[A6 C4] temperatura oleju w trakcie jazdy
[A6 C4] temperatura oleju w trakcie jazdy
Witajcie,
wiem ze na forum byl juz poruszany taki watek ale nie znalazlem w nim odpowiedzi na swoje pytania. od kiedy zrobilo sie cieplo - ponad 20 stopni zauwazylem ze temp. oleju na trasie jest wyzsza niz w zimie.
silnik mam zalany castrolem pol-syntetykiem.
w zimie temperatura oleju byla na tej kresce miedzy 60 a 130 wiec podobno 90 stopni przy jezdzie ok 100km/h.
teraz przy bardzo spokojnej jezdzie - do 90-100 jest ok 100 stopni.
jednak jak tylko but pojdzie w podloge - 120-130 to temperatura skacze do jakis 110-115 stopni.
ostatnio przy 160 km/h (jechalem tak ok 3 minut) temperatura zbizala sie dosc szybko do 130 stopni. obroty na 5tym biegu ok 3000-3200..
czy to aby nie za duze wartosci ?
wiem ze w AAT nie ma chlodnicy oleju a w AELach juz sa, czy Wasze AELe sie tak nie grzeja ?
no i jak to jest z takimi silnikami jak ja mam ?
wiem ze na forum byl juz poruszany taki watek ale nie znalazlem w nim odpowiedzi na swoje pytania. od kiedy zrobilo sie cieplo - ponad 20 stopni zauwazylem ze temp. oleju na trasie jest wyzsza niz w zimie.
silnik mam zalany castrolem pol-syntetykiem.
w zimie temperatura oleju byla na tej kresce miedzy 60 a 130 wiec podobno 90 stopni przy jezdzie ok 100km/h.
teraz przy bardzo spokojnej jezdzie - do 90-100 jest ok 100 stopni.
jednak jak tylko but pojdzie w podloge - 120-130 to temperatura skacze do jakis 110-115 stopni.
ostatnio przy 160 km/h (jechalem tak ok 3 minut) temperatura zbizala sie dosc szybko do 130 stopni. obroty na 5tym biegu ok 3000-3200..
czy to aby nie za duze wartosci ?
wiem ze w AAT nie ma chlodnicy oleju a w AELach juz sa, czy Wasze AELe sie tak nie grzeja ?
no i jak to jest z takimi silnikami jak ja mam ?
- Dodek
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 466
- Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
- Imię: Damian
- Rocznik: 1992
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mielec
- Kontakt:
w mnie nigdy nie osiągnąlem nawet 130 stopni .
max przy butowaniu 140-150 - przez około 50 km - wskazówka osiągnęła około 100-110 stopni, - było to w lecie przy ponad 30 stopniach
przy jeździe do 120km/h wskazówka nigdy nie wychodzi pow 90 - raczej sztywno na tej kresce stoi, w mieście temp oleju nigdy nie podskoczyła w czasie np długiego stania w korkach,
podobnie rzecz sie ma jak z temp wody na wskaźniku - jakoś nigdy nie wskazuje że ten silnik sie przegrzewa,
olej mam w silniku mobil 0w40 - pełen synetetyk
max przy butowaniu 140-150 - przez około 50 km - wskazówka osiągnęła około 100-110 stopni, - było to w lecie przy ponad 30 stopniach
przy jeździe do 120km/h wskazówka nigdy nie wychodzi pow 90 - raczej sztywno na tej kresce stoi, w mieście temp oleju nigdy nie podskoczyła w czasie np długiego stania w korkach,
podobnie rzecz sie ma jak z temp wody na wskaźniku - jakoś nigdy nie wskazuje że ten silnik sie przegrzewa,
olej mam w silniku mobil 0w40 - pełen synetetyk
Łan tu sri TDI :mrgreen: