Witam,Â
Mój problem polega na tym, że wydaje mi się jakby obroty nagrzanego silnika były za niskie...Â
Gdy motor się nagrzeje na obrotomierzu wskazówka pokazuje wartość  około 500 obr/min, wchodząc na klimatronic na program bodajże 28 widnieje liczba 68 czyli 680 obr/min. Czy aby to nie jest za mało ??
Ile wskazuję wasz obrotomierz ?
Pozdrawiam Kuba.
[A6 C4 ABC 2.6] Niskie obroty silnika
Witam.
Na ciepłym silniku 2.6 ABC obroty silnika w tolerancji 700 - 800 obr. / min.
Twoje 500 obr. / min. to chyba trochę za mało
Proponuję:
a] podpiąć VAGa (skasować LOGi- pojeździć; ponownie odczytać LOGi);
b] przeczyścić przepustnicę;
c] przeczyścić silniczek krokowy;
d] sprawdź kolektor ssący - jego szczelność (góra / dół) ;
e] sprawdź zawór węgla aktywnego - przewody dolotowe - opaski zaciskowe;
f] masz MAP Sensor czy przepływkę ? do sprawdzenia jedno z nich;
g] pompa paliwa może się kończy (ja tak miałem przez jakiś czas, aż odmówiła posłuszeństwa - GAZ);
Pozdrawiam
Na ciepłym silniku 2.6 ABC obroty silnika w tolerancji 700 - 800 obr. / min.
Twoje 500 obr. / min. to chyba trochę za mało
Proponuję:
a] podpiąć VAGa (skasować LOGi- pojeździć; ponownie odczytać LOGi);
b] przeczyścić przepustnicę;
c] przeczyścić silniczek krokowy;
d] sprawdź kolektor ssący - jego szczelność (góra / dół) ;
e] sprawdź zawór węgla aktywnego - przewody dolotowe - opaski zaciskowe;
f] masz MAP Sensor czy przepływkę ? do sprawdzenia jedno z nich;
g] pompa paliwa może się kończy (ja tak miałem przez jakiś czas, aż odmówiła posłuszeństwa - GAZ);
Pozdrawiam
Am I evil? ... Yes I'm. ... I'm man. ![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
W sumie to mam ich 680 tak pokazuje climatronik bo na obrotomierzu cieżko przeczytać ile ich jest dokładnie, więc może nie jest tak źle z nimi, ale nie powiem że mnie to ciekawiło ile ma mieć normalnie.
-Pompa paliwa jest ok duje do końca czyli do czerwonych bez przymulenia czy coś w tym stylu..., nie jeżdżę na gazie.
-Jak sprawdzić szczelność kolektora ?
-i co to jest ten zawór węgla aktywnego bo coś kiedyś o nim czytałem ale nie mam zielonego pojęcia co to jest i po co?
Mam jeszcze jedno pytanie czy silnik zawszę odpala tak samo czy czasami trzeba dłużej pokręcić w waszych autach? Mi raz pali na dyk a nie raz dłużej kręci rozrusznik w sumie różnica prawie żadna ale też mnie to zastanawiało dlaczego nie zawszę tak samo.
Słyszałem że może to być wina modułu zapłonowego albo jakiegoś czujnika w kolektorze? :roll:
Pozdrawiam
-Pompa paliwa jest ok duje do końca czyli do czerwonych bez przymulenia czy coś w tym stylu..., nie jeżdżę na gazie.
-Jak sprawdzić szczelność kolektora ?
-i co to jest ten zawór węgla aktywnego bo coś kiedyś o nim czytałem ale nie mam zielonego pojęcia co to jest i po co?
Mam jeszcze jedno pytanie czy silnik zawszę odpala tak samo czy czasami trzeba dłużej pokręcić w waszych autach? Mi raz pali na dyk a nie raz dłużej kręci rozrusznik w sumie różnica prawie żadna ale też mnie to zastanawiało dlaczego nie zawszę tak samo.
Słyszałem że może to być wina modułu zapłonowego albo jakiegoś czujnika w kolektorze? :roll:
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 282
- Rejestracja: 25 lis 2009, 17:00
- Imię: Mieczysław
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Obroty na jałowym powinny wynosić ok.750obr/min (+/- 50obr/min)
Jeśli się mylę to proszę mnie poprawić ale filtr z węglem ma "oczyszczać" powietrze w kolektorze z oparów paliwa.
Najlepiej sprawdź vagiem w blokach pomiarowych w 009 kanale korekty. Jeśli wynoszą +/-3% to nie powinien ciągnąć lewego powietrza. Choć Ty masz inny silnik i może tego nie być u Ciebie...
Ale przede wszystkim sprawdź błędy na silniku.
Jeśli się mylę to proszę mnie poprawić ale filtr z węglem ma "oczyszczać" powietrze w kolektorze z oparów paliwa.
Najlepiej sprawdź vagiem w blokach pomiarowych w 009 kanale korekty. Jeśli wynoszą +/-3% to nie powinien ciągnąć lewego powietrza. Choć Ty masz inny silnik i może tego nie być u Ciebie...
Ale przede wszystkim sprawdź błędy na silniku.
The best Audi A6 discussion forum. Invite! A6Klub.PL


