[AEL 2,5 140 KM] zaświeca sie kontrolk oleju
[AEL 2,5 140 KM] zaświeca sie kontrolk oleju
witam. prosze o pomoc. posiadam od 3miesiecy AUDI A6 C4 2.5TDI AEL 140KM 97R. przebieg 292000
2 dni temu po wymianie z mineralnego na połsyntetyk CASTROL MAGNATEC.
Po wymianie oleju zaświeca sie czerwona kontrolka oleju. przeważnie po kilku kilkometrach jazdy świeci z dwoma sygnalami i gasnie po czym przypomina sie co jakiś czas. prosze o podpowiedz gdzie moze byc problem. Auto podczas jazdy zachowuje sie normalnie. Nie zauwazylem jakis zmian. Prosze o porade w tym temacie
2 dni temu po wymianie z mineralnego na połsyntetyk CASTROL MAGNATEC.
Po wymianie oleju zaświeca sie czerwona kontrolka oleju. przeważnie po kilku kilkometrach jazdy świeci z dwoma sygnalami i gasnie po czym przypomina sie co jakiś czas. prosze o podpowiedz gdzie moze byc problem. Auto podczas jazdy zachowuje sie normalnie. Nie zauwazylem jakis zmian. Prosze o porade w tym temacie
Ostatnio zmieniony 04 cze 2010, 23:09 przez rb, łącznie zmieniany 1 raz.
rb
Obstawiam jeszcze czujnik ciśnienia oleju. Podłączałeś auto pod komputer ? Zrób to a potem napisz co wyszło. Skoro stan oleju się zgadza to może to czujnik. A o zmianie oleju z jednego na drugi poczytaj sobie w poście:
all-c5-oleje-silnikowe-jeden-temat-vt12489.htm
[ Dodano: 2010-06-03, 18:59 ]
all-c5-oleje-silnikowe-jeden-temat-vt12489.htm
[ Dodano: 2010-06-03, 18:59 ]
Dla auta z turbinką tylko syntetyk. Na przebieg nie zwracaj za bardzo uwagi. Jeżeli silnik jest sprawny to nic się nie stanie, a jak się stanie to trzeba naprawić a nie zaklejać wycieków coraz gęstszym olejem.Lechu pisze:Sprawdź stan oleju, powinieneś zalać olej syntetyczny.
[AEL 2,5 140 KM] zaświeca sie kontrolk oleju
dziekuje za podpowiedz. tez mi sie tak wydaje ze to czujnik. dzisiaj zrobilem autkiem 300km i szła jak złoto. czujnik wariował caly czas podczas jazdy. zaznaczam ze jeden czujnik juz zostal wymieniony (ten z boku po prawej stronie) i nadal sie zaświeca. ale mechanik cos wspominal ze moze byc uszkodzony drugi czujnik ktory podobno jest gdzies od spodu. w poniedzialek bedziemy wymieniali. zobaczymy wtedy.
mam jeszcze pytanko co do oleju. jest sens przechodzic nastepnym razem na full systetyk jeżeli teraz jest połsystetyk a wczesniej byl zalany mineralem?
mam jeszcze pytanko co do oleju. jest sens przechodzic nastepnym razem na full systetyk jeżeli teraz jest połsystetyk a wczesniej byl zalany mineralem?
rb
Wszystko zależy od stanu technicznego silnika. Jeżeli serce jest w dobrej kondycji to dla dobra turbiny jak najbardziej full syntetyk. Ewentualne wycieki trzeba naprawić, a nie "zaklejać" gęstszym olejem. Dużo o tym było na forum. Polecam link:rb pisze:jest sens przechodzic nastepnym razem na full systetyk jeżeli teraz jest połsystetyk a wczesniej byl zalany mineralem?
all-c5-oleje-silnikowe-jeden-temat-vt12489.htm
Mialem ostatnio ten sam problem. Przez prawie 4tys km ktore zrobilem nic się nie dzialo (u mnie olej 10W40), bylo dość ciepło i trasa 700km z przyczepką. Po około 40km jazdy pierwszy raz zaswieciła wiec się zatrzymalem, stan oleju był, oźniej komunikat powtórzył się jeszcze około 5-6 razy ale go zignorowałem, po przyjeżdzie podłoczyłem VAG-a i żadnych błędów. Po tej sytuacji kolejna na razie nie wystąpila, obstawiam, że problem wynikal ze zbyt niskiego ciśnienia (max 80kim/h i 6bieg)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 154
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 12:12
- Lokalizacja: Zachodnipomorskie
Teoretycznie do auta z turbo nie powinno się stosować oleju mineralnego, ewentualnie pół syntetyk 10w/40 ale są przecież oleje mineralne przystosowane do silników turbodoładowanych i ja osobiście stosuje taki olej, a mianowicie elf turbo diesel 15w/40 i auto spisuje się na nim bardzo dobrze, od wymiany do wymiany co 10tys. stan spada od max do połowy pola pomiaru. Sytuacji z kontrolką na tym oleju nigdy nie miałem......
ja 3 tygodnie temu podczas tych okropnych upałów miałem taką sytuację. Było ok 32 stopnie i podczas jazdy za miastem 2 razy wywaliło kontrolkę od smarowania
![Obrazek]()
Stwierdziłem, że jest tak gorąco, że po prostu olej ześwirował. Stan na bagnecie był w normie. Na drugi dzień trasa Olsztyn- Sopot kolejnego dnia Sopot- Olsztyn. Tydzień później Olsztyn- Suwałki. Nic się nie działo. Olej wymieniony 2 tys km. temu (pół syntetyk 10w40) i przy okazji nowy czujnik ciśnienia oleju bo stary ciekł. Ale to jeszcze przed tym komunikatem od smarowania. Do dziś problem się nie powtórzył. Może nasze auta nie spisują się najlepiej kiedy jest tak gorąco?
Stwierdziłem, że jest tak gorąco, że po prostu olej ześwirował. Stan na bagnecie był w normie. Na drugi dzień trasa Olsztyn- Sopot kolejnego dnia Sopot- Olsztyn. Tydzień później Olsztyn- Suwałki. Nic się nie działo. Olej wymieniony 2 tys km. temu (pół syntetyk 10w40) i przy okazji nowy czujnik ciśnienia oleju bo stary ciekł. Ale to jeszcze przed tym komunikatem od smarowania. Do dziś problem się nie powtórzył. Może nasze auta nie spisują się najlepiej kiedy jest tak gorąco?
dokladnie to samo zauważylem. wszysto sie zgadza. na 6 biegu przy mniejszej predkosci lub zmniejszaniu predkosci zwlaszcza na tym ostatnim biegu wtedy najczesciej sie zapala. (czyli na niskich obrotach silnika). mechanik mowil ze cisnienie jest slabe spowodowane prawdopodobnie pompa oleju. jak mialem 10w40 to zapalal sie notorycznie. ponownie zmienilem na 15w40 i dolalem motodoktora. ale i tak bedzie trzeba wymienic pompe oleju. sugerowano mi zebym uwazal na kontrolke, pilnowal poziomu oleju i czekal do wymiany rozrzadu. wtedy za jednym rozbieraniem rozrzad i pompa nowa.
ziutekr pisze:Mialem ostatnio ten sam problem. Przez prawie 4tys km ktore zrobilem nic się nie dzialo (u mnie olej 10W40), bylo dość ciepło i trasa 700km z przyczepką. Po około 40km jazdy pierwszy raz zaswieciła wiec się zatrzymalem, stan oleju był, oźniej komunikat powtórzył się jeszcze około 5-6 razy ale go zignorowałem, po przyjeżdzie podłoczyłem VAG-a i żadnych błędów. Po tej sytuacji kolejna na razie nie wystąpila, obstawiam, że problem wynikal ze zbyt niskiego ciśnienia (max 80kim/h i 6bieg)
rb