siemka,
kolega Lechu podłączył się dziś VAGiem pod moją audiczkę, wykazało to że sonda lambda bank1 podaje cały czas stałą wartość , natomiast ssonda lambda bank 2 wykazywała wartości falujące w małym zakresie.
dodam że spalanie jest ogromne, około 18 litrów przy średnim nacisku na gaz, na biegu jałowym bardzo lekko ale faluje, nie trzyma idealnych 900 obrotów. w VAG wyskakiwało cały czas że błąd sondy lambda bank2
czy droga jest taka sonda? jaki jest do niej dostęp? istnieje jakaś możliwość sprawdzenia czy sonda jest sprawna?
wgl wartość na tej sondzie powinna być stała tak jak na bank1?
[100 C4 2,6] sonda lambda bank 2
Z własnego doświadczenia Ci powiem, żebyś kupił porządną sondę to znaczy idź do sklepu, żeby Ci dopasowali pod auto sondę - myślę, że w granicach 200 zł. Ja kupiłem niedawno jedną porządną ori a drugą UNIWERSALNÂĄ z allegro za 80 zł, okazała się nie dość, że była uszkodzona od nowości to po wymianie na nową auto dalej nie chodziło na niej jak powinno. Chcąc zaoszczędzić 3 razy przekładałem sondę i 3 razy jechałem do sklepu po 30 km
Myślę, że najlepszym sposobem na sprawdzenie sondy to nic innego jak podpięcie auto pod Vaga i obserwacja jak się zachowuje sonda przy nagrzewaniu silnika.
Dostęp jest dosyć dobry o ile ma się specjalny klucz, zwykłym kluczem jest dosyć ciężko się dostać ale się da. Na allegro są za pare złotych klucze do sondy lambda, Ja przyspawałem oczko 22 do klucza nasadowego, bo nie miałem czasu czekać na przesyłkę klucza

Myślę, że najlepszym sposobem na sprawdzenie sondy to nic innego jak podpięcie auto pod Vaga i obserwacja jak się zachowuje sonda przy nagrzewaniu silnika.
Dostęp jest dosyć dobry o ile ma się specjalny klucz, zwykłym kluczem jest dosyć ciężko się dostać ale się da. Na allegro są za pare złotych klucze do sondy lambda, Ja przyspawałem oczko 22 do klucza nasadowego, bo nie miałem czasu czekać na przesyłkę klucza

no VAG wykazał właśnie błędy , falujące pomiary(jak to z nimi jest? powinna byc stała wartość?) a potem wyskakiwał co chwile błąd także coś tam nie gra 
edit:
o ile dobrze myśle to sondy powinny być za katalizatorami tak ? czy się myle ?
i ktoś mógłby mi powiedzieć czy to na zdj jest katalizator czy strumienica ?
![Obrazek]()
EDIT:
koledzy, spojrzałem wczoraj na sonde, poprzedni właściciel wstawił tam niewiadomo co, z mojej sondy wychodzą 4 kabelki(bodajrze dwa białe, szary i czarny) , i jakoś je pokleił taśmą, komputer wyczytałże włąśnie ta sonda jest walnięta, druga sonda ma normalnie 3 kabelki, też jest coś tam taśmą poklejone ale chyba jest dobrzem załączam zdj, dwa pierwsze to ta sonda dziwna, a 3 i 4 to chyba oryginalna:
![Obrazek]()
mógłby ktoś podać jaki jest nr katalogowy tej sondy ? to jest sonda po stronie kierowcy, silnik ABC 2,6 , bez quattro
[ Dodano: 2011-03-07, 17:03 ]
byłem dziś w serwisie bosh'a, do mojgo silnika dopasowali trzy sondy
dwie po około 310zł i jedną za 275 zł. jest jakieś tańsze dojście do tych sond? czy może kupić z używanego audi ?

edit:
o ile dobrze myśle to sondy powinny być za katalizatorami tak ? czy się myle ?

i ktoś mógłby mi powiedzieć czy to na zdj jest katalizator czy strumienica ?
EDIT:
koledzy, spojrzałem wczoraj na sonde, poprzedni właściciel wstawił tam niewiadomo co, z mojej sondy wychodzą 4 kabelki(bodajrze dwa białe, szary i czarny) , i jakoś je pokleił taśmą, komputer wyczytałże włąśnie ta sonda jest walnięta, druga sonda ma normalnie 3 kabelki, też jest coś tam taśmą poklejone ale chyba jest dobrzem załączam zdj, dwa pierwsze to ta sonda dziwna, a 3 i 4 to chyba oryginalna:
mógłby ktoś podać jaki jest nr katalogowy tej sondy ? to jest sonda po stronie kierowcy, silnik ABC 2,6 , bez quattro
[ Dodano: 2011-03-07, 17:03 ]
byłem dziś w serwisie bosh'a, do mojgo silnika dopasowali trzy sondy

audi 100 c3 1.8 b+g
audi 100 c4 2,6 b+g
OOOO
audi 100 c4 2,6 b+g
OOOO