[A6,C5] 2,5 tdi 180Km Wymiana paska klinowego
[A6,C5] 2,5 tdi 180Km Wymiana paska klinowego
Witam ,Taki problem, ze musze wymienic pasek klinowy ten od alternatora lonczacy pompe wspomagania ,stary pasek wyjolem w kawalkach, podejrzewam ze musze rozebrac caly przod auta bo miejsca to tam niema .Wiec jak sie do tego zabrac, ,w jakiej kolejnosci co rozkrecac?I czy wymieniac wszystkie rolki odrazu,niestety z braku miejsca moglem tylko dwie poruszac plastikowa krecila sie bez chalasu ale wyczulem w niej delikatny luz a ta prowadzaca z metalu kreci sie troszke oporniej .
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 251
- Rejestracja: 06 mar 2008, 15:30
- Imię: Radosław
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa/Kutno
Ostatecznie zabralem sie ze znajomym sam za to ,i robota zrobiona w 3,5 h,powodem przetarcia paska klinowego bylo poluzowanie sie sruby docisku praktycznie calkowite jej odkrecenie .
Plastikowa oslona praktycznie zostala przetopiona przez ocierajaca sie rolke docisku tak jak ramie aluminiowe na 3 mlm wyszliofofane wszystkie rolki wymienione plus ramie docisku i docisk. Dziwi mnie jednak ze doszlo do takiej sytuaci ,i podejrzewam ze podczas wymiany rozrzadu warsztat audi zagral sobie w kulki i niewymienili docisku ,bo moze wygladal ok :shock: .Rozrzadu nie wymienialem bo niema jeszcze takkiej potrzeby ten byl wymieniony niecale 80 tys km wiec mam jeszcze 40 przed sobom .Sama robota jest dziecinnie prosta .
po pierwsze
- zdiecie oslony silnika
- wymontowanie przednich lamp
- odkrecwenie 3 nakretek po lewej j po prawej od wewnatrz zderzaka ktore znajduja sie pod lampami
-2sruby lewo prawo nadkole
-zdiecie obudowy swiatel przeciwmgielnych gdzie paczac do gory po lewej jak i po prawej strstr znajduje sie sruba dosc dluga wykrecic
-3 sruby od spodu auta i mozemy wyjmowac "ciagnac" cayl zderzak ,nalezy pamietac o odlaczeniu wtyczek swiatel przeciw mgielnych i z lewej str rurki od spryskiwycza lamp
i wtyczek od klaksonow obiew str
-odkrecamy alumminiowe dystasy to "takie slupki " po 3 sruby lewa i prawa strona ,i wkrecamy na miejsce jednej sruby, specialne prowadnice ,nic innego jak dwa prety o tym symym gwicie dzieki ktorym mozemy caly przod z wszystkimi chlodnicami bez koniecznosci ich odlaczania wysunac ,nalerzy tylko odloczyc po obu stronach te grube rury od chlodnicy powietrza ,(pierwsz chlodnica jest od klimy, 2 od powietrza , 3 od chlodzenia wody)
-u gory ogkrecamy dwie sruby po obu stronach ,ta belka plastikowa na ktorej znajduje sie zamek od maski samochodu do ktorej byly przykrecone lampy
wysunac calosc do przodu,
-odkrecamy wentylator z wisco
-zdejmujemy oslome plast...
i uzyskujemy kolo 20 cm miejca -pracy
naturalnie fajnie jest tak jak w naszym przypadku mamy podnosnik i auto maozna dzwignac i opuscic w kazdej chwili.
Najlepsze jest to ze jest tyle miejscy ze mozna spokojnie wymienic rozrzad i pompe bez rozkrecania tych chlodnic zaoszczedzamy naprawde troche czasu.
Mam nadzieje ze przyda sie to komus ,w pon wkleje fotki.
Pozdrawiam
Plastikowa oslona praktycznie zostala przetopiona przez ocierajaca sie rolke docisku tak jak ramie aluminiowe na 3 mlm wyszliofofane wszystkie rolki wymienione plus ramie docisku i docisk. Dziwi mnie jednak ze doszlo do takiej sytuaci ,i podejrzewam ze podczas wymiany rozrzadu warsztat audi zagral sobie w kulki i niewymienili docisku ,bo moze wygladal ok :shock: .Rozrzadu nie wymienialem bo niema jeszcze takkiej potrzeby ten byl wymieniony niecale 80 tys km wiec mam jeszcze 40 przed sobom .Sama robota jest dziecinnie prosta .
po pierwsze
- zdiecie oslony silnika
- wymontowanie przednich lamp
- odkrecwenie 3 nakretek po lewej j po prawej od wewnatrz zderzaka ktore znajduja sie pod lampami
-2sruby lewo prawo nadkole
-zdiecie obudowy swiatel przeciwmgielnych gdzie paczac do gory po lewej jak i po prawej strstr znajduje sie sruba dosc dluga wykrecic
-3 sruby od spodu auta i mozemy wyjmowac "ciagnac" cayl zderzak ,nalezy pamietac o odlaczeniu wtyczek swiatel przeciw mgielnych i z lewej str rurki od spryskiwycza lamp
i wtyczek od klaksonow obiew str
-odkrecamy alumminiowe dystasy to "takie slupki " po 3 sruby lewa i prawa strona ,i wkrecamy na miejsce jednej sruby, specialne prowadnice ,nic innego jak dwa prety o tym symym gwicie dzieki ktorym mozemy caly przod z wszystkimi chlodnicami bez koniecznosci ich odlaczania wysunac ,nalerzy tylko odloczyc po obu stronach te grube rury od chlodnicy powietrza ,(pierwsz chlodnica jest od klimy, 2 od powietrza , 3 od chlodzenia wody)
-u gory ogkrecamy dwie sruby po obu stronach ,ta belka plastikowa na ktorej znajduje sie zamek od maski samochodu do ktorej byly przykrecone lampy
wysunac calosc do przodu,
-odkrecamy wentylator z wisco
-zdejmujemy oslome plast...
i uzyskujemy kolo 20 cm miejca -pracy
naturalnie fajnie jest tak jak w naszym przypadku mamy podnosnik i auto maozna dzwignac i opuscic w kazdej chwili.
Najlepsze jest to ze jest tyle miejscy ze mozna spokojnie wymienic rozrzad i pompe bez rozkrecania tych chlodnic zaoszczedzamy naprawde troche czasu.
Mam nadzieje ze przyda sie to komus ,w pon wkleje fotki.
Pozdrawiam

stary temat ale siedze juz 3 godz i ten jest najblizszy mojej usterce tym bardziej ze nie znalazlem zadnych pogladowych rysonkow czy zdjec
a chodzi mi o rolke napinajaca pasek klinowy kolo klimatyzacji ten na sprezynce
jest mocowany do sprezyny i do lapy klimatyzacji i w tym wlasnie miejscu jest luz po wyciagnieciu na lapie jest tuleja ale jak sie ja wymienia :?: cos sie tam wciska :?: czy trzeba lape wymienic :?: bo sruba do tej tuleji jest od strony bloku wiec strasznie duzo rozbieranie
czy jak kupie nowa rolke tam bedzie jakas obejma co wchodzi w ta tuleje i ja wzmacnia bo stara wyleciala cala rozwalona
i wydaje mi sie ze brakuje jakiegos elementu na ta tuleje zeby zamontowac rolke napinacza

jest mocowany do sprezyny i do lapy klimatyzacji i w tym wlasnie miejscu jest luz po wyciagnieciu na lapie jest tuleja ale jak sie ja wymienia :?: cos sie tam wciska :?: czy trzeba lape wymienic :?: bo sruba do tej tuleji jest od strony bloku wiec strasznie duzo rozbieranie


Audi Back On Track 
