[ AWX 1.9 131 KM] AWX i olej opałowy
[ AWX 1.9 131 KM] AWX i olej opałowy
Witam
mam takie pytanie jak zachowuje sie silnik AWX przy oleju opałowym..?
kto może testował..?
mam takie pytanie jak zachowuje sie silnik AWX przy oleju opałowym..?
kto może testował..?
Jarek
Tak mówcie... Wiecie co to w ogóle jest olej opalowy? Nic innego jak olej napędowy + barwnik. Oddam 3 kozy i córkę sąsiada temu kto wskaże mi różnice pomiędzy tymi paliwami z pominięciem barwnika na podstawie prawdziwych badań laboratoryjnych, a nie opowieści zasłyszanych. Kolego oczywiście pamiętaj skąd i jakie paliwo bierzesz. Czy nie ma dolewanej wody czy nie przewozisz tego w bekach po jakimś ścierwie - bo to faktycznie może być śmiercią dla pompek, a nie % akcyzy jaki został nałożony na paliwo ze względu na kolor : )
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 502
- Rejestracja: 01 lut 2009, 15:44
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz/Northampton UK
http://i56.tinypic.com/23qyrkl.jpg
http://www.orlen.pl/PL/DlaBiznesu/Paliw ... mPlus.aspx
http://www.orlen.pl/PL/DlaBiznesu/Paliw ... Ultra.aspx
Warto porównać cechy obu paliw i samemu dojść do wniosku różnic między paliwami
http://www.orlen.pl/PL/DlaBiznesu/Paliw ... mPlus.aspx
http://www.orlen.pl/PL/DlaBiznesu/Paliw ... Ultra.aspx
Warto porównać cechy obu paliw i samemu dojść do wniosku różnic między paliwami
głodny wiedzy xD
olej opałowy nie ma takich własności smarujących jak zwykły ON i napewno to jest szkodliwe dla pompek, do tego silnik kopci na czarno,turbina szybko zasyfiona ,nie wiem jak jest z mieszaniem jego pół na pół ze zwykłą ropą,może niech ktoś się wypowie czy testował w silnikach PD,ja w każdym razie nie zamierzam tego robić pozdro
Był : Audi A6 2.5 tdi s-line avant 180km quattro 2003r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AWX 131KM 2002r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AVF 131km 2004 r.
Jest : A6 C5 Avant 2.0 130KM ALT 2004 r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AWX 131KM 2002r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AVF 131km 2004 r.
Jest : A6 C5 Avant 2.0 130KM ALT 2004 r.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 502
- Rejestracja: 01 lut 2009, 15:44
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz/Northampton UK
Tez nic z tego bo zachodzi jakaś reakcja chemiczna która b.szybko zapycha filtr paliwa.coffin80 pisze:nie wiem jak jest z mieszaniem jego pół na pół ze zwykłą ropą,może niech ktoś się wypowie
Nie którzy dolewają olej mixol aby smarność poprawić ale nie wiem jaki jest tego efekt i nie mam zamiaru testować.
Pierwszy, najlepszy forum Audi A6 w Polsce - A6Klub.PL ! 

Jaki lub który czynnik decyduje o "smarności?coffin80 pisze:olej opałowy nie ma takich własności smarujących jak zwykły ON i napewno to jest szkodliwe dla pompek, do tego silnik kopci na czarno,turbina szybko zasyfiona ,nie wiem jak jest z mieszaniem jego pół na pół ze zwykłą ropą,może niech ktoś się wypowie czy testował w silnikach PD,ja w każdym razie nie zamierzam tego robić pozdro
głodny wiedzy xD
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 65
- Rejestracja: 02 paź 2012, 21:12
- Lokalizacja: wielkopolska
u mnie w rodzinie na OO jeździł passat b3 1.9D przez 6 lat zrobił 200tyś. zero naprawy.
mk3 1.9tdi 3 lata 60 tyś. nie było żadnych problemów z pompą czy wtryskami. każdy filtr paliwa rozcinałem z ciekawości. porównywałem wielokrotnie oo z on i nie zauważyłem różnicy w spalaniu czy mocy. jedyne na co chciałbym wam zwrócić uwagę to na termin przydatności. paliwo które leży 2 lata nie nadaje sie do użytku. po zatankowaniu w tdi auto strasznie kopciło, straciło 1/3 mocy!!! (wg dupohamowni) dla jasności dodam że było to paliwo z shella, stało w beczce 200l pod wiatą.
mk3 1.9tdi 3 lata 60 tyś. nie było żadnych problemów z pompą czy wtryskami. każdy filtr paliwa rozcinałem z ciekawości. porównywałem wielokrotnie oo z on i nie zauważyłem różnicy w spalaniu czy mocy. jedyne na co chciałbym wam zwrócić uwagę to na termin przydatności. paliwo które leży 2 lata nie nadaje sie do użytku. po zatankowaniu w tdi auto strasznie kopciło, straciło 1/3 mocy!!! (wg dupohamowni) dla jasności dodam że było to paliwo z shella, stało w beczce 200l pod wiatą.
Zależy czy paliwko leje się wiadrem czy czyściutkie ze zbiornika. Bo najgorsze są paprochy i inne ciała obce które poddaja filtr ciężkiej próbie. W AWX jest pompka paliwa więc musi trochę znieść a jeżeli ma filtr w baku to trzeba częściej wymieniać.
Jakby twój AWX palił 15L/100km to jest osczędność ale jak pali 7L i mniej to szkoda sobie głowy zawracać wiadrami itp.
Ubrudzisz Audiczkę i siebie także zysk znikomy a koszta wpadki dość spore z uwagi na kiepskie oszczędności. Wtryski regeneracja 300zł lub wymiana za regenerowane koszt 300zł a 4szt to pomyśl ile musisz km walić żeby zarobić. Opałówka + Mechanik + części + strach przed ITD = ON Verwa - więc bilans wyjdzie na zero
Jakby twój AWX palił 15L/100km to jest osczędność ale jak pali 7L i mniej to szkoda sobie głowy zawracać wiadrami itp.
Ubrudzisz Audiczkę i siebie także zysk znikomy a koszta wpadki dość spore z uwagi na kiepskie oszczędności. Wtryski regeneracja 300zł lub wymiana za regenerowane koszt 300zł a 4szt to pomyśl ile musisz km walić żeby zarobić. Opałówka + Mechanik + części + strach przed ITD = ON Verwa - więc bilans wyjdzie na zero
głodny wiedzy xD
Więc tak, koledzy co do właściwości smarujących kolega tomi382 podrzucił bardzo ciekawy link, wystarczy tylko przeczytać: http://i56.tinypic.com/23qyrkl.jpg
Na tylko jednej próbce właściwości smarujące były niższe. Wykres sam mówi za siebie, a co więcej doświadczenie wyszło na plus dla paliwa opałowego.
ÂŚmigałem kiedyś na takim jak korzystaliśmy z ogrzewania olejowego. Teraz się to po prostu nie opłaca, zwłaszcza jak ma się źródło na ON ze stacji. A6 przepalała bez problemów, mało tego pompowtryski trawiły też BIODIESEL'a. Kiedyś tankowaliśmy czerwoną do primery 93r., głównie na trasy do Niemiec. Auto zrobiło tak prawie 200tys. km, 2 razy był wymieniany filtr paliwa, a tak żadnej najmniejszej awarii.
Na tylko jednej próbce właściwości smarujące były niższe. Wykres sam mówi za siebie, a co więcej doświadczenie wyszło na plus dla paliwa opałowego.
ÂŚmigałem kiedyś na takim jak korzystaliśmy z ogrzewania olejowego. Teraz się to po prostu nie opłaca, zwłaszcza jak ma się źródło na ON ze stacji. A6 przepalała bez problemów, mało tego pompowtryski trawiły też BIODIESEL'a. Kiedyś tankowaliśmy czerwoną do primery 93r., głównie na trasy do Niemiec. Auto zrobiło tak prawie 200tys. km, 2 razy był wymieniany filtr paliwa, a tak żadnej najmniejszej awarii.
Jak sądzisz że różnica między ON a OO to głównie tylko kolor to pogratulować wnikliwościdzban pisze:Tak mówcie... Wiecie co to w ogóle jest olej opalowy? Nic innego jak olej napędowy + barwnik. Oddam 3 kozy i córkę sąsiada temu kto wskaże mi różnice pomiędzy tymi paliwami z pominięciem barwnika na podstawie prawdziwych badań laboratoryjnych, a nie opowieści zasłyszanych. Kolego oczywiście pamiętaj skąd i jakie paliwo bierzesz. Czy nie ma dolewanej wody czy nie przewozisz tego w bekach po jakimś ścierwie - bo to faktycznie może być śmiercią dla pompek, a nie % akcyzy jaki został nałożony na paliwo ze względu na kolor : )
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Dla zainteresowanych, tu są ładnie opisane wszystkie ważne rzeczy które odróżniają ON od OO.
Różnice pomiędzy ON a OO
Z autopsji powiem wam tak.Dziadek był rolnikiem i lał do traktora właśnie ten opał,bo wiadomo,oszczędność.To co ja zauważyłem było zastanawiające.Bagnet paliwa,bo takowy ten traktor posiadał,w miejscu gdzie był przeważnie zanurzony świecił się jak psu jajca na święta.Powyżej jedna wielka korozja.Tak samo wyglądał cały zbiornik paliwa.Więc nie ma o czym dyskutować.Siara robi swoje.