Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C4 2,5Tdi 115KM] podgrzewanie świec działa tylko rano ..

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Imhoteba
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 04 wrz 2008, 18:24
Lokalizacja: Bstok

[A6 C4 2,5Tdi 115KM] podgrzewanie świec działa tylko rano ..

Post autor: Imhoteba » 06 lis 2008, 15:51

witam,
mam kłopot z odpalaniem auta, po wymianie akumulatora auto praktycznie odpala za każdym razem, ale dzisiaj jak uruchomiłem o 11 i przejechałem 10km, następnie postał 4h i już kręciłem ok 3minut rozrusznikiem dopiero wtedy uruchomił się silnik.
Pierwszy raz o 11 rano komputer pokazał 0 stopni i kontrolka podgrzewania świec świeciła ok 7s, następnie po kręceniu rozrusznikiem ok 10s silnik się uruchomił. o godz 15 komputer pokazywał 1stopień C, kontrolka podgrzewania świec już się nie zapaliła i byłem zmuszony kręcić rozrusznikiem ok 3min aż uruchomił się silnik.
Generalnie zauważyłem, że kontrolka podgrzewania świec zawsze świeci mi się przy pierwszym uruchomieniu po nocy ale w dzień już nie, nawet jak silnik wydaje się być zupełnie zimny, sądzę że trudności w uruchomieniu biorą się z braku podgrzewania świec i teraz mam pytanie od czego zacząć poszukiwania.
Czy jest uszkodzony czujnik temperatury powietrza z otoczenia mimo że pokazuje faktyczną zewn temp czy moze czujnik temperatury płynu chłodniczego a może ktoś wie co kieruje długością podgrzewania świec bo zauważyłem, że czym zimniej to dłużej grzeją dzisiaj 7s ale wcześniej ok 4 czy nawet 3 sekund przy temp na zewn 6 stopni.

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 96
Rejestracja: 23 paź 2008, 19:34
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 06 lis 2008, 19:51

ÂŚwiece zaczynają grzać poniżej temperatury 3-5stopni C powyżej 0. Poza tym przy obecnych temperaturach silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa nie powinien mieć zadnych problemów z rozruchem. Do sprawdzenia są następująco, statyczny kąt wtrysku (i tu stawiam że to będzie to) dawka startowa, dawka na nastawniku, to czy nie jest zapchany filtr i czy nie cofa się paliwo, na samym końcu świece żarowe ale tylko tak na wszelki wypadek jak by przyszły mrozy. Generalnie obstawiam na zły kąt statyczny wtrysku <ok>

Imhoteba
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 04 wrz 2008, 18:24
Lokalizacja: Bstok

Post autor: Imhoteba » 28 lis 2008, 08:28

panowie z serwisu stwierdzili, że jest do wymiany korpus pompy wtryskowej za ok 700pln netto, czy mógłby ktoś doradzić gdzie kupić taki element używany w niższej cenie bo nie sądzę, że jest potrzebny nowy
dziękuję i pozdrawiam

arekr22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 27 sie 2008, 10:39
Lokalizacja: OSTROLEKA

Post autor: arekr22 » 28 lis 2008, 20:59

Radzilbym dobrze sie upewnic co do glowiczki

bo jesli jest zuzyta to objaw jest taki

ze na zimnym pali super

a jak sie zagrzeje
trzeba meczyc rozrusznikiem

Awatar użytkownika
pawel445
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 22 gru 2007, 15:25
Lokalizacja: Wawa/Łuków

Post autor: pawel445 » 28 lis 2008, 22:59

Nie dalej jak tydzien temu miałem dokładnie to samo. Samochód palił tylko rano, a później, jak wychodziłem z pracy nie mogłem go odpalic, naszczęscie mam dodatkowy przycisk do podgrzewania swiec- zrobiony własnie ze względu na glowiczke która sprawia czasem problemu w lato gdy chce odpalic na gorącym silniku, ci co to mieli to znają problem, ale do rzeczy, sprawdzone były swiece- grzały wszystkie, akumulator- wporządku, co się okazało,mój tata odnalazł problem bez jazdy po serwisach - trzeba było przyspieszyc zapłon, nie wiem o ile u ciebie ale u mnie wystarczyło ze 4 mm przesunąć i problem znikł zupełnie, przy takich samych okolicznosciach , przy których nie chciał palic pali teraz dosłownie na dotyk, spróbuj najpierw tego i nic nie wymieniaj. Bo chyba serwis robi cię troche w "balona"

Imhoteba
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 04 wrz 2008, 18:24
Lokalizacja: Bstok

Post autor: Imhoteba » 29 lis 2008, 09:22

dokładnie to samo mówił mi mechanik ze być może wystarczy przesunąć zapłon o 4mm, ale wyszło to rano następnego dnia jak podstawiłem im auto, okazało się że skręcony jest gwint na śrubie i delikatne pękniecie gdzie dochodzi przewód z paliwem i wtedy zasysa powietrze, stwierdził że nie ma możliwości naprawy tego należy wymienić korpus
Niestety powiedział że jak sama zmiana korpusu to koszt 450pln przerzucenia a jak przyniosę całą pompę to 180pln
nr pompy jaką mam kupić to 460 415 999
i stąd moje pytanie gdzie kupić najtaniej taką pompę

dziękuję i pozdrawiam

arekr22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 27 sie 2008, 10:39
Lokalizacja: OSTROLEKA

Post autor: arekr22 » 30 lis 2008, 16:20

Niestety pompy nie sa tanie
z uzywkami jest tak ze nie wiadomo co sie trafi
znajdz dobrego pompiarza i wszystko

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja