Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ AKE 2.5 180 KM] Bardzo nierówna praca silnika po odpaleniu

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
bajowsado
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 10 lip 2013, 23:40
Lokalizacja: Tąpkowice - Pyrzowice

[ AKE 2.5 180 KM] Bardzo nierówna praca silnika po odpaleniu

Post autor: bajowsado » 06 wrz 2017, 08:22

Witam, mam nietypowy problem. Mianowicie wymieniałem w ostatnim czasie w moim AKE wałki rozrządu, były wytarte, silnik przed wymianą pracował głośno lecz równo, w miarę nie kopcił i trzymał średnią moc. Po wymianie wałków zaczęły się problemy, wygląda to tak. Odpalam z rana samochód, chodzi pięknie równo, cicho nic się nie dzieje. Po kilku sekundach pracy zaczyna strasznie kopcić, rzucać na obrotach, ewidentnie słychać jakby spalanie stukowe, gdy dodam więcej gazu jest ciut lepiej. Sytuacja taka trwa do momentu zagrzania silnika, powiedzmy nawet o te 30 stopni. Odpala późńiej bardzo dobrze, nie rzuca, moc ma, nie dymi itp. Dzieje się to tylko po dłuższym postoju i gdy silnik już pochodzi kilka chwil. Aktualnie wymieniłem tak: 5 wtryskiwaczy na inne z AKE, wtrysk sterujący sprawny, czujnik wału ok, kąt wtrysku 2.0 ATDC, błędów brak, czujnik temperatury nowy, rozrząd nowy ustawiony na blokadach (zresztą kąt wtrysku 2.0 ATDC zrobił się już po zblokowaniu rozrządu, więc musi być dobrze) Juz nie mam sił do tego samochodu, kilku mechaników opadło na siłach, ja sam wymieniłem co tylko idzie, prócz pompy VP. Zawory myślę, że są okej, kompresja tak samo. W końcu zaraz po odpaleniu działy by się cyrki, a tutaj jest to tylko jakiś czas. A no i pompa w tamtym roku robiona za ponad 2800zł

Filmik:

KLICHO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 189
Rejestracja: 16 lut 2017, 08:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KLICHO » 06 wrz 2017, 10:41

A szklanki wymieniales ? Bo jesli stare obrywaly od wytartych walkow a teraz sa nowe i masz stare to by tlumaczylo to :)

mixsio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 27 paź 2015, 13:22
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: mixsio » 06 wrz 2017, 11:09

kolego musisz podesłać logi do oceny, statyczne chciałbym dostać właśnie w tym momencie gdzie masz problemy z silnikiem czyli rozumiem że silnik jest nie dogrzany, a potem już normalnie komplet Statyczne (jeszcze raz) Dynamiczne i B/S, wtedy coś ci będę mógł pomóc bo trudno mi wskazać problem bez parametrów pracy silnika, a i w szczególności że tyle rzeczy masz już zrobionych i powinny być sprawne.

KLICHO pisze:A szklanki wymieniales ? Bo jesli stare obrywaly od wytartych walkow a teraz sa nowe i masz stare to by tlumaczylo to :)
poprawie cie kolego, w tym silniku nie ma tzw "szklanek" hydraulika jest tu inaczej zbudowana i rozdzielona na 2 elementy, więc musisz zwracać uwagę na to co piszesz bo jeszcze ktoś gotów w to uwierzyć i szukać "szklanek" których tutaj nie ma.
jeśli nie odpowiadam/nie odpisuje długo znaczy że mnie nie ma w kraju i nie mam czasu, co robić ? cierpliwie czekać

KLICHO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 189
Rejestracja: 16 lut 2017, 08:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KLICHO » 06 wrz 2017, 16:39

Przyzwyczajenie z 1.9 TDI przepraszam. Lecz te całe elementy hydrauliki powinny też być wymienione przy nowych wałkach. Stare mogą być wytarte i też by właśnie tłumaczyło to zachowanie. Sam u siebie to robiłem niedawno.

Ale logi statyczne przydały by się grupy 004 to podstawa.

bajowsado
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 10 lip 2013, 23:40
Lokalizacja: Tąpkowice - Pyrzowice

Post autor: bajowsado » 15 paź 2017, 22:14

Sytuacja opanowana, zapomniałem napisać. Przyczyna były wadliwe hydropopychacze, mimo że nowe to nie wyregulowały luzów, 12 z 24 miało już zgniecione główki. Komplet nowych febiego rozwiązał problem nierównej pracy i odpalania.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl