[ MANUAL+Q] wymiana podpory walu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 20 lis 2011, 20:33
- Lokalizacja: grudziadz
[ MANUAL+Q] wymiana podpory walu
co warto jeszcze wymienic przy okazji gdy wal bedzie na zewnatrz
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez kubus82-k1, łącznie zmieniany 1 raz.
Demontaz wału, obok podpory na wale masz krzyzak zginasz wał masz tam srube.Odkręcasz srube rozdzielasz wał.Potem zbijasz podpore [tylko nic na hama i z głowa zeby nic nie pokrzywic] moze sa do tego jakies sciągacze nie wiem.Ja robiłem tak i jest ok
DENY
Audi c4 S4 sedan 94' 4.2 280 KM
Audi a6 c4 avant 96' Quattro 2.8 174 KM - Zona
Audi c4 S4 sedan 94' 4.2 280 KM
Audi a6 c4 avant 96' Quattro 2.8 174 KM - Zona
wiesz kupiłem podporę taką jaka jest przewidziana do tego modelu i bije ale w aucie byla inna i mechanik mówi mi żebym kupił taką samom jak była i nie wiem co zrobić dzwoniłem do ząbek koło WARSZAWY i mówili że koszt wyważenia wału to 230 zł i wywarzają na aucie i nie wiem co zrobić czy kupować ta druga czy jechać i wyważyć pozdrawiam 

Witam :D zanabyłem pare miesięcy swoje wymarzone Quattro , i popełniłem błąd oddając go do mechanike na wymiane podpory wały poniewaz przy skrecaniu pojawiały sie wibracje, mechanik wymienił i sie okazało ze wibracje pojawiły sie nawet przy jeździe na wprost. Oddałem wał do regeneracji tj. wymiany krzyżaka bo miał luz jak sie okazało, oraz wyważenia. Po zamontowaniu drgania nie ustąpiły, kolejnym krokiem było wymiana obu przegubów na końcach- jak to doradził pan od wyważania, i to nie pomogło, pojechałem zatem do innego speca od wyważania, okazało sie że ten pierwszy nie wywazył wału, no cóż, niemniej jednak drgania występują nadal tylko w mniejszym stopniu zaczynają sie przy ok 60 km/h a nie przy 45 km/h wał jest ustawiony w osi specjalnym przyrzadem wlasnej produkcji :P zaczyna mi brakowac pomysłów co z tym zrobić, możliwe ze pękła ta guma która jest miedzy skrzynią a wałem? lub wał trzeba wyważać każdą częśc z osobna? ratunku !:D
Wał został wyważony w całości właśnie, czy można wyważyc niedokładnie? wibracje w zakretach ustały, natomiast te od ok 60 km/h niestety, podpora to zamiennik, starałem sie wybrać najpodobniejszą do tej która była w aucie, wyglądała na orginał bo posiadała emblematy audi i rocznik 96 z którego jest wóz, ale dziwne bo ktoś z nią coś robił. Jak wspomniałem wał ustawiony jest w osi względem skrzyni oraz dyfra, z tą regulacją to chodzi o to żeby guma nie była naprężona i przekoszona względem łożyska? jeśli tak to tam wszystko jest "luźne" nie naprężone i łożysko dolega. Chce jeszcze po raz kolejny wymontować cały wał i wziąść auto na linę rozpędzic do tej prędkości gdzie zaczynają sie wibracje. Może to da pewność a i tez nie do końca że to wina wału.
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Niestety nigdy nie miałem okazji wyważać wału, więc nie wiem jak ta sztuka powinna wyglądać tj. gośc zapuścił maszyne przy mnie, i położyłem ręke na podporze, być może sie skompromituje teraz, ale bicia jako takiego nie odczuwałem, jedynie lekkie wibracje, ale mogły być to wibracje przeniesione z napędu 50 letniej maszyny na której operacja była wykonywana, więc mam gwoździa teraz
Bo niby wał wyważony, ale czy napewno dobrze?

- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Bez urazy kolego ale zawieź ten wał do fachowca który ma maszynę przynajmniej o 45 lat młodsząwsza pisze:jedynie lekkie wibracje, ale mogły być to wibracje przeniesione z napędu 50 letniej maszyny na której operacja była wykonywana,


Warsztat, naprawy Audi A6.
Hehehe.. wcale nie czuje urazy
Ale takie są fakty. Dziwi mnie tylko jeszcze, że inni nie mają takiego problemu jak ja, ale być może wynika to z tego że wały o dwuch przegubach kardana są bardziej tolerancyjne na wyważanie, albo ja nie umiem rozmawiać z ludźmi i zrobił to na" owal sie"
no nic to czeka mnie wycieczka do bielska białej :D


- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Nie no.. poważnie? czy nie ma juz na tym świecie fachowców porządnie robiących rzeczy , których sie podejmują? w krakowie jeden mi puszczał bajere ze on 20 lat wały robi, no i zrobił mi wała, że nie wyważył w ogóle, drugi wygląda na to ze sie niedokońca przyłożył, chyba że to coś innego a nie wał, wyczytałem właśnie,że w bielski miają takie siakie cód maszyny i prosze jaka opinia, sory bo zajechałem off topic ale ręce mi juz opadają, żałuje że nie mam tych wszystkich sprzętów. ;P