[A6 C7] Stuki, ale tylko na początku jazdy zaraz po ruszeniu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Stukalo jak jeszcze chlodniejsze poranki byly w okolicach 0°C. Pozniej nim cieplej tym mniej slyszalne. Teraz jest zdecydowanie ciszej jadac,np.kostka. U mnie czasem na tzw.kocich lbach czasem pojawialo sie takie jakby walenie,tzn jak by tulei w ogole nie bylo,pojedyncze takie walniecia czasem. Poprzednio jak te tuleje walnely to bylo to samo.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Zaczely sie zimne poranki i zawieszenie odzyskalo mowe Tym razem z tylu cos glucho popukuje przez jakies pierwsze 3km na malych nierownosciach. Pozniej znika wszystko. Amory tylne wykluczam bo zmienialem a popukiwalo juz cos poprzedniej zimy na starych amorach. Wszystkie tule wahaczy byly zmieniane,jedynie te w tym trapezowym nie byly zmieniane bo nie bylo ich osobno do wymiany,tylko caly wahacz. Jedyne tuleje jakie jeszcze zostaly to od tylnych sanek. Poza tym auto prowadzi sie dobrze. Ktos ma pomysl co tym razem sie odzywa w nizszych temperaturach?dodam,ze nie jest to takie pukanie jak w tym poscie bylo opisywane na drodze typu kostka. Tu nrst cisza. Musk to byc jakis wyboj,nawet maly lub studzienka.
[ Dodano: 2019-09-18, 18:10 ]
Panowie a czy moga tak glucho pukac oslony amortyzatorow?jak mialem je na wierzchu przed montazem to tak wlasnie pukaly glucho oslony o amortyzator jak nimi ruszalem na boki. Tylko czemu by pukaly przy nizszych temperaturach?w koncu to plastik a odbojnik guma, sa ze soba polaczone, reaguja na zmiany temperatur. Mozliwe zeby to oslony pukaly?tam wszystkie gumy mozna powiedziec prawie jak nowki w wahaczach.
[ Dodano: 2019-09-18, 18:10 ]
Panowie a czy moga tak glucho pukac oslony amortyzatorow?jak mialem je na wierzchu przed montazem to tak wlasnie pukaly glucho oslony o amortyzator jak nimi ruszalem na boki. Tylko czemu by pukaly przy nizszych temperaturach?w koncu to plastik a odbojnik guma, sa ze soba polaczone, reaguja na zmiany temperatur. Mozliwe zeby to oslony pukaly?tam wszystkie gumy mozna powiedziec prawie jak nowki w wahaczach.
Witam, tak mi się udało usunąć stuki przy niższych temperaturach przez pierwsze kilka kilometrów po półrocznej walce i wymianie wszystkiego po kolei. Jak pisałem kilka postów wcześniej winna była maglownica. Stuki na małych nierównościach i kostce brukowej czy takiej tarce. Dźwięk taki metaliczny. Skręć bardzo delikatnie śrubę na maglu (klucz 17 nasadowy) i zobaczysz czy się zmniejszy lub ucichnie na jakiś czas. Dokręć tylko kawałek z 1/8 obrotu, jak coś poluzujesz spowrotem. Takie sprawdzenie nic nie kosztuje a u mnie znalazło problem. Dostęp do śruby prosty. Trzeba tylko przednią osłonę silnika zdjąć i jest śruba regulacyjna od góry magla. Być może macie inny problem ale u mnie wszystkie stacje diagnostyczne i pseudo spece wykluczali magiel. Tak czy inaczej po skręceniu śruby zaczęła za jakiś czas pukać więc ją wymieniłem i cisza
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
A u mnie dalej cos puka ale z tylu przy nizszych temperaturach. Po ok 5km ustaje. Gluche pukanie, jakby stukal w twardy plastikowy kubek taki odglos idzie,po obu stronach. Ktos ma pomysl co to moze byc?nawet minimalne nierownosc praktycznie nieodczuwalna a pukanie juz sie pojawia. Ktos ma pomysl co to moze byc?tuleje praktycznie wszystkie wymieniane byly. Jakies oslony pukaja?
[ Dodano: 2019-10-31, 21:56 ]
Ok a moze pukac mocowanie tylnego amora w pneumatycznym zawieszeniu?tylko obie by padly i pukaly?
[ Dodano: 2019-10-31, 21:56 ]
Ok a moze pukac mocowanie tylnego amora w pneumatycznym zawieszeniu?tylko obie by padly i pukaly?
Ktory element jest do wymiany, jesli slychac lekkie skrzypienie w zawieszeniu podczas hamowania i przejezdzaniu przez progi zwalniajace, ale tylko przy temperaturach 10 st i nizszych i tylko przez pierwsze 5 minut jazdy?
Dodatkowo wystepuje stukanie w zawieszeniu ale tylko na kocich lbach i na krotkich,ostrych nierownosciach.
“ fachowcy” mowia ze wszystko niby jest ok.
Czy moge to sprawdzic we wlasnym zakresie?
Dodatkowo wystepuje stukanie w zawieszeniu ale tylko na kocich lbach i na krotkich,ostrych nierownosciach.
“ fachowcy” mowia ze wszystko niby jest ok.
Czy moge to sprawdzic we wlasnym zakresie?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 389
- Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
- Imię: Przemek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmia
Może tuleje drążka stabilizatora?danolek pisze:Ktory element jest do wymiany, jesli slychac lekkie skrzypienie w zawieszeniu podczas hamowania i przejezdzaniu przez progi zwalniajace, ale tylko przy temperaturach 10 st i nizszych i tylko przez pierwsze 5 minut jazdy?
Dodatkowo wystepuje stukanie w zawieszeniu ale tylko na kocich lbach i na krotkich,ostrych nierownosciach.
“ fachowcy” mowia ze wszystko niby jest ok.
Czy moge to sprawdzic we wlasnym zakresie?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 192
- Rejestracja: 08 lut 2019, 10:55
- Imię: Tomek
- Moje auto: A7 4K
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 2.0 DFBA 204KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: WARSZAWA
może ktoś napisać jaki jest aktualny numer wahacza LP i PP , dolnych tylnych /bananów/
Chodzi mi o pierwszy numer z jakim wychodziły i później na jaki się zamieniały do aktualnego.
I o te same numery części od najstarszego do obecnego tuli wahacz banan.
Czy w każdym A6 C7 bez względu na rodzaj ,nadwozia, zawieszenia, silnik montowane były te same wahacze?
Chodzi mi o pierwszy numer z jakim wychodziły i później na jaki się zamieniały do aktualnego.
I o te same numery części od najstarszego do obecnego tuli wahacz banan.
Czy w każdym A6 C7 bez względu na rodzaj ,nadwozia, zawieszenia, silnik montowane były te same wahacze?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
lewy banan: 4G0407693D » 4G0407693F » 4G0407693J » 4G0407693L
prawy banan: 4G0407694D » 4G0407694F » 4G0407694J » 4G0407694L
Z literką F są zabronione i bezwzględnie były wymieniane jeśli było podejrzenie, że powodują stuki itp. Na wahaczu może być jeszcze starsze oznaczenie, które jest nadawane przez fabrykę.
tuleja: 4G0407183 » 4G0407183A » 4G0407183B
Tuleja bez literki na końcu też jest zabroniona.
Wahacze są takie same. Oczywiście S6 i RS6 mają je nieco inne, ale wiadomo dlaczego .
prawy banan: 4G0407694D » 4G0407694F » 4G0407694J » 4G0407694L
Z literką F są zabronione i bezwzględnie były wymieniane jeśli było podejrzenie, że powodują stuki itp. Na wahaczu może być jeszcze starsze oznaczenie, które jest nadawane przez fabrykę.
tuleja: 4G0407183 » 4G0407183A » 4G0407183B
Tuleja bez literki na końcu też jest zabroniona.
Wahacze są takie same. Oczywiście S6 i RS6 mają je nieco inne, ale wiadomo dlaczego .
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga