[A6 C4] Stuki przy odpaleniu (A6 C4 2.5 TDI 140KM)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 24 sty 2011, 20:47
- Lokalizacja: Rogoźnica (Dolnyśląsk)
[A6 C4] Stuki przy odpaleniu (A6 C4 2.5 TDI 140KM)
Witam.
Od ponad roku eksploatuje C4 2.5 TDI. Wszystko było super do czasu gdy po odpaleniu silnika zaczely wydobywac sie z niego dziwne odglosy.
Przez minute, dwie po odpaleniu silnik zaczyna stukac, po dodaniu gazu do ok 1400obr/min dzwiek ten zanika i po chwili wszystko wraca do normy. Silnik na wolnych obrotach pracuje rowno i cicho... To nie wszystko. Przy wlaczeniu klimatyzacji dzwiek ten powraca i jest doslownie taki sam jak chwile po odpaleniu silnika lecz nie zanika, dopiero po wyłączeniu klimatyzacji wszystko wraca do normy.
Od 2 dni przy skrecie w lewo badz w prawo na postoju stukanie to powraca.
Wydaje mi się że jest to wina sprężarki klimatyzacji bądź pompy wspomagania układu kierowniczego. jednak nie jestem pewien co jest naprawdę przyczyną tego stuku.
Prosiłbym o pomoc i fachowe doradztwo.
Pozdrawiam.
Vorsprung durch Technik ! ! !
Od ponad roku eksploatuje C4 2.5 TDI. Wszystko było super do czasu gdy po odpaleniu silnika zaczely wydobywac sie z niego dziwne odglosy.
Przez minute, dwie po odpaleniu silnik zaczyna stukac, po dodaniu gazu do ok 1400obr/min dzwiek ten zanika i po chwili wszystko wraca do normy. Silnik na wolnych obrotach pracuje rowno i cicho... To nie wszystko. Przy wlaczeniu klimatyzacji dzwiek ten powraca i jest doslownie taki sam jak chwile po odpaleniu silnika lecz nie zanika, dopiero po wyłączeniu klimatyzacji wszystko wraca do normy.
Od 2 dni przy skrecie w lewo badz w prawo na postoju stukanie to powraca.
Wydaje mi się że jest to wina sprężarki klimatyzacji bądź pompy wspomagania układu kierowniczego. jednak nie jestem pewien co jest naprawdę przyczyną tego stuku.
Prosiłbym o pomoc i fachowe doradztwo.
Pozdrawiam.
Vorsprung durch Technik ! ! !
Diesel POWER
co do pompy to raczej powinna (a wlasciwie nie powinna :D) charakterystycznie "wyć" przy kreceniu kolami - u mnie tak było, prawda taka "przez przypadek" wymienilem pasek pompy wspomagania i altka i wycie minelo.
co do stuków - to takie metaliczne glosne stukanie czy takie gluche ?
plyn do wspomagania w zbiorniku jest ? kiedy wymieniany ?
co do stuków - to takie metaliczne glosne stukanie czy takie gluche ?
plyn do wspomagania w zbiorniku jest ? kiedy wymieniany ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 24 sty 2011, 20:47
- Lokalizacja: Rogoźnica (Dolnyśląsk)
Vacum pompe wymieniałem 3 miesiące temu i sprawuję się dobrze.
Co do dźwięku to jest to dźwięk głośny, metaliczny z domieszką grzechotania
Pompa wspomagania wyje jak kolega wspomniał wiec ta hipoteza odpada.
Dziś zauważyłem ze już na wolnych obrotach słychać lekkie postukiwanie.
Możliwe że winny jest alternator bo przy włączeniu świateł dźwięk ten nasila się a po wyłączeniu zanika całkowicie.
Co do alternatora to jakie są przewidywane koszty jego naprawy bądź wymiany?
Co do dźwięku to jest to dźwięk głośny, metaliczny z domieszką grzechotania

Pompa wspomagania wyje jak kolega wspomniał wiec ta hipoteza odpada.
Dziś zauważyłem ze już na wolnych obrotach słychać lekkie postukiwanie.
Możliwe że winny jest alternator bo przy włączeniu świateł dźwięk ten nasila się a po wyłączeniu zanika całkowicie.
Co do alternatora to jakie są przewidywane koszty jego naprawy bądź wymiany?
Diesel POWER
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 54
- Rejestracja: 03 maja 2010, 17:23
- Lokalizacja: Hajnówka
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 24 sty 2011, 20:47
- Lokalizacja: Rogoźnica (Dolnyśląsk)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 54
- Rejestracja: 03 maja 2010, 17:23
- Lokalizacja: Hajnówka
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 24 sty 2011, 20:47
- Lokalizacja: Rogoźnica (Dolnyśląsk)
Witam ponownie :D
Sprawdziłem luz w sposób taki jak mi opisaliście... Co się okazuję jest dosyć spory wiec przyczyna stukania jest teraz oczywista.
Zastanawiam się czy kupić oryginalne używane koło pasowe czy nowy zamiennik rzekomo niemieckiego producenta które oferują na Allegro. Cena nowego zamiennika to ponad 400zł, a używanego oryginalnego od 150zł do 300zł. Cena oryginalnego kola pasowego walu korbowego Audi nie jest mi znana ale myślę że kręci się w granicach 1000zł?
Jeszcze jedna kwestia...
Czy wymiana tego kola pasowego jest skomplikowana? Jest możliwość zrobienia tego we własnym garażu? Jak mam być do tego przygotowany i co ewentualnie moze mnie czekać? Czy jazda z uszkodzonym kołem pasowym może spowodować większe jego uszkodzenie badź innych części lub podzespołow silnika?
Chciałem rownież serdecznie wam podziękować za pomoc w moim problemie! Pozdrawiam
Vorsprung durch Technik...
Sprawdziłem luz w sposób taki jak mi opisaliście... Co się okazuję jest dosyć spory wiec przyczyna stukania jest teraz oczywista.
Zastanawiam się czy kupić oryginalne używane koło pasowe czy nowy zamiennik rzekomo niemieckiego producenta które oferują na Allegro. Cena nowego zamiennika to ponad 400zł, a używanego oryginalnego od 150zł do 300zł. Cena oryginalnego kola pasowego walu korbowego Audi nie jest mi znana ale myślę że kręci się w granicach 1000zł?
Jeszcze jedna kwestia...
Czy wymiana tego kola pasowego jest skomplikowana? Jest możliwość zrobienia tego we własnym garażu? Jak mam być do tego przygotowany i co ewentualnie moze mnie czekać? Czy jazda z uszkodzonym kołem pasowym może spowodować większe jego uszkodzenie badź innych części lub podzespołow silnika?
Chciałem rownież serdecznie wam podziękować za pomoc w moim problemie! Pozdrawiam

Vorsprung durch Technik...
Diesel POWER
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 54
- Rejestracja: 03 maja 2010, 17:23
- Lokalizacja: Hajnówka
- no to wciśnij pomógłDiDiamondRec pisze:Chciałem rownież serdecznie wam podziękować za pomoc w moim problemie! Pozdrawiam![]()

a co do kół to montowałem kilka kół firmy CORTECO jak narazie żadnych reklamacji, oczywiście mowa tu o kołach nowych
- używane to to masz u siebie, a te które kupisz tez bliżej nie wiadomo kiedy się rozpadnie kup nowe i po problemie
- a co do wymiany to może być tak ze nieumiejętny demontaż koła pasewgo może doprowadzić do rozpięcia paska rozrządu

DiDiamondRec pisze: Czy jazda z uszkodzonym kołem pasowym może spowodować większe jego uszkodzenie badź innych części lub podzespołow silnika?
tak np. spadnie ci pasek wieloklinowy i zakręci się na kole pasowym wału korbowego co w efekcie końcowym może doprowadzić do zerwania paska rozrządu <boje się>
-nie znam Twoich umiejętności wiec nie wiem czy poradzisz

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 24 sty 2011, 20:47
- Lokalizacja: Rogoźnica (Dolnyśląsk)
Piotrek1204 wcisnąłem pomogł... Jeszcze raz dzięki!
Wspomniałeś też że wymieniałeś juz kilka razy to koło. Interesuje mnie jak się za to zabrać. Zapewne jest jakaś kolejność działań?
Nie mam super wiedzy i doświadczenia w mechanice pojazdowej ale jako technik mechanik poj. samochodowych przy wsparciu innego mechanika wydaje mi się że damy rade.
Bylem dzisiaj w sklepie z czesciam samoch. Facet sprzedajacy w tym sklepie powiedzial mi ze są dwa rodzaje kół pasowych wału korbowego. Jak sprawdzic rodzaj czy model danego koła?
Pozdrawiam!
Wspomniałeś też że wymieniałeś juz kilka razy to koło. Interesuje mnie jak się za to zabrać. Zapewne jest jakaś kolejność działań?
Nie mam super wiedzy i doświadczenia w mechanice pojazdowej ale jako technik mechanik poj. samochodowych przy wsparciu innego mechanika wydaje mi się że damy rade.
Bylem dzisiaj w sklepie z czesciam samoch. Facet sprzedajacy w tym sklepie powiedzial mi ze są dwa rodzaje kół pasowych wału korbowego. Jak sprawdzic rodzaj czy model danego koła?
Pozdrawiam!
Diesel POWER