Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[AEL 2,5 140 KM] zaświeca sie kontrolk oleju

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
rb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:13
Lokalizacja: RAWICZ

[AEL 2,5 140 KM] zaświeca sie kontrolk oleju

Post autor: rb » 03 cze 2010, 17:34

witam. prosze o pomoc. posiadam od 3miesiecy AUDI A6 C4 2.5TDI AEL 140KM 97R. przebieg 292000
2 dni temu po wymianie z mineralnego na połsyntetyk CASTROL MAGNATEC.
Po wymianie oleju zaświeca sie czerwona kontrolka oleju. przeważnie po kilku kilkometrach jazdy świeci z dwoma sygnalami i gasnie po czym przypomina sie co jakiś czas. prosze o podpowiedz gdzie moze byc problem. Auto podczas jazdy zachowuje sie normalnie. Nie zauwazylem jakis zmian. Prosze o porade w tym temacie
Ostatnio zmieniony 04 cze 2010, 23:09 przez rb, łącznie zmieniany 1 raz.
rb

rb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:13
Lokalizacja: RAWICZ

Post autor: rb » 03 cze 2010, 18:53

Lechu pisze:Sprawdź stan oleju, powinieneś zalać olej syntetyczny.
stan oleju jest ok. jeszcze rzadszy olej. to chyba nie bedzie dobry pomysl
rb

mart73301

Post autor: mart73301 » 03 cze 2010, 18:58

Obstawiam jeszcze czujnik ciśnienia oleju. Podłączałeś auto pod komputer ? Zrób to a potem napisz co wyszło. Skoro stan oleju się zgadza to może to czujnik. A o zmianie oleju z jednego na drugi poczytaj sobie w poście:

all-c5-oleje-silnikowe-jeden-temat-vt12489.htm

[ Dodano: 2010-06-03, 18:59 ]
Lechu pisze:Sprawdź stan oleju, powinieneś zalać olej syntetyczny.
Dla auta z turbinką tylko syntetyk. Na przebieg nie zwracaj za bardzo uwagi. Jeżeli silnik jest sprawny to nic się nie stanie, a jak się stanie to trzeba naprawić a nie zaklejać wycieków coraz gęstszym olejem.

rb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:13
Lokalizacja: RAWICZ

[AEL 2,5 140 KM] zaświeca sie kontrolk oleju

Post autor: rb » 04 cze 2010, 23:23

dziekuje za podpowiedz. tez mi sie tak wydaje ze to czujnik. dzisiaj zrobilem autkiem 300km i szła jak złoto. czujnik wariował caly czas podczas jazdy. zaznaczam ze jeden czujnik juz zostal wymieniony (ten z boku po prawej stronie) i nadal sie zaświeca. ale mechanik cos wspominal ze moze byc uszkodzony drugi czujnik ktory podobno jest gdzies od spodu. w poniedzialek bedziemy wymieniali. zobaczymy wtedy.
mam jeszcze pytanko co do oleju. jest sens przechodzic nastepnym razem na full systetyk jeżeli teraz jest połsystetyk a wczesniej byl zalany mineralem?
rb

mart73301

Post autor: mart73301 » 05 cze 2010, 00:53

rb pisze:jest sens przechodzic nastepnym razem na full systetyk jeżeli teraz jest połsystetyk a wczesniej byl zalany mineralem?
Wszystko zależy od stanu technicznego silnika. Jeżeli serce jest w dobrej kondycji to dla dobra turbiny jak najbardziej full syntetyk. Ewentualne wycieki trzeba naprawić, a nie "zaklejać" gęstszym olejem. Dużo o tym było na forum. Polecam link:

all-c5-oleje-silnikowe-jeden-temat-vt12489.htm

vasquess
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 29 lut 2008, 10:35
Lokalizacja: Ryki/Garwolin

Post autor: vasquess » 21 cze 2010, 14:27

w moim AELu też jest ten sam problem.
Zaraz po zakupie zaczęła zapalać się kontrolka oleju. Wymieniłem czujnik, ale problem nadal występował. Teraz problem samoczynnie zniknął, ale pewnie niedługo powróci :-D

ziutekr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 21 mar 2010, 12:39
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Post autor: ziutekr » 26 cze 2010, 15:45

Mialem ostatnio ten sam problem. Przez prawie 4tys km ktore zrobilem nic się nie dzialo (u mnie olej 10W40), bylo dość ciepło i trasa 700km z przyczepką. Po około 40km jazdy pierwszy raz zaswieciła wiec się zatrzymalem, stan oleju był, oźniej komunikat powtórzył się jeszcze około 5-6 razy ale go zignorowałem, po przyjeżdzie podłoczyłem VAG-a i żadnych błędów. Po tej sytuacji kolejna na razie nie wystąpila, obstawiam, że problem wynikal ze zbyt niskiego ciśnienia (max 80kim/h i 6bieg)

mkfryzjer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 154
Rejestracja: 16 kwie 2010, 12:12
Lokalizacja: Zachodnipomorskie

Post autor: mkfryzjer » 30 cze 2010, 00:38

Teoretycznie do auta z turbo nie powinno się stosować oleju mineralnego, ewentualnie pół syntetyk 10w/40 ale są przecież oleje mineralne przystosowane do silników turbodoładowanych i ja osobiście stosuje taki olej, a mianowicie elf turbo diesel 15w/40 i auto spisuje się na nim bardzo dobrze, od wymiany do wymiany co 10tys. stan spada od max do połowy pola pomiaru. Sytuacji z kontrolką na tym oleju nigdy nie miałem......

gość_

Post autor: gość_ » 30 cze 2010, 10:07

ja 3 tygodnie temu podczas tych okropnych upałów miałem taką sytuację. Było ok 32 stopnie i podczas jazdy za miastem 2 razy wywaliło kontrolkę od smarowania
Obrazek
Stwierdziłem, że jest tak gorąco, że po prostu olej ześwirował. Stan na bagnecie był w normie. Na drugi dzień trasa Olsztyn- Sopot kolejnego dnia Sopot- Olsztyn. Tydzień później Olsztyn- Suwałki. Nic się nie działo. Olej wymieniony 2 tys km. temu (pół syntetyk 10w40) i przy okazji nowy czujnik ciśnienia oleju bo stary ciekł. Ale to jeszcze przed tym komunikatem od smarowania. Do dziś problem się nie powtórzył. Może nasze auta nie spisują się najlepiej kiedy jest tak gorąco?

rb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:13
Lokalizacja: RAWICZ

Post autor: rb » 11 lip 2010, 13:24

dokladnie to samo zauważylem. wszysto sie zgadza. na 6 biegu przy mniejszej predkosci lub zmniejszaniu predkosci zwlaszcza na tym ostatnim biegu wtedy najczesciej sie zapala. (czyli na niskich obrotach silnika). mechanik mowil ze cisnienie jest slabe spowodowane prawdopodobnie pompa oleju. jak mialem 10w40 to zapalal sie notorycznie. ponownie zmienilem na 15w40 i dolalem motodoktora. ale i tak bedzie trzeba wymienic pompe oleju. sugerowano mi zebym uwazal na kontrolke, pilnowal poziomu oleju i czekal do wymiany rozrzadu. wtedy za jednym rozbieraniem rozrzad i pompa nowa.

ziutekr pisze:Mialem ostatnio ten sam problem. Przez prawie 4tys km ktore zrobilem nic się nie dzialo (u mnie olej 10W40), bylo dość ciepło i trasa 700km z przyczepką. Po około 40km jazdy pierwszy raz zaswieciła wiec się zatrzymalem, stan oleju był, oźniej komunikat powtórzył się jeszcze około 5-6 razy ale go zignorowałem, po przyjeżdzie podłoczyłem VAG-a i żadnych błędów. Po tej sytuacji kolejna na razie nie wystąpila, obstawiam, że problem wynikal ze zbyt niskiego ciśnienia (max 80kim/h i 6bieg)
rb

gość_

Post autor: gość_ » 11 lip 2010, 22:42

W ten weekend dość duża trasa wypadła. autostrada ekspresówka zwykłe drogi. Rożne prędkości temp 30-33 stopnie. Mi nic się nie zapalało. Póki co problem znikł. Stan oleju w normie. Jedyne co mnie zaniepokoiło że przy dużych prędkościach wzrasta temp oleju. Przy mniejszych spada.

gość_

Post autor: gość_ » 12 lip 2010, 22:36

troszkę ponad tę kreskę na której zawsze stoi jak się dogrzeje. Nie wiem dosłownie troszeczkę. Temp wody w normie 90 :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja