[ALL] Wahania temperatury w układzie chłodzenia
[ A6 c4 2,8 AAH] termostat czy czujnik?
Witam!
Problem wygląda tak: w trakcie jazdy po mieście temperaturę wskazuje mi 90 stopni, jak tylko wyjadę w trasę temp spada do 50-60 stopni (za każdym razem inaczej). Nie zauważyłem aby w mieście temperatura była niższa niż 90stopni. Na moje oko to termostat, jednak wolę się popytać przed kupnem czegokolwiek
Pozdrawiam
p.s. jak wygląda temat wymiany, sam na kanale poradzę z termostatem czy lepiej do mechaniora? przy okazji chcę wymienić płyn chłodniczy, zalewać G12 czy może być jakiś zamiennik typu kuler? ile potrzeba zalać litrów do mojego auta?
Problem wygląda tak: w trakcie jazdy po mieście temperaturę wskazuje mi 90 stopni, jak tylko wyjadę w trasę temp spada do 50-60 stopni (za każdym razem inaczej). Nie zauważyłem aby w mieście temperatura była niższa niż 90stopni. Na moje oko to termostat, jednak wolę się popytać przed kupnem czegokolwiek
Pozdrawiam
p.s. jak wygląda temat wymiany, sam na kanale poradzę z termostatem czy lepiej do mechaniora? przy okazji chcę wymienić płyn chłodniczy, zalewać G12 czy może być jakiś zamiennik typu kuler? ile potrzeba zalać litrów do mojego auta?
Ostatnio zmieniony 07 paź 2009, 16:48 przez sebos17, łącznie zmieniany 1 raz.
slavi16 :shock: nie sądziłem że jest z tym taki problem... pogadam ze swoim mechanikiem, jak się podejmie to zrobimy ten temat jak z linku. Najgorzej, że rozrząd dopiero za 40tys trzeba robić...
A6 C4 2.8 AAH quattro MT jest
A8 D2 2.8 AAH quattro MT sprzedane
S8 D2 FL - niestety sprzedane
A6 C5 Allroad 2,7 MT - projekt silnika RS4
A8 D2 2.8 AAH quattro MT sprzedane
S8 D2 FL - niestety sprzedane
A6 C5 Allroad 2,7 MT - projekt silnika RS4
- gumisv6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 341
- Rejestracja: 02 gru 2008, 19:04
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 204KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Chełm
[2.6 150KM] skacze temperatura płynu chłodniczego
Witam was
od dłuższego czasu mam problem z temperatura płynu chłodniczego tyle że w lecie i tak trzymał jak należy 90 stopni ale nadeszły chłodniejsze dni i:
poza miastem temperatura na zegarach spada, termostat jest raczej ok zresztą niedawno wymieniany, rano jak zimny do 90 stopni górny wężyk ciepły dolny zimny, później termostat puszcza czyli trzyma
czujnik temperatury?? który należy sprawdzić??
wczoraj zaobserwowałem takie coś że jak stoję na uruchomionym silniku chłodnica się nagrzewa nagle włączają się wentylatory idzie płyn w obieg węże robią się gorące i ze zmiana temperatury chłodnicy wskaźnik na blacie spadł do 70 stopni...
OCB??
[ Dodano: 2009-10-28, 07:49 ]
bez kitu nikt nie pomoże jakakolwiek poradą??
od dłuższego czasu mam problem z temperatura płynu chłodniczego tyle że w lecie i tak trzymał jak należy 90 stopni ale nadeszły chłodniejsze dni i:
poza miastem temperatura na zegarach spada, termostat jest raczej ok zresztą niedawno wymieniany, rano jak zimny do 90 stopni górny wężyk ciepły dolny zimny, później termostat puszcza czyli trzyma
czujnik temperatury?? który należy sprawdzić??
wczoraj zaobserwowałem takie coś że jak stoję na uruchomionym silniku chłodnica się nagrzewa nagle włączają się wentylatory idzie płyn w obieg węże robią się gorące i ze zmiana temperatury chłodnicy wskaźnik na blacie spadł do 70 stopni...
OCB??
[ Dodano: 2009-10-28, 07:49 ]
bez kitu nikt nie pomoże jakakolwiek poradą??
Ostatnio zmieniony 08 gru 2009, 16:22 przez gumisv6, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 14 sie 2010, 23:15
- Lokalizacja: Żyrardów/Mazowieckie
U mnie jest podobny problem z układem chłodzenia... Na mieście wskazówka stoi na 90 na trasie potrafi spaść do połowy (zależy od temperatury na zewnątrz). Z tego co sprawdzałem termostat jest ok. Klimatronik uparcie wskazuje 90 a po podłączeniu do VAG-a temperatura oscyluje przy 90 stopniach. O co tu może chodzić? Może wskaźnik na desce jest walnięty?
Witam u mnie podobny problem mianowicie mam 2 termostat w ciagu 4 mcy na miescie ok trzyma 90 ale na trasie masakra 60-80 max dzisiaj zrobiłem eksperyment mianowicie starym wiejskim sposobem zakryłem chłodnice kartonem cała i co ciekawe temp dalej 60-70 (po przejechaniu 70 km podskoczyła na swiatach do 80 na chwilke ) wymieniłem czujnik tem na nowy org i nie wiem co dalej jak przyjdzie mi jeszcze raz zmieniac termostat to chyba sie załamie
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga