Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ ACK 2.8 193 KM] Problem z odpaleniem, piasek w kolektorze

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
AndrzejW
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 09 sie 2017, 16:07
Lokalizacja: pomorze

[ ACK 2.8 193 KM] Problem z odpaleniem, piasek w kolektorze

Post autor: AndrzejW » 09 sie 2017, 16:52

Witam. Parę dni temu nabyłem wymarzone audi. Do domu miałem 700km. Po przejechaniu 500 km samochód zaczął wyraźnie słabnąć, wiedziałem o uszkodzonej gruszce sterowania klapami i z tym to kojarzyłem, po znacznym wciśnięciu gazu słyszalny był metaliczny dźwięk (prawdopodobnie katalizatory) . Następnego dnia było już tylko gorzej, przejechałem 15km i 10km na holu. Autko słabło, a w końcu zgasło. Odkręciłem wydech, sprawdziłem ciśnienie paliwa, kolega podłączył kompa, sprawdziłem sprężanie, rozrząd i wszystko -ok., iskra jest. W akcie desperacji odłączyłem zasilanie paliwa i chciałem odpalić na Plaka. Okazało się, że przy przepustnicy nie zasysa powietrza wraz z plakiem. Odkręciłem kolektor dolotowy, na kanałach ssących głowicy już "ssanie" jest. Zamówiłem uszczelki kolektora w intercarsie(2x50pln), a oring pod przepustnicę i jakiś zestaw do "klap" z oringiem w serwisie(2x100pln). Niestety nigdzie nie dostałem oringów na króciec odmy i zakupiłem 2 oringi 5mm.
Nie jestem przekonany, że to wystarczy ponieważ ilość "lewego powietrza musiała być znaczna, a po starych uszczelkach nic nie widać. Ezektor i przewody podciśnienia - ok. Najbardziej przeraził mnie fakt, że wewnątrz kolektora jest coś jakby piasek i to znaczne ilości. Rura filtr powietrza-przepusytnica jest czysta.
Bardzo proszę o podpowiedzi i sugestie.

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 09 sie 2017, 21:24

Akurat pożyczyłem moją szklaną kule ale jakbyś miał błędy i logi z vaga to może coś można było by na ten temat powiedzieć.

AndrzejW
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 09 sie 2017, 16:07
Lokalizacja: pomorze

Post autor: AndrzejW » 09 sie 2017, 22:49

Żadnych błędów nie wywaliło. Głównym problemem jest najprawdopodobniej "lewe" powietrze.
Niepokojący jest też piasek w kolektorze dolotowym. Podobno poprzedni właściciel czyścił kolektor i złożył na
starych uszczelkach. Skąd ewentualnie może jeszcze dostawać się tak dużo powietrza, co jeszcze sprawdzić?

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 10 sie 2017, 07:54

Innej metody nie ma jak obmacać wszystko i dokładnie sprawdzić. Odmy muszą być sprawne i ejekto( nie wiem czy w ack jest). Na zapalonym silniku jak odkręcisz korek wlewu oleju to musi ssać a nie dmuchać.

[ Dodano: 2017-08-10, 07:54 ]
Logi robiłeś?

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 10 sie 2017, 10:59

jeśli dobrze zrozumiałem co zostało napisane to silnik nie odpala - to jak zrobić logi ?? :p

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 10 sie 2017, 11:47

To że zgasł to wiemy ale czy odpalić nie może to nie <luzik>

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 10 sie 2017, 11:51

nie jestem super mechanikiem ale odnoszę wrażenie że jeśli nie zasysa powietrza z Plakiem to RACZEJ nie odpala

AndrzejW
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 09 sie 2017, 16:07
Lokalizacja: pomorze

Post autor: AndrzejW » 10 sie 2017, 12:56

Niestety nie odpala. Z komputera korzystałem przy pomocy kolegi który ogarnia te sprawy.
Mówił, że wszystko jest ok.
Głównie chodzi mi skąd jeszcze ewentualnie zassysa powietrze.
Ten piasek w kolektorze to może być nagar spod metalowej pokrywy skrzyni korbowej znajdującej się pod kolektorem dolotowym ? Czyścił ktoś kolektor, jak to wygląda ?

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 10 sie 2017, 14:58

Z Twojego opisu trudno wywnioskować co to jest - czy piasek czy nagar czy jeszcze coś innego
a skąd zasysa powietrze ?? niestety na to pytanie przez forum nikt ci nie odpowie konkretnie bo miejsc może być baaardzo dużo . Tylko ty musisz przejrzeć cały dolot , uszczelki itp , macać sprawdzać itd aż w końcu trafisz
a o jakiej gruszce sterowania klapami piszesz ??
i jakie to uszczelki do tych klap są ??

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 10 sie 2017, 18:01

Wątpie żeby zasysał tyle lewego że nie chce odpalić, problem może leżeć gdzie indziej, czujnik położenia wału?

AndrzejW
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 09 sie 2017, 16:07
Lokalizacja: pomorze

Post autor: AndrzejW » 10 sie 2017, 18:35

To co znalazłem w kolektorze wygląda jak czarny piasek tylko pod palcami dość łatwo się kruszy.
Było tego dość dużo. Nigdy czegoś takiego nie widziałem w silniku. :(
Jeżeli chodzi o gruszkę od klap, miałem na myśli pociśnieniowy siłownik sterowania długością kanałów w kolektorze dolotowym. Jest w kolektorze listwa z otworami i taką zamówiłem wraz z pierścieniami pomiędzy w/w otworami i oring ok. 40mm montowany od strony w/w siłownika.
Jeżeli chodzi o czujnik położenia wału to raczej kolega sprawdzał (on powinien mieć od 400 do 1000 omów ? - mój miał ok 800) i raczej czujnik nie miał by wpływu na stopniowy spadek mocy i brak zasysania powietrza z filtra powietrza. :(
Dzisiaj umyłem kolektor dolotowy, zamontowałem aluminiową pokrywę odpowietrzającą skrzynię korbową, która wyglądała na niedawno czyszczoną (rysy od wewnętrznej strony). Jutro składam wszystko na nowych uszczelkach i mam nadzieję, że usłyszę muzykę v6.
Niestety zestaw regeneracyjny regulacji długości kolektora ma być w ciągu 14 dni , wtedy jeszcze zajrzę do kolektora i przekonam się czy jest czysto.

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 10 sie 2017, 18:56

nie wiem gdzie zamawiałeś te uszczelki + pierścienie ale ori zestaw (ta listwa/rura czy jak to zwał + pierścienie uszczelniające na nią + oring od strony gruszki) kosztował tydzień temu w ASO ok 80 zł , czas czekania miał być tydzień , był po 4 dniach . Sam zamawiałem , zmieniałem a nie słyszałem od kolegi szwagra wujka Zenka <lol> a prawdopodobnie to co zamówiłeś ten drugi zestaw to jest "druga strona" czyli "łożyskowanie" od strony przepustnicy

AndrzejW
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 09 sie 2017, 16:07
Lokalizacja: pomorze

Post autor: AndrzejW » 12 sie 2017, 21:18

Co kraj to obyczaj, a co aso to inne ceny. Pierwsza rzecz jaką zamówiłem w aso to uszczelka/oring pod przepustnicę (100pln). Druga rzecz to ta rura/listwa z oringiem i spręzynką.
Widziałem na monitorze, a zamawiałem w Koszalinie.
Jutro jeszcze z ciekawości zapytam o w/w podciśnieniowy siłownik sterujący dolotem. Pewnie cena - kosmos. Szukałem używki i gość ma wysłać w poniedziałek za 50pln.

[ Dodano: 2017-08-12, 21:18 ]
No i wszystko jasne. Zamontowałem kolektor na nowych uszczelkach i nic to nie pomogło. Silnik nadal nie odpalał. Pożyczyłem zestaw do pomiaru stopnia sprężania i ... masakra.
Na pięciu cylindrach 6 barów na szóstym cylindrze - 4 bary. Po zaaplikowaniu ok 10 ml oleju
ciśnienie wzrosło do 12, a na szóstym do 10 barów. Piasek zrobił swoje. Nadal nie wiem skąd się on wziął w kolektorze dolotowym.
Muszę wymienić silnik, mam nadzieję, że głowice nie ucierpiały lub da się je uratować.
Jakiego silnika mam szukać ?
- czy musi być do skrzyni automatycznej i quattro ?
- czy pasuje z c5, passata itp. ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga