Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] 2,5 TDI-> spadek mocy i nie slychac turbiny

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
janekk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 04 sty 2010, 02:20
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

[A6 C5] 2,5 TDI-> spadek mocy i nie slychac turbiny

Post autor: janekk » 04 sty 2010, 03:06

Uff, po krotce postaram sie opisac moj problem:

otoz jakis czas temu mialem dzwonka z nasypem pobocza - niewielkie szkody, raczej blacha i prawe wachacze niz elementy napedowe jednak probujac wrocic do domu zauwazylem ze przy "mocniejszym depnieciu" zostawialem za soba czarna chmure, auto pojechalo do warsztatu (blacharnia/lakiernia) i.. przestal dymic.. minelo kilka dni i zaparkowalem pod gdynskim urzedem miejskim (ponoc jakas strefa antykradziezowa - zagluszacze czestotliwosciowe czy cos), i wracajac do auta po uzyciu pilota auto sie otworzylo i zapalily sie wszystkie kontrolki a zegary przestaly funkjonowac.. ale auto jechalo.. ok, zadzwonilem do znajomego ten poradzil mi odpiecie klem bo nastepnego dnia niechcial sie odpalic (zapalal na 3 sek i gasl), a potem okazalo sie ze kluczyk sie rozkodowal - ale tym razem tel do specjalisty, wyjal zegary, zczytal pin, zakodowal kluczyk, wykasowal bledy komputera - ale niewiem jakie (termometr przestal dzialac przy okazji) i jak juz wszystko skrecil wsiadam i jade.. 2 dni pozniej przy "polskiej zimie" w czasie drogi stracil moc, tak jakby tryb awaryjny i Vmax= 140km/h, z grubsza kreci sie jakby mial turbo dziure (w koncu turbinka pewnie odlaczona), pytanie co spowodowalo ze turbawka jest odcieta? kiedys mialem taka sytuacje, ze byl brak mocy, wymienilem wiec przeplywke, filtry powietrza i paliwa i zaczelo wszystko dzialac poprawnie ale Vmax=215 km/h... a powinien chyba isc szybciej... i teraz niewiadomo, dla czego przestal dymic po wyjsciu z warsztatu - choc silnika ponoc nie dotykali, nic mocno nie gwizda wiec interkooler chyba caly, z wlewu oleju nie bucha i nie huka wiec odma tez niby ok, filtr powietrza wyglada na normalny stan, filtra paliwa nie sprawdzalem, ale widze ze ilosc oleju w silniku tragiczie niska a olej carny jak smola :/ (a sprawdzam srednio co miesiac, akurat minal miesiac od wyjscia z warsztatu)i potem dla czego ten nagly spadek mocy.. szukam po tym forum od kilku dni i nic nie moge znalezc albo zle szukam.

dzis jeszcze cisne na wymiane oleju i filtra oleju oraz powietrza ale cos czuje ze filtr powietrza nic nie zdziala.. niewiem czy nawet szarpnac sie na wydatek 400zl na nowa przeplywke, bo nie mam pojecia w czym dokladnie jest problem

dodam ze walki sa w dobrym stanie a do rozrzadu (jesli ma cos to wspolnego) zostalo mi jeszcze 5tys km. ogolnie auto przejechalo 265 tys i rok to 98 zatem silnik 2.5TDI V6

HELP !!

ps. moze zna ktos magika ktory zajmie sie moja "skarbonka"?

Awatar użytkownika
janekk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 04 sty 2010, 02:20
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: janekk » 04 sty 2010, 12:25

censored pisze:janekk,

Zanim dołączysz do klubu, powinieneś regulaminowo przedstawić się i przywitać w dziale Powitań

moim pierwszym postem bylo przywitanie sie :) - > dzila powitan strona 171 :)

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 04 sty 2010, 16:37

Coś mi się wydaje, że szkoda powstała podczas zderzenia. Być może pękł lub rozszczelnił się IC, być może coś podczas uderzenia dostało się do T i pokiereszowało łopatki (oglądałeś T?). Mam wrażenie, że coś dzieje się z T i może o tym świadczyć niski stan oleju. Co do barwy oleju to jest to TDI i olej zawsze będzie czarny, ale czy od czasu wymiany (jak mówisz miesiąc) to nie powinien być jeszcze taki czarny. U mnie dopiero po jakiś 2 miesiącach od wymiany, olej zaczął się robić taki czarniawy, a wcześniej był złocisty.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

Awatar użytkownika
janekk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 04 sty 2010, 02:20
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: janekk » 05 sty 2010, 01:09

generalnie olej wymieniam co 10 tys, czyli co 3 miesiace, ale co 3/4 tyg spr jak wyglada. Turbinke jednak slychac, silnik kreci sie niby normalnie, wymiana filtru powietrza i uszlachetniach do diesla nie daly zadanych efektow, Vmax=150 czyli o 10 wiecej a moc jaka byla taka jest.. T nieogladalem i IC w sumie tez nie.. slyszalem ze czasami T sie zacina i ponoc warto na dobe wrzucic T do rozpuszczalnika i to na jakis czas pomaga..

btw. watpie zeby cos dostalo sie do T, predkosc uderzenia byla niska, predzej obstawial bym na IC, ale jak do niego dotrzec ?

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 05 sty 2010, 12:35

janekk pisze:btw. watpie zeby cos dostalo sie do T, predkosc uderzenia byla niska, predzej obstawial bym na IC, ale jak do niego dotrzec ?
bez demontażu pasa przedniego chyba się nie obejdzie
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

Awatar użytkownika
simak_6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 20 lip 2009, 19:12
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: simak_6 » 10 sty 2010, 23:25

moczenie w rozpuszczalniku Turbiny nic nie da jesli sie przycina... Trzeba ja zdemontowac rozkrecic czesc wydechowa oczyscic z rdzy i wypiaskowac.
Sprawdz czy zawor podcicnieniowy steruje lopatkami Turbiny, najprosciej na odpalonym silniku odlaczyc wezyk od zaworu podcicnieniowego turbiny, "zakladac go i zdejmowac" patrzac czy rownomiernie podnosi i opuszcza kierownice spalin.
Co do IC to nie demontuje sie pasa tylko lampy, zderzak, chlodnice plynu wspomagania i klimy.
Jesli uszkodzona miales prawa str czyli pasarzera na poczatek wystarczy odkrecic oslone pod silnikiem i sprawdzic czy waz od IC nie jest uszkodzony poniewaz jest on zaraz nad zderzakiem

Awatar użytkownika
janekk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 04 sty 2010, 02:20
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: janekk » 10 sty 2010, 23:37

no bedzie troche pracy, ale jakos tego dokonam..

teraz skolei mechanik jeden stwierdzil ze moze moj katalizator prawdopodobnie sie dlawi i stad ten spadek mocy.. moze to byc powiazane?

za to sprawdzilem przeplywke i okazalo sie ze "pompuje" powietrze dobrze...

Awatar użytkownika
simak_6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 20 lip 2009, 19:12
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: simak_6 » 10 sty 2010, 23:45

jesli przeplywka pokazuje dobre wartosci to IC jest na 99% dobre. Sprawdz jeszcze czy zawor podcicnieniowy steruje rownomiernie lopatkami turba

[ Dodano: 2010-01-10, 23:48 ]
a co do katalizatora to jest tez taka mozliwosc ze przy udezeniu sie uszkodzil ale bardzo malo prawdopodobna, oczywiscie sa 2 katy w 2,5tdi :evil: Po prostu Silnik Specjalnej Troski :-?

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 15 sty 2010, 01:43

simak_6 pisze:jesli przeplywka pokazuje dobre wartosci to IC jest na 99% dobre.
Czy na pewno ?
Przeciez przeplywka jest PRZED turbina wiec pokazuje ilosc/mase powietrza 'zasysanego' a nie pompowanego.
Oczywiscie nieefektywnie spalane paliwo (poza zaslona dymna za samochodem) wplynie negatywnie na zdolnosci zasysania/pompowania przez turbo, wiec pewnie jakies obnizone odczyty przyplywki tez wygeneruje.

Nie wiem czy dobre odczyty deklarowane przez kolege to sa idealne/dobre/prawie dobre lecz jednak dziurawego dolotu bym nie wykluczal, zwlaszcza ze byl efekt nadmiernego zadymiania na czarno (chyba ze zle zrozumialem)

Natomiast zapchany katalizator raczej obnizy wskazania przeplywki.

Czy mozemy wiedziec w jakich warunkach odbyly sie pomiary przeplywomierza ?

Awatar użytkownika
janekk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 04 sty 2010, 02:20
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: janekk » 15 sty 2010, 02:11

no wlasnie nie bylo mnie przy tym, ale jak skropi mi odrobina pieniazka to wybieram sie wyhamowac auto.. moze jeszcze w ciagu tyg.
A6 2.5 TDi :]

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 15 sty 2010, 02:20

janekk pisze:no wlasnie nie bylo mnie przy tym, ale jak skropi mi odrobina pieniazka to wybieram sie wyhamowac auto.. moze jeszcze w ciagu tyg.
janekk przepraszam ze tak bezposrednio: co Ci to da ?? moze zamiast hamowni wybierz sie na spota lokalnego -> poznaj miejscowego goscia z vagiem -> zrob logi -> wstaw na forum

nie wiem czy inni sie ze mna zgodza, lecz mysle ze zdecydowanie bardziej przyblizy Cie to do rozwiazania niz hamownia.... (a poza tym bedzie tansze)

sebek1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 17 sty 2010, 12:57
Lokalizacja: bialystok

Post autor: sebek1984 » 17 sty 2010, 14:31

witam
mam problem z moja a6 i to duzy problem bo nie wiem co mam zrobic
kupilem a6 2,5 tdi w lipcu i smigalem nia do listopada bez zadnych problemow i zaczela tracic moc zaczalem naprawe od filtrow powietrza potem paliwa zadnych zmian
potem bylem u kolegi i stwierdzil problemy z podcisnieniem (dodam tylko ze jeszcze wtedy slychac bylo jak pracuje turbina ale obroty byly tylko do 3,5 tys) a sprawdzilismy to odlaczajac przewod podcisnieniowy od gruszki turbiny ( z odlaczonym przewodem obroty byly do 5 tys) zglupialem i kupilem vaga i wyskoczyly mi takie bledy:
1282 Zawór rozdzielczy klapy kolektora ssącego
przerwa lub zwarcie do masy
1375 Zawór
przerwa lub zwarcie do masy - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
1265 Zawór recyrkulacji spalin-N18
przerwa lub zwarcie do masy
1028 Przekaźnik dmuchawy-J323
przerwa lub zwarcie do masy
1262 Zawór magnetyczny ograniczenia ciśnienia doładowania-N75
przerwa lub zwarcie do masy
741 Kontrola pedału hamulca
nieprawidłowy sygnał - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
553 Przepływomierz masowy powietrza-G70
przerwa lub zwarcie do masy
no i zaczalem od przeplywki wymienilem przeplywke i kolejne zdziwienie bo po wykasowaniu bledu dalej wyskakuje blad 553 sprawdzilem i chyba nie dochodzi prad do zaworkow podcisnienia i przeplywki
pomozcie prosze bo rece opadaja moze jest jakis bezpiecznik albo czujnik podajacy prad na zaworki i przeplywke z gory dziekuje
sebek

sebek1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 17 sty 2010, 12:57
Lokalizacja: bialystok

Post autor: sebek1984 » 17 sty 2010, 15:27

juz sie przywitalem ;-)
sebek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja