2.5 TDI BDG przewody przelewowe wtryskiwaczy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 17 mar 2012, 14:18
- Imię: Mariusz
- Moje auto: A4 B6
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gdynia
Re: 2.5 TDI BDG przewody przelewowe wtryskiwaczy
ja właśnie jestem na etapie trzęsienia gaciami po obszernej lekturze Zastanawiam się tak teoretycznie, gdybym np wymieniał przewody filtr - pompa to co? No normalnych warunkach albo pompką pod pompowałbym paliwo pompką albo i nie (kochany AFN) luzowanie wtrysków i po kłopocie... A tutaj musiałbym dopompować paliwo a bomble usuwać z zasilania poprzez ciągnięcie paliwa przez zdjęty powrót aż do momentu aż znikną z sekcji zasilania filtr - pompa zgadza się ? Nie wiem jak to jest według informacji to zapowietrzenie i nie prawidłowy rozruch bez odpowietrzenia podobno skutkuje zacieraniem się pompy to raz, a dwa sprzyja przepaleniu się tego słynnego tranzystora bo za gorąco...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 69
- Rejestracja: 11 lis 2020, 01:28
- Imię: Artur
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gdzieś Tam
Re: 2.5 TDI BDG przewody przelewowe wtryskiwaczy
Filtr zalewasz paliwem do pełna procedur odpowietrzenia pompy vp44 w internecie pełno ja osobiście zalewałem filtr i luzowałem zasilanie wtrysków i naprawdę nigdy nie miałem z pompą problemówMariuszGa pisze: ↑03 lut 2022, 17:15ja właśnie jestem na etapie trzęsienia gaciami po obszernej lekturze Zastanawiam się tak teoretycznie, gdybym np wymieniał przewody filtr - pompa to co? No normalnych warunkach albo pompką pod pompowałbym paliwo pompką albo i nie (kochany AFN) luzowanie wtrysków i po kłopocie... A tutaj musiałbym dopompować paliwo a bomble usuwać z zasilania poprzez ciągnięcie paliwa przez zdjęty powrót aż do momentu aż znikną z sekcji zasilania filtr - pompa zgadza się ? Nie wiem jak to jest według informacji to zapowietrzenie i nie prawidłowy rozruch bez odpowietrzenia podobno skutkuje zacieraniem się pompy to raz, a dwa sprzyja przepaleniu się tego słynnego tranzystora bo za gorąco...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 17 mar 2012, 14:18
- Imię: Mariusz
- Moje auto: A4 B6
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gdynia
Re: 2.5 TDI BDG przewody przelewowe wtryskiwaczy
zgadza się tych procedur jest pełno tylko wiesz ja chciałbym to zrozumieć a powiedz przykładowo wymieniłem sobie na nowe przewody oba zasilanie i powrót na odcinku filtr pompa, dodatkowo nowy filterek. I teraz co wystarczy to zalać i wtryski i odpalamy ? Wiadomo że przy takiej naprawie zawsze powstanie jakaś bańka powietrza choćby w momencie odłączenia ręcznej pompki... ?
Ogólnie wiadomo że żadna pompa nie lubi pracy na sucho... ale wiadomo też różnie czasem to bywało i w celu odpowietrzenia przez chwilę zanim zaciągnęła to przez chwile musiała pokręcić... A tutaj no powiem w prost, w portki mam narobione po przeczytaniu wszystkich wątków i próbuje zrozumieć cały proces oraz skutki...
Ogólnie wiadomo że żadna pompa nie lubi pracy na sucho... ale wiadomo też różnie czasem to bywało i w celu odpowietrzenia przez chwilę zanim zaciągnęła to przez chwile musiała pokręcić... A tutaj no powiem w prost, w portki mam narobione po przeczytaniu wszystkich wątków i próbuje zrozumieć cały proces oraz skutki...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 69
- Rejestracja: 11 lis 2020, 01:28
- Imię: Artur
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gdzieś Tam
Re: 2.5 TDI BDG przewody przelewowe wtryskiwaczy
Zgadza się zalej filtr do pełna poluzuj zasilanie przy wtryskach jak już silnik załapie dokręć zasilanie na wtryskiwaczach ja tak robiłem i problemów z pompą nie było bardziej dostawała w dupę poprzez tankowanie syfu do baku ( raczej wiesz co mam na myśli) przez co zacierał się nastawnik pompy, wydaję mi sie że po poprawieniu wałków i hydro w BDG poprawili też pompę vp44 w AKN-ach parę razy słyszałem że padały pompy za to w BDG już o tym problemie nie słyszałem (z opini znajomych którzy też mieli ten silnik) ja miałem 2 auta z tym motorem AKN i BDG i w żadnym VP44 nie zdechła a objechałem nimi spory kawałek Europy. Mam taką radę dla Ciebie silnik 2,5 TDI to naprawdę dobra motorownia i przejmowanie się każdym duperelem który piszą w internecie zabije przyjemność z jazdy tym motorem.MariuszGa pisze: ↑03 lut 2022, 19:23zgadza się tych procedur jest pełno tylko wiesz ja chciałbym to zrozumieć a powiedz przykładowo wymieniłem sobie na nowe przewody oba zasilanie i powrót na odcinku filtr pompa, dodatkowo nowy filterek. I teraz co wystarczy to zalać i wtryski i odpalamy ? Wiadomo że przy takiej naprawie zawsze powstanie jakaś bańka powietrza choćby w momencie odłączenia ręcznej pompki... ?
Ogólnie wiadomo że żadna pompa nie lubi pracy na sucho... ale wiadomo też różnie czasem to bywało i w celu odpowietrzenia przez chwilę zanim zaciągnęła to przez chwile musiała pokręcić... A tutaj no powiem w prost, w portki mam narobione po przeczytaniu wszystkich wątków i próbuje zrozumieć cały proces oraz skutki...
Ostatnio zmieniony 03 lut 2022, 21:49 przez Ivan1977, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 17 mar 2012, 14:18
- Imię: Mariusz
- Moje auto: A4 B6
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gdynia
Re: 2.5 TDI BDG przewody przelewowe wtryskiwaczy
czyli reasumując postępować tak jak z każdym ropniakiem ? Nalać ile się da, nie przejmować się bańkami powietrza, popuścić wtryski i próbować odpalać kręcąc po trochu rozrusznikiem? Ja akurat mam AKE 2002r niby poprawiona pompa... Ogólnie faktycznie naczytałem sie sporo negatywów ale kupiłem ze względu na mega zadbany wóz i co moge powiedzieć parę mitów padło np to że to nie jedzie bo jedzie dosyc dosyć a biorąc pod uwage nowy taryfikator to jest zapas mocy, no i kolejny mit wcale tak dużo nie pali...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 69
- Rejestracja: 11 lis 2020, 01:28
- Imię: Artur
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gdzieś Tam
Re: 2.5 TDI BDG przewody przelewowe wtryskiwaczy
Dokładnie tak wyobrażasz sobie po każdej wymianie filtra lub wężyka odpalać procedurę odpowietrzania pompy biegać z odkurzaczem żeby ciągnął paliwo itp kiedy kupowałem A4 B5 z motorem 2,5 tdi AKN znajomi pukali się w głowę wycierające się wałki, hydro, zapychająca sie odma, wadliwa pompa VP44 ja żadnego z tych problemów nie doświadczyłem przejechałem autem w rok ok 35000 km sprzedałem i kupiłem A4 B6 też z 2,5 Tdi BDG gdyż jednak 1,9 Tdi to nie był motor dla mnie tym autem nakulałem ok 120000km i też problemów nie doświadczyłem (jedyne co się wydażyło to zerwany nowy rozrząd nie dociekałem czyja wina mechaników którzy go montowali czy faktycznie rozleciała sięMariuszGa pisze: ↑03 lut 2022, 20:36czyli reasumując postępować tak jak z każdym ropniakiem ? Nalać ile się da, nie przejmować się bańkami powietrza, popuścić wtryski i próbować odpalać kręcąc po trochu rozrusznikiem? Ja akurat mam AKE 2002r niby poprawiona pompa... Ogólnie faktycznie naczytałem sie sporo negatywów ale kupiłem ze względu na mega zadbany wóz i co moge powiedzieć parę mitów padło np to że to nie jedzie bo jedzie dosyc dosyć a biorąc pod uwage nowy taryfikator to jest zapas mocy, no i kolejny mit wcale tak dużo nie pali...
nowa rolka napinacza silnik odratowany i jeżdził ze mną jeszcze prawie 3 lata)spalanie porównywalne z A4 B8 2,0 tdi mojej żony a tu jednak siedzi V6 no i inna kultura pracy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 17 mar 2012, 14:18
- Imię: Mariusz
- Moje auto: A4 B6
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gdynia
Re: 2.5 TDI BDG przewody przelewowe wtryskiwaczy
Ja chciałem sobie kupić auto z ,,młodości,, a4 b5 1.9 AFN Quattro Avant i w dodatku czarne Okazało się że to dziś już nie do kupienia w stanie sensownym. Zabrałem się za szukanie b6 z 1.9/1.8... Znowu porażka, naoglądałem się tych perełek i oczek w głowie, nie wiedzieć czemu quattra zawsze miały rozbity któryś z boków i to dość poważnie że szpachel to pikuś, często cement. W ten o to sposób trafiłem na b6 w 2.5tdi, całe w oryginale szyby, lakier, zero rdzy tyle że w 2.5tdi. Bałem się jak diabli.
Owszem całkiem różowo nie jest bo parę chochlików siedzi w mechanice i staram się to sam ogarnąć bo z mechanikami to tak średnio jak słyszą sama nazwę 2.5tdi Ogólnie to ja się uczę tego silnika dopiero. On całkiem inaczej się zachowuje niż 1.9VP, PD/2.0PD... Nawet jak turbo zaczęło przycinać po zimie i po zmianie taryfikatora to też tak dziwnie bo w r4 tryb awaryjny i koniec a tutaj chwila przerwy i powrót mocy bez tryby awaryjnego i restartu
....Tak to jest jak się człowiek naczyta... bardzo Tobie dziękuję za poświęcony czas. Po tej rozmowie lżej na sercu.
Owszem całkiem różowo nie jest bo parę chochlików siedzi w mechanice i staram się to sam ogarnąć bo z mechanikami to tak średnio jak słyszą sama nazwę 2.5tdi Ogólnie to ja się uczę tego silnika dopiero. On całkiem inaczej się zachowuje niż 1.9VP, PD/2.0PD... Nawet jak turbo zaczęło przycinać po zimie i po zmianie taryfikatora to też tak dziwnie bo w r4 tryb awaryjny i koniec a tutaj chwila przerwy i powrót mocy bez tryby awaryjnego i restartu
....Tak to jest jak się człowiek naczyta... bardzo Tobie dziękuję za poświęcony czas. Po tej rozmowie lżej na sercu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 69
- Rejestracja: 11 lis 2020, 01:28
- Imię: Artur
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gdzieś Tam
Re: 2.5 TDI BDG przewody przelewowe wtryskiwaczy
Nie ma się czego bać silnik nie jest taki zły jak go opisali w necie kilka wad już wymieniłem w poprzednim poście ogarnięty mechanik zrobi przy nim wszystko ja takiego na moje szczęście znalazłem dla mnie jeden z najlepszych mechaników w kuj-pomorskim zawsze tłumaczył i odpowiadał na wszystkie moje pytania nie raz grzebaliśmy przy nim razem pokazując mi co gdzie i jak i tak jak pisałem dla mnie jednostka 2,5 tdi to bardzo dobry motor wbrew opiniom.MariuszGa pisze: ↑03 lut 2022, 22:01Ja chciałem sobie kupić auto z ,,młodości,, a4 b5 1.9 AFN Quattro Avant i w dodatku czarne Okazało się że to dziś już nie do kupienia w stanie sensownym. Zabrałem się za szukanie b6 z 1.9/1.8... Znowu porażka, naoglądałem się tych perełek i oczek w głowie, nie wiedzieć czemu quattra zawsze miały rozbity któryś z boków i to dość poważnie że szpachel to pikuś, często cement. W ten o to sposób trafiłem na b6 w 2.5tdi, całe w oryginale szyby, lakier, zero rdzy tyle że w 2.5tdi. Bałem się jak diabli.
Owszem całkiem różowo nie jest bo parę chochlików siedzi w mechanice i staram się to sam ogarnąć bo z mechanikami to tak średnio jak słyszą sama nazwę 2.5tdi Ogólnie to ja się uczę tego silnika dopiero. On całkiem inaczej się zachowuje niż 1.9VP, PD/2.0PD... Nawet jak turbo zaczęło przycinać po zimie i po zmianie taryfikatora to też tak dziwnie bo w r4 tryb awaryjny i koniec a tutaj chwila przerwy i powrót mocy bez tryby awaryjnego i restartu
....Tak to jest jak się człowiek naczyta... bardzo Tobie dziękuję za poświęcony czas. Po tej rozmowie lżej na sercu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 17 mar 2012, 14:18
- Imię: Mariusz
- Moje auto: A4 B6
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gdynia
Re: 2.5 TDI BDG przewody przelewowe wtryskiwaczy
Taki mechanik jak opisałeś to skarb. To już nawet nie chodzi o to że ktoś chce przy cwaniakować i samemu robić, ale wiadomo złośliwość rzeczy martwych. Gdzieś w trasie coś lub w święta, albo na weekend zawsze lubi coś paść. Dla tego dobrze jest się orientować aby w razie W była szansa samemu wyjść z opresji.
Ja kiedyś takiego mechanika znałem. Kawał dobrego mechanika, wiele się nauczyłem, po mimo że sam jestem mechanikiem tylko że nie samochodowym. Niestety w momencie gdy został właścicielem warsztatu to coś poszło nie tak, ceny jak w aso a jakość mocno w dół i wieczne poprawki. Teraz coś nie mogę natrafić na kogoś takiego jak w Twoim przypadku.
Ja kiedyś takiego mechanika znałem. Kawał dobrego mechanika, wiele się nauczyłem, po mimo że sam jestem mechanikiem tylko że nie samochodowym. Niestety w momencie gdy został właścicielem warsztatu to coś poszło nie tak, ceny jak w aso a jakość mocno w dół i wieczne poprawki. Teraz coś nie mogę natrafić na kogoś takiego jak w Twoim przypadku.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 69
- Rejestracja: 11 lis 2020, 01:28
- Imię: Artur
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gdzieś Tam
Re: 2.5 TDI BDG przewody przelewowe wtryskiwaczy
Poznasz ten silnik to wiele rzeczy zrobisz przy nim sam ja z racji tego że mieszkam w DE nie raz musiałem sobie radzić sam mechanicy tutaj to totalne dno brak podstawowej wiedzyMariuszGa pisze: ↑03 lut 2022, 22:55Taki mechanik jak opisałeś to skarb. To już nawet nie chodzi o to że ktoś chce przy cwaniakować i samemu robić, ale wiadomo złośliwość rzeczy martwych. Gdzieś w trasie coś lub w święta, albo na weekend zawsze lubi coś paść. Dla tego dobrze jest się orientować aby w razie W była szansa samemu wyjść z opresji.
Ja kiedyś takiego mechanika znałem. Kawał dobrego mechanika, wiele się nauczyłem, po mimo że sam jestem mechanikiem tylko że nie samochodowym. Niestety w momencie gdy został właścicielem warsztatu to coś poszło nie tak, ceny jak w aso a jakość mocno w dół i wieczne poprawki. Teraz coś nie mogę natrafić na kogoś takiego jak w Twoim przypadku.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga