panowie otóż nikt nie potrafi mi pomóż już każdy mnie odsyła gdzie indziej bo nie mają czasu.
Mój problem polega na tym że gdy zimny jest silnik np po nocy to gdy rano zapalę silnik chodzi ładnie pięknie a tylko dodam lekko gazu silnik zaczyna chodzić nie równo tzn nie pali na któryś cylinder i w tym momencie zaczyna strasznie kopcić na niebiesko tak jak by się zapowietrzał ma gryzące spaliny tak woskuję,złapie temperaturę około 60* wszystko ustaję nawet dymka nie puści,ma siłę i ciągnie od razu,powiem co było robione
-uszczelka bo nie grzał i się gotowało
-wtryski
-pompa wtryskowa
-sprawdzony i ustawiony rozrząd.
-zwiększona dawka paliwa
nie sprawdziłem świec żarowych ale wydaje mi się że nie będą winne za to bo pali jak zimny od strzała ale mogę ewentualnie sprawdzić już to sam.
żadnych błędów na vag-com,jedynie co zauważałem to skacząca dawka paliwa np z 3,6mg na 8,0 mg jak nie pali na jeden gar,ręce mi już opadają,nie wiem czy wymienić silnik czy co bo ale szkoda mi bo tyle kasy włożyłm i dalej nic.
[ AEL 2.5 140 KM] a6 gdy zimny kopci na niebiesko i nie pali
- PiwnoBrody
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 16 mar 2014, 12:03
- Lokalizacja: Warszawa
Niebiesko czyli pali olej innej opcji nie ma. Sprawdzałeś gdzieś kompresję ? Usterka może być "mała" a to dla tego że jeśli po nagrzaniu nie dymi to znaczy że już niewielkie rozszerzenie "uszczelnia" wycieka. Ja bym obstawiał pierścienie na tłokach.
Dlatego ja bym sprawdził kompresję na cylindrach na zimnym silniku.
Dlatego ja bym sprawdził kompresję na cylindrach na zimnym silniku.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 460
- Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
- Imię: Krzysiek
- Rocznik: 1995
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnosląski
wita,panowie kompresja jest mierzona po 27 na 5 garach,głowica była regenerowana,czyli planowanie,zawory,prowadnice itp głowica zrobiona na tip top,mechanik który stwierdził że uszczelka pod głowicą miał rację bo teraz grzeje ale nie pali na jeden lub dwa gary rano jak się go odpali po chodzi sobie 5 min i pracuje już normalnie,dodam że spaliny które wydobywają się są strasznie gryzące i czuć nie spaloną ropę,podejrzewam jeszcze szklanki od zaworów że rano olej gęsty i mogą się podwieszać aż olej się nie zagrzeje co o tym myślicie panowie jest taka opcja???
a czy może wiecie jak wejście vagiem w dawkę startową bo w vw 12233 i loguj a tu nie da się.
a czy może wiecie jak wejście vagiem w dawkę startową bo w vw 12233 i loguj a tu nie da się.
lisek666
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 460
- Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
- Imię: Krzysiek
- Rocznik: 1995
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnosląski
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 460
- Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
- Imię: Krzysiek
- Rocznik: 1995
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnosląski
PiwnoBrody, gdyby to był olej to kopciłby cały czas
dla sterowników z końcówką 401P login to 22155 lub 22158
z rana jeśli szklanki się nie tłuką to raczej nie tu jest problem, zrób loga na zimnym silniku grupa 04 i wywołaj tą sytuację tak aby było widać co się dzieje, zakładam że pompa może nie nadążać z aktualnym kątem wtrysku za zadanym.
daj jeszcze loga grupy 01 i 013 w sytuacji kiedy to się dzieje.
a ponadto daj statyczny log grupy 00 w BS te logi powiedzą nam bardzo dużo co się dzieje z dawką i kątem wtrysku, czyli podstawowymi parametrami mającymi wpływ na równobieżność pracy silnika.
po za tym sprawdź czy ECU nie wyrzuca błędów czujnika położenia i prędkości wału korbowego, błędu wtryskiwacza sterującego, lub kąta wtrysku, regulacja po za zakresem
[ Dodano: 2014-05-03, 14:08 ]
lisek666 zwiększając nastawnikiem zwiększasz wszystkie maksymalne dawki, czyli zarówno rozruchową, jak i maksymalną.
a na wolnych obrotach nie zależnie od tego czy masz na vagu ustawione 2,2mg czy 7mg.
faktyczna dawka jest taka sama, zmienia się tylko wychylenie nastawnika,
wynika to ze specyfiki działania silnila, gdzie mocą sterujesz doprowadzając odpowiednią ilośc paliwa do cylindra, więc niezależnie jaką dawkę ustawisz na wolnych obrotach, to przy tych samych wolnych obrotach moc silnika jest taka jak są jego straty, czyli mamy stan równowagi i silnik pracuje ze stałymi obrotami,
jeśli zwiększysz dawkę to obroty wzrosną.
zauważ że jeśli ustawiasz na pracującym silniku dawkę nastanikiem czy vagiem, to w momencie jej zwiększenia obroty wzrosną na moment po czym spadają.
przestawiając vagiem dawkę zmieniacie tylko odczyt, i to w małej skali obrotów bo to przeskalowanie działa do około 2200-2500rpm, zwiększając dawkę nastawnikiem, zwiększacie dawki maksymalne dla odpalania i pedału gazu w podłodze, ale na wolnych obrotach czy pośrednich zmianie sie tylko wychylenie nastawnika, ale nie faktyczne dawki,
pamiętajcie że wpływ na to ile paliwa wlewamy do silnika ma nasza prawa stopa i to w sposób bezpośredni, mapy w sterowniku jedynie ograniczają dawki w SPAM do aktualnego ciśnienia doładowania, poboru powietrza przez silnik, i jego obrotów
dla sterowników z końcówką 401P login to 22155 lub 22158
z rana jeśli szklanki się nie tłuką to raczej nie tu jest problem, zrób loga na zimnym silniku grupa 04 i wywołaj tą sytuację tak aby było widać co się dzieje, zakładam że pompa może nie nadążać z aktualnym kątem wtrysku za zadanym.
daj jeszcze loga grupy 01 i 013 w sytuacji kiedy to się dzieje.
a ponadto daj statyczny log grupy 00 w BS te logi powiedzą nam bardzo dużo co się dzieje z dawką i kątem wtrysku, czyli podstawowymi parametrami mającymi wpływ na równobieżność pracy silnika.
po za tym sprawdź czy ECU nie wyrzuca błędów czujnika położenia i prędkości wału korbowego, błędu wtryskiwacza sterującego, lub kąta wtrysku, regulacja po za zakresem
[ Dodano: 2014-05-03, 14:08 ]
lisek666 pisze:no pompie zwiększasz nastawnikiem tylko dawkę paliwa,a nie dawkę startową która chce sprawdzić lecz nie mogę w nią wejść.
lisek666 zwiększając nastawnikiem zwiększasz wszystkie maksymalne dawki, czyli zarówno rozruchową, jak i maksymalną.
a na wolnych obrotach nie zależnie od tego czy masz na vagu ustawione 2,2mg czy 7mg.
faktyczna dawka jest taka sama, zmienia się tylko wychylenie nastawnika,
wynika to ze specyfiki działania silnila, gdzie mocą sterujesz doprowadzając odpowiednią ilośc paliwa do cylindra, więc niezależnie jaką dawkę ustawisz na wolnych obrotach, to przy tych samych wolnych obrotach moc silnika jest taka jak są jego straty, czyli mamy stan równowagi i silnik pracuje ze stałymi obrotami,
jeśli zwiększysz dawkę to obroty wzrosną.
zauważ że jeśli ustawiasz na pracującym silniku dawkę nastanikiem czy vagiem, to w momencie jej zwiększenia obroty wzrosną na moment po czym spadają.
przestawiając vagiem dawkę zmieniacie tylko odczyt, i to w małej skali obrotów bo to przeskalowanie działa do około 2200-2500rpm, zwiększając dawkę nastawnikiem, zwiększacie dawki maksymalne dla odpalania i pedału gazu w podłodze, ale na wolnych obrotach czy pośrednich zmianie sie tylko wychylenie nastawnika, ale nie faktyczne dawki,
pamiętajcie że wpływ na to ile paliwa wlewamy do silnika ma nasza prawa stopa i to w sposób bezpośredni, mapy w sterowniku jedynie ograniczają dawki w SPAM do aktualnego ciśnienia doładowania, poboru powietrza przez silnik, i jego obrotów
Jest:Golf MK2 1.9TD 213KM/366Nm
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie
Audi 100 C4 AAT Avant automat.
Audi Coupe B3 2.2 KV=> swap na 2.5TDI AAT, 154KM/293Nm=> K24-7001 skrzynka FHN = 161KM/374Nm=>zmiana ECU; jeszcze nie wiadomo ile wyjdzie
