[ AAH 2.8 174 KM] Nie pali na 2 cylinder.
[ AAH 2.8 174 KM] Nie pali na 2 cylinder.
Witam,
Mam otóż dość dziwny przypadek, który zaczął się na trasie - Zaczynając trasę Łódź-Bydgoszcz zatankowałem sobie LPG na stacji X i autko przestało jechać tzn. na wyższych prędkościach i gaz wciśnięty powyżej 50% przerywało i miało problem z wkręcaniem się na obroty. Na początku myślałem, że to wina gazu( na benzynie było wszystko ok), niestety zatankowałem w Bydgoszczy na stacji, gdzie zawsze tankuje i na gazie ciągle był problem.
Wymieniłem wszystkie świece i kable zapłonowe i tu zaczęło się robić niewesoło tzn. Po dokonaniu tej wymiany silnik przestał pracować na 2 cylinder, założyłem stare świece to samo, sprawdziłem iskrę na każdej świecy - jest, więc wyeliminowałem problem z niesprawną świecą, brakiem iskry itp.
Silnik ma problem i na benzynie i na gazie - więc to raczej nie problem wtryskiwaczy. Podczas wkręcania go na obroty coś 'stuknie' w silniku, ale nie jest to nagminne. Oczywiście stracił moc itp.
Pytanie do mądrzejszych ode mnie - Co to może być?
Obawiam się najgorszego słusznie? - wypalone zawory?
[ Dodano: 2018-04-23, 12:27 ]
Prawdopodobnie będą to wtryski lub ich instalacja elek.
Macie Panowie/Panie jakieś schematy instalacji elek wtrysków?
Mam otóż dość dziwny przypadek, który zaczął się na trasie - Zaczynając trasę Łódź-Bydgoszcz zatankowałem sobie LPG na stacji X i autko przestało jechać tzn. na wyższych prędkościach i gaz wciśnięty powyżej 50% przerywało i miało problem z wkręcaniem się na obroty. Na początku myślałem, że to wina gazu( na benzynie było wszystko ok), niestety zatankowałem w Bydgoszczy na stacji, gdzie zawsze tankuje i na gazie ciągle był problem.
Wymieniłem wszystkie świece i kable zapłonowe i tu zaczęło się robić niewesoło tzn. Po dokonaniu tej wymiany silnik przestał pracować na 2 cylinder, założyłem stare świece to samo, sprawdziłem iskrę na każdej świecy - jest, więc wyeliminowałem problem z niesprawną świecą, brakiem iskry itp.
Silnik ma problem i na benzynie i na gazie - więc to raczej nie problem wtryskiwaczy. Podczas wkręcania go na obroty coś 'stuknie' w silniku, ale nie jest to nagminne. Oczywiście stracił moc itp.
Pytanie do mądrzejszych ode mnie - Co to może być?
Obawiam się najgorszego słusznie? - wypalone zawory?
[ Dodano: 2018-04-23, 12:27 ]
Prawdopodobnie będą to wtryski lub ich instalacja elek.
Macie Panowie/Panie jakieś schematy instalacji elek wtrysków?
Ostatnio zmieniony 01 maja 2018, 07:58 przez Cre3d, łącznie zmieniany 1 raz.
Gaz odłączony, problem istnieje nadal, wiec to nie problem instalacji gazowej. Zostało ECU lub wtryski (?). Potrzebowałbym jakiegoś schematu ECU żeby sprawdzić czy wysyła on wgl sygnał na wtrysk, czy macie jeszcze jakies propozycje ? Czekam tez na kabel VAG, pewnie on dużo wyjaśni !
[ Dodano: 2018-04-28, 08:23 ]
Wtryski sprawdzone, sprawne. Jeśli więc wtrysk paliwa jest, iskra też, to co to może być? Komp ześwirował? Zawory? WTF?
[ Dodano: 2018-04-28, 08:23 ]
Wtryski sprawdzone, sprawne. Jeśli więc wtrysk paliwa jest, iskra też, to co to może być? Komp ześwirował? Zawory? WTF?
- Pieterb
- Administrator
- Posty: 955
- Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
- Imię: Piotr
- Moje auto: A4 B7
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zamość
raczej mało prawdopodobne ale nie niemożliwe, a pod kompa nie zapinałeś jeszcze?Cre3d pisze:to co to może być? Komp ześwirował?
możliwe - mierzyłeś ciśnienie?Cre3d pisze:Zawory?
A co to za silnik ten AFC bo gdzieś jakoś nie wiele znalazłem na jego temat? w c4 coś takiego było?
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2018, 15:08 przez Pieterb, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!
Zanim coś tu napiszesz!
- Pieterb
- Administrator
- Posty: 955
- Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
- Imię: Piotr
- Moje auto: A4 B7
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zamość
Cre3d, czyli masz AAH, tak? bo od kilku dni zachodzę w głowę co to za silnik. Z którego roku podaj jeszcze.
dla pewności dobrze by było tego kompa podmienić, hmm
dla pewności dobrze by było tego kompa podmienić, hmm
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!
Zanim coś tu napiszesz!
Tak dokładnie ! Silnik niestety nie powiem z jakiego roku, bo to SWAP z 2.6 autko z 96.
Właśnie zaopatrzyłem się w nowego kompa i jutro będę podpinał powiem co wyszło.
[ Dodano: 2018-05-01, 15:04 ]
Podłączone, sprawdzone - to nie to. Czyli jednak zostały zawory, kurde nie mam jak sprawdzić kompresji. Cóż trzeba poskładać do kupy i udać się do mechanika.
Pytanie, ile może zawołać mechanik za komplecik zaworów z wymianą itp?
Właśnie zaopatrzyłem się w nowego kompa i jutro będę podpinał powiem co wyszło.
[ Dodano: 2018-05-01, 15:04 ]
Podłączone, sprawdzone - to nie to. Czyli jednak zostały zawory, kurde nie mam jak sprawdzić kompresji. Cóż trzeba poskładać do kupy i udać się do mechanika.
Pytanie, ile może zawołać mechanik za komplecik zaworów z wymianą itp?
- Pieterb
- Administrator
- Posty: 955
- Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
- Imię: Piotr
- Moje auto: A4 B7
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zamość
Cre3d, co do ceny to się nie orientuję gdyż jest to dość mocno uzależnione także od regiony Polski.
A przewody od wtrysku do ecu sprawdzałeś też? bo może tu jest jeszcze problem.
A przewody od wtrysku do ecu sprawdzałeś też? bo może tu jest jeszcze problem.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!
Zanim coś tu napiszesz!
Nie sprawdzałem kabel - chyba że do połączenia z instalacją LPG, ale nie było żadnych błędów związanych z wtryskami, pojawiały się jak odpinałem wtryski pojedynczo, same wtryski zamieniałem miejscami i bez zmian, tak samo słychać ich pracę, dodatkowo wymieniłem kompa - bez zmian, więc wtryski są wykluczone z błędu. Odpięta instalacja LPG i problem występuje nadal, iskra jest na każdym z cylindrów, połączenie jest dobre ( kable i świece nowe), sprawdziłbym ciśnienie na cylindrach, ale mój przyrząd ma za grubą końcówkę i nie mogę jej wcisnąć w miejsce świecPieterB pisze:Cre3d, co do ceny to się nie orientuję gdyż jest to dość mocno uzależnione także od regiony Polski.
A przewody od wtrysku do ecu sprawdzałeś też? bo może tu jest jeszcze problem.
[ Dodano: 2018-05-08, 01:27 ]
Krótkie info:
1. Głowica zwalona, jedyne co jest nie tak to 1 cylinder jest cały okopcony na czarno, 2 również ale trochę mniej, 3 ok. Zawory ok,... zaczyna mnie to powoli irytować, ale okopcony cylinder wskazuje na problem z zapłonem (?)
Iskra teoretycznie jest, może za słaba? Zamówiłem do sprawdzenia cewki + moduł podmienimy zobaczymy. Na razie trzeba zaczekać na części i złożyć wszystko do kupy
[ Dodano: 2018-05-12, 10:49 ]
Ufff! Problem okazał się trywialny. Uszkodzona cewka, która teoretycznie działała, lecz pod wpływem ciśnienia w komorze nie był w stanie wytworzyć iskry.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga