie działa to może to być kontrolka,lub czujnik,ewentualnie przerwany przewód.Najlepiej sprawdzić VAG-iem.Pozdrawiam i będę sprawdzał co dalej.ir
Edit.Powód popytałem trochę.
Po odpytaniu trochę znajomych,co używają samochody z tym samym silnikiem,dowiedziałem się,że motory 1.9 TDI potrafią(choć to nie reguła)wchłonąć nawet 1 litr oleju na 1000 km,tak piszę ponoć książka serwisowa.Ogólnie grupa volkswagena w ten sposób zabezpieczyła gwarancję na ten silnik.Należy po prostu kontrolować stan na bagnecie i tyle.Nie ma co spodziewać się cudów po aucie,co przejechało już swoje i ma swoje lata.Kolego yaro_mir,czy masz FISa?Ja nie i u mnie kontrolka ciśnienia oleju normalnie świeci.Są wersję,w których jest również kontrolka stanu oleju.Jeśli nic nie działa to może to być kontrolka,lub czujnik,ewentualnie przerwany przewód.Najlepiej sprawdzić VAG-iem.Pozdrawiam i będę sprawdzał co dalej.ir
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 25 sty 2011, 17:12
- Lokalizacja: Wojków, łódzkie
Koledzy-klubowicze...nie wiem jak w waszym przypadku wygląda agresywna jazda ale ja swoją "audiczkę" kręcę do 2500 obr/min i mi po przejechaniu 500 km zginęło pół stanu oleju...
I teraz mam dylemat...wczytując się w wasze wypowiedzi nie wiem czy jest to normalne czy nie...dodam że turbo regenerowałem, uszczelka pod głowicą była wymieniana, głowicę planowałem i wymieniałem uszczelniacze na zaworach...jak odkręcę korek wlewu oleju to dmucha z pod pokrywy mocnawo, wtryski też miałem sprawdzane...proszę o jakąś radę?
I teraz mam dylemat...wczytując się w wasze wypowiedzi nie wiem czy jest to normalne czy nie...dodam że turbo regenerowałem, uszczelka pod głowicą była wymieniana, głowicę planowałem i wymieniałem uszczelniacze na zaworach...jak odkręcę korek wlewu oleju to dmucha z pod pokrywy mocnawo, wtryski też miałem sprawdzane...proszę o jakąś radę?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 25 sty 2011, 17:12
- Lokalizacja: Wojków, łódzkie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 88
- Rejestracja: 16 paź 2011, 11:19
- Lokalizacja: białystok
Witam panowie to co piszecie to nie jest żadne branie oleju silniki stare może trochę stwardniałe uszczelniacze zaworów i wystarczy nie riczi82, wiem na jakim oleju jezdzicie ale proponuję pełen syntetyk on nieodparowuje i niema co słuchać głupot że niby nagar wypłucze czy silnik się rozszczelni bo po rozgrzaniu semi syntetyk jest znacznie rzadszy niż syntetyk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 25 sty 2011, 17:12
- Lokalizacja: Wojków, łódzkie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 88
- Rejestracja: 16 paź 2011, 11:19
- Lokalizacja: białystok
tomekw2086, witam moim zdaniem lej olej który taĂąszy oba są dobre ja sam jezdziłem wcześniej na pół syntetyku zmieniłem na syntetyk i jest ok zero wycieków czy rozszczelnieĂą.w każdym razie jeśli komuś bierze litr czy półtora oleju auto 10-15 letnie to uważam że to jest normalne chociażby sam olej półsyntetyczny trochę odparowuje,stwardniałe uszczelniacze, niewielkie ubytki przy turbo,ostry styl jazdy i mamy ubytek także przynajmniej moim zdaniem do głowy bym niebrał.kolega
tomekw2086 to ma już problem ma olbrzymi ubytek oleju ja bym sprawdził wylot turbiny czy aby nie poszły uszczelnienia bo taki ubytek to raczej turbina walnięta-zaznaczam że to tylko moje zdanie ale zawsze można sprawdzić ciśnienie na cylindrach czy aby się nie przypiekły
pozdrawiam
tomekw2086 to ma już problem ma olbrzymi ubytek oleju ja bym sprawdził wylot turbiny czy aby nie poszły uszczelnienia bo taki ubytek to raczej turbina walnięta-zaznaczam że to tylko moje zdanie ale zawsze można sprawdzić ciśnienie na cylindrach czy aby się nie przypiekły
pozdrawiam