[c4 s4 4.2] spalanie oleju po zmianie z 10W60 na 10W40
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 17 gru 2010, 13:47
- Lokalizacja: pomorskie
[c4 s4 4.2] spalanie oleju po zmianie z 10W60 na 10W40
witam. Kupilem nie dawno S4 4.2, podobno poprzedni wlasciciel mial w niej olej 10w60 i nie bralo oleju. Mechanicy zmienili mi go na 10w40, pali olej jak smok ok litra na 100 km. pytanie: poprzedni wlasciciel klamie i mam pierscienie do wymiany czy 10w40 nie nadaje sie do tych silnikow a moze ktos ma inne pomysly?? z gory dziekuje i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 15 lut 2011, 18:32 przez piotrekczersk, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: [c4 s4 4.2]
orzesz Ty kurde!!! <szok> <szok>piotrekczersk pisze:witam. Kupilem nie dawno S4 4.2, podobno poprzedni wlasciciel mial w niej olej 10w60 i nie bralo oleju. Mechanicy zmienili mi go na 10w40, pali olej jak smok ok litra na 100 km <szok> <szok> <szok> . pytanie: poprzedni wlasciciel klamie i mam pierscienie do wymiany czy 10w40 nie nadaje sie do tych silnikow a moze ktos ma inne pomysly?? z gory dziekuje i pozdrawiam
Nie wierzę to że 10w60 to był olej z wąłaściwościami magicznymi. Chyba ze jakiśbóg go poświęcił.
Nie wierz w cuda.
Olej brtął na pewno, może troszkę mniej, ale żeby aż taka różnica?? NIE MOÂŻLIWE!!
piotrekczersk silniki V8 o oznaczeniu ABH (280KM) a taki masz w esie, charakteryzują się podwyższonym zużyciem oleju. Norma określa zużycie na poziomie do 1ltr/1000km więc stwierdzenie poprzedniego właściciela że "silnik nie berze oleju" nawet przy igła motorowni jest mocno wątpliwe.
Pytanie czy takie zużycie (1ltr/100km <szok> ) zaobserwowałeś przed zmianą oleju czy dopiero po?
Możliwe jest, że za tak wysokie spalanie oleju, odpowiedzialny jest jakiś wyciek, ale raczej to sprawdziłeś. Można określić spalanie oleju po kolorze spalin choć ten motor nawet w dobrym stanie ma tendencje do tzw "puszczania bąków" i ta metoda w przypadku tego motoru jest mało trafna.
W przypadku konieczności remontu, najtańszą alternatywą jest zmiana silnika (osobiście preferowałbym remont).Zmiana najlepiej na jednostkę bliźniaczą. pochodzącą z S6 o oznaczeniu AEC (290KM) w której zużycie oleju zniwelowano, do bardziej przyziemnych wartości ale trafić dobry egzemplarz to istna loteria. Sterowniki i wiązki silników mimo drobnych różnic pasują zamiennie.
Pytanie czy takie zużycie (1ltr/100km <szok> ) zaobserwowałeś przed zmianą oleju czy dopiero po?
Możliwe jest, że za tak wysokie spalanie oleju, odpowiedzialny jest jakiś wyciek, ale raczej to sprawdziłeś. Można określić spalanie oleju po kolorze spalin choć ten motor nawet w dobrym stanie ma tendencje do tzw "puszczania bąków" i ta metoda w przypadku tego motoru jest mało trafna.
W przypadku konieczności remontu, najtańszą alternatywą jest zmiana silnika (osobiście preferowałbym remont).Zmiana najlepiej na jednostkę bliźniaczą. pochodzącą z S6 o oznaczeniu AEC (290KM) w której zużycie oleju zniwelowano, do bardziej przyziemnych wartości ale trafić dobry egzemplarz to istna loteria. Sterowniki i wiązki silników mimo drobnych różnic pasują zamiennie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 17 gru 2010, 13:47
- Lokalizacja: pomorskie
Zapomnialem dodac iz auto przy zakupie bylo uszkodzone (zerwany pasek rozrzadu) wiec jak kolega proponuje mi wymiane silnika, nie jest to po mojej mysli bo nie chce mowic ile czesci jest nowych, cala gora silnika po kapitalnym remoncie takze uszczelniaczami nie bierze oleju. wycikow nie ma, podstawa to sprawdzic a co do koloru spalin to jesli ktos widzial np. rometa i chmure dymu to roznicy miedzy moim audi nie ma
ta ilosc 1/100 nie jest przesadzona. podobno pierscieni do ABH nie dostane, a dorabiane??

Czołem, mam ten sam silnik i przez to przechodziłem.piotrekczersk pisze:Zapomnialem dodac iz auto przy zakupie bylo uszkodzone (zerwany pasek rozrzadu) wiec jak kolega proponuje mi wymiane silnika, nie jest to po mojej mysli bo nie chce mowic ile czesci jest nowych, cala gora silnika po kapitalnym remoncie takze uszczelniaczami nie bierze oleju. wycikow nie ma, podstawa to sprawdzic a co do koloru spalin to jesli ktos widzial np. rometa i chmure dymu to roznicy miedzy moim audi nie mata ilosc 1/100 nie jest przesadzona. podobno pierscieni do ABH nie dostane, a dorabiane??
Wcześniej brała jakieś 2 l na 1000 km
Po remoncie góry spadła do 0,7-1 l na 1000 km
Jeśli chodzi o pierścienie to gdzieś ostatnio widziałem na allegro.
poszukam i najwyżej wyślę ci pw z numerem do nich.
pamiętaj jednak , że sprawa nie jest łatwa- blok jest aluminiowy pokryty nicasilem i same pierścienie mogą nie dać efektu.
Zrobienie tego silnika tak by brał jakieś 1l-na 10 kkm bedzie cię kosztowało jakieś 13 tys PLN (tulejowanie bloku aluminiowego lub odbudowa powłoki nicasilowej-czytaj "ceramicznej")
Moja też potrafi puścić bąka zwłaszcza po długim hamowaniu silnikiem lub przy rozruchu po długim postoju ale w trakcie normalnej jazdy nie, tylko,że u mnie jest przelotowy wydech bez katów i jednego tłumika to nie ma co tych dymków powstrzymywać.
Moje byłe miłości:
A6 c4 1,8 20v (125 KM), A4 b5 1,8T (180 KM), A6 c5 2,8 v6 quattro (193 KM), A4 b5 2,4 v6 quattro avant (165 KM), S4 c4 4,2 v8 quattro (290 KM), A6 c5 1,8T (150 KM), A4 b5 2,8 v6 quattro avant (193 KM)
A6 c4 1,8 20v (125 KM), A4 b5 1,8T (180 KM), A6 c5 2,8 v6 quattro (193 KM), A4 b5 2,4 v6 quattro avant (165 KM), S4 c4 4,2 v8 quattro (290 KM), A6 c5 1,8T (150 KM), A4 b5 2,8 v6 quattro avant (193 KM)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 17 gru 2010, 13:47
- Lokalizacja: pomorskie
nie nie i jeszcze raz nie
jeśli już to ceramizer a właściwie trzy
[ Dodano: 2011-02-15, 18:55 ]
jak wyglądał silnik przede założeniem głowic?
były jakieś progi na gładziach cylindrów?
jeśli już to ceramizer a właściwie trzy
[ Dodano: 2011-02-15, 18:55 ]
jak wyglądał silnik przede założeniem głowic?
były jakieś progi na gładziach cylindrów?
Moje byłe miłości:
A6 c4 1,8 20v (125 KM), A4 b5 1,8T (180 KM), A6 c5 2,8 v6 quattro (193 KM), A4 b5 2,4 v6 quattro avant (165 KM), S4 c4 4,2 v8 quattro (290 KM), A6 c5 1,8T (150 KM), A4 b5 2,8 v6 quattro avant (193 KM)
A6 c4 1,8 20v (125 KM), A4 b5 1,8T (180 KM), A6 c5 2,8 v6 quattro (193 KM), A4 b5 2,4 v6 quattro avant (165 KM), S4 c4 4,2 v8 quattro (290 KM), A6 c5 1,8T (150 KM), A4 b5 2,8 v6 quattro avant (193 KM)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 17 gru 2010, 13:47
- Lokalizacja: pomorskie
wlej ceramizery -musisz trzy bo to duży silnik.
na allegro jest tego trochę i wielu ;ludzi sie wypowiada,że pomogły.
Jeśli gładzie są ok to może pierścienie pomogą.
Może któryś cylinder ma pęknięte pierścienie.
Jest jeszcze ostatnia opcja - niestety najmniej optymistyczna- pęknięty bok gdzieś na dole.
[ Dodano: 2011-02-15, 19:08 ]
kręciliście wałem, żeby zobaczyć wszystkie ściany cylindrów?
[ Dodano: 2011-02-15, 19:10 ]
jak długo auto jeździ na gazie?
bo to bardzo złe połączenie -
gaz i ceramiczne gładzie +chromowe pierścienie.
jakieś tam azotany siarki czy innego badziewia potrafią rozpuszczać (wchodzić w reakcję z z elementami komory spalania i rozszczelniać ją)
na allegro jest tego trochę i wielu ;ludzi sie wypowiada,że pomogły.
Jeśli gładzie są ok to może pierścienie pomogą.
Może któryś cylinder ma pęknięte pierścienie.
Jest jeszcze ostatnia opcja - niestety najmniej optymistyczna- pęknięty bok gdzieś na dole.
[ Dodano: 2011-02-15, 19:08 ]
kręciliście wałem, żeby zobaczyć wszystkie ściany cylindrów?
[ Dodano: 2011-02-15, 19:10 ]
jak długo auto jeździ na gazie?
bo to bardzo złe połączenie -
gaz i ceramiczne gładzie +chromowe pierścienie.
jakieś tam azotany siarki czy innego badziewia potrafią rozpuszczać (wchodzić w reakcję z z elementami komory spalania i rozszczelniać ją)
Moje byłe miłości:
A6 c4 1,8 20v (125 KM), A4 b5 1,8T (180 KM), A6 c5 2,8 v6 quattro (193 KM), A4 b5 2,4 v6 quattro avant (165 KM), S4 c4 4,2 v8 quattro (290 KM), A6 c5 1,8T (150 KM), A4 b5 2,8 v6 quattro avant (193 KM)
A6 c4 1,8 20v (125 KM), A4 b5 1,8T (180 KM), A6 c5 2,8 v6 quattro (193 KM), A4 b5 2,4 v6 quattro avant (165 KM), S4 c4 4,2 v8 quattro (290 KM), A6 c5 1,8T (150 KM), A4 b5 2,8 v6 quattro avant (193 KM)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 17 gru 2010, 13:47
- Lokalizacja: pomorskie
ceramizer jest tylko jeden- wszyscy mają ten sam na sprzedaż - patrz tylko, żeby był do silnika.
9?!!!!!!!!!!!!!!!
ten silnik powinien mieć 13-14
Ja przed remontem góry miałem 12-13
[ Dodano: 2011-02-15, 19:24 ]
chyba że chodzi o stopień sprężania to wtedy powinno być 10,6:1
9?!!!!!!!!!!!!!!!
ten silnik powinien mieć 13-14
Ja przed remontem góry miałem 12-13
[ Dodano: 2011-02-15, 19:24 ]
chyba że chodzi o stopień sprężania to wtedy powinno być 10,6:1
Moje byłe miłości:
A6 c4 1,8 20v (125 KM), A4 b5 1,8T (180 KM), A6 c5 2,8 v6 quattro (193 KM), A4 b5 2,4 v6 quattro avant (165 KM), S4 c4 4,2 v8 quattro (290 KM), A6 c5 1,8T (150 KM), A4 b5 2,8 v6 quattro avant (193 KM)
A6 c4 1,8 20v (125 KM), A4 b5 1,8T (180 KM), A6 c5 2,8 v6 quattro (193 KM), A4 b5 2,4 v6 quattro avant (165 KM), S4 c4 4,2 v8 quattro (290 KM), A6 c5 1,8T (150 KM), A4 b5 2,8 v6 quattro avant (193 KM)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 17 gru 2010, 13:47
- Lokalizacja: pomorskie
Ceramizer jest jeden bo Cera Tec nie nazywa się Ceramizer tylko Cera Tecpiotrekczersk pisze:nie, nie jest tylko jeden ceramizer do silnika, mowie tak ogolnie. Znalazlem jeszcze niemieckiej firmy Liqui&Moly czy jakos tak a nazywa sie CERA TEC. Polskie na allegro widzialem.

[ Dodano: 2011-05-22, 01:12 ]
i jak tam zużycie oleju?
Moje byłe miłości:
A6 c4 1,8 20v (125 KM), A4 b5 1,8T (180 KM), A6 c5 2,8 v6 quattro (193 KM), A4 b5 2,4 v6 quattro avant (165 KM), S4 c4 4,2 v8 quattro (290 KM), A6 c5 1,8T (150 KM), A4 b5 2,8 v6 quattro avant (193 KM)
A6 c4 1,8 20v (125 KM), A4 b5 1,8T (180 KM), A6 c5 2,8 v6 quattro (193 KM), A4 b5 2,4 v6 quattro avant (165 KM), S4 c4 4,2 v8 quattro (290 KM), A6 c5 1,8T (150 KM), A4 b5 2,8 v6 quattro avant (193 KM)