Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[Audi A6 2.5 TDI 150 KM] Awaria pompy wtryskowej - SOLVED

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
siemach
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:28
Lokalizacja: Warszawa

[Audi A6 2.5 TDI 150 KM] Awaria pompy wtryskowej - SOLVED

Post autor: siemach » 29 wrz 2009, 00:15

Witam wszystkich miłośników tych przemiłych aut :)
Moze ktos mnie naprowadzi co moglo sie stac?
Wracalem dzis do domu. Po przejechaniu ok 200km uslyszalem lekkie stukniecie pod maska i silnik przestal pracowac (zgasł).
Wskazniki na konsoli podswietlily wskaznik odgrzewania swiec (zolta spirala)
Po wylaczeniu zaplonu i wlaczeniu ponownym brak wskazan bledow komputera.
Myslicie ze mogl byc rozrzad?
Jesli chcecie napisac mi, ze popelnilem blad nie zmieniajac paska po zakupie auta to darujcie sobie.
Moze ktos cos takiego doswiadczyl.
Prosze o pomoc i wyrozumialosc.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 16 paź 2009, 19:52 przez siemach, łącznie zmieniany 2 razy.

chudy.bartek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 18 cze 2009, 22:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: chudy.bartek » 29 wrz 2009, 07:34

Dopóki nie podłączysz VAG'a to się nie dowiesz. Może być jak piszesz rozrząd, a może pompa wtryskowa, a może coś banalnego. Jeśli nie będzie spisu błędów, ze sterownika to nic nie poradzimy.

axe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 745
Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
Imię: Robert
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: [Audi A6 2.5 TDI 150 KM] Awaria w trasie

Post autor: axe » 29 wrz 2009, 08:00

sproboj zdjac waz od turbo i zobaczyc czy wirnik krzywo nie stoi
znjaomy mial taki objaw jak wirnik pekl w turbo

ale to tylko gdybanie
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7

jay_zzA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 21 kwie 2008, 19:51
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Post autor: jay_zzA6 » 29 wrz 2009, 09:33

Jak sciagniesz rure z turbo a zobaczysz ze w niej jest olej to juz jest jakis znak, ale szczerze to moze byc milion przyczyn, wiec najlepiej tak jak napisali wyzej podlacz pod vaga i sprawdz co wyjdzie...
tymczasowo brak, new OOOO po zimie....

Awatar użytkownika
siemach
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: siemach » 04 paź 2009, 22:28

Wskazanie VAG:

silnik
1 Znalazłem Błąd:
01318 - K—©c3?Ă˝+y*óPN{Ûç*XwlÐ!D:—Ð T%d`YaQx5ńxa
37-00 - Unknown Error Elaboration

Opis błędu:
1318 Sterownik w pompie wtryskowej - J399

Czy to znaczy, ze pompa do remontu/wymiany?

Awatar użytkownika
siemach
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: siemach » 04 paź 2009, 22:50

dziekuje :)

Awatar użytkownika
SCORPI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 228
Rejestracja: 09 maja 2009, 10:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: SCORPI » 06 paź 2009, 23:18

Jak tam kolego poradziłeś sobie z problemem ? to napisz bo jestem ciekaw
A wcześniej nie pokazywał błędów pompy wtryskowej ??
Obrazek
Obrazek
Jeżeli pomogłem. Nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

Awatar użytkownika
siemach
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: siemach » 08 paź 2009, 10:14

SCORPI pisze:Jak tam kolego poradziłeś sobie z problemem ? to napisz bo jestem ciekaw
A wcześniej nie pokazywał błędów pompy wtryskowej ??
wlasnie zabieram sie za robote
dam znac pozniej

[ Dodano: 2009-10-08, 13:21 ]
Piotruś pisze:
siemach pisze:Czy to znaczy, ze pompa do remontu/wymiany?
Posadź kogoś za kierownicą. Niech zacznie kręcić rozrusznikiem a Ty w tym czasie poluzuj na którymkolwiek (najłatwiej na 1-szym) cylindrze nakrętkę rurki paliwowej na wtryskiwaczu (klucz 17mm). Jeżeli popłynie stamtąd paliwo ale bez widocznego, naprawdę silnego ciśnienia, będzie to znaczyło, że sterownik pompy powiedział papa ... .
Jeżeli pomimo kręcenia rozrusznikiem paliwo się nie pojawi - musiz odpowietrzyć układ i silnik powinien zagadać ale będzie Cię czekało wyszukanie nieszczelności.

Poza wszystkim, na temat 01318 i zapowietrzających się VP44 są na Forum tomy przykładów. Opcja SZUKAJ naprawdę Ci pomoże ... .
wiec tak:
z wtryskiwacza podczas proby uruchomienia nie leci wogole ropa.
czy pompka w zbiorniku moze miec tutaj znaczenie?

Edit:
Odlaczylem przewod paliwowy wlotowy do filtra paliwa.
uruchomilem pompke ta w zbiorniku na krotko.
I co?
Nie daje paliwa mimo, ze slysze jak kreci.
Myslicie, ze przyczyna jest wlasnie ona?

Edit1:
Wiec tak.
Rozumiem, ze pompka w zbiorniku nie poda paliwa do samego filtra tylko do zbiorniczka wyrownawczego.
Pojawilo sie paliwo w przewodach wtryskow, ale chyba nie jest dostatecznie wysokie cisnienie.
Zatykajac palcem, paliwo nie leci.
Wiec sterownik pompy?

Edit2:
Uszkodzeniu ulegl sterownik pompy.
Podejmuje probe jego naprawy wlasnorecznie + pomoc dobrego elektronika i jego sprzetu.
U wyniku pracy poinformuje :)

[ Dodano: 2009-10-16, 19:54 ]
Podsumowanie.
Awaria - sterownik pompy wtryskowej.
Wlasna wymiana tranzystora.
Auto odpalilo, obroty idealne, moc bez zmian, wszystko cacy.
Przejechane 10km
Troche sie boje bo wsiadam i jade w trase - 300km.
Zobaczymy czy dojade :)
Poinformuje jutro :)
Pozdrawiam

[ Dodano: 2009-10-16, 19:56 ]
SCORPI pisze:Jak tam kolego poradziłeś sobie z problemem ? to napisz bo jestem ciekaw
A wcześniej nie pokazywał błędów pompy wtryskowej ??
jak w poscie powyzej
naprawione :)
koszt naprawy - 2,50zł

[ Dodano: 2009-10-17, 01:12 ]
dojechalem :)
350km

[ Dodano: 2009-10-27, 00:54 ]
przejechalem 1650km
w tym 1200 w ciagu dnia

Doliwa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:40
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: Doliwa » 21 wrz 2013, 19:10

Witam,po podpięciu samochodu do programu VCDS min pojawił się błąd 1318 - sterownik pompy wtryskowej ( J 399). Jednak nie mam problemu z odpaleniem auta,poza tym niepokoją mnie jeszcze błędy 1407 - przerwy w wytwarzaniu płomienia, 542 - czujnik wzniosu końcówki wtryskiwacza ( G 80) , 523 - czujnik temperatury powietrza zasysanego IAT (G 42) - wysoka wartość, 519 - czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym MAP (671) wadliwa wartość. Jakby ktoś zechciał rozszyfrować co dolega mojemu autu to byłbym bardzo wdzięczny.

RaDeK868
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 28 lip 2012, 11:21
Lokalizacja: Warmia i Mazury

Post autor: RaDeK868 » 21 wrz 2013, 22:30

Ty to chyba masz jakieś combo :| tyle błędów naraz że nie wiadomo od czego zacząć... auto w ogóle jeździ jeszcze?

Doliwa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:40
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: Doliwa » 22 wrz 2013, 08:42

Włanie mnie to też zastanawia ponieważ Audi jeździ bez problemu,jak na razie :) Jutro wybiorę się do fachowca aby ocenił stan silnika.

arri
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 11 paź 2012, 20:08
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: arri » 23 wrz 2013, 20:15

Doliwa pisze:Włanie mnie to też zastanawia ponieważ Audi jeździ bez problemu,jak na razie Jutro wybiorę się do fachowca aby ocenił stan silnika.
Może najpierw skasuj błędy i pojeździj? może to jakieś stare błędy. No chyba, że wszystkie na raz powrócą to mała apokalipsa :/

Doliwa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:40
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: Doliwa » 23 wrz 2013, 21:18

Oczywiście błędy skasowane.Za jakiś czas ponownie się podepnę i zobaczymy.

PysiekWWA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 23 wrz 2016, 14:39
Lokalizacja: Warszawa

Błąd 01318

Post autor: PysiekWWA » 18 kwie 2017, 13:04

Panowie mam taki problem auto na plaka odpala I trochę pochodzi i gaśnie pompa vp44 wyświetla błąd 01318 jednakże była już 2 razy u pomiarza i on sam twierdzi ze wszystko jest ok . Jednak jest nie ok bo samochód nie pali.

Daniel1555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 338
Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
Imię: Daniel
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biecz

Post autor: Daniel1555 » 19 kwie 2017, 18:13

albo zmień pompiarza albo przepatrz dokładnie wiązkę od pompy do ECU ,spr bezpieczniki ,ewentualnie podmień ECU
Audi A6 C5 2.5TDI
Audi A6 C5 4.2 ASG
Audi A4B6 1.9 tdi

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl