Audi Allroad 4BH (C5) swap z AKE na AWX/AVF ?
Audi Allroad 4BH (C5) swap z AKE na AWX/AVF ?
Mam do Szanownych Klubowiczów pytanie i prośbę o pomoc.
Temat wszystkim znany, lecz nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.
Chciałby zasłapować mój uszkodzony AKE na silnik AVF i dobrać odpowiedniego dawcę.
Samochód jest z roku 2002, ma ESP, ABS i inne CAN'owe wynalazki.
Skrzynia całe szczęście manual - 6 biegów.
Jaki dawca jest najodpowiedniejszy - Passat B5 FL może być czy tylko A6 C5 polift ?
Mam na oku Passata z roku 2002 z silnikiem AWX z czipem na 170KM (skrzynia 5 biegów).
Co w takim przypadku powinienem dokupić, czego nie znajdę w dawcy ?
Zakładam, że sprzęgło będzie od Passata, czy wtedy dystans/flansza jest niezbędny ?
Jak temat immobilizer'a i elektronik (ESP, ABS, ASR) ?
Z góry dziękuję Wam serdecznie za pomoc.
Maciek
Temat wszystkim znany, lecz nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.
Chciałby zasłapować mój uszkodzony AKE na silnik AVF i dobrać odpowiedniego dawcę.
Samochód jest z roku 2002, ma ESP, ABS i inne CAN'owe wynalazki.
Skrzynia całe szczęście manual - 6 biegów.
Jaki dawca jest najodpowiedniejszy - Passat B5 FL może być czy tylko A6 C5 polift ?
Mam na oku Passata z roku 2002 z silnikiem AWX z czipem na 170KM (skrzynia 5 biegów).
Co w takim przypadku powinienem dokupić, czego nie znajdę w dawcy ?
Zakładam, że sprzęgło będzie od Passata, czy wtedy dystans/flansza jest niezbędny ?
Jak temat immobilizer'a i elektronik (ESP, ABS, ASR) ?
Z góry dziękuję Wam serdecznie za pomoc.
Maciek
Zmiana podyktowana jest kwestią ekonomiczną i tym, że chciałbym zostawić samochód u siebie na dłużej.
W AKE uszkodzona jest pompa i zgolone wałki, a więc zakup głowic lub kompletnego słupka BAU + koszt regeneracji pompy znacznie przekracza koszt zakupu dawcy (przekładkę realizuję sam).
W dłuższej perspektywie posiadanie 1.9 przyniesie zapewne redukcję kosztów obsługi.
Samochód nie służy do dalekich wycieczek i szybko nie posłuży (dwójka małych dzieci), nie jest również użytkowany autostradowo, a raczej miejsko.
Powyższe względy przemawiają zdecydowani za zmianą jednostki napędowej.
W AKE uszkodzona jest pompa i zgolone wałki, a więc zakup głowic lub kompletnego słupka BAU + koszt regeneracji pompy znacznie przekracza koszt zakupu dawcy (przekładkę realizuję sam).
W dłuższej perspektywie posiadanie 1.9 przyniesie zapewne redukcję kosztów obsługi.
Samochód nie służy do dalekich wycieczek i szybko nie posłuży (dwójka małych dzieci), nie jest również użytkowany autostradowo, a raczej miejsko.
Powyższe względy przemawiają zdecydowani za zmianą jednostki napędowej.
Moim zdaniem jezeli chcesz koniecznie zmienic silnik z 2.5 na 1.9, polecam AVF 130 km ze skrzynia 6 ale najlepiej z audi po 2001 roku, tylko przed kupnem sprawdz kondycje pompowtryskiwaczy jezeli jest to mozliwe... ja mam takiego swapa I poza tym ze pompowtrysikwacze sie skonczyly jestem zadowolony autko jest dynamiczne I malo pali 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 03 lut 2016, 14:15
- Imię: Przemysław
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zakopane
- Kontakt:
naprawdę jest sens robić przeróbki na 1,9 tdi przy masie auta 1,9 tony? zwłaszcza że jest np takie coś...
https://www.olx.pl/oferta/silnik-komple ... qt19T.html
https://www.olx.pl/oferta/silnik-komple ... qt19T.html
Zdania są podzielone 1.9 po wirusie odpycha sie podobnie do 2.5 i trochę wcześniej turbo wstaje niż w 2.5 , poza tym ciężko znaleźć 2.5 w idealnym stanie nawet BAU bo i w nich wałki padają, a młodsze już nie będąSkuciok pisze:naprawdę jest sens robić przeróbki na 1,9 tdi przy masie auta 1,9 tony? zwłaszcza że jest np takie coś...
https://www.olx.pl/oferta/silnik-komple ... qt19T.html
m_klis czy zrobiłeś swapa na 1.9TDI? Który silnik zamontowałeś?
Pytam ponieważ ja również przymierzam się do wyje##nia gównosilnika 2.5TDI.
Oczywiście pod lupą AWX oraz AVF.
Wszyscy dumnie piszą żeby montować AVF ale chyba nie wszyscy wiedzą, że silnik ten jest słabszy niż AWX ponieważ konstrukcyjnie nie ma już kutych korbowodów w porównaniu do AWX. A więc przy większych modyfikacjach Nm i KM silnik najzwyczajniej się posypie.
Najlepszym rozwiązaniem przy takim swapie jest zakup całego samochodu (np. anglika) żeby wyciągnąć z niego silnik, chłodnicę ew. sanki itp.
Nie wiem tylko jak to jest z webasto przy takim swapie??
Czy trzeba coś rzeźbić?
Pytam ponieważ ja również przymierzam się do wyje##nia gównosilnika 2.5TDI.
Oczywiście pod lupą AWX oraz AVF.
Wszyscy dumnie piszą żeby montować AVF ale chyba nie wszyscy wiedzą, że silnik ten jest słabszy niż AWX ponieważ konstrukcyjnie nie ma już kutych korbowodów w porównaniu do AWX. A więc przy większych modyfikacjach Nm i KM silnik najzwyczajniej się posypie.
Najlepszym rozwiązaniem przy takim swapie jest zakup całego samochodu (np. anglika) żeby wyciągnąć z niego silnik, chłodnicę ew. sanki itp.
Nie wiem tylko jak to jest z webasto przy takim swapie??
Czy trzeba coś rzeźbić?
Śpiesz się powoli- zawsze zdążysz się spóźnić!
a po co pchać się z 2.5 na 1.9 na pompowtryskach, nie lepiej wsadzić na pompie i oszczędność późniejszej wymiany lub regeneracji wtrysków przeznaczyć na zwiększenie mocy?
trochę więcej zabawy ale efekty, bezawaryjność i ekonomia nieporównywalna,
sam mam allroada z 2003r, wsadziłem silnik 1.9 AHH z pompą 11, wydajniejsze wtryski, większe turbo duży ic = 210km, 430nm i 8 do 100 ze spalaniem 6-8l,
do silnika zaglądam tylko jak trzeba zmienić olej
trochę więcej zabawy ale efekty, bezawaryjność i ekonomia nieporównywalna,
sam mam allroada z 2003r, wsadziłem silnik 1.9 AHH z pompą 11, wydajniejsze wtryski, większe turbo duży ic = 210km, 430nm i 8 do 100 ze spalaniem 6-8l,
do silnika zaglądam tylko jak trzeba zmienić olej
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
silnik oryginał ahh z a4 b5 fl już z pompą 11 , sterownik 038 906 012 już z linią can więc abs, esp, licznik ogarnięty, (passat nigdy nie miał pełnej lini can, trzeba dodawać),juniorexx pisze:rafal8484 zaciekawiłeś mnie swoim swapem.
Napisz proszę jak dograłeś współpracę sterowników ECU>ESP/ABS>AAS?
Czy silnik AHH wyszedł z Passata?
Wiązka silnika z A6 C5 1.9TDI AFN czy rzeźbiłeś wiązkę z VW?
Rozwiń wypowiedź
do modeli po lifcie tak czy inaczej 2 kości do podszybia trzeba przelutować bo są dodatkowe piny