[ A6 C4 ]2,5tdi- Stuki w silniku, ciezkie odpalanie
[ A6 C4 ]2,5tdi- Stuki w silniku, ciezkie odpalanie
Witam, kolegów!!!
Mam problem ze swoim audi a6 c4 2,5tdi 140km silnik AEL przebieg 240tys(tak pisze na blacie ), otóz sprawa jest taka gdy go odpale to stuki na zimnym silniku sa dosc głosne, gdy sie rozgrzeje to juz o wiele mniej to słychac, są tez trundosci z odpalaniem nawet w lato przy temperaturze + czsem rano musial obrucic rozrusznikiem ze 3 razy, wtedy to jeszcze dalem temu spokuj bo nie bylo jeszcze tak zle, ale teraz nadeszła ciezka zima -10 w dzin po nocy, i musze naprawde rozrusznikiem pokrecic ze 15sekund zeby go odpalic, a wtedy z ruły wydechowej jak z komina jakiejs huty wywala pelno czarnego dumu, ogulnie silniczek jest ok ale nie dymi podczs jazdy, oleju wezmie tak z 1lit co wymiane (normalne zuzycie jak na diesla), leje olej 15w40. Czytalem ze prawdopodobie sa to szklanki i wiele tych aut z silnikami AEL tak ma, dodam iz swieczki sa nowe tak jaki i akum <smuty>
Co o tym sądzicie, co zrobic??? Jak chodza wasze silniki w c4, moze ktos ma ten sam problem???
Mam problem ze swoim audi a6 c4 2,5tdi 140km silnik AEL przebieg 240tys(tak pisze na blacie ), otóz sprawa jest taka gdy go odpale to stuki na zimnym silniku sa dosc głosne, gdy sie rozgrzeje to juz o wiele mniej to słychac, są tez trundosci z odpalaniem nawet w lato przy temperaturze + czsem rano musial obrucic rozrusznikiem ze 3 razy, wtedy to jeszcze dalem temu spokuj bo nie bylo jeszcze tak zle, ale teraz nadeszła ciezka zima -10 w dzin po nocy, i musze naprawde rozrusznikiem pokrecic ze 15sekund zeby go odpalic, a wtedy z ruły wydechowej jak z komina jakiejs huty wywala pelno czarnego dumu, ogulnie silniczek jest ok ale nie dymi podczs jazdy, oleju wezmie tak z 1lit co wymiane (normalne zuzycie jak na diesla), leje olej 15w40. Czytalem ze prawdopodobie sa to szklanki i wiele tych aut z silnikami AEL tak ma, dodam iz swieczki sa nowe tak jaki i akum <smuty>
Co o tym sądzicie, co zrobic??? Jak chodza wasze silniki w c4, moze ktos ma ten sam problem???
Ostatnio zmieniony 07 sty 2009, 21:44 przez audia6c4, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi a6 c4 2,5tdi 140km
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 936
- Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
- Imię: Wojtek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
- Kontakt:
Nie powiem ci jakie cisnienie powinno byc bo nie wiem.
Kiedys mialem BMW w dieslu i mialem podobne oznaki,ciezkie odpalanie pomimo ze pompa byla ok.
Po sprawdzeniu okazalo sie ze na 4 cylindrach bylo po 14 a powinno byc chyba o ile dobrze pamietam 18 (dosc zuzyte szklanki) a 2 mialy po 9 i byly pekniete.To bylo BMW i inna historia. Zeszklankowanie i nowe panewki na wale oraz planowanie glowicy zalatwilo sprawe.Silnik chodzil jak nowy :-P
Nie wiem ile powinno miec Audi z takim motorkiem jak twoj. :roll:
Kiedys mialem BMW w dieslu i mialem podobne oznaki,ciezkie odpalanie pomimo ze pompa byla ok.
Po sprawdzeniu okazalo sie ze na 4 cylindrach bylo po 14 a powinno byc chyba o ile dobrze pamietam 18 (dosc zuzyte szklanki) a 2 mialy po 9 i byly pekniete.To bylo BMW i inna historia. Zeszklankowanie i nowe panewki na wale oraz planowanie glowicy zalatwilo sprawe.Silnik chodzil jak nowy :-P
Nie wiem ile powinno miec Audi z takim motorkiem jak twoj. :roll:
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:Voytec pisze: 5 tys zl ale to bylo bardzo dawno.Teraz pewnie kosztuje duzo wiecej
[ Dodano: 2009-01-07, 20:07 ]
znalazlem jeszcze taki temat na innym forum i z tego wywnioskowalem ze to szklanki
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic904485.html
orientujesz sie jaki byłby koszt wymiany samych szklanek???
Audi a6 c4 2,5tdi 140km
witam,miałem to samo w swoim autku,stuka mi pompa vaku właśnie tak jak ty to opisujesz ale nie za każdym razem.Duże znaczenie ma kąt wtrysku u mnie kolega mechanior ustawił kąt na,no i teraz niepamiętam tych przecinków,ale miałem 0,25,a ustawił mi 0,30,(ustawiał na zegar),czyli lekko przyspieszył,i autko pali jak marzenie,a też przedtem kręciłem go sporo,właśnie najczęściej jak były dodatnie temperatury i nie grzały świece.Sprubój najpierw tego,u mnie też chcieli silnik robić ale się nie dałem.Teraz -20 i pali za pierwszym.Oleju pije około 700ml na 15000 km.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga