Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C4 ]2,5tdi- Stuki w silniku, ciezkie odpalanie

Silniki wysokoprężne
audia6c4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 07 sty 2009, 15:27
Lokalizacja: rad

[ A6 C4 ]2,5tdi- Stuki w silniku, ciezkie odpalanie

Post autor: audia6c4 » 07 sty 2009, 19:36

Witam, kolegów!!!

Mam problem ze swoim audi a6 c4 2,5tdi 140km silnik AEL przebieg 240tys(tak pisze na blacie :-/ ), otóz sprawa jest taka gdy go odpale to stuki na zimnym silniku sa dosc głosne, gdy sie rozgrzeje to juz o wiele mniej to słychac, są tez trundosci z odpalaniem nawet w lato przy temperaturze + czsem rano musial obrucic rozrusznikiem ze 3 razy, wtedy to jeszcze dalem temu spokuj bo nie bylo jeszcze tak zle, ale teraz nadeszła ciezka zima -10 w dzin po nocy, i musze naprawde rozrusznikiem pokrecic ze 15sekund zeby go odpalic, a wtedy z ruły wydechowej jak z komina jakiejs huty wywala pelno czarnego dumu, ogulnie silniczek jest ok ale nie dymi podczs jazdy, oleju wezmie tak z 1lit co wymiane (normalne zuzycie jak na diesla), leje olej 15w40. Czytalem ze prawdopodobie sa to szklanki i wiele tych aut z silnikami AEL tak ma, dodam iz swieczki sa nowe tak jaki i akum <smuty>

Co o tym sądzicie, co zrobic??? Jak chodza wasze silniki w c4, moze ktos ma ten sam problem???
Ostatnio zmieniony 07 sty 2009, 21:44 przez audia6c4, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi a6 c4 2,5tdi 140km

Voytec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 936
Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: Voytec » 07 sty 2009, 19:44

Proponuje zmierzyc cisnienie na cylindrach ;-)

audia6c4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 07 sty 2009, 15:27
Lokalizacja: rad

Post autor: audia6c4 » 07 sty 2009, 19:46

Voytec pisze:Proponuje zmierzyc cisnienie na cylindrach
no dobra i jesli bedzie złe to co wtedy???

Napewno nie sa to szklanki??? :->
Audi a6 c4 2,5tdi 140km

Voytec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 936
Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: Voytec » 07 sty 2009, 19:52

Nie powiem ci jakie cisnienie powinno byc bo nie wiem.
Kiedys mialem BMW w dieslu i mialem podobne oznaki,ciezkie odpalanie pomimo ze pompa byla ok. :-)
Po sprawdzeniu okazalo sie ze na 4 cylindrach bylo po 14 a powinno byc chyba o ile dobrze pamietam 18 (dosc zuzyte szklanki) a 2 mialy po 9 i byly pekniete.To bylo BMW i inna historia. Zeszklankowanie i nowe panewki na wale oraz planowanie glowicy zalatwilo sprawe.Silnik chodzil jak nowy :-P
Nie wiem ile powinno miec Audi z takim motorkiem jak twoj. :roll:

audia6c4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 07 sty 2009, 15:27
Lokalizacja: rad

Post autor: audia6c4 » 07 sty 2009, 19:56

Voytec pisze:Zeszklankowanie i nowe panewki na wale oraz planowanie glowicy zalatwilo sprawe.Silnik chodzil jak nowy
ile za to zapłaciłeś??

podobno z tego co słuszalem te auta tak mają, czy to jest prawda :?:
Audi a6 c4 2,5tdi 140km

Voytec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 936
Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: Voytec » 07 sty 2009, 19:59

audia6c4 pisze:podobno z tego co słuszalem te auta tak mają, czy to jest prawda
Nie wiem <hmm>
Zaplacilem za to wszystko prawie 5 tys zl ale to bylo bardzo dawno.Teraz pewnie kosztuje duzo wiecej :-|

audia6c4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 07 sty 2009, 15:27
Lokalizacja: rad

Post autor: audia6c4 » 07 sty 2009, 20:05

Voytec pisze: 5 tys zl ale to bylo bardzo dawno.Teraz pewnie kosztuje duzo wiecej
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

[ Dodano: 2009-01-07, 20:07 ]
znalazlem jeszcze taki temat na innym forum i z tego wywnioskowalem ze to szklanki
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic904485.html
orientujesz sie jaki byłby koszt wymiany samych szklanek???
Audi a6 c4 2,5tdi 140km

Awatar użytkownika
PAGOR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 834
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:36
Lokalizacja: BIERUń STARY/ŚLĄSK

Post autor: PAGOR » 07 sty 2009, 20:09

napewno nie 5 tyś , za 5 Tyś to taki silnik z osprzętem kupie... to nie jest silnik V6
PAGÓR
Obrazek

audia6c4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 07 sty 2009, 15:27
Lokalizacja: rad

Post autor: audia6c4 » 07 sty 2009, 20:11

PAGOR, a jak z twoim silniczkiem, jak ci chodzi :roll:
Audi a6 c4 2,5tdi 140km

Awatar użytkownika
PAGOR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 834
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:36
Lokalizacja: BIERUń STARY/ŚLĄSK

Post autor: PAGOR » 07 sty 2009, 20:12

igła:D Dziqu111 wymienial teraz u mnie rozrzad wymienilem aku swieczki pali na dotyk ogolnie extra a na liczniku 255 tyś km a podejrzewam ze w rzeczywistosc wiecej. :-D
PAGÓR
Obrazek

audia6c4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 07 sty 2009, 15:27
Lokalizacja: rad

Post autor: audia6c4 » 07 sty 2009, 20:13

slyszalem ze duzo modeli takich jak moj ma to samo :-/
Audi a6 c4 2,5tdi 140km

Awatar użytkownika
PAGOR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 834
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:36
Lokalizacja: BIERUń STARY/ŚLĄSK

Post autor: PAGOR » 07 sty 2009, 20:16

mozliwe Ty masz AEL ja AAT wiec nie moge sie wypowiedziec jak to z Twoim silnikiem bywa. musisz znalezc jakiegos mechanika ktory da rade CI pomoc za ludzkie pieniadze
PAGÓR
Obrazek

audia6c4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 07 sty 2009, 15:27
Lokalizacja: rad

Post autor: audia6c4 » 07 sty 2009, 20:19

mam juz jeden obadany disel serwis na sląsku, gosc nie drogi, a robi porzadnie takie kolejki ma ze trzeba 2 tygodnie czekac, tez jestes ze slaska to moze wiesz znajduje sie na miotku, w piekarach slaskich jest jeszcze adamczyk, ale on juz solidnie kasuje :roll:
Audi a6 c4 2,5tdi 140km

Awatar użytkownika
PAGOR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 834
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:36
Lokalizacja: BIERUń STARY/ŚLĄSK

Post autor: PAGOR » 07 sty 2009, 20:37

ja znam w Rybniku JANUSZ SOPA gość naprawde mega fachowiec ale tez ma terminy 2-3 tygodniowe i ceny takie srednie ( taniej niz ASO drozej niz byle jakie warsztaciki) ale jest godny polecenia :mrgreen:
PAGÓR
Obrazek

andrzej12
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 04 sty 2009, 14:11
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: andrzej12 » 08 sty 2009, 12:41

witam,miałem to samo w swoim autku,stuka mi pompa vaku właśnie tak jak ty to opisujesz ale nie za każdym razem.Duże znaczenie ma kąt wtrysku u mnie kolega mechanior ustawił kąt na,no i teraz niepamiętam tych przecinków,ale miałem 0,25,a ustawił mi 0,30,(ustawiał na zegar),czyli lekko przyspieszył,i autko pali jak marzenie,a też przedtem kręciłem go sporo,właśnie najczęściej jak były dodatnie temperatury i nie grzały świece.Sprubój najpierw tego,u mnie też chcieli silnik robić ale się nie dałem.Teraz -20 i pali za pierwszym.Oleju pije około 700ml na 15000 km.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga