Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4 2.8] Sporo pytań po zakupie; silnik/skrzynia/napęd

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
TheDoman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 06 lip 2020, 16:26
Imię: Doman
Moje auto: 80 B4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Inne
Silnik: 1.9TDI 1Z 90KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

[A6 C4 2.8] Sporo pytań po zakupie; silnik/skrzynia/napęd

Post autor: TheDoman » 28 mar 2021, 10:57

Witam forumowiczów,

ponieważ pytania dotyczą kilku tematów w tym i silnika, a nie chce zaśmiecać forum... dlatego nie zakładam osobnych wątków w różnych działach. Słowo wstępu...

...po długich poszukiwaniach trwających ponad pół roku udało mi się upolować "prawie że białego kruka", mianowicie Audi A6 C4 2.8 V6 142kW (190/193KM) quattro automat avant 1997r.
Stan auta oceniam na bardzo dobry (lakier i szyby ori, brak rdzy, wszystko działa).
Przebieg autentyczny 320 000 km. Jest instalacja LPG, dość nowa (działa idealnie).

Oczywiście w tym wieku auta (24 lata) nie wszystko jest idealne, jest kilka rzeczy do poprawienia. Tyle tytułem wstępu.

Zrobiłem już nim z 500 km i mam swoje obserwacje i pytania, a ponieważ nie miałem do czynienia wcześniej z tym autem... to poniżej lista pytań :-)

1. Automat.
Po wybraniu D; wszytko działa bardzo dobrze - zmienia biegi w górę i w dół bez szarpnięć, po nagłym depnięciu zrzuca bieg w dół i przyspiesza prawidłowo, wszystko odbywa się płynnie i przyjemnie (no chyba że cisnę na maksa to wtedy czuć zmiany biegow) - zakładam że tu jest wszystko prawidłowo, chyba że jeszcze na coś powinienem zwrócić uwagę?
Po wybraniu R; wskakuje wsteczny, tutaj też bez problemów.
Ograniczenie 1, 2, 3 oraz luz N również działają jak trzeba.

Natomiast, nie podoba mi się przełączanie między trybami jazdy a P. Sam tryb P, czyli park działa prawidłowo.
* Zacznę od tego że nie zawsze na desce zaświeci się podświetlone/wybrane P po wybraniu trybu P (w ogóle jest puste pole, znika litera P i podświetlenie P), wystarczy wtedy lekko ruszyć wajcha zmiany biegów (dosłownie 1-2 mm w tą i spowrotem) i pojawi się podświetlone P na desce.
* Gorszą sprawą jest fakt występowania tąpnięcia (lub jak ktoś woli; stuknięcia połączonego z bardzo lekkim jakby szarpnięciem) przy zmianie trybu jazdy z P na R jak i z R na P. Rzadziej ale jednak występuje taki sam objaw między przełączaniem z R na D i na odwrót (technicznie rzec ujmując, między N i D i na odwrót). Najciekawsze jest to iż nie zawsze tak jest, czasem (tak że 30% czasu) tego nie ma i przełączanie trybów przebiega praktycznie nieodczuwalnie/nieslyszalnie. Ponieważ jest to losowe to zakładam że coś jest nie tak.
W obu wypadkach pytanie brzmi; co może być uszkodzone, co poprawić lub naprawić?

2. Quattro.
Ogólnie napęd jest sprawny, ale są dwa ale :-)
* Po pierwsze tylni most jest zapocony, trzeba wymienić uszczelnienia (olej był zmieniany, jest full). Czy jest gdzieś opisane jak to zrobić? Bo zakładam że trzeba trochę rzeczy zdemontować? Mam znajomego mechanika, ale zakładam że może nie wiedzieć jak to zrobić.
* Po drugie wał. Kiedy powinno się go wyważyć czy też zregenerować?

3. Silnik.
Z samym silnikiem nic się raczej nie dzieje. Ma moc, jałowe trzyma ładnie, kręci się jak głupi bez wibracji. W ogóle tego silnika nie słychać póki nie ciśniemy. Ten silnik to po prostu cudo :-)
Ale jak to 2.8 miał jakieś tam wycieki, obecnie góra jest sucha, ale z dołu ma jakieś wypociny, czasem kropkę zostawi na glebie.
* Pytanie na co zwrócić uwagę, lub co od razu najlepiej uszczelnić? Zakładam że są to jakieś pierdoły.
* Kolejna sprawa, dość ważna dla mnie; po ok 12 godzinach postoju, na zimnym silniku, tuż po odpaleniu, przez dosłownie 1-2 sekundy słychać popychacze (czy tam hydropopychacze), podobno jest to normalne - muszą się napompować.
No właśnie; czy jest to normalne i czy tak powinno być?
* Jaki olej lać? Co najlepiej się sprawdzi? Poprzedni właściciel lał Elfa 10W40 i zmieniał co ok 13k km. Ja zawsze zmieniam co 10k lub co rok.

4. Zawieszenie.
* Przedni prawy przegub ma pęknięta gumowa osłonę (manszeta). Czy da się wymienić tę osłonę bez zdejmowania wachaczy? Tj. zdjąć koło, odpiąć drążek kierowniczy i półoś powinna wyjść. Podobno w zwykłym A6 tak się da, tylko tutaj jest quattro - jest jakaś różnica?



Ostatnie pytanie dotyczy warsztatów / zakładów / mechaników. Jestem z Warszawy.
Jaki zakład polecicie do naprawy skrzyni (specjalizujący się tylko w skrzyniach automatycznych, bardzo dobrze znający skrzynie od A6 C4) ?
Jaki warsztat polecicie który za te samochody? Np. by wymienić uszczelnienia mostu tylnego?
Lub ogólnie kogo polecacie, a kogo unikać?

Przepraszam za przydługi wpis, ale chcę tą brykę doprowadzić do stanu prawie idealnego :-)

Pozdrawiam, Doman.

TheDoman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 06 lip 2020, 16:26
Imię: Doman
Moje auto: 80 B4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Inne
Silnik: 1.9TDI 1Z 90KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Re: [A6 C4 2.8] Sporo pytań po zakupie; silnik/skrzynia/napęd

Post autor: TheDoman » 30 kwie 2021, 11:37

Witam,

jak widać odpowiedzi brak. Więc dla potomnych...

Ad. 1. Wychodzi na albo elektrozawór w skrzyni (sterownik hydrauliczny skrzyni) albo luzy mechaniczne (dyfer, półosie, itd itp.). Ponieważ skrzynia chodzi idealnie, nie rozbieram jej. Co do luzów mechanicznych; będę obserwował i czasami sprawdzał, może uda się coś namierzyć. Póki co ta przypadłość jest marginalna i nie wpływa negatywnie na cokolwiek. Skrzynia dostała też nowy olej zapodany metodą dynamiczną (bez różnicy/zmian).

Ad. 2. Wyciek/pocenie jest minimalne. Puszcza na uszczelnieniu wału idącego od centralnego dyfra. Do wymiany przy najbliższej okazji.

Ad. 3. Po dłuższym postoju na krzywym terenie przez sekundę słychać hydropoychacze gdyż się pompują - jest to normalne. Silnik okazał się suchy, czasem kapie magiel - już zminimalizowałem efekt zmieniając b. stary olej, a za chwilę dodam uszczelniacz w płynie. Większy wyciek był z pomiędzy dyfra centralnego i skrzyni aut. - wyciek zlikwidowany.

Ad. 4. Da się wymienić bez ściągania wahacza, wystarczy wypiąć drążek kierowniczy - 30min roboty.

Wymianę oleju i uszczelnienie skrzyni robiłem w auto józefów; choć mam pewne zastrzeżenia i nie mogę z czystym sumieniem polecić tego zakładu.

Pozdr, Doman.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga