Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

"Awaria" turbiny.

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Kamilek953
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 30 sty 2014, 21:41
Lokalizacja: Lublin

"Awaria" turbiny.

Post autor: Kamilek953 » 08 kwie 2014, 20:29

Witam, przeszukując rożne fora natykałem się na podobne tematy lecz nie uzyskałem satysfakcjonującej odpowiedzi, więc postanowiłem założyc nowy temat. Jadąc pewnien okres temu na trasie wysiadła mi moc, daje mu gazu, "piłuje" a on nic, zjechałem na pobocze odczekałem chwilkę, odpaliłem i było juz lepiej chociaż nie było tak jak być powinno. Zaniepokoiło mnie to bo jeżeli takie coś wydarzyło sie raz to musi być coś nie tak. Zaprowadziłem samochó do mechanika i odrazu podłączył mi pod komputer czy nie zapamiętał żadnych błedów, wszystko wyszło OK, czysto. Sprawdził jeszcze innym sposobem czy ktoś przede mna nie majstrował tam i nie próbował wpinać jakiś chipów i podkręcać go, wszystko w oryginale. Jeżdżąć teraz zaobserwowałem że muli go tzn. na niskich biegach wciskajac gaz jest chwila gdzie go tak zamuli i nagle taki zryw ma (tak powyżej ok. 3000 obrotów/min). wyczytałem ze to może być wina tego iż turbina jest zanieczyszona tym całym nagarem i to może to powodować. Znalazłem tez środek który służy do czyszczenia turbiny i zaworu EGR. Stad moje pytania:
1. Czy może być spowodowany chwilowy brak mocy?
2. Czy czyszczenie tym specyfikiem może pomoć?
Prosze o jakieś cenne wskazówki ponieważ samochod musze miec pewny bo jeżdże nim w czestą podróż do Niemiec. Z góry dzięki za wszystkie pomysły.

Daniel1555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 338
Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
Imię: Daniel
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biecz

Post autor: Daniel1555 » 09 kwie 2014, 19:47

może pomóc jak wyczyścisz turbo bo jak się zacina VGT (zmienna geometria łopatek),to może nie oddawać płynnie mocy .
Audi A6 C5 2.5TDI
Audi A6 C5 4.2 ASG
Audi A4B6 1.9 tdi

Kamilek953
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 30 sty 2014, 21:41
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Kamilek953 » 09 kwie 2014, 20:03

no dobra ale czyścić za pomocą tego spray'u? np coś takiego spray VALVOLINE EGR + TURBO CLEANER ? czy jakieś inne rozwiązania?
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2014, 20:35 przez Kamilek953, łącznie zmieniany 1 raz.

kamilsdz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 06 kwie 2014, 18:52
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: kamilsdz » 25 kwie 2014, 14:20

Ja ci kolego standardowo polecę zrobić logi. Będzie wiadomo co i jak.
Czyszczenie zmiennej geo wg mnie to ostateczność. Zacznij od n75, przepływomierza, sprawdzenia szczelności podciśnienień.

Awatar użytkownika
krischm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 281
Rejestracja: 01 lis 2008, 11:48
Lokalizacja: śląskie

Post autor: krischm » 26 kwie 2014, 11:04

sprawdź sztangę czy pracuje w pełnym zakresie
zdejmij kostkę z przepływomierza i przejedź się

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl