[A6 C4 ] 140KM 2,5TDI - Vacuum pump - pompa podciśnienia
[A6 C4 ] 140KM 2,5TDI - Vacuum pump - pompa podciśnienia
Witam wszystkich,
Mam pytanie i prośbę do wszystkich którzy walczyli z vacum pompą. Jaka powinna być prawidłowa wartość podciśnienia bezpośrednio na króćcu pompy?
U mnie temat wyszedł przy okazji " remontu układu hamulcowego"
Częściowo swoje obserwacje dopisałem na końcu w wątku założonym przez Hincia dotyczacym regeneracji Vacum pompy.
Link dla ciekawych.
c4-naprawa-pompy-podcisnienia-25-tdi-r5-vt19906.htm
W chwili obecnej mam -0,6bara i problem ze wspomaganiem.
Jeżeli ktoś mógłby zmierzyć poprawną wartość przykładając manometr podciśnienia bezpośrednio do króćca pompy to ułatwiłoby to znacznie wielu osobą sprawę diagnostyki.
W BMW 320 wartość ta wynosi od -1,0 do -0,95bara czy dla AEL 140kM są te same wartości ?
Pozdrawiam,
Mam pytanie i prośbę do wszystkich którzy walczyli z vacum pompą. Jaka powinna być prawidłowa wartość podciśnienia bezpośrednio na króćcu pompy?
U mnie temat wyszedł przy okazji " remontu układu hamulcowego"
Częściowo swoje obserwacje dopisałem na końcu w wątku założonym przez Hincia dotyczacym regeneracji Vacum pompy.
Link dla ciekawych.
c4-naprawa-pompy-podcisnienia-25-tdi-r5-vt19906.htm
W chwili obecnej mam -0,6bara i problem ze wspomaganiem.
Jeżeli ktoś mógłby zmierzyć poprawną wartość przykładając manometr podciśnienia bezpośrednio do króćca pompy to ułatwiłoby to znacznie wielu osobą sprawę diagnostyki.
W BMW 320 wartość ta wynosi od -1,0 do -0,95bara czy dla AEL 140kM są te same wartości ?
Pozdrawiam,
Ostatnio zmieniony 18 sty 2011, 10:15 przez framer, łącznie zmieniany 1 raz.
Witaj Andi,
Jak widać nie taki duży ten internet skoro grzebiemy po tych samych tematach :-D
Dzięki za info i pomiary na pewno sie przydadzą innym.
Wczoraj kupiłem na allegro zamiennik pompy. Markowana VACUTECH - ale jak mozna sie domyslić pewnie chińszczyzna.
Za pompę dałem 249 zł na allegro. Pełen nadzieji po przyjeździe do domu wymieniłem pompe i podłaczyłem vacuometr.
I.... tutaj mina mi zrzedła, oczywiście było lepiej niz na starej pompie bo podciśnienie -0,75 bar czyli większe o 0,15 bara od starej , ale do ideału daleko. Przy 4000 obrotach vacuometr pokazał -0,85 bara.
Po jezdzie testowej stwierdziłem mimo wszystko, że różnica jest zauważalna. Hamulce po raz pierwszy od kilku tygodni złapały na suchym z piskami, ale trzeba nieźle przyłożyć w pedał. Po kilku depnięciach czuć jednak że brakuje podciśnienia.
Poprawiła się tez dynamika. Przy starej pompie czyli -0,6 bar turbo 'łapało" od od ok 3000 obrotów. Teraz wyraźnie "łapie"
od ok 1800 - 2000 obrotów.
Mimo wszystko jestem trochę zdegustowany jakościa i parametrami. Po wyłączeniu silnika podciśnienie gwałtownie "ucieka" do zera, ok 3-4 sek. Wyglada więc jakby przepuszczały zaworki bo vakuometr zakładam bezposrednio na króciec pompy.
Andi jednostki w jakich podałeś podciśnienie to "inHG" -Inches of mercury, (czyli cale słupa rtęci)
1 inHg = 3,386.389 pascals at 0 °C
1 inHg = 0.491098 psi lub 2.036254 inHg = 1 psi
1 hPa = 1 mbar
Czyli 25 inHG = ok 0,85 bara
Konkluzje:
Jeżeli ktoś chce mieć super pracujacą pompę nie powinien kupować tanich zamienników na szrocie i allegro.
Andi czy ty masz orginał czy zamiennik?
Jeżeli tak jakiego producenta. Moja stara była PIERBURG-a, ale to już wysłużony egzemplarz.
Jezlei ktoś ma nową PIERBURG może zmierzy podciśnienie na pompie ? Nowa na allegro ok 580zł , ale może warto?
Jak widać nie taki duży ten internet skoro grzebiemy po tych samych tematach :-D
Dzięki za info i pomiary na pewno sie przydadzą innym.
Wczoraj kupiłem na allegro zamiennik pompy. Markowana VACUTECH - ale jak mozna sie domyslić pewnie chińszczyzna.
Za pompę dałem 249 zł na allegro. Pełen nadzieji po przyjeździe do domu wymieniłem pompe i podłaczyłem vacuometr.
I.... tutaj mina mi zrzedła, oczywiście było lepiej niz na starej pompie bo podciśnienie -0,75 bar czyli większe o 0,15 bara od starej , ale do ideału daleko. Przy 4000 obrotach vacuometr pokazał -0,85 bara.
Po jezdzie testowej stwierdziłem mimo wszystko, że różnica jest zauważalna. Hamulce po raz pierwszy od kilku tygodni złapały na suchym z piskami, ale trzeba nieźle przyłożyć w pedał. Po kilku depnięciach czuć jednak że brakuje podciśnienia.
Poprawiła się tez dynamika. Przy starej pompie czyli -0,6 bar turbo 'łapało" od od ok 3000 obrotów. Teraz wyraźnie "łapie"
od ok 1800 - 2000 obrotów.
Mimo wszystko jestem trochę zdegustowany jakościa i parametrami. Po wyłączeniu silnika podciśnienie gwałtownie "ucieka" do zera, ok 3-4 sek. Wyglada więc jakby przepuszczały zaworki bo vakuometr zakładam bezposrednio na króciec pompy.
Andi jednostki w jakich podałeś podciśnienie to "inHG" -Inches of mercury, (czyli cale słupa rtęci)
1 inHg = 3,386.389 pascals at 0 °C
1 inHg = 0.491098 psi lub 2.036254 inHg = 1 psi
1 hPa = 1 mbar
Czyli 25 inHG = ok 0,85 bara
Konkluzje:
Jeżeli ktoś chce mieć super pracujacą pompę nie powinien kupować tanich zamienników na szrocie i allegro.
Andi czy ty masz orginał czy zamiennik?
Jeżeli tak jakiego producenta. Moja stara była PIERBURG-a, ale to już wysłużony egzemplarz.
Jezlei ktoś ma nową PIERBURG może zmierzy podciśnienie na pompie ? Nowa na allegro ok 580zł , ale może warto?
- elmi_k
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 551
- Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
- Imię: Emil
- Rocznik: 1996
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
A mozesz zrobic logi jak pompuje teraz turbo? Ja w grudniu czyscilem swoja i sie tak zastanawiam jakbym zmienil na jakas nowa czy da to efekt.framer pisze:Poprawiła się tez dynamika. Przy starej pompie czyli -0,6 bar turbo 'łapało" od od ok 3000 obrotów. Teraz wyraźnie "łapie"
od ok 1800 - 2000 obrotów.
Pozdrawiam
Czyszczenie vacumpompy, wymiana nic Wam nie da, bo wAELu i AAT turbo ma sterowanie ciśnieniowe, a nie podciśnieniowe. To co turbina napompuje, tym steruje przez zawór N75. W nowszych konstrukcjach (VNT i podobne) jest sterowanie podciśnieniowe, i tam wydajność VACUM pompy ma kolosalne znaczenie
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual
Witam, mam volvo V70tdi R5, sporo poczytałem o problemach z vacu i mam pytanko.
Czy na stukanie vaku i liche hamulce bardziej odpowiedzialna jest zbita sprężyna trzpienia czy owe zaworki?
Spotkałem się z opiniami iż dołożenie podkładki 2.4mm pod miseczkę sprężyny skutecznie usuwa klekot lecz niestety kiepsko pomaga przy braku podciśnienia.
Prosiłbym o jakiś namiar na zestaw naprawczy vaku do VW 2.4d - w celu podmiany samych zaworków.
Czy na stukanie vaku i liche hamulce bardziej odpowiedzialna jest zbita sprężyna trzpienia czy owe zaworki?
Spotkałem się z opiniami iż dołożenie podkładki 2.4mm pod miseczkę sprężyny skutecznie usuwa klekot lecz niestety kiepsko pomaga przy braku podciśnienia.
Prosiłbym o jakiś namiar na zestaw naprawczy vaku do VW 2.4d - w celu podmiany samych zaworków.
Skrzynie były manual 5 biegów M56 i dwa automaty 4 i 5 biegowe, bodajże AW50... Wymienne były z benzyniakami. Volvo zrobiło swój odpowienik silnika AEL. Różni się mocowaniami, gdzieniegdzie kanałami głowicy no i kątem wtrysku 0.25. reszta praktycznie ta sama.
Wracając do wakupompy to przy kilkukrotnym podpompowaniu hamplem delikatnie przycisza się klekot lecz nadal słychać głośno. Problem pojawił się po 10tys km od regeneracji vacu przez mechanika. Po regeneracji było słychać tylko czyściutką miękką prace diesla. Regeneracja była zrobiona skutkiem tego, że całkowicie umarło wspomaganie serwa. Zamiennika nie mam zamiaru kupować bo wg kolegów z volvo wytrzymuje max 20tys. i klekot wraca.. problemy z hamowaniem też.
Na temat foty znalazłęm w ich katalogu online tylko kompletne pompy. Zestawy naprawcze były pewnie dostępne lecz nic się nie wyświetla aby były na stanie.
Ktoś ma może wymiary techniczne nowej sprężyny? Są firmy co mają niemal każdy rodzaj.
Wracając do wakupompy to przy kilkukrotnym podpompowaniu hamplem delikatnie przycisza się klekot lecz nadal słychać głośno. Problem pojawił się po 10tys km od regeneracji vacu przez mechanika. Po regeneracji było słychać tylko czyściutką miękką prace diesla. Regeneracja była zrobiona skutkiem tego, że całkowicie umarło wspomaganie serwa. Zamiennika nie mam zamiaru kupować bo wg kolegów z volvo wytrzymuje max 20tys. i klekot wraca.. problemy z hamowaniem też.
Na temat foty znalazłęm w ich katalogu online tylko kompletne pompy. Zestawy naprawcze były pewnie dostępne lecz nic się nie wyświetla aby były na stanie.
Ktoś ma może wymiary techniczne nowej sprężyny? Są firmy co mają niemal każdy rodzaj.
Gdzie zregenerują Vacum
Witam
Czy ktoś wie gdzie można na Dolnym ÂŚląsku zregenerować pompę vacum
Klepie mi dość głośno,chciałem ją poddać regeneracji. Są nowe na allegro za 210zł ale podobno nie wiele warte.
Są jakieś akcje z podkładkami pod sprężynę,ale ja tego nie zrobię bo się nie znam.
Czy ktoś wie gdzie można na Dolnym ÂŚląsku zregenerować pompę vacum

Klepie mi dość głośno,chciałem ją poddać regeneracji. Są nowe na allegro za 210zł ale podobno nie wiele warte.
Są jakieś akcje z podkładkami pod sprężynę,ale ja tego nie zrobię bo się nie znam.
- Hincó
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 759
- Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
Ja naprawiłem brak podciśnienia w pompie, faktycznie tymi zaworkami z żuka(albo kupujemy uszkodzoną używkę i jakiś zaworek wygrzebiemy) ale są one jużna wymarciu .
Mi nie klepie i nic z tym nie robiłem, ale raczej klepie ale silnik zagłusza z racji innych wtrysków, i nic nie robiłem. Tego raczej nikt nie będzie Ci chciał 'regenerować'. Chyba że powiesz np 'odwróćcie popychach' albo 'podłóżcie podkładke' ale sam nie wiem co i jak dokładnie, musiałbym rozebrać
Mi nie klepie i nic z tym nie robiłem, ale raczej klepie ale silnik zagłusza z racji innych wtrysków, i nic nie robiłem. Tego raczej nikt nie będzie Ci chciał 'regenerować'. Chyba że powiesz np 'odwróćcie popychach' albo 'podłóżcie podkładke' ale sam nie wiem co i jak dokładnie, musiałbym rozebrać

- elmi_k
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 551
- Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
- Imię: Emil
- Rocznik: 1996
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
Myślę, że jakby Ci klepała vac to usłyszałbyś napewnoHincó pisze:Mi nie klepie i nic z tym nie robiłem, ale raczej klepie ale silnik zagłusza z racji innych wtrysków

Ja rozbierałem... POrozkręcałem popsikałem jakimiś "czyścidłami" wysuszyłem, przedmuchałem powietrzem złożyłem i odwróciłem "trzpień" - narazie cisza. Jak się odezwie to postąpie identycznie:) Taki już ma urok.
Witajcie, jeszcze dorzucę kamyczek do ogródka:) Czy przy ponownym montażu pompy wymienialiście uszczelkę pod nią? Jeśli tak, to jest to jakiś oring czy coś specjalnego? Z góry dzięki. U mnie nie klepie ale czasem przy manewrach brakuje vacuum a z automatyczną skrzynią może się to skończyć u lakiernika:P Jak rozbiorę i coś wykminie to wrzucę foto story:D
Dziś u siebie mierzyłem po wpięciu wakuometru w trójnik przy zbiorniku podciśnienia na prawym nadkolu uzyskałem -610mm Hg czyli około -0,81bara, po wyjęciu wężyka z serwa wartość podobna choć wynik mniej dokładny ze względu na brak odpowiedniej końcówki i podciśnienie mogło uciekać. Biorąc pod uwagę, że wakuometr który posiadam na pusto zamiast 0 wskazuje ciśnienie 1 to by wychodziło na około -0,9bara. Na 100% mam popękany gumowy łącznik łączący pompę vacum z przewodem plastikowym do serwa i po wymianie i uszczelnieniu pozostałych złącz zmierze jeszcze raz