Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 1.9 Tdi] 131KM - spalanie średnie 10,3l (200 km trasa

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ryh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 21 maja 2009, 08:32
Lokalizacja: pomorze

[A6 C5 1.9 Tdi] 131KM - spalanie średnie 10,3l (200 km trasa

Post autor: Ryh » 01 kwie 2011, 20:28

Sorry, że pewnie było, ale mam taki młyn, że nie mam czasu szukać i liczę na Wasze podpowiedzi. To nie jest normalne, tak jak mi mówili dwaj mechanicy. W zeszłym roku na porównywalnym odcinku miałem spalanie na poziomie 6-7 litrów. Teraz zaczęło się od dłuugiego nagrzewania się (zimą w zasadzie cały czas w mieście jeździł zimny). Potem wymieniłem rozrząd, bo już był czas i jak palił, tak pali. Mój drugi samochód b4 1,6 benzyna pali mniej!
Co mam sprawdzić, może jakieś logi? - tutaj Piotr byłby potrzebny :) Macie jakieś sugestie co do zdiagnozowania tego spalania?

pozdr.
zaorany Ryh

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 02 kwie 2011, 10:57

Termostat sprawny? Jak nie, to jeździ na ssaniu i stąd to spalanie. :]

Awatar użytkownika
Ryh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 21 maja 2009, 08:32
Lokalizacja: pomorze

Post autor: Ryh » 02 kwie 2011, 22:55

Sprawny. Dopóki temperatura nie dojdzie do 90 st. to chłodnica i jeden wąż są zimne. Jak dojdzie do 90, to chłodnica i oba węże są ciepłe i trzyma 90 st. cały czas. Co prawda dochodzi długo do tej temperatury, ale fachowcy mówili mi, że diesel tak ma... Zresztą - termostat już wymieniałem dwa razy (niepotrzebnie).
Coś czuję, że ciężka sprawa będzie... ale dzięki za sugestię. A co do tego ssania - to mam wrażenie, że cały czas jeździ na ssaniu :|

axe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 745
Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
Imię: Robert
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: 131KM - spalanie średnie 10,3l (200 km trasa

Post autor: axe » 02 kwie 2011, 23:04

Ryh pisze:Sorry, że pewnie było, ale mam taki młyn, że nie mam czasu szukać i liczę na Wasze podpowiedzi. To nie jest normalne, tak jak mi mówili dwaj mechanicy. W zeszłym roku na porównywalnym odcinku miałem spalanie na poziomie 6-7 litrów. Teraz zaczęło się od dłuugiego nagrzewania się (zimą w zasadzie cały czas w mieście jeździł zimny). Potem wymieniłem rozrząd, bo już był czas i jak palił, tak pali. Mój drugi samochód b4 1,6 benzyna pali mniej!
Co mam sprawdzić, może jakieś logi? - tutaj Piotr byłby potrzebny :) Macie jakieś sugestie co do zdiagnozowania tego spalania?

pozdr.
zaorany Ryh
sprawdz podcisnienia, czyli N18, N75, wezyki i egr.
Vagiem zerknij na przeplywke wartosc zadana i wartosc mierzona
Z uszkodzonym N18 tydzien temu mialem to samo.
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 03 kwie 2011, 14:52

Ryh
Tak się złożyło że wczoraj odwiedził mnie mój ojciec passatem z takim motorem jak twój. Po wymianie wałka i jednego wtrysku- twierdził że coś głośno chodzi i dużo pali (na fisie średnie spalanie 9,7 l/100- szok, chociaż nogę ma ciężką he he).
Mechanik który mu to robił podpinał się kompem i twierdził że wszystko gra.
Gdy podpiąłem swój kabelek okazało się że temperatura w chłodnicy to -2*C, a na zegarach elegancko 90.
Wywaliło też błąd czujnika temperatury G2.
Efekt:
-podniesiona dawka- spalanie na biegu jałowym 0,9-1,0 literka
-przyspieszony kąt wtrysku, około 8,5*BTDC- stąd twarda praca.
Sprawdź, może u ciebie też wina leży po stronie tego czujnika. <mysli>

Awatar użytkownika
Ryh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 21 maja 2009, 08:32
Lokalizacja: pomorze

Post autor: Ryh » 03 kwie 2011, 19:37

Dzięki poitras72 - powiedz mi jeszcze w którym miejscu na VAGu widać tą temperaturę?

Zrobiłem dziś logi statyczne. Jeżeli ktoś ma ochotę i chęci szczere, to proszę, rzućcie na nie okiem. Zapodam też posta do diagnostyki VAG.

Log (0 - 000)
Log (1 - 003)
Log (2 - 001)
Log (3 - 023)
Log (4 - 004)
Log (5 - 007)
Log (6 - 011)
Log (7 - 013)
i dwa logi podstawowe:
Log (0 - 011)
Log (1 - 003,003)

Awatar użytkownika
Mayhem
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 262
Rejestracja: 16 kwie 2010, 19:46
Lokalizacja: Szczecin / Świdwin

Post autor: Mayhem » 04 kwie 2011, 19:59

* Jak wymieniałeś rozrząd to zwróciłbym twoją uwagę na gr wskazań 4 blok 4 synchro wałka rozrządu im bliżej "0" tym lepiej dla twojego silnika, tragedii jeszcze nie ma ale przy wymianie rozrządu dobrze byłoby od razu to wyregulować.
* Wykonaj poprawnie logi tak jak jest w opisie , dynamiczne, bs, statyczne
* Temp cieczy 90.9, zrób jeszcze gr wskazań 003 blok chyba 1 w 17 Instruments - to jest odczyt z G2, sprawdź czy nie masz tam żadnych błędów
* Jak coś przeoczyłem to koledzy poprawią ;p
* Dokonaj jeszcze odczytu z G2 i G62 na zimnym silniku
* Tu znajdziesz sporo info na temat twojego czujnika G2/G62
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=1764#2
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2011, 22:47 przez Mayhem, łącznie zmieniany 3 razy.
CCCO AUDI A6 C5 1.9 TDI AFN 110 KM ;
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1

Awatar użytkownika
Ryh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 21 maja 2009, 08:32
Lokalizacja: pomorze

Post autor: Ryh » 04 kwie 2011, 22:14

Mayhem pisze:* Jak wymieniałeś rozrząd to zwróciłbym twoją uwagę na gr wskazań 4 blok 4 sychro wałka rozrządu im bliżej "0" tym lepiej dla twojego silnika, tragedii jeszcze nie ma ale przy wymianie rozrządu dobrze byłoby od razu to wyregulować.
Czy sam to mogę wyregulować?
Mayhem pisze:* Wykonaj poprawnie logi tak jak jest w opisie , dynamiczne, bs, statyczne
Wykonałem statyczne najpierw - zgodnie z zaleceniami fachurów grupy, a po "zezwoleniu" i ocenie tychże, wykonam dynamiczne. Co to jest "bs"?
Mayhem pisze:* Temp cieczy 90.9, zrób jeszcze gr wskazań 003 blok chyba 1 w 17 Instruments - to jest odczyt z G2, sprawdź czy nie masz tam żadnych błędów
Wykonam. Rozumiem, że do G2 mam wejść w Instruments, grupa 003 i 1 pozycja... a gdzie są wskazania G62? Zrobię na zimnym i ciepłym silniku.

Awatar użytkownika
Mayhem
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 262
Rejestracja: 16 kwie 2010, 19:46
Lokalizacja: Szczecin / Świdwin

Post autor: Mayhem » 04 kwie 2011, 22:31

Ryh pisze:Czy sam to mogę wyregulować?
*Ta rozbieżność nie jest aż tak duża, jeśli ktoś mógłby ci to ustawić tanim kosztem to jak najbardziej. Koszt regulacjito ponad 100 nawet 150 zł . Sam nie próbuj.

*Nie zwróciłem uwagi że twój silnik AWX mniemam, ma jeden czujnik czteropinowy odpowiedzialny za dwie funkcje G2/G62 instrukcje masz w linku powyżej.
*Sprawdzałeś w ogóle błędy ? Wcześniej były jakieś ?
*Wskazania czujnika masz w gr wskazań 001 .
Choć wydaje mi się że z nim jest wszystko ok
CCCO AUDI A6 C5 1.9 TDI AFN 110 KM ;
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1

Awatar użytkownika
Ryh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 21 maja 2009, 08:32
Lokalizacja: pomorze

Post autor: Ryh » 04 kwie 2011, 22:39

Mój silnik to AVF - czy też ma czujnik 4-pinowy. Link teraz ujrzałem - dzięki. Błędów nigdy żadnych nie było, oprócz braku kontaktu z anteną GPS.

Awatar użytkownika
Mayhem
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 262
Rejestracja: 16 kwie 2010, 19:46
Lokalizacja: Szczecin / Świdwin

Post autor: Mayhem » 05 kwie 2011, 19:47

Ryh pisze:Mój silnik to AVF - czy też ma czujnik 4-pinowy
Tak masz taki sam.

Prześpij się ;) , zrób komplet logów i wrzuć jeszcze raz tak jak w info poniżej:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752

*Nie pamiętam jak jest z dawką paliwa dla AVF, masz 5,8 (3 do 9) może masz też lekko zawyżoną choć raczej będzie odpowiednia. Jak sprawdzę to dam Ci znać.

*Przeoczyłem gr wskazań 003, w tej grupie powinieneś dokonać przegazowania tak żeby blok 2 i 3 był taki sam, zrób te logi dynamiczne wtedy będzie wiadomo więcej
CCCO AUDI A6 C5 1.9 TDI AFN 110 KM ;
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1

pawelp1806
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 26 wrz 2010, 20:35
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: pawelp1806 » 14 kwie 2011, 19:17

U mnie w A4 AWX spalanie w mieście wynosi 9L (mam założone koła 235/45 R17), a na zimówkach 195/65 r15 dochodziło max do 6,5.

Awatar użytkownika
Ryh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 21 maja 2009, 08:32
Lokalizacja: pomorze

Post autor: Ryh » 16 kwie 2011, 17:10

Zrobiłem dynamiczne:
Log (0 - 004,008,010)
Log (1 - 000,001,003)
Log (2 - 011,001,001)
czy wynika z nich coś więcej?

Awatar użytkownika
Mayhem
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 262
Rejestracja: 16 kwie 2010, 19:46
Lokalizacja: Szczecin / Świdwin

Post autor: Mayhem » 16 kwie 2011, 19:03

* Jeszcze raz przejrzałem te logi i nie widzę w nich żadnego powodu do zmartwień, chyba że coś umknęło mojej uwadze.
* Jak pisałem wcześniej przy możliwej okazji poprawić synchronizację wałka rozrządu na "0"
* Jak sprawdzałeś ile spala, robiłeś testy czy bazujesz na na tym co podaje komputer ? Może potrzebna jest kalibracja ustawień ?
* Nie zakładałeś większych kółek lub jakieś inne nietypowe zmiany co mogłyby mieć wpływ na zły odczyt ?
* I wszystko inne co mi nie przychodzi do głowy, mniemam że filtr paliwa wymieniony.
CCCO AUDI A6 C5 1.9 TDI AFN 110 KM ;
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1

rob555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 28 sty 2011, 22:23
Lokalizacja: GDANSK

Post autor: rob555 » 16 kwie 2011, 19:57

Ustawienie synchro walka ma wplyw na odczyty spalania wg FISa ...
Sprobuj ruszyc synchro na (-1) - przyspieszysz napelnienie pompek podbije to dynamike, moze pomoze....
Jak nie to trzeba sie przyjrzec walkowi, trzpieniom dzwigieniek do pompek itd...tam czesto sa wytarcia mechaniczne i spadki wydajnosci.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja