Wentylator chłodnicy silnika cały czas się kręci niezależnie od temperatury silnika. Wydaje mi się że, nie powinno tak być. Udałem się do kilku mechaników (osobisty mechanik jest niedysponowany) i otrzymałem rozbieżne diagnozy i opinie. Dlatego ten temat i poniekąd brak informacji na forum.
Mechanicy twierdzili że przyczyną może być;
1. Sterownik silnika
2. Sterownik klimatyzacji
3. Czujnik temperatury
4. Wentylator ma się kręcić cały czas po włączeniu silnika.
5. Sprzęgło wiskotyczne.
Osobiście skłaniam się ku sprzęgłu bo w na moje amatorskie oko nie ma tam jakiegoś sterowania tego sprzęgła. Nadmienię że szukałem pomocy wśród mechaników w ÂŁodzi:-)
silnik 2.8, 30v, 1996.
Pozdrawiam i proszę o sugestie:-)
Stosuj tagi
[C4 2.8 30v] wentylator chłodnicy - wiskoza?.
[C4 2.8 30v] wentylator chłodnicy - wiskoza?.
Ostatnio zmieniony 06 paź 2008, 18:06 przez Adix, łącznie zmieniany 1 raz.
Są tam dawa wentylatory; silnika i klimatyzacji. Wentyl klimy (na silnik elektryczny) działa poprawnie to znaczy włącza się kiedy diała klima. Ten drugi kręci się cały czas. Zrobiłem pewnien eksperyment ryzykowny. Zablokowałem wentylator od silnika (napedzny paskiem) i włączyłem silnik. Chyba się odblokował i teraz np. na zgaszonym silniku mozna nim pokręcić. Ale nadal się kręci jak silnik pracuje z tym że mozna go palcami zatrzymać
. Wydaje mi się że ta wiskoza jest trochę zatarta... oczywiście mogę się mylić :roll: Silnik w moim aucie stosowany jest też w nastepnym modelu czyli C5.

Witam koledzy ! Mam małe pytanko z wiatrakiem na chłodnicy przy jakiej temperaturze sie włącza na konkretne obroty bo on cały czas sobie chodzi . Jezdziłem i przekroczyło mi 110 stopni i sie nie załłączył , pomóżcie cos w tej sprawie a drugą sprawa jest wiatrak od klimy on sie załancza jak sie klime włączy mi sie nie załancza , jaka to może byc przyczyna , czy to także ma duzy wpływ na chodzenie klimatyzacji! Proszę o odpowiedz i jakies rady co mam zrobic ! Motor mam w Audi A6 2.5 TDI 155 km z koncówki 2001 r ! Pozdrawiam i dzieki ! 

witam, dołaczam do dyskusji ale najpierw przedstawię problem w swoim audi. wentylator silnika włącza się bardzo szybko po uruchomieniu. dosłownie w kilka sekund. wcześniej takiego zjawiska nie zauważyłem. jest lato, temperatury są wysokie ale do osiągnięcia 90 stopni po uruchomieniu silnika to przecież potrzeba więcej czasu niz kilka sekund. nadmieniam, ze klimatyzacja pracuje własciwie.
A6 C5 Dęblin
pozdrawiam
pozdrawiam
wentylatory
witam
mam takie pytanie czy po nacisnieciu sniezynki od klimy powinny wlaczyc sie wentylatory ?
mam takie pytanie czy po nacisnieciu sniezynki od klimy powinny wlaczyc sie wentylatory ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 20 paź 2023, 18:31
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8 125KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Koszalin / Spaldig
Re: [C4 2.8 30v] wentylator chłodnicy - wiskoza?.
Cześć. W moim Audi z silnikiem 1.8 benzyna (ADR) mam nastepujący problem.
Wymieniałem w nim wiele (paski ,napinacz ,rozrząd). Nie pamiętam gdzie powinny być podłączone kable od wentylatora-są dwa brązowe z końcówkami oczkowymi pod sróbe i dwa dłuższe czerwone też koncówkami oczkowymi. Brązowe podpiłem pod mase auta, nie pamiętam gdzie podpiąc te dwa dłuższe czerwone. Może ktoś ma jakies foty tego silnika i moze podesłać lub podpowiedzieć
Wymieniałem w nim wiele (paski ,napinacz ,rozrząd). Nie pamiętam gdzie powinny być podłączone kable od wentylatora-są dwa brązowe z końcówkami oczkowymi pod sróbe i dwa dłuższe czerwone też koncówkami oczkowymi. Brązowe podpiłem pod mase auta, nie pamiętam gdzie podpiąc te dwa dłuższe czerwone. Może ktoś ma jakies foty tego silnika i moze podesłać lub podpowiedzieć