Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ AWX 1.9 131 KM] AWX i olej opałowy

Silniki wysokoprężne
jaro7010
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 11 gru 2011, 22:28
Lokalizacja: Jarosław

[ AWX 1.9 131 KM] AWX i olej opałowy

Post autor: jaro7010 » 02 gru 2012, 12:42

Witam
mam takie pytanie jak zachowuje sie silnik AWX przy oleju opałowym..?
kto może testował..?
Jarek

coffin80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 30 sty 2011, 18:42
Lokalizacja: Poznań

Post autor: coffin80 » 02 gru 2012, 13:36

pompki bardzo szybko umrą ,nie warto nawet testować....
Był : Audi A6 2.5 tdi s-line avant 180km quattro 2003r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AWX 131KM 2002r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AVF 131km 2004 r.

Jest : A6 C5 Avant 2.0 130KM ALT 2004 r.

dzban
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 27 paź 2008, 07:45
Lokalizacja: Torun

Post autor: dzban » 02 gru 2012, 14:03

Tak mówcie... Wiecie co to w ogóle jest olej opalowy? Nic innego jak olej napędowy + barwnik. Oddam 3 kozy i córkę sąsiada temu kto wskaże mi różnice pomiędzy tymi paliwami z pominięciem barwnika na podstawie prawdziwych badań laboratoryjnych, a nie opowieści zasłyszanych. Kolego oczywiście pamiętaj skąd i jakie paliwo bierzesz. Czy nie ma dolewanej wody czy nie przewozisz tego w bekach po jakimś ścierwie - bo to faktycznie może być śmiercią dla pompek, a nie % akcyzy jaki został nałożony na paliwo ze względu na kolor : )

krzycho2626
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 502
Rejestracja: 01 lut 2009, 15:44
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz/Northampton UK

Post autor: krzycho2626 » 02 gru 2012, 14:41

To i tak nic nie daje bo Twoje czerwone paliwo jest nie legalne.

A czy to jest dobra wacha czy też nie to temat rzeka-najlepiej niech się wypowie ktoś kto pracuje w rafinerii bo ja w żadne zasłyszane opinie nie wierze.
Pierwszy, najlepszy forum Audi A6 w Polsce - A6Klub.PL ! :)

tomi382
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 20 lut 2012, 17:38
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Post autor: tomi382 » 03 gru 2012, 11:38

głodny wiedzy xD

coffin80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 30 sty 2011, 18:42
Lokalizacja: Poznań

Post autor: coffin80 » 03 gru 2012, 12:04

olej opałowy nie ma takich własności smarujących jak zwykły ON i napewno to jest szkodliwe dla pompek, do tego silnik kopci na czarno,turbina szybko zasyfiona ,nie wiem jak jest z mieszaniem jego pół na pół ze zwykłą ropą,może niech ktoś się wypowie czy testował w silnikach PD,ja w każdym razie nie zamierzam tego robić pozdro
Był : Audi A6 2.5 tdi s-line avant 180km quattro 2003r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AWX 131KM 2002r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AVF 131km 2004 r.

Jest : A6 C5 Avant 2.0 130KM ALT 2004 r.

krzycho2626
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 502
Rejestracja: 01 lut 2009, 15:44
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz/Northampton UK

Post autor: krzycho2626 » 03 gru 2012, 13:33

coffin80 pisze:nie wiem jak jest z mieszaniem jego pół na pół ze zwykłą ropą,może niech ktoś się wypowie
Tez nic z tego bo zachodzi jakaś reakcja chemiczna która b.szybko zapycha filtr paliwa.
Nie którzy dolewają olej mixol aby smarność poprawić ale nie wiem jaki jest tego efekt i nie mam zamiaru testować.
Pierwszy, najlepszy forum Audi A6 w Polsce - A6Klub.PL ! :)

tomi382
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 20 lut 2012, 17:38
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Post autor: tomi382 » 03 gru 2012, 16:35

coffin80 pisze:olej opałowy nie ma takich własności smarujących jak zwykły ON i napewno to jest szkodliwe dla pompek, do tego silnik kopci na czarno,turbina szybko zasyfiona ,nie wiem jak jest z mieszaniem jego pół na pół ze zwykłą ropą,może niech ktoś się wypowie czy testował w silnikach PD,ja w każdym razie nie zamierzam tego robić pozdro
Jaki lub który czynnik decyduje o "smarności?
głodny wiedzy xD

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 03 gru 2012, 17:57

dzban,
czyli masz doswiadczenie w jezdzie na takim paliwie ?
moze powiedz czy długo tak jezdzisz i czy wszystko z silnikiem ok ?

gelu79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 183
Rejestracja: 24 lis 2011, 13:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: gelu79 » 03 gru 2012, 18:37

Panowie wywiązał się wielki dialog i o czym? o tym żeby jeździć na byle g. ......
O czym tu tak naprawdę dyskutować, o oleju opałowym <szok>
Jak kolega chce jeździć na opale to powinien zostać rolnikiem i kupić traktor.

caro86wlkp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 02 paź 2012, 21:12
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: caro86wlkp » 03 gru 2012, 19:44

u mnie w rodzinie na OO jeździł passat b3 1.9D przez 6 lat zrobił 200tyś. zero naprawy.
mk3 1.9tdi 3 lata 60 tyś. nie było żadnych problemów z pompą czy wtryskami. każdy filtr paliwa rozcinałem z ciekawości. porównywałem wielokrotnie oo z on i nie zauważyłem różnicy w spalaniu czy mocy. jedyne na co chciałbym wam zwrócić uwagę to na termin przydatności. paliwo które leży 2 lata nie nadaje sie do użytku. po zatankowaniu w tdi auto strasznie kopciło, straciło 1/3 mocy!!! (wg dupohamowni) dla jasności dodam że było to paliwo z shella, stało w beczce 200l pod wiatą.

tomi382
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 20 lut 2012, 17:38
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Post autor: tomi382 » 03 gru 2012, 22:04

Zależy czy paliwko leje się wiadrem czy czyściutkie ze zbiornika. Bo najgorsze są paprochy i inne ciała obce które poddaja filtr ciężkiej próbie. W AWX jest pompka paliwa więc musi trochę znieść a jeżeli ma filtr w baku to trzeba częściej wymieniać.
Jakby twój AWX palił 15L/100km to jest osczędność ale jak pali 7L i mniej to szkoda sobie głowy zawracać wiadrami itp.
Ubrudzisz Audiczkę i siebie także zysk znikomy a koszta wpadki dość spore z uwagi na kiepskie oszczędności. Wtryski regeneracja 300zł lub wymiana za regenerowane koszt 300zł a 4szt to pomyśl ile musisz km walić żeby zarobić. Opałówka + Mechanik + części + strach przed ITD = ON Verwa - więc bilans wyjdzie na zero
głodny wiedzy xD

dzban
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 27 paź 2008, 07:45
Lokalizacja: Torun

Post autor: dzban » 05 gru 2012, 14:57

Więc tak, koledzy co do właściwości smarujących kolega tomi382 podrzucił bardzo ciekawy link, wystarczy tylko przeczytać: http://i56.tinypic.com/23qyrkl.jpg
Na tylko jednej próbce właściwości smarujące były niższe. Wykres sam mówi za siebie, a co więcej doświadczenie wyszło na plus dla paliwa opałowego.
ÂŚmigałem kiedyś na takim jak korzystaliśmy z ogrzewania olejowego. Teraz się to po prostu nie opłaca, zwłaszcza jak ma się źródło na ON ze stacji. A6 przepalała bez problemów, mało tego pompowtryski trawiły też BIODIESEL'a. Kiedyś tankowaliśmy czerwoną do primery 93r., głównie na trasy do Niemiec. Auto zrobiło tak prawie 200tys. km, 2 razy był wymieniany filtr paliwa, a tak żadnej najmniejszej awarii.

Damiancki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 06 kwie 2012, 22:02
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Damiancki » 14 gru 2012, 19:07

dzban pisze:Tak mówcie... Wiecie co to w ogóle jest olej opalowy? Nic innego jak olej napędowy + barwnik. Oddam 3 kozy i córkę sąsiada temu kto wskaże mi różnice pomiędzy tymi paliwami z pominięciem barwnika na podstawie prawdziwych badań laboratoryjnych, a nie opowieści zasłyszanych. Kolego oczywiście pamiętaj skąd i jakie paliwo bierzesz. Czy nie ma dolewanej wody czy nie przewozisz tego w bekach po jakimś ścierwie - bo to faktycznie może być śmiercią dla pompek, a nie % akcyzy jaki został nałożony na paliwo ze względu na kolor : )
Jak sądzisz że różnica między ON a OO to głównie tylko kolor to pogratulować wnikliwości :] Osobiście uważam że, każdy niech jeździ na czym chce. Ja do swojego AWXa byle czego nie zalewam i zalewał nie będę aby uprawiać "pseudooszczędzanie" i eksperymentować na silniku z pompowtryskiwaczami.

Dla zainteresowanych, tu są ładnie opisane wszystkie ważne rzeczy które odróżniają ON od OO.
Różnice pomiędzy ON a OO

maestro100

Post autor: maestro100 » 14 gru 2012, 19:37

Z autopsji powiem wam tak.Dziadek był rolnikiem i lał do traktora właśnie ten opał,bo wiadomo,oszczędność.To co ja zauważyłem było zastanawiające.Bagnet paliwa,bo takowy ten traktor posiadał,w miejscu gdzie był przeważnie zanurzony świecił się jak psu jajca na święta.Powyżej jedna wielka korozja.Tak samo wyglądał cały zbiornik paliwa.Więc nie ma o czym dyskutować.Siara robi swoje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl