Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5] 1,9 TDI - czy "gruszka" od turbo jest rozb

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
eneron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 461
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podlaskie

[A6 C5] 1,9 TDI - czy "gruszka" od turbo jest rozb

Post autor: eneron » 16 paź 2008, 17:12

Witam :-|

Czy gruszka podcisnienia zamontowana na sprężarce jest rozbieralna??

ObrazekObrazek

Zaczne od początku.
W moim autku chyba zaczyna się kończyć turbawka. Jest to C5 1,9 TDI 97r.

Objawy były takie, że na początku przy prędkosci 170 km/h odcinało turbo. VAG wykazał, że turbina przeładowuje. Po kilku tygodniach zaczęło odcinać przy 140 a teraz odcina przy 120 lub jak jadę dłużej ze stalą prędkością 100 km/h to też już odcina <beczy>

Dziś byłem w serwisie.... Skody, żeby sprawdzili co nie gra z moją turbawką. Panowie serwisanci stwierdzili, że gruszka sterująca turbem jest zepsuta. Na moje pytanie co jest powodem, że się zepsuła mechanik powiedział cytuje: "... w tej gruszce jest masa syfu, zbiera sie rdza (???), olej, kurz i inny brud i ta gruszka się tym właśnie zapycha..."

Mechanik powiedział mi, że ta gruszka jest nierozbieralna i żeby ja wymienić konieczna jest wymiana CAÂŁEJ SPRęÂŻARKI !! <beczy>

Czy naprawdę nie da się tego jakoś wyczyścić bez wymiany całej turbawki??

Dodam, że autko bardzo dobrze się zbiera nie dymi a jeśli już to pod dużym obciążeniem jak przycisnę gaz to dym jest szaro-czarny.


Czy da się TYLKO za pomocą VAGa zdiagnozować, że to właśnie gruszka padła?
Na fakturze mam wybite: test VAG-COM, nie były przeprowadzane żadne jazdy próbne, autko oddano mi po 30 minutach twierdząc że winna jest gruszka :/

Na allegro są używane turba od 600zl do 1100zł ale nie ma gwarancji, że pożyje np 50 tys km a może i zdechnąć po 100km :/

Proponowali mi nowe turbo za 1900zł + 400zł robocizna lub regenerację za około 1100zł + robocizna. Na chłopski rozum skoro da się tą gruszkę zregenerować to i pewnie da się tylko samą gruszkę wymienić bez konieczności wymiany całej turbawki?
Czy ktoś może miał podobny problem w swoim aucie z tym elementem ??
Gdzie można kupić samą gruszkę o ile w ogóle można....

pozdro
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 16 paź 2008, 17:47

a masz logi z silnika ??
moze to wcale nie turbo tylko lmm
moze nieszcelnosc w dolocie moze calkowicie zapchany katalizator

Awatar użytkownika
eneron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 461
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: eneron » 16 paź 2008, 18:26

logów nei mam :-/

Imm - chodzi Ci o immobiliser??

Czy w intercoolerze może znajdować sie olej? Bo jeździelm okolo 2 tygodni bez turba tzn pękł kabelek na wtczce od N75 i nik nie potrafil zdiagnozować tego aż sam do tego doszedlem. Przylutowalem kabelek i turbo śmiga ale w przewodach dolotowych (tej grubej rurze plastikowej opasającej silnik) pojawił sie olej :( Czy mógł ten olej spłynąć do intercoolera i zapchać go w jakimś stopniu przez co traci moc na wyższych biegach przy dużym obciążeniu silnika? Czy jest jakiś korek spustowy w IC żeby można bylo np spuścić olej?
Mam taki brutalny plan, mianowicie odpiąć te rury od IC i przedmuchać IC sprężarką i zobaczyć czy jest w nim olej. Jak sądzicie, jest to bezpieczne?

Autko ciągnie w każdym zakresie tylko na 1 i 2 biegu tzn moge jechać na drugim biegu z obrotami nawet 4 tys obr/min przez nawet minute czy więcej i po zwolnieniu i ponownym depnięciu silnik w całym zakresie ma moc. problemy zaczynają sie od 3 biegu aż do piątego :/ Po przekroczeniu 2,4 tys obr/min i nie ważne czy depcze w podloge czy bardzo delikatnie przysieszam, turbo już nie pompuje :roll:

Co do zapchanego kata to nie wiem jak to sprawdzić. Na biegu jałowym z tylnego tłumika słychać tak delikatniutki gwizd sprężarki wiec może juz tam kata nie ma skoro słychać ten delikatny świst?
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem

hansu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 10 wrz 2008, 11:18
Lokalizacja: stad

Post autor: hansu » 16 paź 2008, 19:13

Oj Ci nasi mechanicy.
Radze Ci nei jedz juz do nich.
Zeby wyminic gruszke nie trzeba turbiny rozbierac, co najwyzej wymontowac.
Na zdjeciu pokazales ale nie od swojego silnika bo zapewne masz AFN-a.

Gruszka raczej nei jest rozbieralna i czasem rdzewieja w srodku, ale o oleju w niej to tez pierwsze slysze bo niby skad mialby sie tam wziasc.

Zacznij od zlogowania autka.
Wrzuc wyniki ocenimy i cos bedziemy radzic.

Na poczatek obejzyj przwod od N75 do wlasnie gruszki i zarazem pozostale.

Ja mialem tak, ze mi na wejsciu do gruchy pekl ten przewodzik i jak mocno deptalem to rzadko lapal notlauf, a jak delikatnie to momentalnie.
Dlatego ze jak deptalem tworzylo sie duze podcisnie i wezyk sie uszczelnial, a na mniejszych obrotach sie rozczelnialo co powodowalo ze sztanga opadala i pompowala duze cisnieni mimo malych obrotow.

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 18 paź 2008, 13:57

Gruszkę można wymienić tylko trzeba potem wszystko zamontować tak samo jak było zwracając szczególną uwagę na położenie śruby na sztandze od turbiny. Niedawno mój znajomy mechanik wymienia gruszkę od 2.5 Tdi(membrana poszła i nie było ciśnienia) i ustawił wszystko tak jak trzeba i teraz te Tdi dopierooo jedzie (big power).

Gruszkę kupisz tutaj:
http://www.allegro.pl/item445767658_tur ... lator.html
Zadzwoń i zapytaj :-)
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

darek1975
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 20 lut 2010, 17:37
Lokalizacja: Dębica

Post autor: darek1975 » 20 lut 2010, 17:47

eneron,
Ja mam dokładnie ten sam problem co eneron i mechanik mólił mi ze zaginaja sie pod cisnieniem węże mam nadzieje ze to bedize to katastrofalne brak mocy przy 120 km/h
Darek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl