Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5] 1.9 TDI AVF - dziwny dźwięk od ok.1900 obr./min.

Silniki wysokoprężne
MrBorrows

[A6 C5] 1.9 TDI AVF - dziwny dźwięk od ok.1900 obr./min.

Post autor: MrBorrows » 06 sty 2011, 11:13

Witam,
wczoraj zaobserwowałem taki objaw - gdy jadę pod górkę albo gdy wyprzedzam i silnik wchodzi na obroty wyższe niż ok. 1900 obr./min. słychać dziwny dźwięk, jakby odkurzacz czy coś takiego. Takie coś zaobserwowałem tylko pod obciążeniem, na postoju tego nie słychać.
Mam też wrażenie, że auto jest chyba lekko słabsze, ale nie starałem się tego zbyt mocno sprawdzać, bo wolałem dojechać do domu :)

Co to może być? Koniec turbo? Ile kosztuje nowe/regenerowane? Jeśli nowe - to jakiej firmy? Jeśli regenerowane - to skąd? A jeśli nie turbina, to co to może być?
Jutro chcę zajrzeć do silnika z góry i z dołu - na co zwrócić uwagę?
Każda rada będzie mile widziana :D
Ostatnio zmieniony 24 sty 2011, 12:47 przez MrBorrows, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Max1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 162
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:18
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: Max1985 » 06 sty 2011, 13:18

Kolego mam takie same objawy, mechanik podejrzewa zaworek N75 o własnie takowe działanie autka. Musze zapoznać się jeszcze z opinią innych magików którzy wejdą w to rękami i nogami i powiedzą dokładnie:)
Obrazek

Kamilvti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 30 lip 2010, 18:03
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kamilvti » 06 sty 2011, 14:07

sprawdzic turbo mozna latwo , odkrecasz kruciec od turbo tym kture leci powietrze do IC i jak sciagniesz patrzysz czy niema oleju i chwyc za wirnik i zobacz czy ma luzy w bok i w przod tyl. Ja mam u siebie 240 tys i 0 najmniejszych sladow oleju i 0 luzu wirnika ;)
Jesli pomoglem wcisnij Pomógł :)

MrBorrows

Post autor: MrBorrows » 06 sty 2011, 14:47

krzysztofput, dzięki, wlaśnie rano sobie odnalazłem ten filmik... Może jutro podłączę VAGa i ewentualnie zajrzę do silnika...Ehhh...

MrBorrows

Post autor: MrBorrows » 09 sty 2011, 14:22

No więc tak...
VAG nie pokazywał żadnych błedów, więc zacząłem rozbierać silnik aby się dostać do turbiny, po drodze szukając ewentualnych nieszczelności układu. Zauważyłem, że części o nr:
- 8E0 906 628C
- 1J0 906 283C
są całe w oleju/smarze (?):
Obrazek
Obrazek

Ponadto pod turbiną mam plamę świeżego oleju. Coś mi już tam ciekło w tej okolicy wcześniej, ale... wiadomo, póki jeździło, póty nie naprawiałem.

Sztanga wychodząca z gruszki turbiny chodzi w miarę swobodnie pod palcem, po podaniu podciśnienia unosi się, łopatki turbo kręcą się dość opornie palcami. ÂŁopatki wyglądają tak (zdjęcie przez lusterko):
Obrazek
Obrazek

Nie znalazłem żadnej nieszczelności, złożyłem wszystko, pojechałem na jazdę próbną i... nie działa turbo wogóle (oczywiście problematyczny dźwięk zniknął również). Pojawił się natomiast taki błąd:
Obrazek

Nie pojawił się żaden komunikat na wyświetlaczach, ani nie zapaliła żadna kontrolka, za to rozpędzenie się do 100 km/h zajmuje 36 minut :) i przy 3500 obr./min. prędkość wynosi jakieś 110 km/h.

Czy jest sens robić logi dynamiczne? Co może być przyczyną "muła" - turbo, N75, coś innego?
Ostatnio zmieniony 09 sty 2011, 15:11 przez MrBorrows, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
k184
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 84
Rejestracja: 19 paź 2009, 17:31
Lokalizacja: skarlandia

Post autor: k184 » 09 sty 2011, 15:04

MrBorrows, Nie jestem fachowcem w tej dziedzinie, ale z tego co wiem to ten błąd oznacza za niskie ciśnienie doładowania.posprawdzaj wszystkie węzyki sterujące podciśnieniem, może coś Ci się wypięło przypadkiem, sprawdź też wtyczkę przy zaworku n75. <ok>

MrBorrows

Post autor: MrBorrows » 09 sty 2011, 15:16

k184, jestem na 99% pewien że wszystko jest złożone poprawnie i szczelne, ale zawsze zostaje ten 1% niepewności :)

Sprawdzę to przy następnej okazji, bo mam pomysł, aby zdemontować i przeczyścić turbo - http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=4086 . Czy dobieranie się do środka turbo jest jakoś szczególnie trudne?

Aha, i jeszcze jedno - wydaje mi się, że bardziej kopci, na jasno...

Awatar użytkownika
hendel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 10 mar 2008, 10:40
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: hendel » 12 sty 2011, 15:49

Sprawdź czy nie masz dziury w takim grubym wężu który idzie do Intercoolera. U mnie były podobne objawy, okazało się że była dziura w wężu dokładnie nad filtrem paliwa, mechanik zbyt wysoko przykręcił filtr i drgania silnika sprawiły że opaska zaciskająca przewód paliwowy zrobiła ok cm dziurę w wężu od IC.

MrBorrows

Post autor: MrBorrows » 24 sty 2011, 12:46

No i sprawa wyjaśniona - naprawiona. Okazało się, ze miałem dziurę w przewodzie idącym do intercooler'a, po wymianie samochód jeździ jak należy.
Obrazek

Awatar użytkownika
hendel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 10 mar 2008, 10:40
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: hendel » 24 sty 2011, 13:31

czyli moja rada pomogla:)

MrBorrows

Post autor: MrBorrows » 24 sty 2011, 13:52

hendel, zrozumiałem aluzję :) POSZÂŁO!!! hehe

arkadiu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 08 lis 2010, 19:44
Lokalizacja: SZCZECIN/Norwegia

Problem ze znalezieniem rury do turbiny silnika AVF

Post autor: arkadiu » 19 kwie 2011, 16:22

Witam! ja mam ten sam problem z tą rura ,nie mam pojęcia gdzie jej szukać ?

kiedy podaje w aso nr tej rury
to daja mi jakąś inną o tym samym numerze???
a do tego z dwoma metalowymi końcami?
nic z tego nie kumam,pomocy...

Arek.
Obrazek Obrazek
arkadiu

Lokiszta
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 15 sty 2012, 13:28
Lokalizacja: KATOWICE

Post autor: Lokiszta » 28 sty 2013, 20:11

witam chciałem odkopać temat ponieważ od pewnego czasu koledze cały czas muli samochód przeważnie jak wejdzie powyżej 3200tys.obrotów postanowiliśmy to sprawdzić.Okazało się,że winna jest ta rura tylko w tym przypadku wygląda,że nie ma dziury opaska też wygląda na normalną tylko problem tkwi w zbyt luźnym mocowaniu tej rury,która jest wynikiem ciśnieniem panującym na nią.W czasie dodawaniu gazu rura po prostu wyskakuje nie do końca ale jednak powoduje to, że czujnik reaguje.Moje pytanie bo bardzo ciężko ją dostać używana a nowa bardzo droga czy podejdzie ona z silnika 2.5tdi albo np. z audi a4 b6 silnik awx lub taki sam jak on ma avf.Proszę o pomoc bo drobnostka a trochę kłopotu jest.

MrBorrows

Post autor: MrBorrows » 28 sty 2013, 21:10

Cześć, z tego co wiem, to ta rura pasuje tylko z AVF i nie podejdzie nawet z AWX'a.

Lokiszta
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 15 sty 2012, 13:28
Lokalizacja: KATOWICE

Post autor: Lokiszta » 28 sty 2013, 21:46

to pewne informacje bo jak tak to straszne sprzedają tylko do 2.5tdi używane a nowe bardzo drogie jak ktoś ma to chętnie kupie

[ Dodano: 2013-01-28, 22:28 ]
udało ci się kupić uzywaną

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl