Mam Audi A6 C4 2.5TDI AEL 96r, w którym występują następujące problemy (wiem, że tematy poruszane dosyć obszernie i to niedawno, chodzi mi głównie o to czy to wszystko może być jakoś powiązane i zebranie wszystkiego w całość):
Dwa miesiące temu robiłem regenerację pompy wtryskowej (koszt 400zł). Po regeneracji bardzo wzrosło średnie spalanie (w cyklu mieszanym), tj. z około 8l/100km do około 12,5l/100km. Początkowo tłumaczyłem to tym, że jeżdżę dużo po mieście, a potem tym, że zaczęło być mroźno, ale w końcu po konsultacji z kolegą doszedłem do wniosku, że coś jest nie tak. I tu pierwsze pytanie: czy to może być źle ustawiona dawka paliwa lub kąt wyprzedzenia wtrysku lub coś podobnego po regeneracji?
Kolejna rzecz jest taka, być może nie jest to nic dziwnego, ale zapytam: odpalam zimny silnik - dymienie z tłumika nie występuje, ale już po około 30 sekundach zaczyna mocno dymić na biało aż do momentu rozgrzania silnika. Czy coś może być nie tak i czy może występować powiązanie ze wzrostem spalania?
Następna sprawa to problem z obrotami na biegu jałowym. Występuje tylko wtedy, gdy temp. silnika to 90°C. Objawia się minimalnym falowanie obrotów, konkretnie jakby na chwilę obroty spadały o około 50. Co z tym zrobić? Czy to wina złej regeneracji pompy czy może złych ustawień?
[ AEL 2.5 140 KM] Dymienie, wzrost spalania, falowanie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 07 sie 2012, 11:59
- Lokalizacja: Łuków
Co do spalania-pewnie ustawili ci dawkę na oko zamiast VAGiem i auto więcej pali.
Co do dymienia-mam podobnie i bym się tym nie przejmował.
Co do falowania obrotów-stawiam na przybrudzony nastawnik
Odnośnie ceny regenaracji pompy...bardzo drogo.Komplet uszczelek kosztuje niecałe 50zł,a za robocizne z wyjęciem i włożeniem pompy oraz ustawieniem dawki i kąta wtrysku biorą u mnie 150zł.Pozdrawia
Co do dymienia-mam podobnie i bym się tym nie przejmował.
Co do falowania obrotów-stawiam na przybrudzony nastawnik
Odnośnie ceny regenaracji pompy...bardzo drogo.Komplet uszczelek kosztuje niecałe 50zł,a za robocizne z wyjęciem i włożeniem pompy oraz ustawieniem dawki i kąta wtrysku biorą u mnie 150zł.Pozdrawia
Audi A6 2.5 TDI AEL Avant Proline z przebiegiem ponad pół mln km
Vorsprung durch Technik
"Ropa daje kopa:-)"
Vorsprung durch Technik
"Ropa daje kopa:-)"
Z całym szacunkiem ale AEL to nie Q7.Pompiarze biorą za uszczelnienie 400,mój mechanik 150zł...rafoo pisze:150 to ktos chyba na lewo w szopie naprawia samochody. Potrzebna dobra diagnostyka komputerowa. Sprawdzenie konnta wtrysku jesli jest dobry to zalezy jaka to byla regeneracja? za 400zl to chyba nic powaznego.
Audi A6 2.5 TDI AEL Avant Proline z przebiegiem ponad pół mln km
Vorsprung durch Technik
"Ropa daje kopa:-)"
Vorsprung durch Technik
"Ropa daje kopa:-)"
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 07 sie 2012, 11:59
- Lokalizacja: Łuków
Dzięki za odpowiedź. W takim razie jadę w tym tygodniu do mechanika i będzie poprawiał do skutku.
Mam jeszcze jedno pytanie: po odpaleniu zimnego silnika trochę nierówno pracuje i nie ma mocy. Czy to może być świeca żarowa? Kontrolka od świec gaśnie, po około 10 sekundach normalnie słychać charakterystyczne "pyknięcie", odpala dobrze.
Mam jeszcze jedno pytanie: po odpaleniu zimnego silnika trochę nierówno pracuje i nie ma mocy. Czy to może być świeca żarowa? Kontrolka od świec gaśnie, po około 10 sekundach normalnie słychać charakterystyczne "pyknięcie", odpala dobrze.
Ta nierówna praca to pewnie któraś spalona świeca,może dwie,a co do muła na zimnym mam tak samo-auto jest ospałe-szczególnie czuć to zimą,gdy auto stoi w mróz pod chmurką.Nie znalazłem rozwiązania.
Audi A6 2.5 TDI AEL Avant Proline z przebiegiem ponad pół mln km
Vorsprung durch Technik
"Ropa daje kopa:-)"
Vorsprung durch Technik
"Ropa daje kopa:-)"
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 07 sie 2012, 11:59
- Lokalizacja: Łuków
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga