Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ ABP 2.5 115 KM] [100 C4] Wymiana końcówek wtrysków w 2.5 T

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
vario
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 29 lip 2011, 20:37
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: vario » 06 sty 2012, 00:08

Zrobiłem sobie dziś maratonik i poczytałem.

1. Z tego co widzę 216 już mijają się z ekonomią.

2. Jakiekolwiek zmiany na większe wpływają na żywotność układu korbowego. Jak to z tym jest, jak faktycznie jest ze spalaniem.

3.Dowiedziałem się też że jednak trzeba by po takiej modyfikacji ruszyć program.

Nie wiem w jakim stanie są moje wtryski, może już leją. Przypuszczam tylko że faktycznie są wyjechane ze względu na kąt wtrysku ok 100-110 w VAGu. Ustawienie mniejszego powoduje 10 sekundowe odpalanie ciepłego silnika. Wywnioskowałem że ciśnienie otwarcia już mocno się zmniejszyło przez co potrzeba tak późnego kąta. Czy moje rozumowanie jest poprawne ?

Najbardziej boję się o dalszą żywotność silnika po takiej modyfikacji. Mój 91r. silnik ma już ponad 350 000 km.

Dzięki za odpowiedzi
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
vario
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 29 lip 2011, 20:37
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: vario » 06 sty 2012, 11:01

W takim razie ktoś chyba sknocił rozrząd, widać u mnie pięknie namalowane "korektorem" znaki.

Zacznę chyba od sprawdzenia wtrysków i pompy i ustawienia kąta na zegar.
Z drugiej strony, chciałbym sobie to ustawić samemu. Tylko jak wkręcić czujnik w pompę ?
Andi 2.5 tdi pisze:Natomiast po zmianie rozrzadu jedyna wartosc na jakiej pali tak jak powinien to 110
I tak już zostawiłeś ? Próbowałeś może ustawić ok 65-70 ? U mnie powodowało to długie kręcenie.

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 06 sty 2012, 12:21

Spalanie u mnie na 216 spadło minimum 0,5l do 1l. Ale stare pewnie już troche polewały-nie wiem... Pewnie jakbym poprawił program byłoby znacznie lepiej bo troche dymi..
Nie ruszałem programu bo zawsze coś wyskoczy innego do zrobienia :(
Narazie ok 30 tys zrobilem tak i powoli zakup się zwraca ;) A przyjmują obecne ceny paliwa to już się zwrócił ;)
vario, zużycie wtrysków- mniejsze ciśnienie otwarcia-otwierają się wcześniej- potrzeba opóźniać kąt. Jeżeli pompa-trzeba przyśpieszać...
A nie robiłeś na niedogrzanym silniku? Wtedy kat jest wcześniejszy...
Trzeba sprawdzić ciśnienia wtrysków i sam wtrysk sterujacy czy on Cie nie robi w konia...
Obrazek TDI +

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja