
Czy gruszka podcisnienia zamontowana na sprężarce jest rozbieralna??
Zaczne od początku.
W moim autku chyba zaczyna się kończyć turbawka. Jest to C5 1,9 TDI 97r.
Objawy były takie, że na początku przy prędkosci 170 km/h odcinało turbo. VAG wykazał, że turbina przeładowuje. Po kilku tygodniach zaczęło odcinać przy 140 a teraz odcina przy 120 lub jak jadę dłużej ze stalą prędkością 100 km/h to też już odcina

Dziś byłem w serwisie.... Skody, żeby sprawdzili co nie gra z moją turbawką. Panowie serwisanci stwierdzili, że gruszka sterująca turbem jest zepsuta. Na moje pytanie co jest powodem, że się zepsuła mechanik powiedział cytuje: "... w tej gruszce jest masa syfu, zbiera sie rdza (???), olej, kurz i inny brud i ta gruszka się tym właśnie zapycha..."
Mechanik powiedział mi, że ta gruszka jest nierozbieralna i żeby ja wymienić konieczna jest wymiana CAÂŁEJ SPRęÂŻARKI


Czy naprawdę nie da się tego jakoś wyczyścić bez wymiany całej turbawki??
Dodam, że autko bardzo dobrze się zbiera nie dymi a jeśli już to pod dużym obciążeniem jak przycisnę gaz to dym jest szaro-czarny.
Czy da się TYLKO za pomocą VAGa zdiagnozować, że to właśnie gruszka padła?
Na fakturze mam wybite: test VAG-COM, nie były przeprowadzane żadne jazdy próbne, autko oddano mi po 30 minutach twierdząc że winna jest gruszka

Na allegro są używane turba od 600zl do 1100zł ale nie ma gwarancji, że pożyje np 50 tys km a może i zdechnąć po 100km

Proponowali mi nowe turbo za 1900zł + 400zł robocizna lub regenerację za około 1100zł + robocizna. Na chłopski rozum skoro da się tą gruszkę zregenerować to i pewnie da się tylko samą gruszkę wymienić bez konieczności wymiany całej turbawki?
Czy ktoś może miał podobny problem w swoim aucie z tym elementem

Gdzie można kupić samą gruszkę o ile w ogóle można....
pozdro