Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C4 2.8 AAH ] Przekręcona panewka

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
qubuś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 21 wrz 2009, 23:24
Lokalizacja: chojnice

[A6 C4 2.8 AAH ] Przekręcona panewka

Post autor: qubuś » 22 wrz 2009, 13:59

Witam wszystkich

Ostatnio miałem nie miły przypadek przekreciło mi panewke na wale na 5 cylindrze tak na słuch a przedtem spalił cały olej co prawda ja samochodem nie jechalem ale mniejsza o to silnik jest w aucie jeszcze jest ale mam pytanie robić remont czy wymieniać silnik. Wał nadaje sie do szlifu pierscienie do wymiany. Co robić wymienić sinik probować reanimowac silnik?
Mam jeszcze silnik 2.6 ABC w dobrym stanie ale wiem ze takie przełożęnie nie bedzie proste bo tam nie ma przepływówki a może chodził by na osprzecie z 2.8 a może podszedł by sam blok z 2.6 a glowice z 2.8.
Ostatnio zmieniony 12 paź 2009, 12:24 przez qubuś, łącznie zmieniany 1 raz.

Masełko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 25 mar 2009, 18:18
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Post autor: Masełko » 26 wrz 2009, 07:40

Chyba remont to nieco droższa inwestycja od wymiany silnika a silnik 2,6 troszke słabszy ale spwadź czasem bo cośmi się wydaje że wystarczy wstawić tylko kolektory (raczej pasuje)i jazda po co jeszcze zmieniać głowice

qubuś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 21 wrz 2009, 23:24
Lokalizacja: chojnice

Post autor: qubuś » 12 paź 2009, 12:15

Tak wracając do tematu tej panewki to panewki były ok ale i tu masze zdziwienie bo zwaleniu glowicy na jednym tłoku kawalek metalu jak by elektroda od świecy ale co sie okazało w dolocie jest 6 klapek i wlasnie z tej jednej klapki odkrecila sie srubka 3 mm ona ma wciagnelo ja na tlok i wbila sie tam. Rozwalilo tłok chociaż nie bardzo tyle ze pierscienie tlokowe sie pościskały od tego pukania. Głowica też dostała ale jest już inna.
Co do panwek to tez dziwna sprawa albo dobrać w sklepie nie potrafia albo cuda panewki na pierwszy sa cieńsze niż nominalne ale to jeszcze nic ten uszkodzony tłok został wymieniony na inny firmy nie pamietam ale jak znajde karton to napisze w każdym razie pękł po całości miedzy pierścieniem olejowym a tym wyżej - wcisnołem go ręką przy pomocy tuleji do zakładania pierscieni. Gumiki na zawory tak twarde że posypały sie w rękach.

Napisze coś o kosztach jakie ja mialem i może ktoś wypowie sie co naprawiał takie padaczki

pierścienie 560
panewki 230
tłok 250
uszczelki ok 300
szlif i robienie glowic po znajomości wiec nie mam pojecia ile to kosztuje

Awatar użytkownika
corel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 23 cze 2009, 14:09
Imię: Karol
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: corel » 13 paź 2009, 10:51

siemka qubuś, a powiedz mi kalkulowales z zakupem silnika? bo mozliwe ze taniej Ciebie to wyjdzie pozdrawiam

qubuś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 21 wrz 2009, 23:24
Lokalizacja: chojnice

Post autor: qubuś » 13 paź 2009, 20:48

Tak szukałem silnika innego ale wiekszość miała przebieg zblizony to tego co mam a rozmowie wszyscy zachwalali silniki a jak pytałem czy bedzie możliwość sprawdzenia silnika po przez odkreceni miski i głowic to albo nie bo wtedy tego juz nie sprzeda lub a wie pan co ten silnik olej brał i takie tam z reszta silniki zaczynaja sie od 1200 nawet do 2 tys a tak zrobie i bede wiedział co mam.

Tak dla zainteresowanych ponoć wału w silniku AAH sie nie szlifuje tak podaje producent
Reszta kosztów
Planowanie głowicy kosztuje normalnie 50 zeta
dosieranie zaworów z wymiana gumek 35 zeta za sztuke - jeden zawór

reszte kosztów opisze dalej jak coś sie jeszcze urodzi

Awatar użytkownika
corel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 23 cze 2009, 14:09
Imię: Karol
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: corel » 15 paź 2009, 07:56

bede monitowal sprawe bo te koszta sa dosyc istotna sprawa. tak czy inaczej wspolczuje... :(

qubuś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 21 wrz 2009, 23:24
Lokalizacja: chojnice

Post autor: qubuś » 16 paź 2009, 16:46

Zwracam sie z prośba do was forumowicze o zdjecie ustawienia rozrzadu w silniku AAH gdzie sa znaki i jak sie ustawia .

Angel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 11 paź 2009, 12:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Angel » 16 paź 2009, 20:09

powiem Ci ze w 4.2 tez sie nie szlifuje walu, Poniewaz panewki mozna dostac nominalne... ja jestem w SZOKU... Ja zamiast robic, szukam nowej motorowni...
I tak jak u Mnie i u ciebie... Ja moge wsadzic z A8 ABZ 299KM i wiazka zostaje moja... i Auto jedzie, u ciebie tez mozna zrobic taka rzezbe... wsadzasz 2.6 a osprzet i wiazke z 2.8..

Pozdrawiam
V8 Americano Look

klesk1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 25 paź 2008, 19:08
Lokalizacja: Opolskie, Kluczbork

Post autor: klesk1986 » 18 paź 2009, 01:23

qubuś pisze:Zwracam sie z prośba do was forumowicze o zdjecie ustawienia rozrzadu w silniku AAH gdzie sa znaki i jak sie ustawia .
Nie powiem Ci dokładnie jak ustawić ten rozrząd, ale z tego co czytałem to najlepiej jest się wyposażyć w listwę do blokowania rozrządu (poszukaj na google, bez większego problemu można sobie samemu zrobić). Procedura pokrótce wygląda tak:
1) ustawiamy silnik w pozycji DTM (chyba tak to się piszę), na wale silnika masz duże koło od paska micro i tam jest znacznik, który się musi pokrywać z wycięciem na plastikowej obudowie.
2) luzujemy kółka wałków rozrządu, tak, że wałki mogą się ustawić niezależnie od kół zębatych.
3) zakładamy listwę, która nam ustawia wałki
4) zakładamy pasek i skręcamy.

Jest to tak w dużym skrócie i możliwe, że coś pominąłem, lepsze informacje musisz sobie znaleźć np. na google pod hasłem rozrząd aah.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl