Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4] AAT 2.5 tdi muł

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
naspin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 27 cze 2011, 17:10
Lokalizacja: Legnica

[A6 C4] AAT 2.5 tdi muł

Post autor: naspin » 27 cze 2011, 18:45

Część, od niecałego roku posiadam audi a6 2.5 TDI 115KM, 6 biegowe, ostatnio jeżdżąc trochę 1.9 TDI 110KM w innym aucie (audi a4) uważam, że moje a6 jest zamulone. Do 2 tys nic się nie dzieje (mając 1300-1500 obr i np. 4 bieg dając pedał w podłogę zero reakcji). Powyżej 2000obr ciągnie nieźle, ale żeby jechać w miarę dynamicznie trzeba go trzymać około 3000obr, wiem że auto dużo waży itp itd. Ciśnienie na cylindrach 25 atm na wszystkich 5 takie same. Pompa w zimie miała nastawiany nastawnik, pali przy - 25 na dworze (nie powiem że super ale po 15-20 sek odpala, po czym obroty około 950-1000 przez 30s i spadają do 750-800), przy temperaturze jaką mamy teraz pali od strzała. Teoretycznie jeździłbym dalej ale mam też VW LT z tym silnikiem tylko że 109KM (zmienna geometria turbiny) i auto mimo wagi 2500kg (autolaweta) zapier....nicza, szybciej się wkręca i jakoś tak swobodniej pracuje na wolnych (około 900obr), odpala w zimie po 3sek kręcenia ! Może macie jakieś porady?
PS. forum czytam od momentu zakupu audi, ale dopiero teraz się zarejestrowałem.

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 27 cze 2011, 21:54

AAT już w założeniu nie robi szału i jest wersją spacerową jeżeli nie jest modyfikowany (sam miałem i wiem jaka jest różnica) i AELem to możesz sie w miare równać ze 110
P.S. - daleko nie rezydujesz ode mnie
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 27 cze 2011, 22:09

Wg mnie wszystko w normie, AAT to muł. Zmień mu wtryski na 0,216 to a3 110PS 3drzwiowe będziesz mógł próbować objechać <radocha>
AEL to prędzej można porównywać. AAT to do 90 i w takim np golfie to nie wiem czy by nie objechało a6 ;) No i brak zmiennej geometri-trzeba kręcić ;)
Obrazek TDI +

Awatar użytkownika
Lipton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 836
Rejestracja: 27 lip 2010, 17:51
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Lipton » 28 cze 2011, 08:18

powiem szczerze że ael na niskich biegach to szału nie robi ;) on potrzebuje czasu ;)
praktycznie każdy 1.9 czy to 90 czy 110 czy 130 koni to but w podłogę i od razu jedzie ;)
a u nas nie należy tak jeździć ;) bo i tak nie bd tego samego efektu ;) v-ka też się lepiej od ael zbiera ;D
Obrazek

gość_

Post autor: gość_ » 28 cze 2011, 08:44

czy AEL czy AETk na niskich obrotach oba są zamulone. Dopiero przy wyższych obrotach jak zauważyłeś naspin, te silniki pokazują pazurek.
Wg mnie wszystko jest ok.

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 28 cze 2011, 13:01

oba te silniki zaczynają mieć werwę pow 2,5tyś obr ale proporcjonalną do swoich mocy i te 25kucy różnicy pomiędzy nimi stanowi jednak bardzo odczuwalną różnicę przyjemności jazdy
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 28 cze 2011, 15:25

Panowie, ale na lata w których były te auta produkowane to był szał, w epoce maluchów polonezów skodziszy ... no ale żyjmy dniem dzisiejszym.
Ten temat mi przypomniał jak to było jak u mnie było ori 115ps... chyba bym auto zmieniał teraz :P
A silniki w dostawczakach itp to inna bajka, do czego innego przystosowane, inny zakres obrotów i możliwości obciązeń itp...
Obrazek TDI +

naspin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 27 cze 2011, 17:10
Lokalizacja: Legnica

Post autor: naspin » 28 cze 2011, 18:26

No właśnie jechałem jeszcze dzisiaj golfem 1.9 90KM to chyba porównywalnie się moje auto zbiera, z tym że tak jak mówicie tam inaczej jest moc oddawana. Powiedz mi jaki koszt ewentualnej modyfikacji AAT żeby to w miarę szło, wcześniej autem jeździłem 200km dziennie to moc mi nie przeszkadzała ważne że zawsze dojeżdżało do celu, mało paliło itd a teraz jak zmieniłem pracę na taką "na miejscu" to zaczynam kombinować nad albo zmianą auta albo przyspieszeniem obecnego.

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 28 cze 2011, 18:31

zmienisz końcówki wtryskiwaczy na 0,216 i skorygujesz do nich ustawienia pompy i jeżeli silnik masz zdrowy to bedziesz miał rogala na twarzy :]
koszt od 1000zł wzwyż w zależności od własnego wkładu pracy jak i możliwości
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

naspin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 27 cze 2011, 17:10
Lokalizacja: Legnica

Post autor: naspin » 28 cze 2011, 18:48

rozumiem ze wtrysk sterujacy tez z taka sama koncowka? a orientuje sie ktos jakie sa wtryski w T4 151KM czy w LT 109KM?

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 28 cze 2011, 21:43

Szukaj tych od 150 ps. Ja np założyłem nie bosche i nie narzekam, szukaj cowboy'a na forum golfa, dobre ceny ma. Musisz wszystkie pięć zmienić na raz. Oczywiscie z regulacją profesjonalną. Możesz też od AELa kupić wtryski/końcówki-niewielka róznica, 0,210 vs 0,216. Bez korekty softu ja np objeżdżam seryjnego AELa ;)
Zobacz w raporty jak mi spalanie spadło od tego czasu ;) Chwile zajęło jak wszystko poregulowałem (dawka i kat) bo z początku było 10/100 i batory a teraz git ;)
Obrazek TDI +

piotrekyrtum
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 22 sie 2010, 20:09
Lokalizacja: kielce

Post autor: piotrekyrtum » 30 cze 2011, 16:47

Kolego, mój AAT też był bardzo zamulony, myślałem że to normalne dla auta w tym wieku, ale postanowiłem sprawdzić stan katalizatora, okazało się, że jest kompletnie zapchany, zrobiłem w nim dziurę,różnica kolosalna.Jeśli nie sprawdzałeś wydechu, to moze być to :)
Pozdrawiam.

naspin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 27 cze 2011, 17:10
Lokalizacja: Legnica

Post autor: naspin » 02 lip 2011, 12:02

wydech mam oryginalny od początku do końca audi z 96 roku, kat siedzi więc zajrzę do niego w tygodniu, dzięki

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl