Zrobiłem sobie dziś maratonik i poczytałem.
1. Z tego co widzę 216 już mijają się z ekonomią.
2. Jakiekolwiek zmiany na większe wpływają na żywotność układu korbowego. Jak to z tym jest, jak faktycznie jest ze spalaniem.
3.Dowiedziałem się też że jednak trzeba by po takiej modyfikacji ruszyć program.
Nie wiem w jakim stanie są moje wtryski, może już leją. Przypuszczam tylko że faktycznie są wyjechane ze względu na kąt wtrysku ok 100-110 w VAGu. Ustawienie mniejszego powoduje 10 sekundowe odpalanie ciepłego silnika. Wywnioskowałem że ciśnienie otwarcia już mocno się zmniejszyło przez co potrzeba tak późnego kąta. Czy moje rozumowanie jest poprawne ?
Najbardziej boję się o dalszą żywotność silnika po takiej modyfikacji. Mój 91r. silnik ma już ponad 350 000 km.
Dzięki za odpowiedzi
Pozdrawiam
[ ABP 2.5 115 KM] [100 C4] Wymiana końcówek wtrysków w 2.5 T
W takim razie ktoś chyba sknocił rozrząd, widać u mnie pięknie namalowane "korektorem" znaki.
Zacznę chyba od sprawdzenia wtrysków i pompy i ustawienia kąta na zegar.
Z drugiej strony, chciałbym sobie to ustawić samemu. Tylko jak wkręcić czujnik w pompę ?
Zacznę chyba od sprawdzenia wtrysków i pompy i ustawienia kąta na zegar.
Z drugiej strony, chciałbym sobie to ustawić samemu. Tylko jak wkręcić czujnik w pompę ?
I tak już zostawiłeś ? Próbowałeś może ustawić ok 65-70 ? U mnie powodowało to długie kręcenie.Andi 2.5 tdi pisze:Natomiast po zmianie rozrzadu jedyna wartosc na jakiej pali tak jak powinien to 110
- Hincó
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 759
- Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
Spalanie u mnie na 216 spadło minimum 0,5l do 1l. Ale stare pewnie już troche polewały-nie wiem... Pewnie jakbym poprawił program byłoby znacznie lepiej bo troche dymi..
Nie ruszałem programu bo zawsze coś wyskoczy innego do zrobienia
Narazie ok 30 tys zrobilem tak i powoli zakup się zwraca
A przyjmują obecne ceny paliwa to już się zwrócił 
vario, zużycie wtrysków- mniejsze ciśnienie otwarcia-otwierają się wcześniej- potrzeba opóźniać kąt. Jeżeli pompa-trzeba przyśpieszać...
A nie robiłeś na niedogrzanym silniku? Wtedy kat jest wcześniejszy...
Trzeba sprawdzić ciśnienia wtrysków i sam wtrysk sterujacy czy on Cie nie robi w konia...
Nie ruszałem programu bo zawsze coś wyskoczy innego do zrobienia

Narazie ok 30 tys zrobilem tak i powoli zakup się zwraca


vario, zużycie wtrysków- mniejsze ciśnienie otwarcia-otwierają się wcześniej- potrzeba opóźniać kąt. Jeżeli pompa-trzeba przyśpieszać...
A nie robiłeś na niedogrzanym silniku? Wtedy kat jest wcześniejszy...
Trzeba sprawdzić ciśnienia wtrysków i sam wtrysk sterujacy czy on Cie nie robi w konia...