Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C4 2.6 V6] Znaki na rozrządzie... O co chodzi ??

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
jaycobe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 15 gru 2009, 23:59
Lokalizacja: przeworsk

[A6 C4 2.6 V6] Znaki na rozrządzie... O co chodzi ??

Post autor: jaycobe » 27 lip 2010, 18:01

Witam,
Zarówno z opisów na forum jak i dostępnej literatury w temacie ustawień rozrządu wynika, że jednocześnie przy prawidłowo ustawionym rozrządzie w silniku 2.6 V6 ABC, większe otwory na podkładkach wałków rozrządu powinny znajdować się na przeciw siebie do wewnątrz, a wał korbowy ustawiony wg znaku znajdującego się na kole pasowym pokrywać się ze znakiem na jego osłonie (co odpowiada GMP 3cylindra).

U mnie w aucie niestety jest troszeczkę inaczej. Na początku, ten brak zgodności pomiędzy wszystkimi elementami przypisywałem zwykłemu niechlujstwu bądź złośliwości mechanika przy wymianie rozrządu, którego wymiana została wykonana dwa lata temu.

Jeśli ustawię otwory podkładek na przeciw siebie, to w żaden sposób nie pokryje się to ze znakami na kole pasowym. Postanowiłem sprawdzić położenie 3 cylindra. Okazało się, że znaki wału nie odpowiadają GMP 3 cylindra. Porównałem także ustawienie GMP 3 cylindra z ustawieniem wałków rozrządu i okazało się, że otwory nastawcze podkładek znajdują się idealnie naprzeciw siebie przy jednocześnie GMP tłoka 3 cylindra.

Wnioski moje:
Nie sugerować się jedynie znakami, należy bezwzględnie sprawdzić położenie tłoka 3 cylindra.

bardzo proszę o uwagi.

A tak to wygląda

Obrazek

Obrazek


Sry za zdjęcia telefonowe :-/


Właśnie wróciłem z garażu i miałbym jeszcze jedno pytanie a mianowicie, czy w kolektorze dolotowym powinien znajdować się olej (śladowe ilości)?? U mnie znajdowało się trochę oleju wewnątrz.
Mam przeczucie że lało też z uszczelek kolektora, i dlatego pół silnika jest "zarzygane" chociaż od wymiany do wymiany nic nie ubywało, więc gdzieś się tylko delikatne sączy, a nie wiem gdzie do końca... może to z odmy w tym kolektorze nie wiem ... proszę o zabranie głosu mądrzejszych.

Pozdrawiam i czekam z niecierpliwością na odpowiedzi
Ostatnio zmieniony 27 lip 2010, 22:28 przez jaycobe, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
KONREY
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 14 lip 2009, 19:40
Lokalizacja: mława/arhus

Post autor: KONREY » 27 lip 2010, 21:50

witaj kolego moze Ci troche pomoge a mianowicie
zarowno w twoim 2.6 jak i 2.8 jest jednakowy system ustawienia i blokady rozrzadu a wyglada to tak.
wal blokuje sie specjalna sroba krora sie wkreca w blok o ile dobrze pamietam po prawej stronie bloku.
Natomiast walki rozrzadu ustawia sie najlepiej i z tego co wiem i sam robilem nie raz to luzujesz obydwa kola pasowe na walkach tak zeby sie lekko obracaly na walkach ale nie za mocno nastepnie ustawiasz wspomniane podkladki idealnie poziomo najlepiej stosujac specjalna listwe z czterema kolkami na jednym plaskowniku krore sa ulozone idealnie w jednej lini ( tak dokladnie dwa kolki srednicy 8mmi dwa 6 mm),nastepnie napinasz pasek dokrecasz wspomniane kola i po robocie . powinno byc na 100 idealnie ustawione.
Jak troszke poszperasz to bez problemu znajdziesz fotki tegoz przyzadu jak i sroby blokujacej wal
tu podobny watek
a6-c4-28qwymiana-rozrzad-szklanki-vt10444.htm
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
było audi 100 C4 2,3
100 C4 2,6
A6 C4 2,8
100 C4 2,5 TDI
JEST A6 C5 2,7 BITURBOOOOOOOOO

Awatar użytkownika
jaycobe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 15 gru 2009, 23:59
Lokalizacja: przeworsk

Post autor: jaycobe » 27 lip 2010, 23:04

Myślę że to co napisałeś kolego pasowało by pod wymianę paska, ale jak zblokować wałki rozrządu w celu ściągnięcia z nich kół zębatych i wymiany simmeringów uszczelniających ?

Pozdrawiam serdecznie i czekam na dalsze odpowiedzi i rady

Awatar użytkownika
KONREY
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 14 lip 2009, 19:40
Lokalizacja: mława/arhus

Post autor: KONREY » 28 lip 2010, 06:20

kolego nie musisz ich specjalnie jakos blokowac do wymiany uszczelniacza a kola mozna zdjac bez problemu . jesli juz koniecznie chcesz zblokowac walki to oczywiscie mozna po zdjeciu pokryw zaworowych z tylu walkow masz odpowiednie naciecia na lewej glowicy pod zaslepka a na prawej pod czujnikiem polozenia walu (o ile dobrze pamietam) i po dopasowaniu kawalkow plaskownika okolo 4.5 mm grobosci mozesz je ustawic i zaklokowac . zreszto te ustawienie pasuje ustawieniom jak bys ustawial na listwie czy na punkty jak to woli. ;-)
było audi 100 C4 2,3
100 C4 2,6
A6 C4 2,8
100 C4 2,5 TDI
JEST A6 C5 2,7 BITURBOOOOOOOOO

Awatar użytkownika
jaycobe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 15 gru 2009, 23:59
Lokalizacja: przeworsk

Post autor: jaycobe » 11 sie 2010, 21:23

Dzięki kolego za porady, właśnie skończyłem z rozrządem i uszczelniaczami, myślałem że jest to o wiele trudniejsza operacja, ale moja wiedza była bardziej obszerna w części teoretycznej a nie praktycznej. W praktyce okazało się to wszystko o wiele łatwiejsze niż myślałem, wymaga to tylko "trochę" dokładności.

Pozdrawiam KONREY, dzięki <ok>

Awatar użytkownika
KONREY
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 14 lip 2009, 19:40
Lokalizacja: mława/arhus

Post autor: KONREY » 12 sie 2010, 06:54

coż powiedzieć .DROBNOSTKA i mile że na coś się przydalem i nastepna niunia śmiga jak nalezy <ok>
było audi 100 C4 2,3
100 C4 2,6
A6 C4 2,8
100 C4 2,5 TDI
JEST A6 C5 2,7 BITURBOOOOOOOOO

prezi 1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 18 lip 2012, 14:06
Lokalizacja: brechen/hessen

Post autor: prezi 1977 » 29 gru 2012, 18:17

hej wymieniam wlasnie rozrzad

z wpisu w ksiazce servisowej wynika ,ze byl wczesniej naprawiany przez wybitnych specjalistow w tureckim warsztacie

efektem tej wymiany jest brak blokady rolki napinajacej pasek rozrzadu plus rozwalone gniazdo sruby mocujacej rolke,skrecali na sile (30 minut mocowalem sie zeby wykrecic)

po ustawieniu walu zgodnie ze znakiem i zdjeciu paska ,walki rozrzadu lewy i prawy przeskoczlyly o kilka zabkow (posliznal sie na krzywkach).

oczkami na podkladkach raczej nie bede sie sugerowal bo szkoda mi zaworow

chce ustawic walki za pomoca naciec i problem jest taki w jakim polozeniu nalezy je zablokowac i o co zablokowac

z tego co czytalem to rownolegle do krawedzi pokrywy kwestia tylko taka ze mozliwych ustawien na walku jest dwa wiec jak to sprawdzic (po krzywkach ???) jak powinny byc ustawione

rtoip_2004
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 13 kwie 2011, 21:00
Imię: Piotr
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: rtoip_2004 » 30 gru 2012, 13:56

hej!
oczka na podkładkach obu kół zębatych mają być w jednej linii (większymi dziurkami do środka). W miejsce czujnika położenia wału powinien wejść trzpień blokująco-ustalający (tak na wszelki w). Taką blokadę sam sobie robiłem, zarówno trzpień jak i płaskownik do blokowania kół. Nacięcia w wałkach z tyłu z tego co pamiętam są poniżej płaszczyzny głowicy (i tak musiałbyś jakąś blokadę zrobić).

prezi 1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 18 lip 2012, 14:06
Lokalizacja: brechen/hessen

Post autor: prezi 1977 » 30 gru 2012, 23:20

dzieki za info
jak ktos juz proponowal zrobie z plaskownika

niestety musze czekac az otworza szrot zeby dokupic blokade rolki
swoja droga dziekuje bogu ze rolka nie puscila
nie jestem rasista ale po tym co widze to turkom mozna dac do roboty kebaby albo pasanie owiec/kozic
mieeeeeetki jedne

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl