[A6 C4 2,5 TDI AEL] pompa wtryskowa
[A6 C4 2,5 TDI AEL] pompa wtryskowa
witam audimaniaków mam pytanie czy kazda pompa wtryskowa wyjęta z innego AEL-a będzie pasowac do innego? słyszałem, że ponoc auto na innej pompie juz nie pojedzie ale ile w tym prawdy nie wiem, a najprawdopodobniej musze zacząc szukac innej pompy. z góry dzięki za odpowiedz. pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 199
- Rejestracja: 26 lip 2009, 08:33
- Imię: Michał
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Jeśli pompa jest sprawna to będzie działać z innym silnikiem ,ale sam tej wymiany chyba nie wykonasz bo pompę należy wyregulować ,więc trzeba wiedzieć co , gdzie i mieć czym to wykonać . A nie działają pewnie te kture zostały wymienione z powodu awarii lub żle ustawione . Poszukaj na forum / również na vw passat /
Pomogłem
A6 C6 brak wspomagania silnik 2.4

Pompa pasuje również od AAT, z tym, że w większości przypadków trzeba przełożyć nastawnik (w aat przeważnie były potencjometryczne, przynajmniej w A100).
Co do rzekładki samej pompy pamiętaj, że trzeba ustawić czujnik RSW na napięcie takie, jak miałeś w starej pompie. Sprawdzasz to w Engine->MB->001->pozycja bodajże 2 lub 3, będzie w [V] (coś około 0,74).
BTW dlaczego chcesz zmieniać pompę? Jaka jest tego przyczyna? Zanim to zrobisz odpisz, bo może naprawa będzie łatwa, lekka i przyjemna, a przy okazji zaoszczędzisz sporo $$.
Najlepiej jakbyś podał jakieś logi
Co do rzekładki samej pompy pamiętaj, że trzeba ustawić czujnik RSW na napięcie takie, jak miałeś w starej pompie. Sprawdzasz to w Engine->MB->001->pozycja bodajże 2 lub 3, będzie w [V] (coś około 0,74).
BTW dlaczego chcesz zmieniać pompę? Jaka jest tego przyczyna? Zanim to zrobisz odpisz, bo może naprawa będzie łatwa, lekka i przyjemna, a przy okazji zaoszczędzisz sporo $$.
Najlepiej jakbyś podał jakieś logi

Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual
sprawa wygląda tak, oddałem auto na wymianę rozrządu i po jego odebraniu zadzwonił do mnie mechanik ze wszystko jest ok i ze jezdzie sie przejechac i po jakims czasie zadzwonił ponownie ze auto nagle straciło moc, bardzo kopci i pompa wylewa duze ilosci paliwa ( była juz troche nieszczelna ) po czym znalazł jakiegos magika który podpiął auto pod komputer cos tam pokasował cos pogrzebał i wysztsko było ok, pojechalem po auto i po przejechaniu jakichs 20 km stało się to samo, spadek mocy, w silniku metaliczny odgłos i kopcenie na niebiesko.
to tyle co moge ci powiedziec. wiecej juz nic nie wiem.

Pompa to napewno pasuje a nastawniki to są taki same po 1992r ja w swoje wymieniłem od 140km i bez problemu zapalił tylko musiałem ustawi dawkę paliwa metodą bez vaga udało się i to robiłem na pracującym silniku jeśli dawka była za duża to silnik pracował nie równo a jeśli była za mała to ciężko palił ja ustawiłem jak największą
- GrzesiekA6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 167
- Rejestracja: 29 kwie 2008, 21:21
- Lokalizacja: szczecin
Napiszę tutaj co się stało z moją pompą.
Została ona zeżarta przez kwas z paliwa (?), ciekawe skąd kwas w paliwie na stacji czyżbyśmy lali do zbiorników odbarwiany opał?
Jutro mam dostać drugą pompę do tego trzeba zrobić płukanie zbiornika.
A jako ciekawostka nowa pompa w ASO kosztuje niecałe 7tys zł ze zniżką jeżeli oddamy starą pompę
...
Została ona zeżarta przez kwas z paliwa (?), ciekawe skąd kwas w paliwie na stacji czyżbyśmy lali do zbiorników odbarwiany opał?
Jutro mam dostać drugą pompę do tego trzeba zrobić płukanie zbiornika.
A jako ciekawostka nowa pompa w ASO kosztuje niecałe 7tys zł ze zniżką jeżeli oddamy starą pompę
...
- GrzesiekA6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 167
- Rejestracja: 29 kwie 2008, 21:21
- Lokalizacja: szczecin