Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[QUATTRO 96r. 2.8 ACK] Faluje, drga, gaśnie.

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
Fikus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 26 sty 2011, 00:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Fikus » 28 lut 2011, 21:48

[quote="feniulolo"]Rozgrzebałem dziś trochę auto i tak jak na załączonych fotkach, ezektor puszca trochę inaczej niż na zdjęciu od Fikusa - czy to znaczy że ten mój ezektor nadaje się na dwie rzeczy - do wyrzucenia i na nic ?

troche inaczej ,czyli jak?U mnie bylo tak ze na grubym króćcu puszczał w jedną strone jak strzałka na focie a jak próbowałem dmuchnąć w ten boczny cienki króciec to był zapchany,nowy puszcxzał w obie strony Obrazek

to jest mniej wiecej pozycja ezektora na silniku patrza od str rozrządu.Spróbuj go w czyms namoczyć jak ci pusci to dobrze,ale wątpliwe zeby sie udało.SZukaj go w ASO taniej jak w sklepach,Próbuj nawet w aso skody.A rurke pospawaj ,albo kup na szrocie,powinna byc szczelna jesli jest w niej olej,a nawet jesli to jest tylko podciśnienie to tez powinno byc szczelne
sprawiedliwie,nie znaczy po równo

było
scorpio 2000 140KM
bmw 2000 150KM
a4 1.8t 150KM AEB
passat b5fl 1.9 170KM(zaokrąglone) AVF by ROGAL
jest
a6 2,8 193KM ALG

feniulolo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 191
Rejestracja: 18 gru 2010, 22:33
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: feniulolo » 28 lut 2011, 21:57

Fikus 2 posty wyżej 4 fotka to jest Ezektor, na zielono zaznaczylem jak mój puszcza powietrze.
Czy Twój nowy puszczał identycznie i tylko tak na tej fotce którą zamieściłeś ?\

Albo inaczej czy ten schemat jest na 100% dobry i tylko tak powinien puszczać powietrze ezektor ?

Awatar użytkownika
Fikus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 26 sty 2011, 00:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Fikus » 28 lut 2011, 22:41

nowy u mnie puszczał tak jak pokazałem z dołu gruby króciec tylko w góre gruby króciec,a cienki w obie do grubego krócca dół.Przynajmniej tak zapamietałem,ale sam juz nie jestem pewny cholera.Jutro znajde stary i bede wiedział dokładnie

czyli jest dokładnie jak pisze i jest na moim rysunku
Przeczytaj uważnie to ,nie jest tego dużo pierwsza fota i post to oczywiście zapchany ezektor

c5-24-jak-powinien-dzialac-ezektor-vt20349.htm
sprawiedliwie,nie znaczy po równo

było
scorpio 2000 140KM
bmw 2000 150KM
a4 1.8t 150KM AEB
passat b5fl 1.9 170KM(zaokrąglone) AVF by ROGAL
jest
a6 2,8 193KM ALG

feniulolo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 191
Rejestracja: 18 gru 2010, 22:33
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: feniulolo » 01 mar 2011, 10:59

Obrazek


u mnie to wygląda tak:

1- da się dmuchnąc i pociagnąć
2 - da się dmuchnąć, bardzo ciężko pociągnąć
3 - ciężko dmuchnąćale się da i bardzo łatwo pociągnąć

Awatar użytkownika
Fikus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 26 sty 2011, 00:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Fikus » 01 mar 2011, 14:04

z tego co pamietam na nowym dmuchasz w 3 i sie da,dmuchasz w 2 i sie nie da czyli tylko w jedna strone a w obie strony.Zeby było cieplej to bym nowy wymontował i sprawdził jak to jest ,ale nie mam garazu a na dworzu jest jak jest
sprawiedliwie,nie znaczy po równo

było
scorpio 2000 140KM
bmw 2000 150KM
a4 1.8t 150KM AEB
passat b5fl 1.9 170KM(zaokrąglone) AVF by ROGAL
jest
a6 2,8 193KM ALG

feniulolo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 191
Rejestracja: 18 gru 2010, 22:33
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: feniulolo » 01 mar 2011, 14:55

Ok dzięki Fikus za całokształt pomocy :)

Dla pewności kupie nowy, bo wiele on nie kosztuje a będę napewno spokojniejszy.

Awatar użytkownika
Fikus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 26 sty 2011, 00:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Fikus » 01 mar 2011, 18:54

tak bedzie najzdrowiej i za nieduze pieniadze podaj ten num w ASO AUDI VW LUB SKODA i dadzą Ci co trzeba 058133753D wczesnirej był z litera B ale juz nie jest produkowany i teraz masz na koncu num D.Jak juz kupisz to zrób fote i jak przechodzi powietrze,w którą strone to bedzie dla innych pomocą(ja o tym niestety nie pomyślałem)NO i popytaj o cene ezektora bo co ASO to inna cena
sprawiedliwie,nie znaczy po równo

było
scorpio 2000 140KM
bmw 2000 150KM
a4 1.8t 150KM AEB
passat b5fl 1.9 170KM(zaokrąglone) AVF by ROGAL
jest
a6 2,8 193KM ALG

Awatar użytkownika
KBM
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 21 lut 2011, 22:03
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: KBM » 10 mar 2011, 01:22

Jeśli można to podłączę się do tematu, bo zarówno stałem się już po raz drugi posiadaczem nowego eżektora, jak i mam również problemy z falującymi wolnymi obrotami.

Eżektor powinien pracować jak na rysunku, a przynajmniej ten zakupiony w ASO tak działa:
Obrazek

Mój uszkodzony wyglądał jak poniżej:
Obrazek Obrazek

Eżektor niestety, ale jest nierozbieralny, a zawory gumkowe w środku są podzielone na stronę odmy i serwa, oraz odseparowane wzajemnie ścianką.
Usterka polega na zapchaniu się węższego prześwitu odmy lub rozpadnięciu gumek i tym samym przepływ powietrza dwukierunkowy. Może to powodować falujące obroty i tak też w pewnym stopniu było u mnie.

Choć nie powinno to ulegać częstemu uszkodzeniu, to niestety ja w przeciągu 2 lat już drugi raz wymieniałem ten element i każdorazowo był to zakup w serwisie.
Jeśli strona ezektora "do serwa" ma przejście w obie strony to nie ma się co zastanawiać, tylko od razu wymiana. Ma to spory wpływ na przepustnicę, zwłaszcza przy zejściu z obrotów z jednoczesnym przyhamowaniem i pracą serwa napędzaną eżektorem.

W moim przypadku pomogło to z falowaniem na cały tydzień :)

Niestety ja mimo wymiany silnika, świec (BOSCH), kabli (BOSCH), sond (BOSCH), wtryskiwaczy, filtrów, ezektora, cewki, całej odmy i kilku postronnych rzeczy, niestety ale w dalszym ciągu czasami borykam się z falowaniem biegu jałowego.
Przepustnica przechodzi adaptację, przepływka niby regenerowana 2 lata temu (wymiana ASO na regenerowaną), ale jakoś parametry trzyma. Czujnik zasysanego powietrza, wyczyszczony i wskazuje prawdę. Zawór z węglem aktywnym też działa. Napinacze wałków trzymają norme (przynajmniej tak mnie się wydaje z danych ELSY).
Jedyne co to pozostały katy, bo teoretycznie maja 220 nalatane, ale szczerze mówiąc mimo istniejących dolotów i sprężarek w kitach do tego motoru to ja jakoś podgłaśniać specjalnie swojej niuni nie zamierzam.

Po wymianie eżektora dolegliwości falowania ustąpiły jak juz pisałem na tydzień i to był chyba najfajniejszy tydzień od dawien, dawna. Zero falowania, żadna radykalne spadanie obrotów przy redukcji i dojeżdżaniu do świateł. Po prostu bajka.
Niestety bajka trwała tydzień i mimo, że eżektor dalej jest dobry to falowanie powróciło. Wszystko jak zawsze po nagrzaniu powyżej 70-tki.

Jak by miał ktoś jakieś sugestie bo przeszukałem już chyba wszystkie fora to wszystko mile widziane. Dodam tylko, że wszystkie styki przeczyszczone, a czujniki przemierzone miernikiem. Zero błędów, od zawsze pali z dotknięcia, niezależnie od temperatury.

ÂŻyczę sukcesów z nowym eżektorem i oby problemy ustały dłużej niż u mnie.
2.8 30V cztery łapy :)

feniulolo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 191
Rejestracja: 18 gru 2010, 22:33
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: feniulolo » 10 mar 2011, 15:34

Ja akurat odebrałem swój eżektor z aso.


Kolego proponuje sprawdzić jeszcze przepływke i sondy lambda. U mnie też niby wszytsko działało, jeżeli czytałeś ten temat to widać , że powymieniałem też wiele rzeczy. Po zabawie około 3h miałem podłączoną przepływkę pod miernik co jakiś czas gubiła sygnał a co do sond, to co jakiś czas po zagrzaniu zawieszała się. Pewnie to już sprawdzałeś. Może zapchana jakaś odma..

Awatar użytkownika
KBM
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 21 lut 2011, 22:03
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: KBM » 10 mar 2011, 16:47

No właśnie niedawno był przeszczep motoru i wszystko sprawdzałem. Odmy czyste, szczelne zapięcia, żadnych wycieków, nawet szczotki w alternatorze zmieniłem i rozrusznik przeczyściłem. Jak juz silnik był na stole to zafundowałem sobie komplet :).
Co do sond to zapomniałem nadmienić, że mam instalację gazową i o ile sondy na benzynie śmigają jak trzeba to przy gazie, najczęściej lokują się w okolicy zera i tak płyną wieczność. Po przepince na benzynę muszę trochę przejechać nim ożyją i zaczną pracować. Przypuszczam że to może coś z mapą gazu lub podpięciem jednej z sond do komputera gazowego, ale nie miałem czasu ostatnio badać ustawień gazowych.

Są to już moje czwarte sondy :(. Pierwsze uznane wówczas przez mechanika za padaki, więc wymieniłem, ale ze były drogie to próbowałem z używkami. Używki słabiutko procowały więc skończyło się na wymianie przez mechanika na nowe zamienniki i tu już ja się podłączyłem pod diagnozę i po sprawdzeniu zamienników (do tego każda inna) okazało się że pracują pomiędzy 0,00 a 0,16 V, więc teraz już kupiłem nowe, oryginalne, dedykowane do silnika i jest z nimi jak opisałem powyżej.
Przepływka w diagnozie wygląda OK. poza przypadkami kiedy potrafi zejść na 2,2-2,3 mg na chwilę to raczej nie odnotowałem zawieszania. Dodatkową sprawą jest fakt, że zarówno sondy jak i przepływka w chwilach spadających obrotów trzymają parametry.
ÂŚwiece mam nowe irydowe, ale na oryginałach też sprawdzałem i to samo.

Ponieważ jestem chyba kolekcjonerem narzędzi, bo co chwila dokupuje jakieś, to teraz czekam na diagnoskop z sonda do WN. Pośledzę jeszcze może iskrę na wszystkich przewodach, może czasami cewka się przywiesza?

Nie wiem niestety jak pod Vagiem sprawdzić poprawność pracy przepustnicy, a dokładnie biegu jałowego? Adaptacja adaptacją, ale może jest jednak rozjechana. Mam drugą z silnika który kupiłem, ale niestety z automatu i nie mogę przeprowadzić adaptacji. Sprawdzę w domu na stole jak potencjometry w niech chodzą, bo może się wyślizgały i to to będzie powód?

Wszelka pomoc mile widziana.

pozdrawiam
2.8 30V cztery łapy :)

feniulolo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 191
Rejestracja: 18 gru 2010, 22:33
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: feniulolo » 10 mar 2011, 17:02

jak szukałem przepustnicy do mojego samochodu, mimo, że miałem złą wsadzoną powinna być AG a miałem AM to w aso powiedziano, mi że w tych silnikach nie ma rozgraniczenia na automat i manual.

Warto rozkręcić przepuistnicę , kupić preparat do czyszczenia i konserwacji potencjometrów i tam posikać.

Awatar użytkownika
KBM
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 21 lut 2011, 22:03
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: KBM » 10 mar 2011, 22:31

Co do środka zabezpieczającego potencjometry to warto się nad tym zastanowić. Ja jedynie je czyściłem kontakt sprayem.

Co do przepustnicy i takich samych w automacie i manualu to niestety nie mogę się zgodzić. O ile się orientuję to choć wyglądają identycznie sa innymi przepustnicami. Nawet ETKA podaje różne litery przy rozgraniczeniu skrzyni. Być może ASO ma jakieś inne możliwości nastawów i dają radę je adoptować, ale mnie się VAGiem nie udało.

Przykładowo jeśli miałeś AM to zamieniała się ona na AQ. AM była w silnikach ACK, AGA i AJG oczywiście w manualu i zamieniała się właśnie na AQ.
Ja mam u siebie AK i o ile się orientuję to zamienia się na AG. Razem z drugim silnikiem kupiłem AL, która zamienia się na AH i jest dedykowana do automatu. Stąd też potencjalne problemy z adaptacją jej u mnie. Moja AK od paru lat przechodzi adaptacje i nie wywala żadnych błędów, ale po wszystkim co zrobiłem u siebie i tak jej już nie ufam bo falowanie musi się z czegoś brać.

Na razie zaraz siadam do AL i pobadam na ile płynne działają potencjometry.

pozdrawiam

Nie upieram się oczywiście przy swoim i jeśli jest możliwość adaptacji AL u mnie przy manualu i obecnej działającej AK, to będę wdzięczny na sugestie, bo odpadnie mi wydatek :).
2.8 30V cztery łapy :)

feniulolo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 191
Rejestracja: 18 gru 2010, 22:33
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: feniulolo » 01 kwie 2012, 17:18

Pozwolę sobie odświeżyć mój temat ;)

Wyskoczył mi niedawno błąd sondy lambda b2s1.

Powiedzcie mi , która to strona od kierowcy czy od pasażera??

Przeczytałem tyle wątków, (nawet swoich wypocin) , że już się w tym pogubiłem...

Awatar użytkownika
marek [a6]
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 503
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: marek [a6] » 01 kwie 2012, 17:47

witam. strona kierowcy . pozdro
tylko quatrro !!!

feniulolo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 191
Rejestracja: 18 gru 2010, 22:33
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: feniulolo » 07 kwie 2012, 22:17

Podziękował ! :)

[ Dodano: 2012-04-07, 22:11 ]
16538 - sonda b2s1 ... no activity.
Po wymianie sondy na nową oryginalną dalej to samo. (ta po stronie kierowcy)
Pojawia się także błąd 561 - dopasowanie składu mieszanki.

Auto posiada instalację LPG. Na vagu 1 sonda ładnie pracuje faluje a druga stoi w miejscu.

Ogólnie nie odczuwam żadnego dyskomfortu w jeździe samochodem.

Co może powodować te błędy ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga