Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ A6 C5 2.5 Tdi] AFB 98r. - wybić katalizator czy zostawić

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
lightfighter87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 29 sie 2010, 09:57
Lokalizacja: Rzeszów

[ A6 C5 2.5 Tdi] AFB 98r. - wybić katalizator czy zostawić

Post autor: lightfighter87 » 17 kwie 2011, 12:54

Witam, wrzucałem niedawno logi, także na a4klub i kilka osób zasugerowało zatkanie katalizatora.

Koledzy z tego forum dopatrzyli się też nieprawidłowości w kącie wtrysku i przepływomierzu, niebawem będzie doregulowany a przepływka wymieniona. W czym jednak rzecz...

Ogólnie auto jest mułowate tak do 2500 obrotów, później wartości z przepływomierza jak i ładowanie turbiny pokrywają się i nawet ładnie przyśpiesza.

Gdy jest trochę cieplej na dworze auto dławi się, nie przekracza 3tys i wywala błąd 575 choć nie zawsze.

Pytanie czy to jest wina zatkanego katalizatora czy niesprawnego zaworka n75 ?? Dodam że przy próbie bs sztanga turbo chodzi cyklicznie, bez żadnych niepokojących znaków na niebie.

Jeżeli ktoś chce rzucić okiem to wrzucam logi.

Statyczne

000,001,003 - http://vaglog.rtnet.pl/marcin770_42329.html

004,007,011 - http://vaglog.rtnet.pl/marcin770_42327.html

013,014,018 - http://vaglog.rtnet.pl/marcin770_42328.html


Nastawy podstawowe

003 - http://vaglog.rtnet.pl/marcin770_42326.html

004 - http://vaglog.rtnet.pl/marcin770_42324.html

011 - http://vaglog.rtnet.pl/marcin770_42325.html

Dynamiczne

003 - http://vaglog.rtnet.pl/marcin770_42551.html

010 - http://vaglog.rtnet.pl/marcin770_42550.html

011 - http://vaglog.rtnet.pl/marcin770_42552.html

Byłem u jednego mechanika który zajmuje się układami wydechowymi i wspomniał jeśli zajdzie potrzeba to wymiana wkładów wyniesie 400zł... zdziwiło mnie to troszkę gdyż słyszałem o możliwości sprzedania starego osprzętu za kilka stówek.

Przebieg w tym momencie ok. 350 tys i jak auto było ostatnio na kanale nie widać było znaków żeby coś od nowości było tam ruszane.

Czy z tych logów może wynikać że katalizator jest zapchany czy muszę dołączyć jeszcze jakiś blok dynamiczny ??

Doradźcie co zrobić z tym fantem. Dziękuję za pomoc

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 17 kwie 2011, 14:44

kilka osób zasugerowało zatkanie katalizatora
Bzdura. Zatkany katalizator powodowałby że silnik nie będzie się wkręcał na obroty i będzie się dusił (spalin coraz więcej a przepływ ten sam- proste).
Co do logów- obydwa 003 BS są twoje? <mysli>

Awatar użytkownika
lightfighter87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 29 sie 2010, 09:57
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: lightfighter87 » 17 kwie 2011, 15:53

Wszystkie są moje, oprócz dynamicznych robione w jednym czasie. Zauważyłeś jakieś nieprawidłowości ?

Co do wkręcanie na obroty, szczerze z wielkim bólem mu to idzie. Jak porównuje z filmikami na youtube inne 150-tki to różnica jest spora.

[ Dodano: 2011-04-18, 18:16 ]
Temat do zamknięcia, dzisiaj byłem w świetnym warsztacie w Tarnobrzegu gdzie katalizator został wywalony, w jego miejsce poszła puszka imitująca takowy wraz z jakimś wypełnieniem w środku. Najmilszą rzeczą był fakt że w rozliczeniu za stary katalizator dostałem pokaźną sumkę. Są jeszcze uczciwi ludzie na tym świecie :)

Ze strony technicznej wkład, de facto oryginalny był załadowany na amen. Przy świeceniu lampką zero prześwitu.

Pomimo że auto dalej ma problem z mocą (575) zauważyłem troszkę lepsze zbieranie w dolnym zakresie obrotów.

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 20 kwie 2011, 11:20

Pomimo że auto dalej ma problem z mocą (575) zauważyłem troszkę lepsze zbieranie w dolnym zakresie obrotów.
Czyli katalizator był dobry, a na ulicy przybył kolejny BATORY <nerwus>
Następne co poleci- tłumik? EGR?

ps.a propo EGR-a, do sprawdzenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl