Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4 2.5 TDI AUTOMAT] Ogólne zasady użytkowania AUTOMATU

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
BRABUSck
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 08 gru 2008, 22:31
Lokalizacja: Kielce

[A6 C4 2.5 TDI AUTOMAT] Ogólne zasady użytkowania AUTOMATU

Post autor: BRABUSck » 08 sty 2009, 23:03

Witam Wszystkich
Jest to mój pierwszy post więc jakbym naruszył jakies zasady prosze o wyrozumiałość :)

Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem A6 C4 2.5 TDI AAT Avanta ze skrzynią automatyczną.

Niestety jest to mój pierwszy samochód z automatem i nie bardzo wiem jakie są zasady uzytkowania takiej skrzyni.(poza wymiana oleju co oczywiście już zrobiłem)

Np. kiedy uzywać drązka na pozycjacj 1,2,3 zamiast D itd itp

Jeśli ktoś na forum ma doświadczenie w tym temacie proszę o rady

Pozdrawiam i z góry dzięki!

Awatar użytkownika
Quick
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 13 gru 2008, 23:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Quick » 08 sty 2009, 23:19

masz tam na pewno 1?
Krótko pisząc, to nastaw z cyframi służy do zapięcia biegu najwyższego, żeby skrzynia nie włączała wyższego, np przy ciąganiu przyczepy. Biegi zmieniaj tylko jak auto stoi i z wciśniętym hamulcem. Włączając wsteczny, po włączeniu chwilkę odczekaj (policz spokojnie do 3) bo wchodzi z opóźnieniem. Gasząc samochód przed ściągnięciem nogi z hamulca zaciągnij ręczny, unikniesz nieprzyjemnego z potrzebą siły przełączenia z P na R. nie wiem co jeszzce Ci napisać, może że żeby wyciągnąć kluczyk przekładnia musi być ustawiona w pozycji P. ;-)
Pozdrawiam, Quick.

BRABUSck
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 08 gru 2008, 22:31
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BRABUSck » 09 sty 2009, 08:47

"Biegi zmieniaj tylko jak auto stoi i z wciśniętym hamulcem"

Quick dzięki,właśnie tego typu rady sa mi potrzebne bo zauważyłem że da się zmieniać od 1 do 3 w czasie jazdy i czasem się tym bawiłem .... :-/

andrzej12
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 04 sty 2009, 14:11
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: andrzej12 » 09 sty 2009, 11:33

witam kolegę,widzę że mamy takie same autka,ja w automacie praktykuję jeszcze jeden manewr na przykład podczas wyprzedzania przy niskiej prędkości wcześniej cofam dżwignię na 3,żeby nie wymuszać na skrzyni pedałem gazu samoczynnej zmiany,i po wyprzedzeniu wrzucam d,skraca to sporo czas wyprzedzania,tak mi kidyś podpowiedzieli użytkownicy takich aut.

Arek_R
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 28 cze 2008, 01:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Arek_R » 09 sty 2009, 15:57

To raczej zle ci powiedzieli te biegi w zasadzie sa w skrzyniach od zawsze , stosowane sa do hamowania silnikiem np jesli jedziesz w górach. Nie sa stosowane do redukcji i manewru wyprzedzania. Dobrze pracujaca skrzynia po wcisnięciu gazu readuje odrazu (zwlaszcz TIP i MULTI bo maja elektroniczne sterowanie). Skrzynie w C4 maja troche inne sterowanie wiec mogą dlużej reagować ale mimo to powinny po wciśnieciu padełu w deske reagowac, nie wiem czy C4 ma ale pod pedałem powinien być czujnik KICKDOWN który jeszcze bardziej przyśpieszy reakcje.

Darek...
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 07 gru 2008, 20:38
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Darek... » 09 sty 2009, 16:36

absajler pisze:Tu masz link do ciekawej strony poczytaj sobie na pewno się czegoś dowiesz :-) http://www.automat.pl/news.php
<piwo>

parę tematów mi wyjaśniła <ok>

BRABUSck
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 08 gru 2008, 22:31
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BRABUSck » 10 sty 2009, 16:18

absajler dzięki , bardzo fajna stronka i duuzo informacji

robsonsuper
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 18 gru 2008, 10:40
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: robsonsuper » 26 sty 2009, 12:33

Witam tez pomykam takim traktorkiem i jestem naprawdę zadowolony, rada przy parkowaniu na wzniesieniach a najlepiej zawsze zaciągaj ręczny, blokada w skrzyni może się wyłamać pod obciążeniem (bez ręcznego) i kłopot gotowy. Może się pojawić problem z trybem awaryjnym co już przerabiałem, skrzynka uparcie wskakiwała w tryb awaryjny były różne podejrzenia a okazało się że kable dochodzące do pozycjonera były połamane i łapało błąd. Zapinaj D i do przodu bez zabawy z wajchą 1 2 3. Pozdrawiam i życzę przyjemności z jazdy traktorkiem. :mrgreen: :mrgreen: <ok>
TRAKTOREK TO DOBRY MOTOREK. były: c4 avant 2.5 AAT, c5 avant 1.9 AFN, teraz c6 avant 2.0 BRF

rysiu07
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 03 cze 2013, 11:54
Lokalizacja: Wrocław-Bukowice

Skrzynia biegów Automat

Post autor: rysiu07 » 11 lip 2013, 18:00

Witam. Jestem także posiadaczem audi c4 z silnikiem tdi 2.5. Do ostatniego czasu było wszystko oki, aż do momentu gdy wsiadłem do auta po wrzuceniu na D dziwne szarpniecie, mocniejsze niż normalnie no ale oki ruszyłem w trasę i okazało się , że auto nie zmienia biegów. byłem na komputerze pokazało błąd: czujnik położenia prędkości obrotu, dowiedziałem się że jest wejściowy i wyjściowy. Czy wie ktoś jak to sprawdzić, lub miał ktoś podobny problem. Proszę o pomoc.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga