[A6 C5] 2,5 tdi układ paliwowy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 01 lut 2008, 20:54
- Lokalizacja: Melmak
[A6 C5] 2,5 tdi układ paliwowy
Podpowiedzcie, czy w układzie paliwowym, na odcinku od zbiornika do filtra paliwa znajdują się jakieś zaworki zapobiegające cofaniu sią paliwa oraz czy poprzez wtłaczanie paliwa w przeciwnym kierunku /od filtra do zbiornika/ moża cos uszkodzić.
jurek mazurek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 01 lut 2008, 20:54
- Lokalizacja: Melmak
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 72
- Rejestracja: 21 lut 2008, 22:00
- Lokalizacja: Szczecin
Witam,
Mam wrażenie że " wali Cię ktoś po rogach" .
Mamy w naszych samochodach zbiornik paliwa, przewód którym paliwo jest ssane do filtra, przewód którym paliwo jest ssane do pompy wtryskowej, pompę wtryskową w której jest właśnie łopatkowa pompa przetłaczająca paliwo i wytwarzająca nadciśnienie w pompie wtryskowej, zaworek przelewowy na wyjściu paliwa z pompy wtryskowej - umożliwiający wytworzenie nadciśnienia w pompie wtryskowej oraz zapobiegający cofaniu się paliwa i oczywiście przewód, którym niewykożystane paliwo wraca do zbiornika.
W związku z tym, że znam budowę zaworka o którym piszę - jest to zaworek na górze pompy wtryskowej nie sądzę aby można go było uszkodzić podłączając odwrotnie przewody paliwowe a rozumiem, że to próbuje Ci ktoś wmówić.
Mam wrażenie że " wali Cię ktoś po rogach" .
Mamy w naszych samochodach zbiornik paliwa, przewód którym paliwo jest ssane do filtra, przewód którym paliwo jest ssane do pompy wtryskowej, pompę wtryskową w której jest właśnie łopatkowa pompa przetłaczająca paliwo i wytwarzająca nadciśnienie w pompie wtryskowej, zaworek przelewowy na wyjściu paliwa z pompy wtryskowej - umożliwiający wytworzenie nadciśnienia w pompie wtryskowej oraz zapobiegający cofaniu się paliwa i oczywiście przewód, którym niewykożystane paliwo wraca do zbiornika.
W związku z tym, że znam budowę zaworka o którym piszę - jest to zaworek na górze pompy wtryskowej nie sądzę aby można go było uszkodzić podłączając odwrotnie przewody paliwowe a rozumiem, że to próbuje Ci ktoś wmówić.
Filtr paliwa
a ja mam pytanko, czy po wymianie filtru paliwa(sam będę wymieniał) trzeba coś odpowietrzać i czy trzeba go wcześniej zalać paliwem żeby odciążyć pompę.
- hemiV8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 468
- Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gliwice
rom
- luzujesz stary filtr
- zaciśnij ściskami stolarskimi lub czymś podobnym grube wężyki filtra te bliżej
ściany grodziowej
- wężyki przy zaworku możesz ściągnąć razem z zaworkiem tylko ostrożnie ruchy lewo prawo i góra tylko
delikatnie żeby go nie uszkodzić
- wyciągasz stary filtr
- zalej nowy filtr czystą ropą do pełna full
- zakładasz nowy filtr na miejsce
- załóż zaworek na filtr (zwróć uwagę żeby na filtrze był o-ring uszczelniający zaworek!
posmaruj go ropą lepiej wejdzie i na koniec załóż zawleczkę
- załóż grube przewody na filtr, dokręć opaski
- zdejmij zaciski z wężyków
już prawie koniec
Sprawdź jeszcze śrubkę do odsysania wody na filtrze czy jest dokręcona.
Jak wszystko dobrze poskręcałeś to zapalisz bez problemu po kilku sekundach. Resztę powietrza, jakie było w układzie pompa przemieli sama bez konsekwencji na dalszą jej pracę.
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
- luzujesz stary filtr
- zaciśnij ściskami stolarskimi lub czymś podobnym grube wężyki filtra te bliżej
ściany grodziowej
- wężyki przy zaworku możesz ściągnąć razem z zaworkiem tylko ostrożnie ruchy lewo prawo i góra tylko
delikatnie żeby go nie uszkodzić
- wyciągasz stary filtr
- zalej nowy filtr czystą ropą do pełna full

- zakładasz nowy filtr na miejsce
- załóż zaworek na filtr (zwróć uwagę żeby na filtrze był o-ring uszczelniający zaworek!
posmaruj go ropą lepiej wejdzie i na koniec załóż zawleczkę
- załóż grube przewody na filtr, dokręć opaski
- zdejmij zaciski z wężyków


Sprawdź jeszcze śrubkę do odsysania wody na filtrze czy jest dokręcona.
Jak wszystko dobrze poskręcałeś to zapalisz bez problemu po kilku sekundach. Resztę powietrza, jakie było w układzie pompa przemieli sama bez konsekwencji na dalszą jej pracę.