Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C4 ] 140KM 2,5TDI - Vacuum pump - pompa podciśnienia

Silniki wysokoprężne
framer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 15 lip 2010, 01:39
Lokalizacja: Wieliczka

[A6 C4 ] 140KM 2,5TDI - Vacuum pump - pompa podciśnienia

Post autor: framer » 18 sty 2011, 09:20

Witam wszystkich,

Mam pytanie i prośbę do wszystkich którzy walczyli z vacum pompą. Jaka powinna być prawidłowa wartość podciśnienia bezpośrednio na króćcu pompy?

U mnie temat wyszedł przy okazji " remontu układu hamulcowego"
Częściowo swoje obserwacje dopisałem na końcu w wątku założonym przez Hincia dotyczacym regeneracji Vacum pompy.
Link dla ciekawych.
c4-naprawa-pompy-podcisnienia-25-tdi-r5-vt19906.htm

W chwili obecnej mam -0,6bara i problem ze wspomaganiem.

Jeżeli ktoś mógłby zmierzyć poprawną wartość przykładając manometr podciśnienia bezpośrednio do króćca pompy to ułatwiłoby to znacznie wielu osobą sprawę diagnostyki.

W BMW 320 wartość ta wynosi od -1,0 do -0,95bara czy dla AEL 140kM są te same wartości ?

Pozdrawiam,
Ostatnio zmieniony 18 sty 2011, 10:15 przez framer, łącznie zmieniany 1 raz.

framer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 15 lip 2010, 01:39
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: framer » 19 sty 2011, 13:03

Witaj Andi,

Jak widać nie taki duży ten internet skoro grzebiemy po tych samych tematach :-D

Dzięki za info i pomiary na pewno sie przydadzą innym.

Wczoraj kupiłem na allegro zamiennik pompy. Markowana VACUTECH - ale jak mozna sie domyslić pewnie chińszczyzna.

Za pompę dałem 249 zł na allegro. Pełen nadzieji po przyjeździe do domu wymieniłem pompe i podłaczyłem vacuometr.

I.... tutaj mina mi zrzedła, oczywiście było lepiej niz na starej pompie bo podciśnienie -0,75 bar czyli większe o 0,15 bara od starej , ale do ideału daleko. Przy 4000 obrotach vacuometr pokazał -0,85 bara.

Po jezdzie testowej stwierdziłem mimo wszystko, że różnica jest zauważalna. Hamulce po raz pierwszy od kilku tygodni złapały na suchym z piskami, ale trzeba nieźle przyłożyć w pedał. Po kilku depnięciach czuć jednak że brakuje podciśnienia.

Poprawiła się tez dynamika. Przy starej pompie czyli -0,6 bar turbo 'łapało" od od ok 3000 obrotów. Teraz wyraźnie "łapie"
od ok 1800 - 2000 obrotów.

Mimo wszystko jestem trochę zdegustowany jakościa i parametrami. Po wyłączeniu silnika podciśnienie gwałtownie "ucieka" do zera, ok 3-4 sek. Wyglada więc jakby przepuszczały zaworki bo vakuometr zakładam bezposrednio na króciec pompy.

Andi jednostki w jakich podałeś podciśnienie to "inHG" -Inches of mercury, (czyli cale słupa rtęci)

1 inHg = 3,386.389 pascals at 0 °C
1 inHg = 0.491098 psi lub 2.036254 inHg = 1 psi
1 hPa = 1 mbar

Czyli 25 inHG = ok 0,85 bara

Konkluzje:

Jeżeli ktoś chce mieć super pracujacą pompę nie powinien kupować tanich zamienników na szrocie i allegro.

Andi czy ty masz orginał czy zamiennik?

Jeżeli tak jakiego producenta. Moja stara była PIERBURG-a, ale to już wysłużony egzemplarz.

Jezlei ktoś ma nową PIERBURG może zmierzy podciśnienie na pompie ? Nowa na allegro ok 580zł , ale może warto?

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 23 sty 2011, 14:34

framer pisze:Poprawiła się tez dynamika. Przy starej pompie czyli -0,6 bar turbo 'łapało" od od ok 3000 obrotów. Teraz wyraźnie "łapie"
od ok 1800 - 2000 obrotów.
A mozesz zrobic logi jak pompuje teraz turbo? Ja w grudniu czyscilem swoja i sie tak zastanawiam jakbym zmienil na jakas nowa czy da to efekt.

Pozdrawiam
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:20
Lokalizacja: DLU

Post autor: k44761 » 23 sty 2011, 23:48

Czyszczenie vacumpompy, wymiana nic Wam nie da, bo wAELu i AAT turbo ma sterowanie ciśnieniowe, a nie podciśnieniowe. To co turbina napompuje, tym steruje przez zawór N75. W nowszych konstrukcjach (VNT i podobne) jest sterowanie podciśnieniowe, i tam wydajność VACUM pompy ma kolosalne znaczenie
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5 TDI AKE QUATTRO Manual

bryllu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 04 lut 2011, 05:11
Lokalizacja: łódź

Post autor: bryllu » 04 lut 2011, 05:19

Witam, mam volvo V70tdi R5, sporo poczytałem o problemach z vacu i mam pytanko.
Czy na stukanie vaku i liche hamulce bardziej odpowiedzialna jest zbita sprężyna trzpienia czy owe zaworki?
Spotkałem się z opiniami iż dołożenie podkładki 2.4mm pod miseczkę sprężyny skutecznie usuwa klekot lecz niestety kiepsko pomaga przy braku podciśnienia.
Prosiłbym o jakiś namiar na zestaw naprawczy vaku do VW 2.4d - w celu podmiany samych zaworków.

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Rocznik: 1992
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 04 lut 2011, 16:52

dolozenie podkladki i jej grugość jest zależne od zuzycia spreżyny zatem gr podkladki trzeba rozpatrywać indywidualnie

w sprawie zaworkow- po prostu zadzwon do foty , ic i sie dowiedz czy mają

ps w tych volvach jakie macie skrzynie łaczone z tym silnikiem ???
Łan tu sri TDI :mrgreen:

bryllu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 04 lut 2011, 05:11
Lokalizacja: łódź

Post autor: bryllu » 05 lut 2011, 02:57

Skrzynie były manual 5 biegów M56 i dwa automaty 4 i 5 biegowe, bodajże AW50... Wymienne były z benzyniakami. Volvo zrobiło swój odpowienik silnika AEL. Różni się mocowaniami, gdzieniegdzie kanałami głowicy no i kątem wtrysku 0.25. reszta praktycznie ta sama.

Wracając do wakupompy to przy kilkukrotnym podpompowaniu hamplem delikatnie przycisza się klekot lecz nadal słychać głośno. Problem pojawił się po 10tys km od regeneracji vacu przez mechanika. Po regeneracji było słychać tylko czyściutką miękką prace diesla. Regeneracja była zrobiona skutkiem tego, że całkowicie umarło wspomaganie serwa. Zamiennika nie mam zamiaru kupować bo wg kolegów z volvo wytrzymuje max 20tys. i klekot wraca.. problemy z hamowaniem też.

Na temat foty znalazłęm w ich katalogu online tylko kompletne pompy. Zestawy naprawcze były pewnie dostępne lecz nic się nie wyświetla aby były na stanie.

Ktoś ma może wymiary techniczne nowej sprężyny? Są firmy co mają niemal każdy rodzaj.

kuba1600
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 28 lut 2010, 12:19
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka

Gdzie zregenerują Vacum

Post autor: kuba1600 » 27 cze 2011, 17:31

Witam
Czy ktoś wie gdzie można na Dolnym ÂŚląsku zregenerować pompę vacum ??
Klepie mi dość głośno,chciałem ją poddać regeneracji. Są nowe na allegro za 210zł ale podobno nie wiele warte.
Są jakieś akcje z podkładkami pod sprężynę,ale ja tego nie zrobię bo się nie znam.

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 27 cze 2011, 23:31

Wystarczy rozebrać przeczyścić zaworki bądz podmienic (sa tematy - podobno od ÂŻuka pasuje) odwrócić bolec i złożyć i powinno działać. Tam za bardzo to nie ma co regenerować.
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

Awatar użytkownika
4r3k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 181
Rejestracja: 26 maja 2010, 21:41
Lokalizacja: Smołdziński Las

Post autor: 4r3k » 28 cze 2011, 07:37

porozmawiaj z userem Hincó, on miał jakieś fajne patenty na regenerację vacum pompy

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 28 cze 2011, 15:41

Ja naprawiłem brak podciśnienia w pompie, faktycznie tymi zaworkami z żuka(albo kupujemy uszkodzoną używkę i jakiś zaworek wygrzebiemy) ale są one jużna wymarciu .
Mi nie klepie i nic z tym nie robiłem, ale raczej klepie ale silnik zagłusza z racji innych wtrysków, i nic nie robiłem. Tego raczej nikt nie będzie Ci chciał 'regenerować'. Chyba że powiesz np 'odwróćcie popychach' albo 'podłóżcie podkładke' ale sam nie wiem co i jak dokładnie, musiałbym rozebrać <lol>
Obrazek TDI +

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 29 cze 2011, 00:29

Hincó pisze:Mi nie klepie i nic z tym nie robiłem, ale raczej klepie ale silnik zagłusza z racji innych wtrysków
Myślę, że jakby Ci klepała vac to usłyszałbyś napewno :)

Ja rozbierałem... POrozkręcałem popsikałem jakimiś "czyścidłami" wysuszyłem, przedmuchałem powietrzem złożyłem i odwróciłem "trzpień" - narazie cisza. Jak się odezwie to postąpie identycznie:) Taki już ma urok.
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 29 cze 2011, 00:56

Brak osłon jak u Ciebie, wyższe ciśnienie wtrysku robią swoje, poprostu silnik nie 'mruczy' na wolnych, tylko robi brum brum brum ;) z wybijającym się nieśmiało jakimś głosem ;) Z resztą, ja mam głowice vw lt itp może to tez coś zmienia, ale co? ;) ;P Moze masz filmik z tym dźwiękiem?
Obrazek TDI +

Wajcheuszy

Post autor: Wajcheuszy » 19 lip 2011, 21:12

Witajcie, jeszcze dorzucę kamyczek do ogródka:) Czy przy ponownym montażu pompy wymienialiście uszczelkę pod nią? Jeśli tak, to jest to jakiś oring czy coś specjalnego? Z góry dzięki. U mnie nie klepie ale czasem przy manewrach brakuje vacuum a z automatyczną skrzynią może się to skończyć u lakiernika:P Jak rozbiorę i coś wykminie to wrzucę foto story:D

ziutekr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 21 mar 2010, 12:39
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Post autor: ziutekr » 28 lip 2011, 22:50

Dziś u siebie mierzyłem po wpięciu wakuometru w trójnik przy zbiorniku podciśnienia na prawym nadkolu uzyskałem -610mm Hg czyli około -0,81bara, po wyjęciu wężyka z serwa wartość podobna choć wynik mniej dokładny ze względu na brak odpowiedniej końcówki i podciśnienie mogło uciekać. Biorąc pod uwagę, że wakuometr który posiadam na pusto zamiast 0 wskazuje ciśnienie 1 to by wychodziło na około -0,9bara. Na 100% mam popękany gumowy łącznik łączący pompę vacum z przewodem plastikowym do serwa i po wymianie i uszczelnieniu pozostałych złącz zmierze jeszcze raz

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl