Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

A6 C5 1.9 TDI AVF. Problem z turbo. Rozkręcona sztanga.

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Dawidof
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 21 cze 2015, 11:50
Lokalizacja: Mysłowice

A6 C5 1.9 TDI AVF. Problem z turbo. Rozkręcona sztanga.

Post autor: Dawidof » 11 paź 2016, 22:42

Cześć,

Do rzeczy...

Do wczoraj było wszystko ok, dziś wyjeżdżam i auto jakoś dziwnie przyspiesza jak na 160KM. Jakby miała max 90KM. Po przekroczeniu 3000obr. idzie jak należy. Po chwili wszedł w tryb awaryjny - vmax 100km/h. Po zgaszeniu i odpaleniu znowu... do 3000 muł, później ogień.

Od razu wjazd na garaż - vag pokazał 17964 brak doładowania. Filtr powietrza i węże na bok. Odpalam auto, sztanga idzie powoli w górę, po czym na wolnych obrotach "plywa" około 1-2mm góra dół. Podpiąłem podciśnienie bezpośrednio zza vacum pompy, odpalam auto, sztanga od razu w górę i stoi w miejscu elegancko. Żeby tego bylo mało, okazało się, że poluzowala się kontra i sztanga się rozregulowala tak, że śruba regulacyjna trzymała się na ostatnim zwoju gwintu szpilki gruszki. Węże podciśnieniowe całe, z resztą niedawno wymieniane.

Pierwsze co, to muszę ustawic sztangę. Czy mogę ją sam wyregulować, czy lecieć z suszarką do majstrów? Jak da się samemu, to prośba o instrukcje co i jak.
Druga rzecz, to czy falowanie sztangi jest normalne na wolnych obrotach, bo chyba nie? Może już n75 pada? - nie mogę zamienic z n18 bo EGR-a wywaliłem, a zawór od dawna nie działa. Logów też dziś nie zrobiłem, bo przy grzebactwie spożyłem zupę chmielową...
Łopatki chodzą lekutko, a gruszka w tamtym roku wymieniana.

Podpowiedzcie, co jeszcze sprawdzić i co z tą sztangą?

Pozdrawiam.
Gdyby nie AUDI, to nie byłoby czym jeździć...

Jest - A6 C5 Avant 1.9 TDi AVF 2002
Jest - A6 C5 Avant 1.9 TDi AVF 2003
Jest - 80 B4 Avant 1.9 TDi 1Z 1994
Było - A6 C5 Sedan 1.9 TDi AFN 1998
Było - 80 B4 Avant 2.0E ABK 1993

Daniel1555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 338
Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
Imię: Daniel
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biecz

Post autor: Daniel1555 » 12 paź 2016, 20:37

sztangę będzie ciężko ustawić samemu tak aby turbo nie przeładowywało przy pełnym obciążeniu ,ale może widać jeszcze farbę na gwincie gruszki to ustaw tam gdzie się kończy farba .
Audi A6 C5 2.5TDI
Audi A6 C5 4.2 ASG
Audi A4B6 1.9 tdi

Dawidof
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 21 cze 2015, 11:50
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dawidof » 12 paź 2016, 21:28

Niestety, gruszka wymieniona w tamtym roku. Brak jakich kolwiek śladów. Ale spoko, suszarkę przed chwilą wytargałem z auta. Jutro jadę do gościa, który robił mi program, na wyregulowanie sztangi. Mam nadzieję, że nie spapra roboty.

A co w związku z n75 i pływaniem sztangi? Układ podcisnieniowy jest szczelny, sprawdziłem jeszcze raz.
Gdyby nie AUDI, to nie byłoby czym jeździć...

Jest - A6 C5 Avant 1.9 TDi AVF 2002
Jest - A6 C5 Avant 1.9 TDi AVF 2003
Jest - 80 B4 Avant 1.9 TDi 1Z 1994
Było - A6 C5 Sedan 1.9 TDi AFN 1998
Było - 80 B4 Avant 2.0E ABK 1993

Daniel1555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 338
Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
Imię: Daniel
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biecz

Post autor: Daniel1555 » 12 paź 2016, 22:44

spróbuj podmienić zaworek ,jak wtedy będzie się zachowywała gruszka turbo
Audi A6 C5 2.5TDI
Audi A6 C5 4.2 ASG
Audi A4B6 1.9 tdi

Dawidof
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 21 cze 2015, 11:50
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dawidof » 14 paź 2016, 21:13

No więc tak, n75 wymieniony na nowy - problem z pływaniem sztangi usunięty. Niestety sztangi nie udało się profesjonalnie ustawić i od 4biegu przeladowuje przy ok. 3200obr. Każdy zakład zajmujący się turbosprężarkami ma na takie ustawienie wyje...ne. Owszem ustawić mogą, pod warunkiem, że oddam turbo (nieważne, że w idealnym stanie) do regeneracji... zostało szukac kogoś kto da radę to ogarnąć na aucie.
Gdyby nie AUDI, to nie byłoby czym jeździć...

Jest - A6 C5 Avant 1.9 TDi AVF 2002
Jest - A6 C5 Avant 1.9 TDi AVF 2003
Jest - 80 B4 Avant 1.9 TDi 1Z 1994
Było - A6 C5 Sedan 1.9 TDi AFN 1998
Było - 80 B4 Avant 2.0E ABK 1993

Daniel1555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 338
Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
Imię: Daniel
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biecz

Post autor: Daniel1555 » 14 paź 2016, 22:03

skręcaj cięgno po trochę aż przestanie przeładowywać ,najlepiej jadąc z kompem i obserwując ciśnienie doładowania ,a tak poza tym chyba za górną granice regulacji odpowiada ta śrubeczka na turbo ograniczająca wychylanie ramienia .

Dawidof
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 21 cze 2015, 11:50
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dawidof » 22 paź 2016, 23:12

Tak, ale wcześniej zanim się to ustrojstwo rozregulowało to było dobrze. Także wolę tego ogranicznika nie dotykać żeby jeszcze bardziej nie spieprzyć. Jest jeszcze jedna opcja, jeśli znajdę jeszcze w beczce ze złomem starą gruchę to Audi uratowane 😀

[ Dodano: 2016-10-22, 23:12 ]
No i po problemie... udało mi się znaleźć stara uszkodzona gruszkę, całe szczęście że jej nie wywaliłem na złom od razu. Ustawiłem sztangę według tej ori i Audi śmiga. W połączeniu z wymienionym n75 jest niebo lepiej. Tak jakby jeszcze parę kucykow dostała. Pozdr.
Gdyby nie AUDI, to nie byłoby czym jeździć...

Jest - A6 C5 Avant 1.9 TDi AVF 2002
Jest - A6 C5 Avant 1.9 TDi AVF 2003
Jest - 80 B4 Avant 1.9 TDi 1Z 1994
Było - A6 C5 Sedan 1.9 TDi AFN 1998
Było - 80 B4 Avant 2.0E ABK 1993

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl