Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[C4 2.6] wolnossak a obroty??

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
gumisv6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 341
Rejestracja: 02 gru 2008, 19:04
Imię: Tomasz
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Chełm

[C4 2.6] wolnossak a obroty??

Post autor: gumisv6 » 01 sie 2009, 11:49

witam
mam do was parę niecodziennych pytań bo chce swoim samochodem pojeździć trochę dłużej, a że właśnie robię rozrząd i wymieniam sprzęgło i mam dłuższy postój u mechanika więc nasuwają mi się na mózg różne myśli :P
tak więc 2.6 to wolnossaki czyli lubią wolne obroty, tak??
i tu nasuwa mi się pytanko te wolne obroty to jakie to są??
3500 obrotów przy 130km/h to zaliczyć można do tych lubianych??
raczej wiem kiedy samochodzik dobrze się czuje i jak mu się od czasu do czasu przeczyści się wtryski to też lubi bo biegi wtedy to prawie że jak w automacie same się zmieniają wystarczy paluszkiem dotknąć a same lecą na swoje miejsce hehe :)
no ale właśnie czasami jedzie się gdzieś dalej i właśnie tu chciałoby się jak najlepiej dla silniczka, a że zatrzymuję go u siebie na pewno na dłużej więc to pytanie staje się bardzo ważne... :)
mam przebieg 250 000 ale od wymiany do wymiany praktycznie bez żadnych dolewek 10W40 :) kazałem mechanikowi ciśnienie na cylinderkach zmierzyć, ale mam nadzieję że się nie rozczaruję... jak będzie dobrze to jestem w pełni zadowolony :)
ile te silniczki potrafią tys zrobić może ktoś by się pochwalił bo jestem ciekawy...
pozdrowienia dla lataczy

Awatar użytkownika
gumisv6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 341
Rejestracja: 02 gru 2008, 19:04
Imię: Tomasz
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Chełm

Post autor: gumisv6 » 02 sie 2009, 19:31

aha a to ciekawe co piszesz bo ja to mało się na ten temat znam ale kiedyś taksówkarz mnie wiózł i mówił właśnie że to jest wolnossący i lubi niskie obroty

czyli jednak co nie jest dla niego ważne czy niskie czy wysokie??

Masełko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 25 mar 2009, 18:18
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Post autor: Masełko » 04 sie 2009, 22:56

Silnik w układzie V ma w przeciwieństwie do rzędówki dużo lepszą krzywą momentu obrotowego w praktyce oznacza to że 'ciągnie" prawie od wolnych obrotów .W naszych niuniach jest dwie przepustnice i tak do ok 3 tyś obr/min pracuje mniejsza dynamika wtedy jest taka sobie ale i zużycie przyzwoite a powyżej tych obrotów otwiera się druga ok 2x większa i zaczyna się jazdaaaa!.I cały urok "Vałki" w tym że nie trzeba jej dokręcać na każdym biegu do końca i redukować co chwila aby dobrze jechała a raczej mało który motor lubi takie szlifowanie bo i wtedy oleju więcej chlipnie a na trwałości to napewno się też odbiję .Osobiście jestem zdania że autko trzeba od czasu do czasu odmulić i usłyszeć piękną melodię spod maski :-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja