
[ AEL 2.5 140 KM] Czasem szarpie
[ AEL 2.5 140 KM] Czasem szarpie
Witam od jakiegoś czasu, oczywiście jak to bywa, (zaznacze wyraźnie) "PO" kupnie nowego auta zaczęło co jakiś czas szarpać silnikiem. Szarpie, chodzi nie równo, i żeby się pozbyć tego szarpania musze zrzucić z biegu i podkręcić silnik do 5k obrotów i jak puszcze to szarpanie znika. Czy ktoś wie o co chodzi? Podłączałem ostatnio ją pod vaga i pokazało "nie prawidłowe sterowanie silnikiem" czy coś w tym stylu. Bardzo mnie to martwi ponieważ jestem studentem i coś czuje że czeka mnie duży wydatek
. Pozdrawiam i czekam na pomysły jak usunąć tą usterke.

Nie równa praca i szarpanie podczas jazdy to miedzy innymi objaw brudnego lub uszkodzonego nastawnika pompy wtryskowej. Nie wiem czy czasem wtrysk sterujący nie ma tutaj też jakiegoś znaczenia.... Co do błędu "nie prawidłowe sterowanie silnikiem" to pierwszy raz słyszę o takim błędzie, czy błąd po wykasowaniu pojawił sie ponownie? Podaj dokładny kod błędu i pełną nazwę może wtedy uda się coś z tego odczytać... Pozdrawiam.
Kurcze co do błędu to właśnie taki napis widniał na wyświetlaczu urządzonka którego podpinał mi ( może troche go przekręciłem, ale taki mniej więcej był), nie jestem w stanie jak na razie określić dokładnie kodu błędu (głupi jestem bo nie zapisałem go od razu). Przed świętami dopiero sprawdze czy błąd się powtórzył bo wtedy dopiero do domu wróce. A szarpanie nie odbywa się tylko w czasie jazdy, jak auto stoi odpalone to czasem też. Napisałeś że może być brudny lub uszkodzony nastawnik pompy. Czy jestem w stanie sam go wyczyścić lub ocenić na uszkodzony bez wycieczki do warsztatu? Ogólnie mam prośbę jeśli już piszecie że może być uszkodzone to lub tamto, to zależało by mi na tym żebyście od razu napisali czy można to samemu wyczyścić, naprawić lub wymienić. Z góry dziękuje 

- Hincó
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 759
- Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
Extrs, wpisz w szukajke czyszczenie nastawnika i bedziesz wiedział czy dasz rade czy nie, wydaje mi się że nie a kosztuje to w mojej okolicy od 120zł...
U mnie czasami szarpnęło też jak wtrysk sterujący był walnięty-ale w Twoim przypadku trzeba zacząc od nastawnika...
Błedem o komunikacji się nie przejmuj, przynajmniej narazie
u mnie też wypluwa i nic z tego nie wynika 
U mnie czasami szarpnęło też jak wtrysk sterujący był walnięty-ale w Twoim przypadku trzeba zacząc od nastawnika...
Błedem o komunikacji się nie przejmuj, przynajmniej narazie


Nie jest to sytuacja w której jednoznacznie można określić przyczyne dolegliwości.... Sprawdź jeszcze czy idzie dużo bąbelków w przezroczystym wężyku od filtra do pompy. Jeśli jest jakaś nieszczelność lub zapchany filtr to pompa może się zapowietrzać dając właśnie takie dziwne efekty. A problemów z odpalaniem zimnego silnika lub jak chwile postoi nie ma?
Ten błąd ze sterowaniem silnika to raczej skłania nas w stronę układu wtryskowego
Ten błąd ze sterowaniem silnika to raczej skłania nas w stronę układu wtryskowego

Z odpalaniem zimnego silnika nie ma większych problemów, od razu odpala, może gdyby się uczepić to może minimalnie nie równo chodzi ale po chwili w raz z zmniejszaniem się obrotów na niższe przestaje i jest normalnie, wręcz idealnie, gdy silnik się już rozgrzeje to sami mechanicy są zaskoczeni jak ładnie pracuje mój silnik, nawet zawory nie stukają:). Problem z szarpaniem pojawia się średnio co 150 km.
Witam po krótszej przerwie, miałem ostatnio troche czas więc pojechałem do znajomego żeby mi podpiął swój komputer i odziwo błędu nie było ani jednego. Czysto dosłownie nic
Nie wiem czy się z tego powodu cieszyć czy może zacząć płakać. Wymieniłem filtr paliwa czuć jednak delikatną różnice auto zaczęło ładniej pracować przy zimnym silniku. Szarpanie się pojawia ale jest o wiele słabsze niż przedtem i rzadziej występuje. Nastawnika pompy wtryskowej nie czyściłem bo raczej mnie to przerasta a żeby dać to komuś do roboty to w chwili obecnej poprostu mnie nie stać :P . Aby już nie rozpoczynać nowego tematu z moim kolejnym problemem to może wspomnę o nim w tym temacie. Otóż od początku ciekło mi ze zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego, gdy za którymś razem z kolei ubyło mi płynu to zaczął mi mrygać i drzeć się kontrolka od poziomu płynu w zbiorniczku. Postanowiłem więc go wymienić razem z czujnikiem . Płyn już nie cieknie, ale kontrolka nadal mryga i się drze. Co zrobić ? Jak żyć ? :P sprawdziłem styki, przeczyściłem konektorki a to nadal mi mryga przez cały czas. Jadąc po zmierzchu poprostu nie idzie wytrzymać...
