Witam wszystkich
Ostatnio miałem nie miły przypadek przekreciło mi panewke na wale na 5 cylindrze tak na słuch a przedtem spalił cały olej co prawda ja samochodem nie jechalem ale mniejsza o to silnik jest w aucie jeszcze jest ale mam pytanie robić remont czy wymieniać silnik. Wał nadaje sie do szlifu pierscienie do wymiany. Co robić wymienić sinik probować reanimowac silnik?
Mam jeszcze silnik 2.6 ABC w dobrym stanie ale wiem ze takie przełożęnie nie bedzie proste bo tam nie ma przepływówki a może chodził by na osprzecie z 2.8 a może podszedł by sam blok z 2.6 a glowice z 2.8.
[A6 C4 2.8 AAH ] Przekręcona panewka
[A6 C4 2.8 AAH ] Przekręcona panewka
Ostatnio zmieniony 12 paź 2009, 12:24 przez qubuś, łącznie zmieniany 1 raz.
Tak wracając do tematu tej panewki to panewki były ok ale i tu masze zdziwienie bo zwaleniu glowicy na jednym tłoku kawalek metalu jak by elektroda od świecy ale co sie okazało w dolocie jest 6 klapek i wlasnie z tej jednej klapki odkrecila sie srubka 3 mm ona ma wciagnelo ja na tlok i wbila sie tam. Rozwalilo tłok chociaż nie bardzo tyle ze pierscienie tlokowe sie pościskały od tego pukania. Głowica też dostała ale jest już inna.
Co do panwek to tez dziwna sprawa albo dobrać w sklepie nie potrafia albo cuda panewki na pierwszy sa cieńsze niż nominalne ale to jeszcze nic ten uszkodzony tłok został wymieniony na inny firmy nie pamietam ale jak znajde karton to napisze w każdym razie pękł po całości miedzy pierścieniem olejowym a tym wyżej - wcisnołem go ręką przy pomocy tuleji do zakładania pierscieni. Gumiki na zawory tak twarde że posypały sie w rękach.
Napisze coś o kosztach jakie ja mialem i może ktoś wypowie sie co naprawiał takie padaczki
pierścienie 560
panewki 230
tłok 250
uszczelki ok 300
szlif i robienie glowic po znajomości wiec nie mam pojecia ile to kosztuje
Co do panwek to tez dziwna sprawa albo dobrać w sklepie nie potrafia albo cuda panewki na pierwszy sa cieńsze niż nominalne ale to jeszcze nic ten uszkodzony tłok został wymieniony na inny firmy nie pamietam ale jak znajde karton to napisze w każdym razie pękł po całości miedzy pierścieniem olejowym a tym wyżej - wcisnołem go ręką przy pomocy tuleji do zakładania pierscieni. Gumiki na zawory tak twarde że posypały sie w rękach.
Napisze coś o kosztach jakie ja mialem i może ktoś wypowie sie co naprawiał takie padaczki
pierścienie 560
panewki 230
tłok 250
uszczelki ok 300
szlif i robienie glowic po znajomości wiec nie mam pojecia ile to kosztuje
Tak szukałem silnika innego ale wiekszość miała przebieg zblizony to tego co mam a rozmowie wszyscy zachwalali silniki a jak pytałem czy bedzie możliwość sprawdzenia silnika po przez odkreceni miski i głowic to albo nie bo wtedy tego juz nie sprzeda lub a wie pan co ten silnik olej brał i takie tam z reszta silniki zaczynaja sie od 1200 nawet do 2 tys a tak zrobie i bede wiedział co mam.
Tak dla zainteresowanych ponoć wału w silniku AAH sie nie szlifuje tak podaje producent
Reszta kosztów
Planowanie głowicy kosztuje normalnie 50 zeta
dosieranie zaworów z wymiana gumek 35 zeta za sztuke - jeden zawór
reszte kosztów opisze dalej jak coś sie jeszcze urodzi
Tak dla zainteresowanych ponoć wału w silniku AAH sie nie szlifuje tak podaje producent
Reszta kosztów
Planowanie głowicy kosztuje normalnie 50 zeta
dosieranie zaworów z wymiana gumek 35 zeta za sztuke - jeden zawór
reszte kosztów opisze dalej jak coś sie jeszcze urodzi
powiem Ci ze w 4.2 tez sie nie szlifuje walu, Poniewaz panewki mozna dostac nominalne... ja jestem w SZOKU... Ja zamiast robic, szukam nowej motorowni...
I tak jak u Mnie i u ciebie... Ja moge wsadzic z A8 ABZ 299KM i wiazka zostaje moja... i Auto jedzie, u ciebie tez mozna zrobic taka rzezbe... wsadzasz 2.6 a osprzet i wiazke z 2.8..
Pozdrawiam
I tak jak u Mnie i u ciebie... Ja moge wsadzic z A8 ABZ 299KM i wiazka zostaje moja... i Auto jedzie, u ciebie tez mozna zrobic taka rzezbe... wsadzasz 2.6 a osprzet i wiazke z 2.8..
Pozdrawiam
V8 Americano Look
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 90
- Rejestracja: 25 paź 2008, 19:08
- Lokalizacja: Opolskie, Kluczbork
Nie powiem Ci dokładnie jak ustawić ten rozrząd, ale z tego co czytałem to najlepiej jest się wyposażyć w listwę do blokowania rozrządu (poszukaj na google, bez większego problemu można sobie samemu zrobić). Procedura pokrótce wygląda tak:qubuś pisze:Zwracam sie z prośba do was forumowicze o zdjecie ustawienia rozrzadu w silniku AAH gdzie sa znaki i jak sie ustawia .
1) ustawiamy silnik w pozycji DTM (chyba tak to się piszę), na wale silnika masz duże koło od paska micro i tam jest znacznik, który się musi pokrywać z wycięciem na plastikowej obudowie.
2) luzujemy kółka wałków rozrządu, tak, że wałki mogą się ustawić niezależnie od kół zębatych.
3) zakładamy listwę, która nam ustawia wałki
4) zakładamy pasek i skręcamy.
Jest to tak w dużym skrócie i możliwe, że coś pominąłem, lepsze informacje musisz sobie znaleźć np. na google pod hasłem rozrząd aah.