Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[AUDI 100 C4]wymiana silnika z wersji 115 koni na 140

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
bzyku2222
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 04 sty 2010, 21:08
Lokalizacja: czechowice- dziedzice

[AUDI 100 C4]wymiana silnika z wersji 115 koni na 140

Post autor: bzyku2222 » 04 sty 2010, 21:20

co muszę zmienić w aucie audi 100 c4 z silnikiem 2,5 tdi 115 koni na silnik audi a6 c4 2,5 tdi 140? Czy muszę mieć wymieniony komputer czy może czeka mnie wymiana innych podzespołów proszę o odpowiedź
Ostatnio zmieniony 04 sty 2010, 21:29 przez bzyku2222, łącznie zmieniany 1 raz.

bzyku2222
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 04 sty 2010, 21:08
Lokalizacja: czechowice- dziedzice

Post autor: bzyku2222 » 04 sty 2010, 21:41

A czy jak zamienię cały silnik z całym osprzętem to wystarczy

bzyku2222
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 04 sty 2010, 21:08
Lokalizacja: czechowice- dziedzice

Post autor: bzyku2222 » 04 sty 2010, 21:49

Tak wiem bo mogę kupić cały przód do audi a6 c4 2,5 tdi 140 koni. A jak zamienię te silniki i skrzynie biegów, to czy muszę dokupić komputer z tej mocniejszej wersji czy może zostać z audi 100???

bzyku2222
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 04 sty 2010, 21:08
Lokalizacja: czechowice- dziedzice

Post autor: bzyku2222 » 04 sty 2010, 22:04

Dzięki za pomoc. Mam jeszcze jedno pytanie gdzie znajduje się komputer w Audi a6 i czy musze mieć od niej instalację elektryczna jak będę chciał zmienić komputer.

franklin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 08 mar 2009, 11:19
Lokalizacja: Warszawa/Latchorzew

Post autor: franklin » 05 sty 2010, 13:10

Chyba nie tak szybko...
Czy oby wiązka będzie taka sama? Pamiętaj że występowały 2 rodzaje nastawników w pompach wtryskowych. Potencjometryczny i indukcyjny, dlatego wg. mnie może być jeszcze różnica w wiązce...

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 05 sty 2010, 16:54

Podłączce sie pod temat bo możliwe że coś takiego bede musiał zrobić, czyli do setki wrzucić osprzęt z A6 z AEL'a.
Nastawnik, komputer, przepływomierz, wiązka od silnika do pompy/nastanika, wiązka do przepływomierza, wtryski(to drugorzędna sprawa, bo na mniejszych też powinien chodzić ale docelowo 216..) Czy to wszystko? Czy np sterowanie turbo jest takie samo? Co z immo? W 100 go niema, czy elektronik to obejdzie? Np na stałe zamontuje pestke z kluczyka blisko czytnika immo ? Cała operacja może kosztować podobnie jak chip, a uwzględniając leciwy nastawnik może sie mi opłacić..
Wiem że ktoś tu tak robił tylko że w chyba A6 już..
Obrazek TDI +

bzyku2222
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 04 sty 2010, 21:08
Lokalizacja: czechowice- dziedzice

Post autor: bzyku2222 » 05 sty 2010, 17:24

to jak zostawię instalację z audi 100 c4 115KM a założę silnik z A6 140KM to i tak będę mieć 115KM, a czy to nie uszkodzi silnika??? :?:

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Rocznik: 1992
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 05 sty 2010, 20:29

a pedał gazu czy w 100 steruje pompe linką ?-
bo w a6 pedal gazu jest potencjometrem
Łan tu sri TDI :mrgreen:

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 05 sty 2010, 20:41

Też jest potencjometr, tylko sporo różnych ich było wg etki ;)

pedros
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 16 paź 2009, 14:57
Imię: Henryk.
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: pedros » 13 sty 2010, 18:50

Również podepnę się do tematu , obecnie u mnie w 100 C4 siedzi silnik AAS 2.4 D , chciałbym zrobić swapa na 2.5 tdi z a6 c4 lub coś w deseń . Panowie powiedzcie mi czy dużo jest z tym roboty , czy trzeba przerabiać również układ wydechowy ? czy łapy silnika zostają te same ? czy skrzynia będzie pasować ? i jakie elementy są mi niezbędne do ów swapa :-?

lukaszek_82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 12 lut 2010, 00:23
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: lukaszek_82 » 14 lut 2010, 20:51

Wrzuć końcuwki wtrysków inne z ael lub ahy i przyrost mocy bedzie podobny ja do tego bede sie zabierał tzn musze kase na wtryski uzbierać

arthurr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 277
Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk

Post autor: arthurr » 17 lut 2010, 10:37

lukaszek_82 pisze:Wrzuć końcuwki wtrysków inne z ael lub ahy i przyrost mocy bedzie podobny ja do tego bede sie zabierał tzn musze kase na wtryski uzbierać
w tym wątku:
c4-25tdi-ael-wtsyskiwacze-kocwki-vt491.htm#200048
pytasz czy mozna wrzucać inne końcówki i czy ktoś to robił i jak to chodzi, a w obecnym już polecasz, wypowiadasz się autorytarnie... mam prośbę: nie doradzaj czegoś czego nie jesteś pewny bo potem może ktoś mieć do ciebie pretensje. Nie wspominając już o wartości merytorycznej forum...

lukaszek_82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 12 lut 2010, 00:23
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: lukaszek_82 » 17 lut 2010, 10:56

Ja już dostałem duzo info na te temat na miala więc zaproponowałem tylko nic na siłe każdy zrobi jak uważa. Ale dzieki za uwagę;-) Pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja