Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5 1.9 Tdi] AFN drgania na rozgrzanym silniku i spadek m

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
metronomus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
Lokalizacja: Kępno
Kontakt:

[A6 C5 1.9 Tdi] AFN drgania na rozgrzanym silniku i spadek m

Post autor: metronomus » 31 maja 2011, 00:31

Panowie!!!!

Pomocy. Vag nie wyrzuca żadnych błędów, a silnik dostaje drgań na wolnych obrotach, na rozgrzanym silniku, ale tylko wtedy, gdy temperatura powietrza na zewnątrz jest powyżej 18 stopni.

ÂŻadnych błędów, jedynie co, to auto jest troche słabsze, i zaczyna dymić po wciśnięciu gazu na max.

Cos więcej na temat drgań....:

Autko stoi sobie na postoju silnik na wolnych obrotacg drży. Gdy go przegazuję, a silnik wróci do normalnych obrotów (wolnych obrotów) przez chwile chodzi normalnie, dopieru po kilkunastu sekundach zaczyna wpadać w rezonans.

Po obserwacjach stwierdzam, że że drgania silnika powoduja jego odchylenia w przód i w tył, głównie jest to widoczne na rozszerzającym sie i kurczącym elastycznym łaczniku wydechu za turbiną.

Pomocy, nie wiem jak temu zaradzić.

Jurek85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 584
Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
Imię: Jurek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jurek85 » 31 maja 2011, 09:39

Na początek proponuję sprawdzić rzeczy mechaniczne mocowania silnika - bo to jest najtańsze, czyli poduszki pod silnikiem i skrzynią biegów. Może np jakąś zgubiłeś :|
metronomus pisze: Vag nie wyrzuca żadnych błędów
tzn że nie ma problemu z kompem i czujnikami.

Ja szukałbym problemu na początek jeszcze w układzie paliwowym, nieszczelności na przewodach itp.

Dodatkowo chciałbym wiedzieć jak ci autko zapala po nocnym postoju? Od kopa czy coś się dzieje.

1. Sprawdzałeś kąt wtrysku Vagiem i jest w porządku?
2. Dawkę paliwa masz ustawioną w porządku?

Najgorszym możliwym rozwiązaniem jest dwumas - jego najłatwiej oblookać gasząc silnik, jeśli po odkręceniu kluczyka silnik chce ci wyskoczyć spod maski to może to być kosztowny problem.

Napisz coś więcej pokombinujemy.

Awatar użytkownika
metronomus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
Lokalizacja: Kępno
Kontakt:

Post autor: metronomus » 31 maja 2011, 14:08

dwumas nowy ze sprzęgłem Sachs

poduszki to żart raczej:) wszystkie były podmienione, choć z góry zalożyłem, że to nie to....

Paliwo??? Nie dochodzi gdy na dworze jest powyżej 18 stopni?? niemożliwe.


dzis testowałem go jeszcze na ostrej i spokojnej jeździe.

Aktualne wnioski są takie, że pomimo tego, jest gorąco na dworze, to czasami auto zachowuje się normalnie.....


w tej chwili obstawiam EGR - co koledzy na to??

Jurek85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 584
Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
Imię: Jurek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jurek85 » 02 cze 2011, 11:59

metronomus pisze:w tej chwili obstawiam EGR - co koledzy na to??
w AFN dobranie się do niego mechanicznie nie stanowi żadnego problemu, przy okazji rozbierania możesz sobie przeczyścić kolektor dolotowy (koniecznie zaopatrz się w uszczelki)
Temat dotyczący czyszczenia EGR jest w dziale warsztat - bardzo fajnie opisany.
Dobrym pomysłem jest looknąć do niego bo uszczelki kilka złotych kosztują, jak masz klucze w domu to nawet pod blokiem to spokojnie zrobisz.

U mnie nie było problemów, a syfu w środku od groma <szok>

Awatar użytkownika
metronomus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
Lokalizacja: Kępno
Kontakt:

Post autor: metronomus » 02 cze 2011, 23:55

chyba odkryłem przyczynę.

Wziąłem łopatę, i trzonkiem przycisnąłem(skurczyłem) elastyczny łącznik między turbo a katalizatorem.

Drgania wtedy ustały. Znaczy się Katalizator na hasiok:) (do kosza)

[ Dodano: 2011-06-13, 13:42 ]
wywaliłem katalizator i auto odzyskało moc oraz przestało drgać.

Awatar użytkownika
lightfighter87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 29 sie 2010, 09:57
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: lightfighter87 » 29 sie 2012, 10:58

Odgrzebię trochę ten temat - gdyż sytuacja w moim afn tyle że a4 b5 jest identyczna. Jak były upały powyżej 30 stopni to wydech mało nie odleciał od auta.

Teraz temperatura nieco spadła i widać poprawę, choć wczoraj zaobserwowałem idiotyczną sytuację. Po dłuższej jeździe zaparkowałem auto pod bramą u znajomego. Po około 5-7 minutach ruszyłem i kupa, auto zachowywało się jak muł. Dopiero po przejechaniu kilku km, moc względnie wróciła.

Tego samego dnia wymienilem wszystkie wężyki podciśnienia plus sprawdziłem dolot - jest ok.

Sądząc, patrząc na takie rzeczy jak:

- wyczyszczony kolektor ssący przez poprzedniego właściciela
- dwumas wygląda jak prawie nowy, zresztą biegi chodzą jak w nowym aucie
- wymieniona plecionka, bez dziur i przedmuchów, wieszaki wydechu Bosala
- wymieniona poduszka silnika Corteco

ktoś w Niemczech walczył z tym problemem i się poddał, a jak wiadomo u nich nie wycinają katalizatorów.

Dzisiaj wybebeszam środek i zobaczymy jak to będzie, choć wszystko na niego wskazuje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl